Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що не застосовуються штрафні санкції за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01 березня по 31 травня 2020 року, крім санкцій за:
– порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії;
– відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;
– порушення вимог законодавства в частині:
обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
цільового використання пального, спирту етилового платниками податків;
обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;
здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;
здійснення суб’єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб’єктів платниками акцизного податку;
– порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.
Протягом періоду з 1 березня по 31 травня 2020 року платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.
Відповідні зміни внесені до підрозділу 10 розділу XX “Перехідні положення” Податкового Кодексу Законами України від 17.03.2020 №533-ІХ та від 30.03.2020 №540-ІХ.
ГУ ДПС у Київській області
У підприємців Київщини – 12273 ліцензії на право торгівлі алкоголем та тютюном уроздріб
Наразі на території Київської області – 12273 діючих ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, в тому числі: алкогольними напоями – 6845 тютюновими виробами – 5428 ліцензія.
У березні 2020 року видано 1112 ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі (алкогольними напоями – 604, тютюновими виробами – 508), призупинено – 126 ліцензій (алкогольними напоями – 80, тютюновими виробами –46), анульовано – 98 ліцензій (алкогольними напоями – 61, тютюновими виробами – 37).
За березень 2020 року від сплати за такі ліцензії до бюджету надійшло 3,5 млн грн, що на 5% більше у порівнянні з березнем минулого року. У грошовому вираженні це означає 164 тис грн додаткових коштів.
З початку поточного року за продаж алкоголю та тютюну неповнолітнім суб’єктам господарювання анульовано 19 ліцензії (алкоголь – 11, тютюн – 8). При цьому, загальна сума штрафних санкцій складає 159,8 тис грн.
ГУ ДПС у Київській області
Інформацію щодо видів діяльності, не зазначених в попередньо поданій до контролюючого органу Таблиці даних платника ПДВ, можна надати шляхом подання нової Таблиці
Якщо вашу податкову накладну зупинено, ви маєте право подати до ДПС таблицю даних платника податку на додану вартість (далі – Таблиця) за встановленою формою. Таблиця подається в електронній формі засобами електронного зв’язку з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
Ідентифікатори форм Таблиці та пояснення розміщено на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/platnikam-podatkiv-pro/informatsiyno-analitichne-za/reestr-elektronnih-form-po/
Пояснення з інформацією про діяльність платника (з можливим зазначенням відомостей про наявні орендовані або власні приміщення, виробничі потужності, земельні ділянки, найманого персоналу, залишків готової продукції, сировини) подається у вигляді прикріпленого до Таблиці додатка, код форми якого J/F13601.
Ви також можете надати інформацію щодо видів діяльності, які не зазначені в попередньо поданій до контролюючого органу Таблиці. Для цього вам необхідно подати нову Таблицю, в якій зазначаєте такі види діяльності та відповідно коди товарів згідно УКТЗЕД та коди послуг згідно з ДКПП.
ГУ ДПС у Київській області
Кампанія декларування: користуйтесь можливостями електронного кабінету!
Через карантин термін подання податкової декларації про майновий стан і доходи продовжено до 01 липня 2020 року, а термін сплати податкових зобов’язань, задекларованих у ній, – до 01 жовтня 2020 року.
Громадяни можуть подати декларацію в електронному вигляді, скориставшись сервісом Електронний кабінет, у якому є можливість часткового автоматичного заповнення декларації на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, відомостей з реєстрів про об’єкти рухомого та нерухомого майна.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua або через офіційний вебпортал ДПС.
Для подання декларації в електронному вигляді потрібно отримати ключі електронного цифрового підпису, які видаються будь-яким акредитованим центром сертифікації ключів (далі – АЦСК). Перелік АЦСК ДПС з адресами https://acskidd.gov.ua/contacts
ГУ ДПС у Київській області
Як заповнити уточнюючу декларацію з податку на нерухоме майно з метою зменшення суми податку за березень 2020 року?
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що з метою зменшення суми податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за березень 2020 року, відповідно до вимог п. 52 прим. 4 підрозд. 10 розд. ХХ Податкового Кодексу, платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право подати Уточнюючу податкову декларацію з податку за 2020 рік, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 № 408 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 15.11.2018 № 897).
Розділ І «Розрахунок податкового зобов’язання» додатка 2 Уточнюючої податкової декларації заповнюється наступним чином:
– значення показників граф 1 – 14, 21-23 переносяться за даними раніше поданої декларації за 2020 рік;
– графа 15, 19 та 20 зменшується на суму податкових зобов’язань пропорційну одному місяцю І кварталу 2020 року (березень 2020 року є третім місяцем І кварталу) відповідно;
– графи 16-18 не заповнюються.
– значення показників граф 1 – 14, 21-23 переносяться за даними раніше поданої декларації за 2020 рік;
– графа 15, 19 та 20 зменшується на суму податкових зобов’язань пропорційну одному місяцю І кварталу 2020 року (березень 2020 року є третім місяцем І кварталу) відповідно;
– графи 16-18 не заповнюються.
Всі новації у податковому законодавстві та основні вимоги застосування норм Податкового кодексу України доступні також на нашій офіційній сторінці у Facebook https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast/
ГУ ДПС у Київській області
Як подати пояснення до Таблиці даних платника?
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Порядок зупинення) передбачено право платника податку подати до ДПС таблицю даних платника податку на додану вартість (далі – Таблиця) за встановленою формою (п.12 Порядку №1165).
Таблиця подається в електронній формі, засобами електронного зв’язку, з поясненням, у якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку. Пояснення з інформацією про діяльність платника (з можливим зазначенням відомостей про наявні орендовані або власні приміщення, виробничі потужності, земельні ділянки, найманого персоналу, залишків готової продукції, сировини) подається у вигляді прикріпленого до Таблиці додатка, код форми якого J/F13601.
На офіційному вебсайті ДПС розміщено відомості щодо засобів електронного зв’язку, якими Таблиця може подаватися. Ідентифікатори форм Таблиці та пояснення розміщено на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: Головна/Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр форм електронних документів.
Всі новації у податковому законодавстві та основні вимоги застосування норм Податкового кодексу України доступні також на нашій офіційній сторінці у Facebook https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast/
ГУ ДПС у Київській області
Ліквідація ФОП: яка звітність?
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що фізичні особи, які перебували на загальній системі оподаткування та щодо яких до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) внесено запис про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, подають ліквідаційні податкові декларації про майновий стан і доходи щодо отриманих доходів на загальній системі оподаткування востаннє за звітний період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.
Для ФОП, які перебували на спрощеній системі оподаткування нормами Податкового кодексу України не передбачено подання ліквідаційної звітності.
Фізичні особи (які перебували на спрощеній системі оподаткування), щодо яких до Єдиного державного реєстру внесено запис про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, подають податкові декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця востаннє за податковий (звітний) квартал в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, з наростаючим підсумком з початку року протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.
Слід зазначити, що ліквідаційна податкова декларація про майновий стан і доходи та остання податкова декларація платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця подається за вибором платника податків в один із таких способів:
а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
в) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги.
Повна:
Згідно з п. 49.1 ст. 49 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податкова декларація подається за звітний період в установлені ПКУ строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Платник податків зобов’язаний за кожний встановлений ПКУ звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог ПКУ подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є (п. 49.2 ст. 49 ПКУ).
Внесення до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр) запису про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця чи незалежної професійної діяльності фізичної особи здійснюється у разі: внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр) запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця – з дати державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця (п.п. 65.10.3 п. 65.10 ст. 65 ПКУ).
Абзацами другим та третім п.п. 65.10.8 п. 65.10 ст. 65 ПКУ визначено, що державна реєстрація (реєстрація) припинення підприємницької чи незалежної професійної діяльності фізичної особи або внесення до Державного реєстру запису про припинення такої діяльності фізичною особою не припиняє її зобов’язань, що виникли під час провадження підприємницької чи незалежної професійної діяльності, та не змінює строків, порядків виконання таких зобов’язань та застосування санкцій за їх невиконання.
У разі коли після внесення до Державного реєстру запису про припинення підприємницької чи незалежної професійної діяльності фізична особа продовжує провадити таку діяльність, вважається, що вона розпочала таку діяльність без взяття її на облік як самозайнятої особи.
Відповідно до абзаців другого та третього п. 177.11 ст. 177 ПКУ фізичні особи, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням, подають податкову декларацію за останній базовий податковий (звітний) період, в якій відображаються виключно доходи від проведення підприємницької діяльності, протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.
У разі проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням останнім базовим податковим (звітним) періодом є період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності.
Отже, фізичні особи, які перебували на загальній системі, щодо яких до Єдиного державного реєстру внесено запис про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, подають ліквідаційні податкові декларації про майновий стан і доходи щодо отриманих доходів на загальній системі оподаткування востаннє за звітний період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.
Згідно з п.п. 2 п. 299.10 ст. 299 ПКУ реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі припинення юридичної особи (крім перетворення) або припинення підприємницької діяльності фізичною особою – підприємцем відповідно до закону – в день отримання відповідним контролюючим органом від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення.
У разі припинення платником єдиного податку провадження господарської діяльності податкові зобов’язання із сплати єдиного податку нараховуються такому платнику до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому анульовано реєстрацію за рішенням контролюючого органу на підставі отриманого від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності (п.п. 295.8 ст. 295 ПКУ).
У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, які є платниками єдиного податку, останнім податковим (звітним) періодом вважається період, у якому відповідним контролюючим органом отримано від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення (п. 294.6 ст. 294 ПКУ).
Нормами ПКУ не передбачено подання ліквідаційної звітності для фізичних осіб, які перебували на спрощеній системі оподаткування.
Таким чином, фізичні особи, щодо яких до Єдиного державного реєстру внесено запис про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, подають податкові декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця востаннє за податковий (звітний) квартал в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, з наростаючим підсумком з початку року у строки, визначені п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПКУ, протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.
Слід зазначити, що ліквідаційна податкова декларація про майновий стан і доходи та остання податкова декларація платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця подається за вибором платника податків у відповідності до п. 49.3 ст. 49 ПКУ в один із таких способів:
а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
в) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги.
Всі новації у податковому законодавстві та основні вимоги застосування норм Податкового кодексу України доступні також на нашій офіційній сторінці у Facebook https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast/
ГУ ДПС у Київській області
Чи підлягають амортизації безоплатно отримані основні засоби, призначені для використання в господарській діяльності платника?
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що відповідно до п.п. 138.3.1 п. 138.3 ст. 138 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), розрахунок амортизації основних засобів або нематеріальних активів здійснюється відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності з урахуванням обмежень, встановлених п.п. 14.1.138 п. 14.1 ст. 14 та п.п.138.3.2 – 138.3.4 п. 138.3 ст. 138 ПКУ. При розрахунку застосовуються методи нарахування амортизації, передбачені національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, крім «виробничого» методу.
Не підлягають амортизації та проводяться за рахунок відповідних джерел:
– вартість гудвілу;
– витрати на придбання/самостійне виготовлення невиробничих основних засобів, невиробничих нематеріальних активів;
– витрати на ремонт, реконструкцію, модернізацію або інші поліпшення невиробничих основних засобів, невиробничих нематеріальних активів.
Поняття «невиробничі основні засоби», «невиробничі нематеріальні активи» означають основні засоби, нематеріальні активи, не призначені для використання в господарській діяльності платника податку.
Пункт 22 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000 №92, визначає об’єктом амортизації вартість, яка амортизується (окрім вартості земельних ділянок, природних ресурсів і капітальних інвестицій).
Пункт 4 цього ж П(С)БО 7 встановлює, що під амортизацією розуміється систематичний розподіл вартості, яка амортизується, необоротних активів протягом строку їх корисного використання (експлуатації).
Положення П(С)БО 7 та Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 30.09.2003 № 561 встановлюють відображення вартості безоплатно отриманих основних засобів та нарахування амортизації на них.
Виходячи із зазначеного, у податковому обліку не передбачено обмежень щодо нарахування амортизації на основні засоби, безоплатно отримані платником податку, тому такі основні засоби, які призначені для використання в господарській діяльності платника податку, підлягають амортизації у порядку, встановленому п. 138.3 ст. 138 ПКУ.
Всі новації у податковому законодавстві та основні вимоги застосування норм Податкового кодексу України доступні також на нашій офіційній сторінці у Facebook https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast/
ГУ ДПС у Київській області