Сьогодні на засіданні Кабінету Міністрів України була затверджена Державна цільова економічна програма розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення на 2018–2022 роки. Це перший в історії України довгостроковий план, який дозволить уже найближчими роками провести масштабне відновлення українських доріг і розвинути транспортну мережу України, інтегрувавши її до європейської транспортної системи. Активна робота з реконструкції доріг державного значення за новими стандартами розпочнеться вже у 2018 році.
Ще минулого року Уряд розпочав масштабну реконструкцію українських доріг. Протягом 2017 року було відновлено більше 2 тис. км автошляхів. Цього року Уряд виділяє рекордні 45,7 млрд грн на ремонт і будівництво доріг за принципово новими стандартами якості. Також очікуються додаткові надходження – до 6 млрд грн – від “Митного експерименту” на місцеві дороги. Загалом програма до 2033 року передбачає обсяг фінансування близько 298 млрд грн за рахунок різних джерел фінансування.
Нові стандарти
Запроваджуються нові будівельні норми за європейськими стандартами. Загалом, уже цього року плануються роботи на 218 об’єктах. Це понад 3 тис. км відновлених доріг за новими стандартами. Передбачається закупівля нової якісної дорожньої техніки та підготовка висококваліфікованих кадрів.
Новий контроль якості
За 2017 проведено моніторинг на 211 об’єктах. На 32 (15%) були виявлені недоліки. На 18 (56%) об’єктах недоліки ліквідовані. З 2018 року запроваджується новий 4-рівневий контроль якості реконструкції і будівництва доріг. Збільшення термінів гарантійних вимог для: не менше 5 років для середнього поточного ремонту, не менше 10 років – для капітального ремонту автошляхів. Недоліки, виявлені в результаті перевірки якості робіт на раніше відремонтованих дорогах, мають бути виправлені за кошт підрядників – виконавців робіт.
Що отримає економіка країни в результаті запровадження Програми
Сумарний економічний ефект для національної економіки від реалізації Програми за всіма вищенаведеними критеріями становитиме близько 984 млрд грн. Виконання Програми сприятиме підвищенню рівня зайнятості населення: буде створено 55 тис. робочих місць у дорожній галузі, будівельній індустрії, дорожньому машинобудуванні та сфері обслуговування об’єктів придорожньої інфраструктури.
Які ключові дороги будуть відновлені
Загалом, 5 років виконання ремонтів за маршрутним принципом дозволить здійснити роботи за основними напрямками міжнародних коридорів:
М-09 Тернопіль – Львів – Рава-Руська – 83 км,
М-05 Київ-Одеса – 130 км,
М-03 Київ – Харків – Довжанський – 370 км,
М-04 Знам’янка – Луганськ – Ізварине – 92 км,
М-12 Стрий – Тернопіль – Кіровоград – Знам’янка – 428 км,
М-19 Доманове (на м. Брест) – Ковель – Чернівці – Тереблече – 276 км,
М-21 Виступовичі-Житомир – Могилів-Подільський – 238 км,
М-14 Одеса – Мелітополь – Новоазовськ – 237 км.
Цього року продовжуються ремонти автошляхів за маршрутним принципом. Це дороги:
М-21 Виступовичі – Житомир – Могилів-Подільський на ділянці Житомир – Вінниця,
М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече,
Н-11 Дніпро – Миколаїв,
М-06 Київ – Чоп (ремонт найбільш зруйнованих ділянок автомобільної дороги),
Н-08 Бориспіль – Дніпро – Запоріжжя – Маріуполь на ділянці Запоріжжя – Маріуполь,
Н-09 Мукачеве – Івано-Франківськ – Львів,
Н-14 Олександрівка – Кропивницький – Миколаїв на ділянці Кропивницький – Миколаїв,
М-22 Полтава – Олександрія.
Окрім доріг міжнародного значення, планується ремонт на таких напрямках:
Н-01 Київ – Знам’янка,
Н-03 Житомир – Чернівці,
Н-08 Бориспіль – Дніпро – Запоріжжя – Маріуполь,
Н-14 Олександрія – Кропивницький – Миколаїв,
Н-26 Чугуїв – Мілове.
Департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів України