У вівторок, 21 травня, у Переяславі поблизу Центру культури та мистецтв Андрій Іващенко презентував інтерактивну біологічну виставку. Вона складається з 13 експонатів, які спрямовані покращити навчальний процес у освітніх закладах громади та допоможуть учням краще засвоїти матеріал.
Окрім цього, під час заходу ентузіасти з команди «NOVA» продемонстрували свої напрацювання з робототехніки, інформує Proslav.
Хто організатор грантового проекту біологічної виставки
Андрій Іващенко розповів, що грантодавцем проекту, який займається створенням можливостей розвитку молоді, є організація HIG (Humanity Innovation Group). Саме вони знаходять донорів та виготовляють подібні інтерактивні виставки. Одним з партнерів Humanity Innovation Group є благодійний фонд німецької компанії Lufthansa.
Організаторами та основними партнерами проекту «Молодіжні центри і наука» є: Humanity Innovation Group, Міністерство молоді і спорту України, Перший державний «Музей науки» Малої академії наук України. Партнером проекту у громаді є ГО «Академія розвитку громадянського суспільства». Проект реалізується в Україні лише у 5 містах – Тернополі, Вінниці, Ніжині, Кам’янському та Переяславі.
На що спрямований проект
Андрій Володимирович зазначив, що цей грантовий проект допоможе популяризувати науку, створення власних проектів серед учнівської молоді громади та спонукатиме досліджувати й відкривати світ навколо.
Інтерактивна виставка дасть змогу почати розвивати у Переяславській громаді STEM-освіту (STEM (S – science, T – technology, E – engineering, M – mathematics) – природничі науки, технології, інженерія та математика. Акронім STEM вживається для позначення популярного напряму в освіті, що охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering) та математику (Mathematics). Саме освітні та наукові простори дають змогу молоді пізнавати світ та технології, робити нові відкриття та знаходити можливості для саморозвитку.
«Розпочинала реалізацію тодішня заступниця міністра Марина Миколаївна Попатенко. Вона побачила перспективи проекту й можливість молодіжних центрів забезпечити для молоді нові можливості. Головна ідея – розвиток інноваційної освітньої траєкторії на базі молодіжних центрів. Тобто, в Україні є заклади освіти, в яких є базові програми. А це (інтерактивна виставка – ред.) є позанавчальною складовою, яка дає змогу посилити першу. Це місце для творчості, досліджень, розвитку та нових відкриттів. Простір, який стимулюватиме пізнавальну діяльність та підтримає педагогів у прагненні популяризувати власний предмет через додаткові технічні можливості», – розповів місцевий депутат.
Як виставку можна застосовувати у громаді
За його словами, у процесі реалізації проект можна розглядати, як інтеграційну складову до існуючої програми задля посилення освітнього процесу. Іващенко розповів, що громада може збудувати власну архітектоніку використання модуля з власним баченням та перспективами. Він може стати початком розвитку великого інноваційного наукового центру.
«Ми, як молодіжний центр, пройшли відбір на спроможність. А реалізовує проект інтерактивної виставки наша ГО “Академія розвитку громадянського суспільства”», – пояснив він.
Важливим партнером є Перший державний «Музей науки» Малої академії наук України, що знаходиться на ВДНГ. Минулого року учні закладів освіти громади відвідали виставку та були у захваті від її можливостей.
«Вони (музей – ред.) займаються навчальною складовою. Розповідатимуть, як працює кожен експонат й проводитимуть навчання серед вчителів. Оскільки є багато дослідів, які можна проводити, не маючи великої кількості машинерії. А експериментально-дослідну частину уроків можна провести, використовуючи прості речі: папір, ножиці, скельця тощо», – додав Андрій Володимирович.
З чого складається інтерактивна виставка
Виставка складається з 13 експонатів, мета якої присвячена людині та її тілу, органів чуття та сприйняття. За словами Іващенка, це експериментальний проект, який дасть змогу педагогам доповнювати її різними експериментами.
Експонати, які представлені в біологічній виставці:
- Людина-пазл. Всередині тіла знаходяться моделі органів людини. За його допомогою учень в реальному часі може зрозуміти побудову організму.
- Перевернутий зір. За допомогою спеціальних окулярів потрібно скласти простий пазл з чотирьох елементів. Складнощі додає той факт, що учень бачить загальну картину перевернутою: положення рук дзеркально змінюється.
- Рівновага. Експонат допоможе зрозуміти, як працює вестибулярний апарат людини. Треба стати на півкулю і провести кульку по лабіринту. Тиск у півсфері регулюється у залежності від віку та здібностей учня.
- Стрес. Ця модель живиться від мережі. Потрібно провести електрод, не торкаючись макету. Модуль помилок показує показує кількість доторків.
- Головоломки. Спрямовані покращувати вирішення логічних завдань, що вимагають від гравця задіяння логіки, стратегії, інтуїції та іноді ерудиції й уважності.
- Радіо в зубах. Експериментальним шляхом показано кісткову провідність. Якщо зубами доторкнутися до електрода, то учень почує всередині голови звук.
- Ілюзія.
- Кут зору. На експонаті встановлено фішки, за допомогою яких можна визначити власний кут зору.
- Дзеркало Франкенштейна. Дві людини сідають навпроти і бачать своє зображення тільки на половині полотна. Також своєрідна головоломка, яка показує роботу головного мозку людини, який, у свою чергу, чинить спротив побаченому.
- Фантомний біль. За допомогою цього експонату демонструється, як працює нервова система.
- Гнучкість. Учні мають по черзі присідати і визначати, хто далі зможе дотягнутися до носочків ніг. Наочно показує, як функціонально працює тіло.
- Симетрія обличчя. Встановлені дзеркала показують, що наше обличчя не симетричне. Можна побачити різницю та визначити де є не співпадіння.
- Набір для навчання домедичної медицини. Представлено базовими компонентами, які з часом можна доповнити.
Спільними зусиллями потрібно вирішити чи вдасться реалізувати виставку у громаді
Андрій Іващенко додав, якщо проект вдасться реалізувати, то у подальшому його можна доповнювати різноманітними мультимедійними матеріалами. Як приклад, 3D-модель «Людина-пазл», яку можна буде оглядати у тривімірному зображенні у реальному часі чи інші елементи.
«До кожного модуля буде опис. Однак у виставки має бути місце, щоб до неї був доступ був у максимальної кількості людей. Але головне завдання проекту – створити у громаді науково-освітній простір, який можна у подальшому розвивати», – додав Андрій Володимирович.
У обговоренні взяли участь: міський голова Вячеслав Саулко, вчителі закладів освіти громади, представники відділу освіти Переяславської міської ради, відділу культури Переяславської міської ради, учні закладів освіти, депутати Переяславської міської ради.
Водночас присутні на заході освітяни запропонували перевозити виставку по черзі між освітніми закладами. У свою чергу, Іващенко зазначив, що у центрі міста є комунальне приміщення у підвалі аптеки, яке можна використовувати для виставки й як укриття.
Це допоможе не переривати освітній процес. Водночас, за словами Андрія Володимировича, грантодавець може виділити додатково 7 тисяч доларів для проведення косметичного ремонту обраного приміщення.
Ця виставка й справді створена так, щоб бути максимально мобільною, але, за задумкою організаторів, вона все ж таки повинна мати «дім».
«Ми маємо випрацювати власну систему, яка буде працювати у подальшому. До початку навчального року є час, щоб напрацювати механізм реалізації проекту із наявним обладнаннями та створити концепцію розвитку освітнього центру», – зазначив він й додав, що разом з колегами-депутатами й освітянами будуть шукати шляхи до застосуванн. У іншому випадку – проект інтерактивної виставки доведеться реалізовувати у іншій громаді.
Андрій Володимирович висловив подяку Переяславській міській раді, відділу культури і туризму Переяславської міської ради, комунальному закладу «Переяславський Центру культури та мистецтв», відділу освіти, Університету Григорія Сковороди в Переяславі та факультету природничої освіти кафедри здоров’я і безпеки життєдіяльності УГСП, депутатському корпусу.
Переяславська команда «NOVA» презентувала власні напрацювання з робототехніки
Скориставшись можливістю, перед присутніми виступили ліцеїсти з команди «NOVA». Вони займаються розробкою робототехніки та кодуванню. Власні напрацювання показали назагал й розповіли, як до них можна долучитися.
Для того, щоб займатися улюбленою справою більш якісно, хлопці подали електронну заявку на участь у конкурсному відборі команд у програмі «Up Shift», ідею їхньої команди було відібрано для реалізації.
«Up Shift» – це глобальна програма Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), що реалізується у понад 40 країнах. Вона надає молоді й підліткам навички 21 століття та ресурси, щоб визначити проблеми своїх громад та запропонувати інноваційні рішення цих проблем).
Для цього ліцеїсти пройшли 4-денне навчання у Софіївській Бощагівці, де зранку до вечора під керівництвом менторів здобували знання та навички реалізації задуманого.
За кошти грантового проєкту було придбано 12 комплектів для проведення занять з робототехніки. За допомогою цього обладнання можна конструювати, вивчати механіку, програмування та проводити цікаві дослідження.
Ідея проекту хлопців – зробити робототехніку популярною у Переяславській громаді та залучати підлітків до вивчення нових технологій. Наступним етапом буде збір команд та безпосередньо організація навчань з робототехніки. Це будуть не класичні уроки, а, скоріше, клуб за інтересами.
Переяславська команда «Nova» складається з учнів 9-тих класів ліцею імені Володимира Мономаха Назарія Галенко, Максима Якубовського, Олега Вітера та учня ліцею імені Івана Мазепи Максима Тарасюка.
До складу команди, яка займається робототехнікою можна приєднатися, перейшовши за посиланням, заповнивши Google-форму: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdqOk4k9Yv5iazUJc3DskijIYHI4WcUhmj-fErp37j6Nabx8w/viewform.
Підсумовуючи, можна сказати, що ці два проєкти можуть стати частиною одного інтерактивного освітнього простору у Переяславській громаді.