Українцю, що бажає скористатися електронними послугами, вже є з чого вибирати. Найкорисніші та найважливіші з доступних сьогодні послуг:
- реєстрація бізнесу,
- призначення допомоги при народженні,
- будівельна послуга щодо введення об’єктів в експлуатацію.
Серед найбільш популярних електронних послуг також отримання субсидії. Її запровадили у жовтні 2016 року. За цей час кожен десятий громадянин, що звертався за отриманням субсидії, робив це онлайн.
Дуже популярні е-послуги і у сфері земельних відносин. Наприклад, витяги про земельну ділянку або про нормативно-грошову допомогу отримали вже понад 100 тисяч громадян. Понад 1 000 проектів землеустрою погоджено онлайн. Ця послуга мала дуже багато нарікань від громадян, тому було запроваджено “сліпий” розподіл документів на виконавця. Тепер документи, що подані, наприклад, у Дніпрі, можуть попасти на розгляд до Львова. Це дало значний ефект.
Використання електронних послуг замість відвідування держоргану особисто повністю знищує корупційні ризики та зловживання. Такі послуги змінили паперовий процес, а також спростили та оптимізували його завдяки електронній взаємодії державних реєстрів. Надання адмінпослуг в Україні дуже складне та зарегульоване, і головне завдання е-урядування – модернізація цього процесу та підвищення його прозорості. В цьому мають допомогти інформаційні технології.
Хоча всі е-послуги мають різні адреси, отримати їх в більшості випадків можна з одного порталу Мінекономрозвитку – my.gov.ua. На нього поступово інтегрують всі існуючі е-послуги.
Державне агентство з питань електронного урядування України