21 грудня у Києві (в НСК Олімпійський) за підтримки Кабінету Міністрів України відбувся форум «Liberal arts: Лідерство в освіті». З-поміж його делегатів у роботі цього освітянського зібрання взяла участь і представник нашого університету Любов Лохвицька – кандидат педагогічних наук, доцент, професор кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти, заступник декана соціоісторичного факультету з наукової роботи (відділення педагогіки і психології).
Програма форуму передбачала обговорення одного з ключових питань – освітні тренди, які педагогам слід втілювати уже сьогодні. До обговорення долучилася і Міністр профільного Міністерства Лілія Гриневич, яка повідомила присутніх про сучасні інновації в освітній політиці держави та шляхи їх реалізації. Дискусійні питання у своїх виступах піднімали такі відомі ТОП-спікери: Орися Демська – професор Національного університету «Києво-Могилянська академія» та Української академії лідерства із темою: «Liberal Arts як стиль життя». Ключовою тезою було визнання нового підходу – пропонувати студентам «сенси», що забезпечить формування в них навичок «чотирьох К», без яких неможливо уявити фахівця майбутнього: комунікації, креативності, критичного мислення та колаборації. Олена Северенчук – менеджерка креативних освітніх проектів ГС «Освіторія» та організаторка премії Global Teacher Prize Ukraine поінформувала присутніх про шляхи реформування середньої освіти в Україні. Керівник Української академії лідерства Роман Тичківський у своєму виступі «Як виховувати лідерів?» зосередив увагу присутніх на потребі постійно працювати над собою, оскільки поява нових технологій все більше спричинює самовдосконалення педагогів, опановування ними додатковими навичками. Головною думкою виступаючих – Євгена Мірошніченка, Юлії Тичківської, Олександра Педана, Ярослави Гресь, Євгена Шульги та ін. була позиція, що педагог майбутнього не може лишатися осторонь від того, що цікавить сучасних дітей і молодь. Тому важливо, щоб педагог постійно культивував у собі критичне мислення, креативність, вміння комунікувати, працювати у команді.
Отже, інструментами для педагогів мають стати нові технології, а пріоритетом нового стилю навчання – використання наочності та інтерактиву. Маємо адаптувати в нашу освітню систему позитивний досвід розвинених країн, спираючись на концепцію «мінімум теорії – максимум практичної роботи», де роль педагога – це роль гіда в опануванні навчального матеріалу, а основне завдання – дати інструмент, за допомогою якого учні та студенти зможуть будувати власний освітній маршрут, розкриваючи свій особистісний потенціал.
Таким чином, підняті на форумі питання мали на меті просування вперед головного завдання сьогодення – формування особистостей лідерів нової генерації, здатних до здійснення якісних змін у розбудові нашої держави.
Ольга Науменко