Плата за землю забезпечила місцевим бюджетам 608 млн грн

Як повідомила начальник податкової служби Київщини Олена Виноградова, за п’ять місяців 2021 року землевласники та користувачі спрямували до бюджетів територіальних громад 608 млн грн плати за землю. За наданою інформацією, такий показник зріс на 19% або 95 млн грн порівняно з аналогічним періодом минулого року.

Переважну частину коштів забезпечили юридичні особи: 542 млн грн з темпом приросту 21%, що у грошовому еквіваленті дорівнює 93,4 млн грн додатково.

У свою чергу, фізичні особи збільшили відрахування плати за землю до показника 66 млн грн з динамікою 21% або 1,6 млн грн до відповідного періоду 2020 року.

Окремо Виноградова повідомила, що найбільші суми земельного податку забезпечили землевласники та користувачі Бучанського району – 135 млн грн, Броварського та Бориспільського – 104 та 83 млн грн відповідно.

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що фізичні особи, які є платниками плати за землю – земельного податку чи орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності – можуть звернутися з письмовою заявою до податкового органу за місцем знаходження земельних ділянок для проведення звірки даних щодо:

 – розміру площ та кількості земельних ділянок, що перебувають у власності та/або користуванні платника податку;

 – права на користування пільгою зі сплати податку з урахуванням положень пп. 281.4 та 281.5 ст. 281 Податкового кодексу України;

 – розміру ставки земельного податку;

 – нарахованої суми плати за землю.

Щодо платників податків, які  мають у власності кілька земельних ділянок, стосовно яких потрібно провести звірку даних, то для проведення звірки такі платники мають право звернутися до податкового органу за місцем знаходження будь-якої із  земельних ділянок.

ГУ ДПС у Київській області

 

Викрито схему розкрадання коштів підприємства на суму понад

92 млн.грн.

Співробітниками управління боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом ГУ ДПС у Київській області встановлено факт маніпулювання з фінансовими ресурсами та розкрадання коштів підприємства  на суму 92,4 млн. грн.

Так встановлено, що посадові особи Товариства, яке здійснює діяльність у сфері будівництва доріг, здійснили незаконні операції з погашення векселів  на суму  понад 92 млн.грн. перерахувавши кошти на  Фінансову Компанію з ознаками фіктивності, тим самим створивши передумови для виведення активів підприємства та легалізації кримінальних доходів. Дії посадових осіб мають ознаки кримінальних правопорушень за ст.ст.191,          209 ККУ. 

На теперішній час матеріали передано до правоохоронних органів для прийняття рішення згідно з чинним законодавством України.

ГУ ДПС у Київській області

 

Державні службовці зобов’язані повідомляти про відкриття валютного рахунка

Повідомлення про відкриття валютного рахунка в установі банку – нерезидента (банк зареєстрований за межами держави) відповідно до частини 1 статті 52 Закону у разі відкриття суб’єктом декларування або членом його сім’ї валютного рахунка в установі банку-нерезидента відповідний суб’єкт декларування зобов’язаний у десятиденний строк письмово повідомити про це Національне агентство у встановленому ним порядку, із зазначенням номера рахунка і місцезнаходження банку-нерезидента.

Відлік цих днів розпочинається з моменту, коли посадовець відкрив валютний рахунок, або ж коли йому стало відомо або повинно було стати відомо про відкриття зазначеного валютного рахунка.

Як можна подати повідомлення? 

Після модернізації Реєстру декларацій повідомлення про відкриття валютного рахунку можна подати онлайн. Раніше такі повідомлення надсилалися лише поштою. Тепер їх можна подати в електронному вигляді через особистий кабінет у Реєстрі декларацій. Для того, щоб подати повідомлення: 

1) перейдіть за посиланням та увійдіть у Реєстр за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП); 

2)   натисніть «Нове повідомлення про відкриття валютного рахунка»;

3) заповніть необхідну інформацію та натисніть кнопку «Подати документ».

У публічній частині Реєстру декларацій повідомлення про відкриття валютного рахунка не відображаються. 

За необхідності декларанти також можуть подати повідомлення про відкриття рахунка в установі банку-нерезидента у паперовому вигляді. Для цього необхідно заповнити форму (форма у форматі.doc – ЗРАЗОК за посиланням https://nazk.gov.ua/uk/novyny/yak-podaty-povidomlennya-do-nazk-pro-vidkryttya-valyutnogo-rahunku-v-ustanovi-banku-nerezydenta/) та надіслати її за адресою (бульв. Дружби Народів, 28, м. Київ, 01103).

ГУ ДПС у Київській області

 

Підстави відмови в реєстрації програмного реєстратора розрахункових операцій

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що за наявності підстав для відмови в реєстрації програмного реєстратора розрахункових операцій (далі – ПРРО) фіскальний сервер формує повідомлення про відмову в реєстрації ПРРО із зазначенням підстав для такої відмови. 

Так, відмова у реєстрації ПРРО формується, якщо: 

– автоматизованою перевіркою виявлено недотримання загальних вимог щодо електронного документообігу (обов’язковість та/або послідовність підписання електронного документа, невідповідність електронного документа затвердженому формату (стандарту), незаповнення обов’язкових реквізитів, недійсність електронних підписів та/або печаток підписантів Заяви про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за ф. № 1-ПРРО (ідентифікатор форми J/F 1316602) (додаток 1 до Порядку № 317) (далі – Заява), непідтвердження права підписанта на подання Заяви тощо);

– ПРРО із зазначеним у Заяві найменуванням вже зареєстрований;

– щодо господарської одиниці, вказаної у Заяві, СГ не повідомив про такий об’єкт оподаткування контролюючий орган або згідно з таким повідомленням відповідний об’єкт є закритим чи не експлуатується суб’єктом господарювання;

– суб’єкта господарювання не включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;

– виявлено розбіжності даних, вказаних у Заяві, з даними щодо обліку та реєстрації суб’єкта господарювання в контролюючих органах як платника податків.

Нагадуємо, що Порядок реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 року № 317.

ГУ ДПС у Київській області

 

Яку декларацію з плати за землю слід подати при укладанні протягом року нового договору оренди у зв’язку із закінченням терміну дії попереднього договору

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що платники плати за землю – юридичні особи самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 01 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом із нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Платник плати за землю також має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, – це звільняє його від обов’язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним (п. 286.3 ст. 286 ПКУ).

За нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним. 

У разі зміни протягом року об’єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.

Форму Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), затверджена наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2015 № 560 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 23.01.2017 № 9).

Таким чином, у разі укладання протягом року нового договору оренди на ту саму земельну ділянку без змін умов договору або зі змінами умов договору (у зв’язку із закінченням терміну дії попереднього договору), якщо звітна Декларація подана платником плати за землю на термін дії попереднього договору, то такий платник протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним, в якому зареєстровано новий договір оренди землі, має право подати уточнюючу Декларацію з урахуванням показників останньої Декларації за рік, що уточнюється або подавати щомісяця звітну Декларацію починаючи з календарного місяця, в якому фактично виникло право оренди земельної ділянки за новим договором оренди землі.

ГУ ДПС у Київській області

 

Витрати коштів, сплачених за здобуття відповідної освіти вітчизняним освітнім закладам, дають право на податкову знижку лише за наявності договору про навчання

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що платник податку на доходи фізичних осіб право на податкову знижку у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками 2020 року може використати по 31 грудня 2021 року (включно).

Підстави для нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування визначено у ст. 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Зокрема, платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного 2020 року, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.
 Нагадаємо, що членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення для  цих цілей вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені (п.п. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги).

Копії цих (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з річною податковою декларацією про майновий стан і доходи, а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ. 

Якщо відповідні витрати підтверджені електронним розрахунковим документом, платник податків зазначає в податковій декларації лише реквізити електронного розрахункового документа.

Законом України  «Про освіту» №2145-УІІІ встановлено, що розмір та умови оплати за навчання, підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації, за надання додаткових освітніх послуг встановлюються договором,
 який укладається між закладом освіти і здобувачем освіти (його законними представниками) та/або юридичною чи фізичною особою, яка здійснює оплату. 

Враховуючи викладене, з метою використання права на податкову знижку платник податку може включити фактично здійснені ним витрати у вигляді суми коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, підтверджені відповідними документами, зокрема, копією договору, що ідентифікує заклад освіти – надавача послуг і здобувача освіти – отримувача послуг (його законного представника) та/або юридичну чи фізичну особу, яка здійснює оплату.

У договорі про навчання повинно бути зазначено прізвище, ім’я та по батькові особи, яка буде безпосередньо навчатися (дитини).

ГУ ДПС у Київській області

 

Де ФО провести звірку даних щодо кількох земельних ділянок?

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що фізичні особи, які є платниками плати за землю: земельного податку чи орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, можуть звернутися з письмовою заявою до податкового органу за місцем знаходження земельних ділянок для проведення звірки даних щодо:

 – розміру площ та кількості земельних ділянок, що перебувають у власності та/або користуванні платника податку;

 – права на користування пільгою зі сплати податку з урахуванням положень пп. 281.4 та 281.5 ст. 281 Податкового кодексу України;

 – розміру ставки земельного податку;

 – нарахованої суми плати за землю.

Щодо платників податків, які  мають у власності кілька земельних ділянок, стосовно яких потрібно провести звірку даних, то для  проведення звірки такі платники мають право звернутися до податкового органу за місцем знаходження будь-якої із  земельних ділянок.

ГУ ДПС у Київській області

 

Чи можна анулювати реєстрацію платника ПДВ, у якого відсутні операції з постачання товарів, але наявні обсяги придбання товарів/послуг?

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що відповідно до п.п. «г» п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України реєстрація платника ПДВ діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається, зокрема якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з ПДВ та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов’язання чи податкового кредиту.

Таким чином, якщо у платника податку протягом 12 послідовних податкових місяців відсутні операції з постачання та при цьому наявні обсяги придбання за рахунок яких сформовано податковий кредит, підстави для анулювання реєстрації платника ПДВ відсутні.

ГУ ДПС у Київській області

 

Додати коментар