Київщина: якість податкового діалогу з бізнесом
У Київській області продовжується ініціатива відкритих робочих зустрічей податківців із бізнесом. Ключовий меседж — налагодити діалог, спільно знаходити рішення та будувати довіру, яка конвертується у спільний успіх.
Формат заходів максимально гнучкий: офлайн та онлайн, що дозволяє залучати підприємців з усієї області. Саме тому до кожної зустрічі підходять ґрунтовно, зосереджуючи увагу на актуальних питаннях адміністрування податків.
Під час нещодавньої зустрічі податківці розкрили ряд ключових тем:
- як правильно подавати податкову звітність у 2025 році;
- нововведення у законодавстві та їх практичне застосування;
- аналіз тенденцій у сфері оподаткування, які важливо враховувати підприємцям;
- поширені помилки та як їх уникнути.
Кожен учасник мав можливість поставити запитання та отримати фахові відповіді від спікерів, які розуміють реалії бізнес-середовища, працюють з аналітикою і можуть допомогти знаходити рішення у складних ситуаціях.
Як наголосила в. о. заступника начальника Головного управління ДПС у Київській області Олена Стичінська, ми уважно слухаємо бізнес і реагуємо на його потреби, оскільки відкрите спілкування та взаємна довіра є фундаментом сучасної взаємодії між бізнесом і податковою службою.
Сьогодні завдяки ефективному комунікаційному формату більшість питань бізнесу вдається вирішити одразу. Головне управління ДПС у Київській області активно розвиває практику адресного спілкування з платниками. Якщо у вас є питання — надсилайте повідомлення на комунікаційну платформу: kyivobl.ikc@tax.gov.ua.
Працюємо разом — на результат!
Матеріали за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/906254.html
ГУ ДПС у Київській області
Плата за землю — інвестиція у розвиток громад Київщини: понад 1 млрд грн надійшло до місцевих бюджетів за п’ять місяців 2025 року
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє про вагомі результати наповнення місцевих бюджетів регіону за рахунок надходжень плати за землю. Цей податок є одним із стабільних бюджетоформуючих джерел для територіальних громад, адже саме ефективне управління земельними ресурсами дозволяє громадам планувати свій розвиток і фінансувати ключові проєкти.
Загалом за п’ять місяців 2025 року місцеві бюджети Київщини отримали 13,5 млрд грн податкових надходжень, що на 2,8 млрд грн більше, ніж за відповідний період 2024 року. Темп зростання склав 126,2%.
За січень–травень 2025 року платники Київщини перерахували до місцевих бюджетів 1 048,6 млн грн плати за землю, що становить 7,8% у загальній структурі доходів місцевих бюджетів.
У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження зросли на 29,9%, що демонструє якісну роботу податкової служби та органів місцевого самоврядування у питаннях адміністрування цього податку.
ТОП-5 громад-лідерів за надходженнями плати за землю
Найбільші обсяги надходжень у розрізі територіальних громад зафіксовано в таких громадах:
- Білоцерківська міська ТГ (Білоцерківський район) — 85,1 млн грн
- Броварська міська ТГ (Броварський район) — 60,6 млн грн
- Козинська селищна ТГ (Обухівський район) — 50,5 млн грн
- Бучанська міська ТГ (Бучанський район) — 50,4 млн грн
- Петрівська сільська ТГ (Вишгородський район) — 38,9 млн грн
Ці громади демонструють ефективну політику управління земельними ресурсами, що дозволяє формувати стійку податкову базу та сприяє розвитку місцевої інфраструктури.
ГУ ДПС у Київській області та органи місцевого самоврядування регіону працюють у тісній взаємодії, щоб забезпечити прозорість адміністрування плати за землю, сприяти легалізації земельних відносин та формувати умови для відповідального землекористування.
Кожна гривня плати за землю, що надходить до бюджету громади, стає прямою інвестицією у розвиток місцевої інфраструктури.
Матеріали за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/906251.html
ГУ ДПС у Київській області
Прозоре землекористування — у центрі уваги: Київщина активізує роботу з інвентаризації земель
У регіоні триває цілеспрямована робота з упорядкування земельних відносин та виявлення земельних ділянок, які використовуються без належних правовстановлюючих документів або не за цільовим призначенням. Ця ініціатива має ключове значення для зміцнення фінансової спроможності територіальних громад та формування справедливої податкової бази.
Питання прозорого землекористування було у фокусі обговорення на черговому засіданні робочої групи «Прозорість та підзвітність». У заході взяли участь голови районних адміністрацій, представники територіальних громад Київщини, правоохоронних органів, Головного управління Держгеокадастру у м. Києві та Київській області, а також фахівці Головного управління ДПС у Київській області.
За результатами спільної роботи територіальні громади вже ідентифікували 85,4 тис. га земельних площ (це понад 32,3 тис. кадастрових номерів), що свідчить про високу динаміку інвентаризаційних процесів.
Водночас фінансові результати такої роботи відчутні: лише за 5 місяців поточного року платниками було сплачено 1 049 млн грн плати за землю до місцевих бюджетів громад Київщини. Ці кошти напряму впливають на розвиток територій — фінансування соціальних проєктів, інфраструктури, медицини й освіти.
Втім, у багатьох громадах потенціал для збільшення надходжень за рахунок повноцінного обліку й оподаткування земель залишається значним. Саме тому громади отримали чіткий меседж — необхідно активізувати роботу з інвентаризації земель і забезпечити своєчасне надходження податків за їх використання. Несплата плати за землю означає втрати ресурсів, які могли б працювати на користь людей.
Окремо під час засідання було розглянуто проблемні питання земельних відносин у межах Обухівського району, а також окремі звернення Вороньківської сільської ради та Кожанської селищної ради щодо правомірного використання земельних ділянок.
Варто підкреслити, що робоча група «Прозорість та підзвітність» користується високим рівнем довіри з боку територіальних громад. Усі проблемні питання фіксуються, розглядаються та вирішуються виключно у правовому полі. За кожною такою справою стоїть конкретний результат, над досягненням якого працюють спільно громади, податкова служба та всі залучені інституції.
Системна взаємодія у сфері земельних відносин — це шлях до підвищення ефективності управління земельними ресурсами та зростання фінансової спроможності громад Київщини. Працюємо разом задля сталого розвитку регіону.
Матеріали за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/906253.html
ГУ ДПС у Київській області
Як відбувається примусове стягнення податкового боргу: чіткі правила ПКУ
Податковий кодекс України встановлює прозорий і поетапний механізм примусового погашення податкового боргу платників податків. Розглянемо ключові положення ст. 95 ПКУ, які регулюють порядок таких дій.
Етап 1. Початок заходів щодо стягнення
Відповідно до п. 95.1 ПКУ, у разі виникнення податкового боргу контролюючий орган здійснює за платника податків заходи з його погашення:
- в першу чергу — за рахунок коштів платника (на рахунках, у готівковій формі);
- якщо їх недостатньо — шляхом продажу його майна, що перебуває у податковій заставі.
Важливо: стягнення коштів або продаж майна здійснюється не раніше ніж через 30 календарних днів після надсилання (вручення) платнику податкової вимоги (п. 95.2 ПКУ).
Етап 2. Стягнення коштів за рішенням суду
Згідно з п. 95.3 ПКУ, стягнення коштів з рахунків/електронних гаманців платника у банках, небанківських надавачах платіжних послуг, емітентах електронних грошей, а також з рахунків у системі електронного адміністрування ПДВ здійснюється за рішенням суду.
Контролюючий орган звертається до суду з позовом про дозвіл на таке стягнення. Рішення суду є підставою для ухвалення контролюючим органом окремого рішення про примусове списання.
Окрім коштів, за рішенням суду контролюючий орган може ініціювати продаж майна платника з податкової застави.
Етап 3. Стягнення готівки за рішенням суду
П. 95.4 ПКУ окремо передбачає, що за рішенням суду стягнення може здійснюватися також за рахунок готівкових коштів платника. Порядок такого стягнення визначає Кабінет Міністрів України.
Вилучена готівка вноситься до банку в день стягнення для перерахування до бюджету (або — на єдиний рахунок чи до СЕА ПДВ), як передбачено абз. 1 п. 95.5 ПКУ.
Етап 4. Стягнення без звернення до суду — за деклараціями платника
Особливий спрощений порядок діє у разі, якщо борг виник через несплату зобов’язань та/або пені, визначених самим платником у деклараціях чи уточнюючих розрахунках (абз. 2 п. 95.5 ПКУ).
У такому разі стягнення коштів (як з рахунків/електронних гаманців, так і готівки) здійснюється на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу — без звернення до суду, якщо:
- борг не сплачено протягом 90 календарних днів після граничного строку сплати;
- немає непогашеного зобов’язання держави перед платником (або таке зобов’язання менше за суму боргу).
Якщо таке зобов’язання держави є, стягнення проводиться в межах різниці між боргом і сумою зобов’язання.
Важливо знати:
· Рішення про стягнення коштів з рахунків/електронних гаманців (абз. 4 п. 95.5 ПКУ) є вимогою стягувача до боржника, яка підлягає негайному та обов’язковому виконанню у платіжній системі.
- Рішення про стягнення готівки вручається платнику і є підставою для вилучення готівкових коштів.
Від моменту виникнення податкового боргу до можливого примусового стягнення завжди існує встановлена законом процедура: попередження у вигляді податкової вимоги, визначені строки, чіткі правила для стягнення — як за рішенням суду, так і без суду у спрощених випадках. Вчасне виконання податкових зобов’язань — найкращий спосіб уникнути таких наслідків.
Матеріали за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/906250.html
ГУ ДПС у Київській області
НСД 2030: як ДПС оцінює якість сервісу та взаємодіє з платниками податків
У межах реалізації Національної стратегії доходів до 2030 року та впровадження принципів доброчесного адміністрування, Державна податкова служба України проводить моніторинг якості обслуговування платників податків. Це відповідає європейському підходу до управління змінами та розвитку сервісної моделі податкової служби.
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що у рамках інформаційної кампанії з управління реформами проводяться спеціальні заходи щодо:
- оцінки якості надання послуг, шляхом опитування платників податків;
- виявлення проблемних питань, що виникають у процесі адміністрування податків;
- оприлюднення результатів опитування та публічного звітування про вжиті заходи для підвищення ефективності обслуговування.
Законодавче підґрунтя
Відповідно до п. 42.1 ст. 42 Податкового кодексу України (ПКУ), контролюючі органи зобов’язані надавати платникам податків інформацію про порядок виконання податкових зобов’язань та забезпечувати умови для підвищення рівня добровільної сплати податків.
Також, згідно з п. 19¹.1 ст. 19¹ ПКУ, одним із завдань ДПС є створення сприятливих умов для виконання платниками податкового законодавства, що неможливо без постійного вивчення якості сервісу та зворотного зв’язку з бізнесом.
Чому це важливо для платників?
Регулярна оцінка сервісів та підтримка зворотного зв’язку:
- допомагає підвищити прозорість роботи ДПС;
- сприяє удосконаленню процедур адміністрування податків;
- посилює довіру бізнесу до контролюючих органів.
Таким чином, платники податків отримують не лише якісний сервіс, а й реальний вплив на процес його вдосконалення.
Запровадження систематичного вивчення якості обслуговування платників — це практичний крок у напрямі зміцнення доброчесності, підвищення відкритості податкової служби та розвитку партнерських відносин із бізнесом.
Матеріали за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/905490.html
ГУ ДПС у Київській області
Новини ДПС:
Леся Карнаух: Маємо спільно з бізнесом припиняти типові порушення у сфері ритейлу
Руслан Кравченко: Надходження до місцевих бюджетів зросли на 18,4 % порівняно з минулорічним показником
Надходження єдиного внеску за 5 місяців зросли більше ніж на 23% порівняно з січнем – травнем 2024 року
Не зареєструвалися платником ПДВ вчасно? Чого чекати за порушення
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє наступне. Порядок реєстрації платників ПДВ визначено статтями 180–183 Податкового кодексу України (ПКУ) та Положенням № 1130. Якщо особа вперше досягла обсягу оподатковуваних операцій у розмірі 1 млн грн (ст. 181 ПКУ), вона зобов’язана подати реєстраційну заяву не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, визначеного у ст. 181 ПКУ (п. 183.2 ПКУ). При цьому контролюючі органи перевіряють достовірність наданих даних.
Будь-яка особа, яка підлягає обов’язковій реєстрації як платник податку, і у випадках та в порядку, передбачених цією статтею, не подала до контролюючого органу реєстраційну заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату цього податку на рівні зареєстрованого платника без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування.
При цьому, з урахуванням вимог п.п. 54.3.1 ПКУ контролюючий орган зобов’язаний самостійно визначити, зокрема, суму грошових зобов’язань, передбачених ПКУ або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об’єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог ПКУ.
Згідно з п. 123.1 ПКУ вчинення платником податків діянь, що зумовили визначення контролюючим органом суми податкового зобов’язання та/або іншого зобов’язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від’ємного значення суми ПДВ платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2 (крім випадків зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларованої до повернення з бюджету у зв’язку із використанням права на податкову знижку), 54.3.6 ПКУ, – тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі:
- 10 % суми визначеного податкового зобов’язання та/або іншого зобов’язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, завищеної суми бюджетного відшкодування (п. 123.1 ПКУ);
- 25 % — якщо діяння, передбачені п. 123.1 (крім діянь, передбачених п. 123.21) цієї статті, вчинені умисно (п. 123.2 ПКУ);
- 50 % — за повторне умисне порушення протягом 1095 днів (п. 123.3 ПКУ).
Обов’язкова реєстрація платником ПДВ — це чітко регламентована процедура. Тому бізнесу варто уважно слідкувати за обсягом своїх операцій та завчасно подавати реєстраційні заяви.
Матеріали за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/905489.html
ГУ ДПС у Київській області
Новини ДПС:
Леся Карнаух: Маємо спільно з бізнесом припиняти типові порушення у сфері ритейлу
Руслан Кравченко: Надходження до місцевих бюджетів зросли на 18,4 % порівняно з минулорічним показником
Надходження єдиного внеску за 5 місяців зросли більше ніж на 23% порівняно з січнем – травнем 2024 року
Єдиний податок — підтримка місцевих громад Київщини: понад 2,5 млрд грн за п’ять місяців 2025 року
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє про стійку позитивну динаміку наповнення місцевих бюджетів регіону за рахунок надходжень єдиного податку. Цей податок традиційно є одним із ключових джерел фінансової спроможності територіальних громад, забезпечуючи ресурс для розвитку інфраструктури, підтримки освіти, медицини та інших важливих соціальних напрямів.
За січень–травень 2025 року платники області перерахували до місцевих бюджетів 2560,7 млн грн єдиного податку, що становить 19,0% у структурі загальних надходжень. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року, надходження зросли на 15,7%, що свідчить про активність малого бізнесу та зростання підприємницької ініціативи в регіоні.
Найбільший внесок у надходження єдиного податку забезпечили такі територіальні громади:
- Білоцерківська міська ТГ (Білоцерківський район) — 214,3 млн грн
- Броварська міська ТГ (Броварський район) — 208,8 млн грн
- Борщагівська сільська ТГ (Бучанський район) — 194,7 млн грн
- Ірпінська міська ТГ (Бучанський район) — 163,2 млн грн
- Вишнева міська ТГ (Бучанський район) — 124,1 млн грн
Слід зазначити, що кожна гривня, яка надходить до місцевого бюджету від платників єдиного податку інвестується у розвиток громади, якість життя її мешканців та зміцнення економічної спроможності регіону.
ГУ ДПС у Київській області постійно працює над вдосконаленням інструментів обслуговування платників, популяризацією електронних сервісів, підвищенням прозорості адміністрування податків та активною співпрацею з територіальними громадами.
Матеріали за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/905491.html
ГУ ДПС у Київській області
Новини ДПС:
Леся Карнаух: Маємо спільно з бізнесом припиняти типові порушення у сфері ритейлу
Руслан Кравченко: Надходження до місцевих бюджетів зросли на 18,4 % порівняно з минулорічним показником
Надходження єдиного внеску за 5 місяців зросли більше ніж на 23% порівняно з січнем – травнем 2024 року
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
Підписатись на сторінку Ютуб ГУ ДПС у Київській області
https://youtube.com/channel/UCorQvlqMpj1Tnvz35Mgg6g?si=5OtBBEN5G8bh3q7f