Студентка університету проходила навчання у Гданському університеті за програмою Еразмус+

Студентка четвертого курсу факультету педагогіки та психології Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди Світлана Марчукевич із 2 жовтня 2017 по 11 лютого 2018 року перебувала на навчанні у Гданському університеті (Польща) за програмою Еразмус+. Своїми враженнями вирішила поділитися:

  • Світлано, як дізналися про навчальну програму Еразмус+?
  • Перш за все хочу сказати, що поїхати на навчання за кордон – це була моя мрія.  Ходила в Міжнародний відділ,  дізнавалася про  існуючі програми, але здійснити свою мрію довго не вдавалося. Одного разу побачила на сайті університету інформацію про те, що ректорат нашого вищого навчального закладу підписав угоду «Inter-institution 2016-2017 & 2017-2018 between institutions from Programme and Partner Countries (connected with the UG’s agreement with the National Agency no.2016-1-PL01-KA107-023880)» з Гданським університетом (Польща) з мобільності студентів Еразмус+ і оголосив конкурс по відбору студентів на навчання за цією програмою. Я взяла участь у конкурсі. Конкурсна комісія перевірила знання претендентів з фахових дисциплін та англійської мови. Після досить складних тестових випробувань і співбесід члени конкурсної комісії прийняли рішення рекомендувати на навчання мою кандидатуру. Опісля оформлення та відправлення певних документів і рекомендацій  я отримала виклик-запрошення на навчання на факультет соціальних наук у Гданський університет.
  • Як проходить навчання в Польщі? Які дисципліни вивчали?
  • Навчання в Польщі багато в чому відрізняється від навчання в Україні. Перш за все – відсутністю журналів обліку відвідування занять студентами. Кожен сам вирішує чи відвідувати лекції та практичні заняття. Викладачі висококваліфіковані та вимогливі, із розумінням ставляться до студентів, допомагають і всіляко їх підтримують. В кожного викладача індивідуальна манера викладання. Всі лекційні заняття проходять у вигляді презентацій, що сприяє кращому і більш ефективному запам’ятовуванню матеріалу. Якщо уважно слухати викладача, то зрозуміло абсолютно все, а якщо треба щось уточнити, то варто тільки про це сказати і лектор з неприхованим захватом повторить чи роз’яснить ситуацію.

Під час лекції неможливо просто сидіти і мовчати. Лектор, викладаючи тему, починає наводити різні приклади  і одразу долучає студентів,  хоче чути їхню думку, розуміння тієї чи іншої ситуації. Кожен, хто хоче, висловлює свою думку, і може сміливо дискутувати із викладачем, якщо думки  не сходяться. У кінці заняття викладач акцентує увагу на висновках і підводить підсумки всієї дискусії.

Я вивчала такі дисципліни як: Мистецтво та допомога дітям в розвитку артистичної креативності; Польська мова; Дитинство в сучасному світі; Методологія ранньої англійської освіти; Англійська з елементами фонетики; Допомога розвитку дитини в ранній освіті; Англійська для вчителів; Моделі ранньої освіти; Англійська граматика; Організація класної роботи.

На одному із занять викладач ділив групу на команди, на малі підгрупи, ставив проблеми, з якими може стикнутися вчитель на уроці. Студенти повинні були розкрити всі проблеми, які можуть виникнути  і знайти шляхи їх вирішення. На заняттях ми розглядали всі елементарні ситуації,  які можуть бути в дитячому садочку чи в школі. Як такої дошкільної освіти в Польщі немає,  вона поєднана із початковою освітою і називається ранньою освітою.

Група у мене була змішана, до якої входити студенти із Польщі та з інших країн, зокрема: Іспанії, Італії, Німеччини, Чехії, Франції, Словаччини.

  • Що найбільше вразило, запам’яталося?
  • Навчання в Польщі – це незабутні враження. Я дізналася багато нового, побачила старовинні архітектурні пам’ятки і просто насолоджувалася атмосферою країни. Найбільше вразило розуміння та допомога викладачів у всіх питаннях. Запам’яталися заняття із польської мови. Викладачі проводять заняття дуже цікаво, в розмовному стилі, навіть, не дивлячись на те, що багато студентів не досконало знали польську мову. І те, що ми постійно розмовляли, давало можливість краще запам’ятовувати нові слова.  Доволі часто проводили вечори, під час яких знайомили всіх із культурою наших рідних країн, готували традиційні страви, показували презентації та слухали пісні.
  • Де Ви проживали?
  • Проживала в гуртожитку, який розташований недалеко від Балтійського моря, буквально за 300 метрів. Краса просто неймовірна: спокійне, інколи хвилююче море, шалені чайки, дикі качки та гордовиті лебеді – це все оточувало мене під час навчання у Гданську. Зазвичай, у кімнаті проживає по два студенти. Створено комфортабельні умови для проживання, навчання і відпочинку. Життя в Польщі дуже комфортне, оточуюче середовище та мова дуже схожі з українськими.  Навіть повністю не володіючи мовою, можна доволі комфортно себе почувати, люди привітні та готові прийти на допомогу.
  • Під час поїздки знайшли багато друзів?
  • Звісно, під час поїздки знайшла дуже багато друзів, з якими тримаю по сьогоднішній день контакт, переписуємося, зідзвонюємося. І я дуже щаслива, що мені випала можливість побувати в Гданському університеті, здобути нові знання та знайти нових друзів. Хочеться подякувати всім, хто сприяв і допоміг мені здійснити таку чудову і пізнавальну поїздку.

Записала Ольга Науменко

Додати коментар