«Першочергова задача – забезпечити виконання бюджету», – Олександр Загорський

Новий керманич податкової служби Київської області Олександр Загорський провів першу робочу нараду з начальниками районних управлінь. Говорили про  очікуваний стан виконання планових показників, можливі ризики та пошук джерел залучення коштів, які не у повній мірі використовувалися для наповнення бюджету у поточному році.

«Попри подовження карантину та певне сповільнення темпів зростання економіки,  наша першочергова задача – максимально мобілізувати надходження до бюджетів усіх рівнів та забезпечити як Державі, так і органам місцевого врядування області можливість повноцінно виконувати свої обов’язки перед громадянами», – зазначив Загорський.

Довідково: Олександр Загорський призначений на посаду виконуючого обов’язки начальника податкової служби Київщини з 7 травня 2020 року. Минулого тижня очільника ГУ ДПС у Київській області представив заступник Голови Державної податкової служби Михайло Тітарчук. 

Усі новації у податковому законодавстві та основні вимоги застосування норм Податкового кодексу України доступні також на нашій офіційній сторінці у Facebook https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast/

ГУ ДПС у Київській області

 

Зі своїх доходів мешканці Київщини сплатили 3,1 млрд грн ПДФО

З початку поточного року мешканці Київщини сплатили до місцевих бюджетів 3,1 млрд грн. податку на доходи фізичних осіб, збільшивши приріст на 10% або 297,1 млн грн порівняно з аналогічним періодом 2019 року. Про це повідомив в.о. заступника начальника ГУ ДПС у Київській області Віталій Войтюк.

«Саме цей вид податків обіймає позицію бюджетоформуючого, адже його питома вага у загальній структурі надходжень до скарбниць територіальних громад дорівнює 63%», – підкреслив Войтюк.

Найбільші суми ПДФО забезпечили платники Бориспільського району – 815,3 млн грн, Києво-Святошинського – 712 млн грн та
 Білоцерківського – 625,5 млн грн.   

ГУ ДПС у Київській області звертає увагу найманих працівників, що згодившись отримувати заробітну плату «у конвертах», громадяни позбавляються соціальних гарантій від держави, адже соціальні виплати, у тому числі пенсія, здійснюються з офіційно нарахованої суми заробітної плати та сплаченого єдиного соціального внеску.

Усі новації у податковому законодавстві та основні вимоги застосування норм Податкового кодексу України доступні також на нашій офіційній сторінці у Facebook https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast/

ГУ ДПС у Київській області

 

Застосування програмних РРО розпочнеться з 01 серпня

Перш за все, реєстрація програмних РРО буде відбуватися в режимі онлайн, в електронному кабінеті, а користування РРО стане простішим та  дешевшим, а також  швидшим для бізнесу, адже  користувачам програмних РРО буде забезпечено виключно онлайн реєстрацію та онлайн передачу (отримання) даних. Передбачено автоматичний режим  створення Z-звіту, що унеможливить ризик  його не створення та загрозу застосування штрафних санкцій до платника. 

З’являється альтернатива класичним РРО, обслуговуваня яких коштує щонайменше 200 грн. щомісяця для кожного РРО.

Можливість використовувати  замість традиційних (класичних) РРО спеціальні програми, призначені для реєстрації розрахункових операцій. Таку програму можна буде встановити на будь-який гаджет: ноутбук, планшет чи  смартфон. При цьому закон прямо зобов’язує контролюючий орган забезпечити безкоштовне програмне рішення для використання суб’єктом господарювання, – безкоштовним буде не тільки завантаження самої програми, але і її підтримка.

Використовувати програмні РРО можна буде з 01 серпня 2020 року.

Звертаємо увагу, що нові правила застосування РРО не стосуються спрощенців І групи, річний обсяг доходу яких не перевищує 1,0 млн.грн. та фізичних осіб, які продають на ринках  вживані речі та продукцію власних підсобних господарств.

Законодавство: Закон України від 17.03.2020 року № 533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)».

Усі новації у податковому законодавстві та основні вимоги застосування норм Податкового кодексу України доступні також на нашій офіційній сторінці у Facebook https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast/

ГУ ДПС у Київській області

 

Тимчасово припиняєте господарську діяльність – подайте заяву на анулювання ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними чи тютюновими виробами

Роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами справляється щоквартально рівними частками і зараховується до місцевих бюджетів згідно з чинним законодавством.

Контроль за сплатою річної плати за ліцензії здійснюється органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України видавати ліцензії на, зокрема, роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Для здійснення контролю суб’єкт господарювання має подати зазначеному органу копію платіжного доручення з відміткою банку про сплату.

Дія ліцензії призупиняється у разі несвоєчасної сплати чергового платежу  на підставі письмового розпорядження органу, який видав ліцензію, на термін до сплати заборгованості.   Дія ліцензії вважається призупиненою з моменту одержання СГ письмового розпорядження органу, який видав ліцензію, а  поновлюється з моменту зарахування відповідного платежу за ліцензію до бюджету.

Анулювання ліцензії здійснюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, письмового розпорядження на підставі, зокрема, заяви СГ, або несплати чергового платежу за ліцензію протягом 30 календарних днів від моменту  призупинення ліцензії.

Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання  СГ письмового розпорядження про її анулювання.

Тобто, СГ який має ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями або тютюновими виробами та планує призупинити господарську діяльність, необхідно подати заяву на анулювання таких ліцензій.

Чинним законодавством не передбачено можливості призупинення дії ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями чи тютюновими виробами у випадку тимчасового припинення СГ господарської діяльності.

У разі якщо СГ не здійснює господарську діяльність, але при цьому ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями чи тютюновими виробами не анульовані, такий СГ зобов’язаний зробити щоквартальний черговий платіж до відповідного бюджету за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями чи тютюновими виробами та подати органу, яким видано ліцензію, копію платіжного доручення з відміткою банку про сплату.

Довідково: ліцензіонування роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами регулюються Законом України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального».

ГУ ДПС у Київській області

 

Уряд запровадив державну допомогу для дітей ФОП – платників єдиного податку першої та другої груп

На період карантину та на один місяць після дати його скасування, Уряд запровадив   виплату допомоги на дітей ФОП, які обрали спрощену систему оподаткування і належать до першої та другої групи платників єдиного податку.

Витрати на виплату допомоги на дітей здійснюються за рахунок коштів, виділених Мінсоцполітики, з фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками.

Допомога на дітей призначається і виплачується ФОП – спрощенцям, платникам єдиного податку першої та другої груп, які сплатили єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за усі місяці 2019 або протягом усіх місяців 2019 після державної реєстрації їх ФОПом.

Допомога призначається і виплачується громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, які постійно проживають в Україні.

Призначення і виплату допомоги здійснюють структурні підрозділи з соціального захисту населення районних, районних у Києві та Севастополі держадміністрацій, виконкомів міських, районних у містах рад за зареєстрованим місцем проживання або місцем проживання ФОП (далі — заявник).

Допомога призначається на кожну дитину до досягнення нею 10-річного віку (включно) у розмірі прожиткового мінімуму, встановленого для дітей відповідних вікових груп станом на 1 січня 2020, і виплачується щомісяця за повний місяць.

У разі досягнення 6-річного віку дитиною, на яку виплачується допомога на дітей, розмір допомоги переглядається з урахуванням відповідного розміру прожиткового мінімуму з наступного місяця.

Довідково: Законом України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» затверджено з 01 січня 2020 прожитковий мінімум на 1 дитину віком до 6 років 1779,0 грн. на місяць, віком від 6 до 18 років – 2218,0 грн. на місяць.

Допомога призначається з місяця звернення і виплачується через установи уповноважених банків.

ЯК ОФОРМИТИ?

Для призначення допомоги заявник подає/надсилає органу соціального захисту населення заяву та документи/відомості у паперовій або електронній формі.

У паперовій формі заявник подає такі документи:

-копії свідоцтв про народження дітей віком до 10 років;

-довідку з Пенсійного фонду України про сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (індивідуальні відомості про застраховану особу за формою ОК-7);

-копію документа, що підтверджує право на постійне проживання в Україні (для іноземця та особи без громадянства);

-копію рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її утворення) ради, сільської, селищної, міської ради об’єднаної територіальної громади або суду про встановлення опіки (у разі здійснення опіки над дитиною).

В електронній формі заявник подає фотокопії таких документів.

Законодавство: Постанова Кабінету Міністрів України від 11.03. 2020 №211 “Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2”.

Постанова Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 №329 «Деякі питання соціальної підтримки сімей з дітьми» (далі – Постанова 329).

Усі новації у податковому законодавстві та основні вимоги застосування норм Податкового кодексу України доступні також на нашій офіційній сторінці у Facebook https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast/

ГУ ДПС у Київській області

 

Як оформити запит про стан розрахунків з бюджетами та державними цільовими фондами

Запит про стан розрахунків з бюджетами та  державними цільовими фондами платники можуть надіслати  через Електронний кабінет платника. Запит формується у  приватній частині Електронного кабінету з використанням форми «F/J1300203».

Вхід до приватної частини Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП).

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

У меню «Заяви, запити для отримання інформації» платник має встановити  період та обмежити перелік документів за типом «J(F)13 Запити та довідки».

Обравши запит (F/J1300203) у полях «Регіон» та «Район» слід вибрати відповідний територіальний орган ДПС (за замовчуванням у системі встановлено  орган ДПС за місцем основної реєстрації), і натиснути кнопку «Створити».

У формі Запиту автоматично заповнюються:

– найменування;

– прізвище ім’я, по батькові платника податків;

– податковий номер платника податку або серія та номер паспорта;

– дата відправлення Запиту до органів ДПС.

Автоматичне заповнення таких полів можна відмінити, знявши позначку «Авто розрахунок».

За допомогою кнопок «Підписати» та «Відправити» збережений документ  підписується та відправляється до органу ДПС.

Відповідь платнику надсилається через Електронний кабінет не пізніше 15 робочих днів з дня його отримання у вигляді витягу з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами за формою «F/J1400203».

Витяг буде сформований за період, указаний платником при створені Запиту з урахуванням строків давності, станом на дату відправлення Запиту до органів ДПС.

Самостійно перевірити дані, за якими сформовано Витяг можна за допомогою меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету.

Для з’ясування питань  користування Електронним кабінетом  платник може звернутись до служби підтримки за телефоном 0800501007 (напрямок 0) або за посиланням http://cabinet.tax.gov.ua/help/.

ГУ ДПС у Київській області

 

Доходи від наданих послуг з обробітку землі підлягають декларуванню

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що триває кампанія декларування доходів громадян, отриманих у звітному 2019 році. Зокрема, доходи мають задекларувати громадяни – власники  сільськогосподарської техніки, які  проводять обробіток землі іншим фізичним особам (оранка, культивування, посів, комбайнування, тощо). та при цьому не зареєстровані як  фізичні особи-підприємці (ФОП). Такі громадяни  зобов’язані подати річну податкову декларацію про доходи та майновий стан, у якій включити суму отриманих доходів до загального річного оподатковуваного доходу та сплатити податок  із таких доходів.

Доходи від обробітку землі оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 % та  військовим збором за ставкою  1,5 %.

Декларацію необхідно подати до 01 липня 2020 року, а суму задекларованих в ній податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору  платники мають сплатити до 01 жовтня 2020 року.

Якщо послуги надаються у поточному  2020 році, то отриманий дохід підлягає декларуванню у наступному, 2021 році.

ГУ ДПС у Київській області

 

Платникам екологічного податку: якщо не маєте об’єкти обчислення екоподатку, подайте заяву про їхню відсутність

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що платник екологічного  податку, який   з початку звітного року не планує здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року,  повинен повідомити про це відповідний контролюючий орган за місцем розташування джерел забруднення та скласти заяву про відсутність у нього у звітному році об’єкта обчислення екологічного податку. В іншому разі платник податку зобов’язаний подавати податкові декларації (п.250.9 ст.250 ПКУ).

Отже, суб’єкти господарювання, у тому числі новостворені, які не мають об’єктів обчислення екологічного податку не повинні подавати до відповідних контролюючих органів заяву про відсутність у них у звітному році таких об’єктів.

Суб’єкти господарювання, які є платниками екологічного податку, але з початку звітного року не планують здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, повинні скласти заяву довільної форми про відсутність у них у звітному році об’єкта обчислення екологічного податку та повідомити про це відповідні контролюючі органи за місцем розташування джерел забруднення не пізніше граничного терміну подання податкової декларації за І квартал звітного року. В іншому разі такі суб’єкти господарювання зобов’язані подавати податкові декларації екологічного податку.

 ГУ ДПС у Київській області

Додати коментар