Творчий характер педагогічної діяльності зумовлює необхідність неперервного професійного розвитку учителя у контексті запитів сучасного суспільства.
30.01.2025року на базі Переяславської гімназії №4 відбувся воркшоп вчителів природничої галузі на тему «Формування дослідницької компетентності учнів на уроках».
Мета заходу: підвищити професійну компетентність вчителів у галузі застосування діяльнісного підходу в контексті Нової української школи та здійснити обмін досвідом кращими практиками та ідеями, спрямованими на розвиток наскрізних умінь здобувачів освіти.
Діяльнісний підхід – це переосмислення та зміна підходів педагогів від схеми «пояснив, закріпив, перевірив» до «відкритого завдання – запитання – роботи в команді – власного пошуку – обґрунтування власної думки – радості від процесу навчання і відповідальності за те, що я можу, хочу, буду, знаю і вмію.
Під час проведення заходу Галина Лавренюк, консультант ЦПРПП, зробила огляд вимог інструментарію оцінювання та самооцінювання рівня сформованості загальних та професійних компетентностей педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти згідно професійного стандарту «Вчитель закладу загальної середньої освіти».
Своїм досвідом по формуванню дослідницької компетентності здобувачів освіти на уроках курсу «Пізнаємо природу» поділилась вчитель біології та хімії гімназії №4, Вікторія Гаєва. Вона відмітила, що діяльнісний підхід в освіті – це спосіб реалізації ідей та змісту Нової української школи. Школа для дитини не має бути місцем отримання тільки теоретичних знань. Це простір для прояву та реалізації креативності, місце, де діти вчаться бути ініціативними, і як результат – успішними.
Дослідницькі уміння доцільно розглядати як уміння, що поєднують теоретичні знання і практичні вміння та забезпечують здатність особистості до самостійних спостережень, узагальнень, аналізу процесів і явищ дійсності, а також набуття нових знань та застосування їх відповідно до поставленої мети дослідницької діяльності
Під час проведення майстер-класу вчителька ознайомила присутніх з цікавими практичними методами формування навичок дослідної роботи.
Підсумком семінару було виконання практичних завдань вчителями, які можна запропонувати учням з метою формування в них креативного мислення.
Учасники заходу поділились своїми думками з даної теми та виробили рекомендації щодо формування дослідницької компетентності учнів шляхом засвоєння системи інтегрованих знань та вмінь.
Присутні висловили вдячність організаторам заходу за цікаве та змістовне заняття, за нові знання і педагогічні ідеї та змогу вкотре переконатися, що сьогодні в освіті актуальною є формування дослідницької компетентності під час навчального процесу.
Центр професійного розвитку педагогічних працівників