Повернути товар належної якості у магазин (або обміняти його на інший аналогічний) можна, якщо дотримані наступні умови:
- цього товару немає у переліку таких, що не підлягають обміну та поверненню;
- він не використовувався, і зберігся у тому вигляді, якому його придбали;
- пройшло менше 14 днів з моменту покупки;
- є касовий або товарний чек.
Зазвичай, продавці обізнані з правом клієнта обміняти чи повернути товар належної якості, що передбачено статтею 9 Закону України «Про захист прав споживачів», тому при дотриманні вищезазначених умов, у вас не повинно виникнути проблем при поверненні товару.
Який товар не можна повернути?
Кабінет Міністрів України своєю постановою від 19.03.94 N 172 затвердив Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню). До цього переліку потрапили: усі продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни. Додані,також, і деякі непродовольчі товари: дитячі іграшки і товари для немовлят, тканини, килимові вироби метражні, білизна натільна та постільна, друковані видання, пиломатеріали, записані DVD-диски, інструменти для манікюру, педикюру, ювелірні вироби, корсетні товари, фотоплівки та фотопластинки, сурдини (для духових музичних інструментів (повний перелік тут). Таким чином, держава гарантує не лише ваші права, а й права інших споживачів, які пізніше придбають повернутий вами товар. Пам’ятайте: обміняти чи повернути товар належної якості можна лише у випадку, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд (у тому числі, пломби, ярлики) та інші споживчі властивості. Це прямо прописано у статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів». Закон дає покупцю 14 днів аби повернути товар належної якості. Далі повернення товару можливе тільки за гарантією. Іноді продавці свідомо «плутають» цей термін із гарантійним строком, протягом якого можна повернути бракований товар. Такому продавцю можна процитувати норму статті 9 Закону про захист прав споживачів, згідно з якою «споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем». Сам текст Закону має бути у «куточку споживача» в магазині. При цьому вас не повинно бентежити, що у цитованій нормі йдеться лише про обмін товару. Можна й повернути, забравши гроші. Касовий або товарний чек – це не лише елемент механізму контролю держави за сплатою підприємцем податків, а й добра звичка споживача, яка час від часу економитиме його гроші і нерви. Якщо ви не зберігаєте чеки, повернути товар у магазин буде складно. Згідно зі статтею 9 Закону України «Про захист прав споживачів», обмін товару належної якості провадиться, якщо збережено розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром. Отже, якщо з будь-яких причин товар вам не підійшов, ви можете обміняти його на аналогічний або:
- придбати на витрачену суму інші товари з цього магазину;
- повернути собі гроші за товар;
- попросити продавця поінформувати, коли з’явиться товар, який влаштує вас за кольором, розміром.
Варто знати, що для оформлення розірвання договору вас можуть попросити написати на ім’я директора магазина заяву про повернення товару. Згідно із законом, розрахунок при поверненні товару здійснюється виходячи з його вартості на час купівлі. За загальним правилом гроші мають повернути одразу. Проте, якщо магазин не зможе це зробити відразу, то зобов’язаний це зробити протягом семи днів з дня розірвання договору. За безоплатною правовою допомогою звертайтеся до відділу “Переяслав-Хмельницьке бюро правової допомоги” Броварського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресою: м. Переяслав-Хмельницький, вул. Оболонна, 2-в, тел. (04567) 7-10-03.