Фішингові повідомлення – це вид шахрайства, в якому зловмисники намагаються отримати ваші особисті дані, фінансову інформацію або зламати ваші облікові записи, шляхом надсилання підроблених електронних листів, повідомлень у соціальних мережах, sms або дзвінків.
Основною метою фішингу є зловживання вашою довірою. Шахраї можуть використовувати різні підступні методи, щоб змусити вас розкрити конфіденційну інформацію. Наприклад, вони можуть стверджувати, що вони представники банку, онлайн-сервісу або іншої довіреної організації.
Що робити в разі отримання підозрілих електронних листів, телефонних викликів або інших повідомлень? Управління цифровізації та цифрових трансформацій Київської ОВА підготувало рекомендації, як не стати жертвою шахраїв в інтернеті та протидіяти шахрайським (фішинговим) повідомленням.
З основного:
- Не відповідайте на підозрілі повідомлення. Якщо вам приходить незнайоме повідомлення з проханням про надання конфіденційної інформації, негайно видаліть його або проігноруйте. Не надсилайте свої паролі, особисті дані, банківську інформацію.
- Не відкривайте файли, які ви не очікували. Якщо вам приходить файл або посилання від незнайомого відправника, не відкривайте його безпосередньо.
- Перевірте адресу відправника. Шахраї часто намагаються підміняти адресу відправника, щоб видатися довіреним джерелом. Зверніть увагу на будь-які малі відмінності в адресі, наприклад, на неправильно написане ім’я домену або на різні знаки пунктуації.
- Не розкривайте особисту інформацію: Ніколи не надавайте свої особисті дані, такі як номери банківських карт, номери соціального страхування або іншу конфіденційну інформацію телефоном. Справжня компанія чи організація не повинна запитувати такі дані без належної ідентифікації.
- Не переходьте за посиланнями або не встановлюйте невідомі програми. Це може бути спроба зламати ваш телефон або отримати ваші конфіденційні дані.
Більш детально, як не стати жертвою шахраїв в інтернеті, можна дізнатися тут.