Зазвичай літні місяці вважаються найсприятливішими для проведення ремонтних, будівельних робіт. І саме зараз у Переяславі реалізовується два важливих для багатьох жителів міста проєкти – капітальне будівництво вулиці Солонці та реконструкція мережі водопостачання на вулицях Західна і Тараса Федоровича – Переяслав.City
Важливі проєкти відтермінували через коронавірус
Як зазначив міський голова Тарас Костін, розпочати роботи на обох цих об’єктах планували ще навесні цього року. Проте у зв’язку з поширенням коронавірусної інфекції та введенням в усій країні жорстких карантинних обмежень вимушені були відтермінувати їхній початок.
– У нас вже були і проєктно-кошторисна документація, і передбачені кошти, – зазначив, – та, оскільки карантин ввели несподівано, все почало зупинятися, економіка падати, виникала велика непевність, як ця ситуація розвиватиметься надалі. Тож своїм розпорядженням змушений був відмінити проведення тендерів для визначення виконавців робіт. Потрібен був певний час, щоб скоригувати наші плани у зв’язку із цими надзвичайними обставинами.
– Щодо ремонтування дороги, – продовжив начальник міського відділу капітального будівництва та ЖКГ Тарас Спасик (47 років), у безпосередньому відданні якого перебувають подібні проєкти, – тендерну процедуру провели на початку липня. Участь взяло три організації, в тому числі і київські. Кращі умови запропонував добре відомий на Переяславщині міський ТОВ “Агрошляхбуд”. Це підприємство з великим досвідом дорожнього будівництва і стало переможцем.
Більшу частину вулиці Солонці вже відремонтували
Більшу частину вулиці вже зроблено
4 серпня, коли з начальником відділу капбудівництва ми побували на цьому об’єкті, дорожники якраз і були зосереджені у першу чергу над будівництвом тротуару: виставляли бордюри, працювали з цементним розчином. Робота ця більш трудомістка і не така швидка, як “заливка” дорожнього полотна асфальтом, проте спочатку зазвичай виконується саме цей етап.
– Протягом багатьох попередніх років, – сказав Тарас Спасик, – чи не найбільшою проблемою цієї дороги було те, що на ній після дощів чи танення снігу подовгу стояла вода. Це її руйнувало. Виникла це проблема, зокрема, після того як десь у 2010-2011 роках дорогу частково ремонтували з боку вулиці Ярмаркової. Тоді відремонтовану частину дещо завищили відносно до решти вулиці. Вода з неї стікала як в корито. Коли виявили цю проблему, провели нараду, написали відповідні листи до технічного, авторського наглядів. Вирішили вирівняти всю вулицю. А для цього оця її ділянка довжиною сімдесят метрів від Ярмаркової буде понижена. Тут буде зроблено нову основу і покладено асфальт. Тоді вода стікатиме у лотки біля Ярмаркової.
До речі, років зо два тому міське ВУКГ проводило на цій вулиці заміну водопровідних мереж. Тож і з ними у перспективі проблем не повинно виникати.
Василь Герасько (55 років), начальник будівельної дільниці ТОВ “Агрошляхбуд”, якого застали на об’єкті, поділився, що дорогу роблять відповідно до проєкту. Всі обсяги витрат пораховано. Скажімо, всього разом зі з’їздами та тротуаром асфальтом буде покрито близько 4800 квадратних метрів, бордюрів встановлять 530 метрів. А ще ж проводили увесь технологічний комплекс підготовчих робіт. На час нашого приїзду на будівництві працювало з десяток дорожників, необхідна техніка. Але кількість працівників та механізмів тут може оперативно змінюватися у залежності від виробничих потреб. Благо, це підприємство всім необхідним укомплектовано у повній мірі.
Також відзначив, що робота дорожників часто залежить від погодних умов. Поки працюють на цій дорозі, погода як найсприятливіша. Тож, якщо і надалі не трапиться ніяких форс мажорних обставин, десь до кінця серпня вже повністю закінчать цей об’єкт. Поки що із усіх 802 м повністю вже було зроблено 550 м. Це від ВУКГ і до вул. Борисівське поле. Ця частина вважається промисловою зоною і тротуару тут не було передбачено.
Варто також нагадати, що у минулому заплановано і у співфінансуванні з обласним бюджетом розпочато капітальний ремонт і вул. Борисівське поле. Це великий і дуже вартісний проєкт, адже дорога є однією з важливіших транспортних артерій міста. Минулого року в ході реалізації першого етапу було відремонтовано частину цієї дороги з того боку, де вона з’єднується з вулицею Б. Хмельницького. Передбачається, що коли дорогу відремонтують повністю, вона значною мірою розвантажить центральну частину міста від транспортних потоків. Проте вже і зараз вона досить популярна у автомобілістів. І, якщо раніше в цій частині міста на Борисівське поле виїжджали в основному з вул. Ярмаркової, то після завершення ремонту вул. Солонці нею також можуть користуватися як транзитною. Проїзд по ній до Борисівського поля стане дещо коротшим.
Старі азбестові труби використали як канал для нового водопроводу
Ось такими пластиковими трубами замінюють старі
Потребу реконструкції водопроводу на вул. Західна та Тараса Федоровича також можна назвати доволі давньою проблемою, що з тих чи інших причин залишалася невирішеною. У тендері на визначення виконавця робіт взяло участь дві місцеві організації. Переможцем було визнано міське комунальне підприємство ВУКГ. Початкова вартість проєкту 3 млн 773 тис. грн у ході проведення торгів знизилася до 2 млн 250 тис. грн. Таким чином і у цьому випадку було отримано величезну економію. Як зазначив з цього приводу міський голова, зекономлені кошти буде використано для інших потреб міста.
Цікаво, що комунальне підприємство, хоч і постійно займається ремонтуванням, заміною водопровідних мереж, різноманітного супутнього устаткування, а його працівники мають у цьому неабиякий досвід, участь у подібному тендері взяло чи не вперше.
– Справа у тому, що вони не мали офіційних ліцензії, дозволів, щоб претендувати на роль підрядника саме через тендерну процедуру, – наголосив Тарас Костін. – Тепер всі необхідні дозволи отримано і вони зможуть заробляти певні кошти для розвитку свого підприємства ще й на виконанні таких підрядів.
Цікаво, що у ході виготовлення проєкту цієї реконструкції, для зменшення і фінансових затрат, і зусиль було вирішено азбестові труби, закладені доволі глибоко під землею, не виймати звідти, а запустити в них нові пластикові. Тобто використати як канал для нових труб. Діаметр і азбестових, і пластикових якраз добре дозволяв це зробити. Тож комунальникам на довжині понад 400 м не довелося рити суцільну траншею. Землю екскаватором вийняли лише у певних місцях, де запускали труби.
Тут трубопровід вже прокладено
Коли минулого вівторка ми побували тут, таким чином вже було покладено 200 метрів нового трубопроводу. Також працівники в ході своїх робіт провели чистку всіх каналізаційних колодязів, поставили нові заслінки, крани і таке інше.
– А от там, де було закладено металеві труби, на відстані близько одного кілометра, доведеться робити суцільну траншею, – сказав Тарас Спасик. – Вона повинна проходити біля дороги і, на жаль, треба сказати, що деякі господарі поставили свої паркани занадто близько до проїжджої частини. Явно, що прихопили зайвої земельки. Це заважатиме виконанню робіт, але будемо знаходити з такими господарями спільну мову.
Комунальники, яких застали на об’єкті, розповіли, що намагаються не залишати надовго жителів вулиць без води. А закінчити всі роботи планують десь до середини вересня. Як і дорожники на Солонцях, хочуть, щоб їхня завершена робота стала подарунком переяславцям до Дня міста, що традиційно відзначається у вересні.