Участь в обговоренні взяли народні депутати України Олександр Дубінський та Олег Дунда, депутати міських рад, мери міст, голови сільрад та представники громад (м. Обухів, м. Васильків, м, Фастів, Миронівська міська ОТГ, Ржищівська міська ОТГ, Богуславська міська ОТГ, Глевахівська селищна ОТГ, Томашівська сільська ОТГ, м. Кагарлик, м. Боярка, м. Українка, смт Калинівка, смт Гребінки, смт Чабани, смт Козин, смт Кожанка, с. Гатне, с. Ходосівка, с. Бишів).
У ході зустрічі заслухали звернення представників міст та районів щодо формування адміністративно-територіальних одиниць субрегіонального рівня. Зокрема, було винесено на обговорення пропозицію створити великий район у центрі з містом Васильків. Водночас, поступили й звернення щодо визначення райцентру у Фастові та Обухові. Варто зазначити, що Обухів підтримала більшість.
Усі пропозиції було занесено до протоколу, який буде передано на розгляд Міністерству розвитку громад та територій України.
«У питанні нового районування для нас дуже важливо врахувати думку кожної громади. З цією метою ми і проводимо робочі зустрічі. Воля громад важлива для нас та, водночас, користуємося методикою, затвердженою Мінрегіоном», – наголосив Василь Володін.
Нагадаємо, Київська область, як і решта областей країни, наразі знаходиться у процесі адміністративної реформи. А саме: укрупнення районів. Замість 25-ти, які зараз діють в області, планується створити уп’ятеро менше. Що має зменшити чиновницький апарат та витрати на нього. Йдеться про присутність регіональних відділень органів виконавчої влади у новоутворених районних центрах. Що ніяк не перехрещується з утворенням та діяльністю об’єднаних територіальних громад, задача яких: надавати послуги своїм мешканцям та піклуватися про їхнє комфортне та безпечне життя.
На сьогодні розглядають два варіанти нового адміністративно-територіального розподілу Київщини: з п’ятьма або шістьма районами.
До уваги беруть одразу кілька критеріїв, яким має відповідати одиниця адміністративно-територіального устрою субрегіонального (районного) рівня (далі – ОСР):
1) територія ОСР є компактною, географічно цілісною та нерозривною (відсутність територіальних анклавів та ексклавів);
2) чисельність постійного населення ОСР становить, як правило, не менше, ніж 150 тисяч осіб.
Адміністративні центри ОСР визначаються в такій послідовності:
1) міста – обласні центри. Будь-який населений пункт, розташований у межах 30-ти кілометрової зони доступності від межі міста – обласного центру, не може розглядатися як потенційний адміністративний центр ОСР;
2) міста, чисельність постійного населення яких становить не менше, ніж 50 тисяч осіб. Якщо межі двох або більше міст, чисельність постійного населення яких становить не менше, ніж 50 тисяч осіб, розташовані один від одного на відстані менше, ніж 30 кілометрів, адміністративним центром ОСР визначається місто, чисельність постійного населення якого найбільша.
Зона доступності визначається по автомобільних дорогах з твердим покриттям на відстані до 60 кілометрів від межі адміністративного центру ОСР. Зона доступності може бути більшою чи меншою, ніж 60 кілометрів, з урахуванням якості автомобільних доріг або особливостей рельєфу, які суттєво ускладнюють сполучення між окремими населеними пунктами та адміністративним центром ОСР (ріки без мостів, гори тощо).
Території сільських, селищних, міських територіальних громад, що розташовані у 60-ти кілометровій зоні доступності адміністративних центрів ОСР, як правило, включаються до складу відповідної ОСР.