На базі Переяслав-Хмельницької ЗОШ І-ІІІ ст.№3 відбулася зустріч вчителів біології міста

Зібратися разом – це початок,
Триматися разом – це прогрес,
Працювати разом – це успіх!

Генрі Форд
Американський винахідник

Саме цей вислів американського винахідника Генрі Форда став епіграфом зустрічі вчителів біології міста, що відбулася на базі Переяслав-Хмельницької ЗОШ І-ІІІ ст.№3. Зустріч проходила в теплій , святковій та конструктивній атмосфері. Вчителі мали змогу познайомитися із системою роботи закладу в цілому та напрацюваннями біологів школи Кондусь В.І., Малик С.П. Біологи школи продемонстрували колегам, як можна використовувати побутові відходи, для біологічного моделювання та ознайомили колег з цікавою новітньою освітньою технологією «Бриколаж».
Бриколаж — досить нова освітня технологія. Але спочатку цей термін прижився в багатьох сферах мистецтва та науки. Бриколаж (від фр. Bricolage) дослівно перекладається як «саморобне», «hand made». Ідеться про створення чогось принципово нового з підручних матеріалів, які зазвичай мають інше спрямування, тобто нове з наявного старого.
Основа технології — повторне використання об’єктів (брати те, що під рукою, і використовувати в іншій якості). Приміром, у музиці такий процес відбувається, коли грають на ложках, пляшках з водою або пилках. В образотворчому мистецтві яскравий приклад — колажі з відомих елементів картин або з фотографічних зображень.
Бриколаж в освіті — це використання на уроці будь-яких предметів, крім наочних посібників, підручників та всього, що виготовлено спеціально з метою навчання.
Найпростіше, що спадає на думку, — це створення різноманітних виробів на уроках праці та мистецтва. Квіти з кришок та поліетиленових пакетів, звірятка та вазочки з пластикових пляшок, абажур з одноразових ложок та виделок, ялинкові іграшки зі старих ламп — це досить поширені ідеї. Навчати дітей таким саморобкам — модно та співзвучно екологічному мисленню (адже для роботи береться те, що стало би сміттям).
Цікавим моментом зустрічі біологів було створення японського міні Дзен саду.
Мініатюрні дзен-сади популярні в Японії. Термін «Дзен» означає «перебувати в спогляданні». Його мета дати вам «відчути мить», звільнитися від усіх життєвих негараздів і страждань. Вважається, що Дзен є квінтесенцією Буддизму. Він символізує наснагу і безтурботність, здатний вселити вам почуття наснаги і врівноваженості за допомогою споглядання. Японці вважають, що Дзен сприяє медитації і розслабленню в сучасному світі. Ваші рухи стають безтурботними і розслабленими, це звільняє ваш розум і подарує натхнення і здатність творити. При спогляданні цього міні-саду Дзен з’являється можливість відчути новий вид релаксації, який дозволяє черпати гармонію і красу в душі і в думках.
Всі компоненти Дзен-саду надзвичайно прості. Пісок символізує море, камені уособлюють гори, а стародавні інструменти служать для догляду за вашим садом. Міні дзен-сад можна помістити вдома на столі.
Тепер такі сади з’явилися і в учасників семінару . Ми сподіваємося, що створені власними руками вчителів міні дзен-сади будуть дарувати натхнення та спокій на душі в бурхливому вихорі XXI століття та нагадуватимуть про нашу зустріч.
Не менш цікаво для біологів шкіл Кондусь В.І. презентував шкільну «Фітоферму». «Поголів’я» фіто ферми – Каланхое Блосфельда (складає – 104 кущі» , Колеус (складає – 149 кущів). Саме це поголів’я має надзвичайно потужну енергетичну силу, що позитивно впливає на самопочуття школярів та очищає повітряне середовище приміщень школи від шкідливих речовин. Кожен учасник семінару отримав в подарунок Каланхое Блосфельда. Ми сподіваємося
, що відтепер в кожній школі біологи розпочнуть створення таких фіто ферм. Окрім того , хочемо зауважити, що кімнатні рослини є унікальними живими об’єктами в процесі вивчення біології в школі.
На завершення семінару Кондусь В.І. оголосив про старт екологічної акції «Пакетам торба». Кожен учасник семінару отримав дивовижне сердечко, яке миттєво трансформується в торбинку . Вчителі третьої школи закликали біологів міста також приєднатися до започаткованої ними акції. Знаючи, якої шкоди завдає використаний пластик довкіллю, ми маємо якомога менше використовувати поліетиленові пакети, а користуватися багаторазовими торбинками. Сподіваюся, що спільна робота вчителів біологів на семінарі, принесе успіх!!!

Додати коментар