Стрес, ціни та блекаути змінили харчові звички половини українців – опитування

Майже половина українців (49%) говорять про зміну харчових звичок від початку повномасштабного вторгнення, йдеться у спеціальному опитуванні дослідницької компанії Gradus Research, проведеному до New Food Summit 2024. Особливо помітні зміни серед молоді віком 18-34 роки, де цей показник сягає 54%.

Ключовими факторами, що впливають на харчову поведінку українців, стали підвищення цін на продукти, тривалий стрес та наслідки ворожих атак. 

Найбільше впливає стрес — його зазначили 83% респондентів. Через емоційне виснаження майже половина українців харчуються нерегулярно (49%), вживають більше нездорової їжі (42%) або ж мають знижений апетит та пропускають приймання їжі (41%). Крім того, 19% учасників опитування зізналися, що стали частіше вживати алкоголь.

Ціни на продукти також відіграють значну роль: 64% респондентів обирають дешевші продукти, а 48% почали частіше готувати вдома. В умовах війни зростає потреба в економії на продуктах — особливо це відчутно серед старшої вікової групи (56+ років), де 77% респондентів скоротили свої витрати на харчування.

Через перебої з електроенергією та іншими комунальними послугами 59% українців віддають перевагу продуктам тривалого зберігання, а 50% частіше споживають холодну їжу. Третина респондентів забезпечила себе альтернативними джерелами електроживлення та засобами приготування їжі. І лише 34% розглядають можливість виїзду в разі тривалих блекаутів.

За словами соціологині та засновниці Gradus Research Євгенії Близнюк, життя у війні загартувало українських споживачів, які адаптуються до нових реалій, змінюючи свій режим харчування та побутові звички. 

Економія найбільше торкнулася кондитерських виробів (49%) та риби з морепродуктами (48%), тоді як базові продукти — такі як хліб, олія, борошно та овочі — залишаються в пріоритеті.

Нагадаємо, раніше NEWFOOD розповідав про ключові тенденції та виклики агріфуд-галузі у 2024 році.

Джерело

Додати коментар