Вказані запитання взято виключно зі звернення ініціативної групи жителів Переяславської МТГ.
«1. Ініціатива мера в допомозі військовим, які мобілізовані (служать за контрактом) з Переяславської громади для захисту України?
- Чому міський голова під час військової агресії не відмовився від своєї премії в 200%, при тому, що Саулко заможня людина?»
Допомога військовослужбовцям є одним із першочергових питань для органів місцевого самоврядування та всієї громади.
Для потреб військових надано необхідні приміщення та площі для розміщення підрозділів, матеріально-технічне забезпечення, зокрема паливно-мастильні матеріали, забезпечено належні норми перебування та комунікації. Варто відзначити, що питання розміщення певних військових підрозділів потребує вирішення через проведення ротації серед військових, бо кількість осіб перевищує можливості нашої громади.
Я, як міський голова, отримую премію, яку ж витрачаю на потреби ЗСУ та громади.
За власні кошти я здійснював закупку потрібних засобів, оснащень тощо. На потреби ЗСУ за власний рахунок було придбано автомобілі – 2 одиниці (на загальну суму 720 тис. грн), дрони – 4 одиниці для ХХХХХ Державної прикордонної служби України, ХХХХХ, ХХХХХ.
Неодноразово на потреби військових надавалась фінансова допомога за власні кошти, які я не підраховував. Це гроші на ремонт техніки (ХХХХХ), на паливо, на закупівлю військового приладдя для ХХХХХ, ХХХХХ.
Зокрема, у 2021 році для КПН «Переяславський центр первинної медико-санітарної допомоги» я придбав холодильник для зберігання вакцин на суму 14 тис. грн.
У травні 2022 року для КПН «Переяславський центр первинної медико-санітарної допомоги» я подарував новий автомобіль Renault Logan, придбаний за власний рахунок. Потреба у автомобілі була дуже гострою. Тим паче, що ним обслуговують жителів не лише нашої громади. Сума цих витрат становить 700 тис. грн.
Ось, де витрачається моя премія!
«2. Незважаючи на заборону Президента, в Переяславі продовжується капітальний ремонт доріг, тротуарів, будівництво набережної без належних документів, … необгрунтовані закупівлі комунальними підприємствами міської ради;»
Наголошую, що у законодавстві України відсутня заборона Президента України щодо використання коштів місцевого бюджету на благоустрій населених пунктів. Володимир Зеленський у своєму зверненні за 20 липня 2023 року вказав на доцільність використання ресурсів та бюджетів.
Життєдіяльність Переяславської громади має забезпечуватись належним чином, зокрема і в умовах воєнного стану.
Процес виконання робіт по певному об’єкту не є справою одного дня. Це послідовність дій та процедур, яка займає кілька тижнів, а інколи і кілька місяців. Для реалізації проекту влітку підготовча робота розпочинається ще взимку чи на весні. Тому протягом 2023 року було втілено в життя проекти, які розпочато значно раніше.
«3. Яка підтримка надається родинам, чиї чоловіки, батьки, захисниці, боронять спокій громади та незалежність України?»
Відповідними службами здійснюється супровід:
- дітей, батьки яких загиблі – 29 ос.,
- дітей, батьки яких зникли безвісти – 5 ос.
Охоплено відпочинковими послугами в межах України (діти загиблих та зниклих безвісти осіб) – 13 дітей.
Учасники туристичних подорожей (загиблі військовослужбовці) – 2 дітей.
Учасники туристичних подорожей (діти, батьки є військовослужбовцями) – 5 дітей.
Були учасниками новорічних заходів та отримали новорічні подарунки – 60 дітей.
Харчуються безкоштовно у садках 97 дітей. У освітніх закладах мають змогу безкоштовно харчуватися 11 учнів військовослужбовців та родин, в яких загинули військовослужбовці.
Учнів із сімей учасників бойових дій – 193 ос. Учнів, загиблих батьків – 18ос.
До Дня Захисника та Захисниць України, свята Покрови виплачено 505 тис. грн. (по 1000 грн. на кожного) учасникам бойових дій, особам з інвалідністю внаслідок війни, які приймали участь АТО та ООС.
«4. Чому мер приховує премії, які отримує сам та процівники міської ради? Постійно ігнорує депутатські звернення та надає формальні відписки?»
Відповіді на звернення та запити надаються вчасно згідно вимог чинного законодавства.
Проект рішення готується фінансово-господарським відділом виконкому міської ради відповідно до постанови КМУ №268 від 09.03.2006 р., який подається на розгляд постійних комісій та затверджується депутатами на сесії міської ради.
Такі рішення приймаються колегіально. Зокрема, таке рішення було прийнято і на початку 2023 року, яким мені було затверджено розмір премії шляхом голосування депутатів.
Працівникам виконавчого комітету та міської ради виплачується преміювання від 10% і вище згідно розпорядження міського голови в залежності від обсягів виконаних робіт та показників, результативності праці за місяць. Середній розмір заробітної плати працівника виконкому становить: при мінімальній премії (без вислуги років) 6020 грн, із премією (90%) 10 180 грн.
«5. Чому незважаючи на тотальний супротив та заборону на підняття тарифів, ініціював та з порушенням підняли тарифи на водопостачання та водовідведення для населення?»
Причина підвищення тарифів є вимушеною, спричинена стрімким зростанням вартості електричної енергії, зростання заробітної плати за рахунок збільшення мінімальної заробітної плати, зростання податків, вартості паливо-мастильних матеріалів та запасних частин.
Залишивши тарифи на рівні діючих, КП Переяславське ВУКГ приречене на збитковість та подальше банкрутство. З метою зменшення витрат на підприємство, деякі громади подають воду погодинно (за окремим графіком), що в свою чергу призводить до значних незручностей, як для жителів громад, так і для установ та організацій розташованих на їх територіях. Такої ситуації нам необхідно було уникнути.
«6. На ремонти доріг та премії чиновників витрачаються десятки мільйонів, а на допомогу військовим по лікуванню та реабілітації витратили у 2023 році суму ледь більше одного мільйона гривень!!!»
Як відомо, надання допомоги військовим на лікування та реабілітацію є обов’язком держави. Органи місцевого самоврядування можуть долучатися до надання матеріальної допомоги.
У нас діє програма «Турбота», згідно якої допомогу отримують певні категорії населення зокрема:
- члени сімей загиблих у зв’язку з військовою агресією РФ;
- члени сімей загиблих Захисників і Захисниць;
- члени сімей загиблих ветеранів війни в Афганістані;
- учасники АТО/ООС.
Станом на 20.11.2023року було надано одноразову матеріальну допомогу, а саме:
- 75 військовослужбовцям Збройних сил України, які зареєстровані та проживають на території Переяславської міської територіальної громади на лікування поранень/травм різного ступеня тяжкості та хвороб, отриманих під час виконання бойових завдань із захисту суверенітету, незалежності та територіальної цілісності України на суму 1 млн 443 тис. грн.;
- 10 сім’ям, в родині яких померли (загинули) військовослужбовці на суму 70 тис. грн.
З початку 2023 року, на оформлення пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу звернулось 350 військових.
«7. Чому відсутня чітка робота з ВПО та залученням нового бізнесу з регіонів, де постійні обстріли?»
Із перших днів повномасштабного вторгнення ми забезпечили тимчасовим перебуванням, ночівлею, харчуванням більше 30 тис. осіб, що здійснювали переміщення через територію нашої громади.
Із перших днів робота з ВПО ведеться через комунікації відділів та підрозділів міської ради: ЦНАП, Управління соціального захисту населення (відділ підтримки внутрішньо-переміщених осіб), Служби у справах дітей та сім’ї, Центру соціальних служб, Центром надання соціальних послуг та соціальної інтеграції, Переяславським управлінням Бориспільської філії Київського обласного центру зайнятості.
Зареєстровано ВПО з лютого 2022 року – 4394 особи. Фактично проживає на території громади близько 1000 осіб, з якими ведуться постійна комунікація та спілкування, а також надається відповідна допомога та підтримка на їхні звернення, запити. Серед них: люди з інвалідністю – 201 ос., пенсіонери – 820 ос.
Звернулося 11 осіб по одноразову матеріальну допомогу.
Виплачено 31 тис. грн матеріальної допомоги ВПО.
Отримали талони на проїзд – 16 осіб (1280 штук на суму128 тис. грн).
Зареєстровано з лютого 2022 року 1885 дітей:
- від 0 до 3 років 167 ос.,
- від 3 до 6 років 485 ос.,
- від 6 до 18 років 1223 ос.,
- студентів – 10 ос.
Дітей з інвалідністю – 22 ос.: 1 дитина віком від 3-6 років, 21 дитина від 6 до 18 років.
Діти сироти, діти позбавлені батьківського піклування – 2 ос.
У складних життєвих обставинах (СЖО) перебуває 11 дітей.
Під соціальним супроводом перебувало 4 родини.
Діти під опікою, піклуванням – 2 ос.
Діти з родин, де загинув військовий(а) – 1 ос.
Безкоштовне навчання у художній школі – 3 ос.
Безкоштовне навчання у мистецькій школі – 6 ос.
Діти, які навчаються в освітніх закладах – 120 осіб (забезпечені безкоштовним харчуванням).
Діти, які відвідують дошкільні заклади – 25 осіб (забезпечені безкоштовним харчуванням).
Більше 150 дітей та більш 200 дорослих стали учасниками заходів, тренінгів, консультацій, екскурсій.
Центр надання соціальних послуг та соціальної інтеграції спільно з Управлінням соціального захисту міської ради стали учасниками програми «Лікарі світу за мир», завдяки якій було обстежено всіх бажаючих серед числа внутрішньо-переміщених осіб.
У співпраці з Центром надання соціальних послуг та соціальної інтеграції надається допомога (продукти харчування, засоби гігієни), натуральна допомога 20 особам, 4 перебувають у геріатричному відділенні, під опікою соціальних працівників центру перебуває 4 особи.
11.05.2022 року за №07-02/827/2-22 направлено 24 листи з пропозицією щодо розміщення на території Переяславської МТГ виробничих потужностей. До пропозицій було надано інформацію про найбільші комунальні, приватні споруди/земельні ділянки з наявною дорожньою інфраструктурою та підведеними комунікаціями (12 об’єктів).
Протягом 2022-2023 рр. регулярно здійснюється робота щодо поліпшення інвестиційної привабливості громади та залучення релокованого виробництва у громаду. Для переміщення таких підприємств необхідно відповідати вимогам, зокрема розвиток інфраструктури. На даний час наші пропозиції не задовольнили потреб.
У нашій громаді, через ЦНАП міської ради, за період з травня 2022 по листопад 2023 року зареєстровано 146 фізичних осіб-підприємців та 21 юридична особа.
Крім того, в умовах воєнного стану за послугами до Переяславського управління центру зайнятості звернулося 187 осіб із числа ВПО, з них працевлаштовано 19 осіб.
Станом на сьогодні, є ряд активних програм, які включають роботу з населенням ВПО. У межах реалізації яких:
- надано компенсації 10 роботодавцям за працевлаштовану 31 внутрішньо переміщену особу;
- надано 3 мікрогранти внутрішньо переміщеним особам на створення або розвиток власного бізнесу, 1 громадянин отримав 150 тис. грн., 2 – по 250 тис. грн.;
- отримано 4 ваучери для підтримання конкурентоспроможності на ринку праці, а саме здобути безкоштовно додаткову освіту, цим самим збільшити можливість ведення бізнесу.
«9. Скільки хлопців та дівчат з громади захищають Батьківщину?»
Нами було надіслано запит за належністю до РТЦК та СП. У отриманому листі-відповіді зазначено, що дана інформація є з обмеженим доступом.
«10. Яким підрозділам, бригадам, частинам…, окрім ХХХХХ, надавалася допомога за рахунок міського бюджету (сума і що придбано)?»
Із місцевого бюджету було надано допомогу РТЦК та СП: на паливо в розмірі 400 тис. грн; генератор на суму 49 тис. грн; забезпечення матеріалами для роботи з документами, канцтоварами на суму 502,2 тис. грн.
Планування витрат із місцевого бюджету здійснюється виключно на основі відповідних запитів.
«11. Чому об’єкти, які підлягають капітальним видаткам, ремонтуються, як поточні видатки (тротуар по Богдана Хмельницького) з залученням «своїх» підрядників?»
Відповідно до пункту 3.7 ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» капітальний ремонт — сукупність робіт без зміни геометричних розмірів та функціонального призначення об’єкта під час заміни або відновлення конструкцій чи інженерних систем та обладнання.
Простими словами, поточний ремонт – це ремонт по межах існуючого покриття без зміни виду покриття та площі.
Примірний перелік послуг із ремонту, в яких розмежовано їх за суттєвість на капітальний та поточний здійснюється відповідно до листа Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 11.03.2009 р. і Порядку проведення ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів, який затверджений Наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 23.09.2003 р. №154.
І поточний, і капітальний ремонти проводять відкритою процедурою системи закупівель «Прозоро».
«12. Просимо відзвітувати за витрачені кошти для ЗСУ (з зазначенням дати, отримувача, суми)»
За час повномасштабного вторгнення загальна сума витрат становить 12 млн 650 тис. грн, в тому числі:
- На заходи та роботи з мобілізаційної підготовки місцевого значення 522,3 тис. грн за запитами Переяславського територіального центру комплектування та соціальної підтримки (перевезення військових та забезпечення матеріалами для роботи з документами).
- На заходи та роботи з територіальної оборони місцевого значення на запити Переяславського територіального центру комплектування та соціальної підтримки в 2022 році витрачено 449,1 тис. грн (пальне, генератор) та перераховано 300 тис. грн субвенції бюджету Бориспільського району на заходи з ТРО.
- Перераховано субвенцію Державному бюджету у сумі 703,4 тис. грн на матеріально технічне забезпечення ХХХХХ ТРО.
- Профінансовано субвенцію Державному бюджету в сумі 530 тис. грн на придбання автомобіля поліцейському офіцеру громади.
- Профінансовано субвенцію Державному бюджету в сумі 1 млн 850 тис. грн на заходи безпеки (автомобілі).
- Перераховано субвенцію бюджету Бориспільського району на матеріально технічне забезпечення ХХХХХ ТРО 8 млн 295 тис. грн.
Лист-підтвердження про закупівлі матеріально-технічних засобів та послуг підтверджено листом Бориспільської районної військової адміністрації від 20.11.2023 р. та відповідними актами прийому-передачі на ХХХХХ ТРО, які не підлягають оприлюдненню оскільки носять службовий характер та помітку ДСК. Із повного переліку придбаного, наводимо лише деякі пункти:
- інвентар для приготування їжі – 99 тис. грн;
- ремонт автотранспортних засобів – 197,8 тис. грн;
- акумуляторні батареї – 100 тис. грн;
- зарядні станції «Сонце для армії» – 94,5 тис. грн;
- джерела безперебійного живлення – 5,5 тис. грн;
- мережеве обладнання – 10,6 тис. грн;
- кабелі – 7,5 тис. грн;
- квадрокоптери DJI Matrix (2 шт.) – 550,0 тис. грн;
- носії даних – 68,5 тис. грн;
- радіощогли – 72,0 тис. грн;
- антени та антенні відбивачі – 89,7 тис. грн;
- коксіальні кабелі – 28,5 тис. грн;
- ноутбуки (22 шт.) – 284,1 тис. грн;
- квадрокоптери (10 шт.) – 1млн 235 тис. грн;
- антени (15 шт.) – 10,3 тис. грн;
- бінокуляри (14 шт.) – 1млн 580 тис. грн тощо.
Закінчено процедуру закупівлі з подальшою передачею на такі матеріально-технічні засоби:
- квадрокоптери (2 шт.) – 476 тис. грн;
- акумулятори – 1млн 174 тис. грн.
Вказана вище інформація, підтверджується відповідними актами прийому-передачі, підписаними командуванням підрозділу ХХХХХ з грифом ДСК.
«13. Чому ХХХХХ, якою Ви опікуєтеся, купує всє спорядження за власни кошт?»
Враховуючи відповідь на попереднє питання, допомога ХХХХХ надається згідно їхніх запитів. Про це свідчать акти прийому-передачі, підписані командуванням ХХХХХ.
Наголошую, що згідно зі статтею 87 Бюджетного Кодексу України, видатки на забезпечення функціонування установ та закладів Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань належать до видатків, що здійснюються з Державного бюджету України. Самостійно громада здійснювати такі видатки з місцевого бюджету не може, оскільки частиною другою статті 85 Бюджетного кодексу України забороняється планувати та здійснювати видатки, не віднесені до місцевих бюджетів, а також здійснювати впродовж бюджетного періоду видатки на утримання бюджетних установ одночасно з різних бюджетів.
«14. Яку сумму отримало місто у вигляді податків ЗСУ (за час війни)?»
Окремо вибрати суму надходжень ПДФО від військових не можливо, оскільки інформація надходить сукупно за кодом доходів 11010200 з податку на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення та інших виплат військових, поліції, ДСНС та ін.
Інформація про місцевий бюджет та його виконання є у вільному доступі на офіційному сайті Переяславської міської територіальної громади.