Сучасний вчитель – це професіонал, він має бути і артистом, і художником, і письменником, і співаком, але при всьому цьому завжди залишатися і учнем. Хороший учитель постійно повинен продовжувати вчитися: вчитися працювати над собою, вчитися спілкуватися з дітьми, вчитися готуватися до уроку. Вчитися, вчитися, вчитися…
Вдосконалення якості навчання та виховання в сучасній школі безпосередньо залежить від рівня підготовки педагога.
Суспільство завжди висувало і буде пред’являти до вчителя найвищі вимоги. Для того, щоб вчити інших, потрібно знати більше.
Сьогодні важливо розуміти, що вчитися потрібно протягом усього життя.
Сучасний світ ставить нам нові виклики, дедалі актуальнішою стає навичка вміти швидко пристосовуватися до змін і бути гнучким.
Для сфери освіти це питання особливо актуальне. Потреба переходу на змішане чи дистанційне навчання – це насправді непростий виклик для української системи освіти. Але кожна проблема – це нові можливості та привід, щоб почати робити те, що давно потрібно було зробити. Для дітей – навчитися організовувати свій освітній простір самостійно в домашніх умовах. Для вчителів – використовувати технології дистанційного і змішаного навчання. І тут постає багато запитань:
як освоїти цифрові сервіси і оптимально обрати інструменти комунікації для роботи;
як організувати групову роботу із застосуванням технологій дистанційного навчання;
як оцінити учнів та контролювати активність кожного з них;
які моделі змішаного навчання можна використовувати; як налагодити ефективну взаємодію всіх учасників освітнього процесу.
Наразі, поняття цифрового суспільства не є чимось фантастичним. Тому і ми освітяни маємо йти в ногу з часом і сприяти вихованню покоління, яке буде готове до змін, до навчання впродовж всього життя, до життя у цифровому суспільстві.
В епоху цифровізації та швидкого розвитку інформаційних технологій учитель опановує різноманітні програми і застосунки, що допомогають здобувачам освіти засвоїти знання, набути наскрізні уміння, сформувати навички. Наші вчителі навчаються, удосконалюють власні компетенції, намагаються максимально задовольнити освітні потреби сучасного молодого покоління.
Саме з такою метою 21березня 2024 року зустрілися вчителі біології Переяславської територіальної громади на майстер-клас «Технології проведення і оцінювання лабораторних і практичних робіт в онлайн режимі». Захід відбувся в змішаному форматі.
Вчителі біології ліцею імені Володимира Мономаха Галина Кітаєва та Надія Коваленко ставляться творчо до процесу передачі знань, не бояться змін,що є аксіомою для вчителя в сучасних надскладних умовах!
Галина Кітаєва презентувала учасникам заходу авторські розробки, створені за допомогою Сlasstime. Учасники зустрічі особисто приєднались до практичної частини та із задоволенням виконували прості, але цікаві завдання. Після завершення завдання учасники майстер-класу переконалися, що штучний інтелект є не лише розвагою, а й ефективним інструментом для дієвого навчання.
Надія Коваленко приєдналась до заходу в онлайн режимі. Вона презентувала свій досвід по роботі в сервісі Google, поділилась лайфаками щодо роботи з програмою та розповіла про те, як можна створити тести в програмі.
Захід відбувся у доброзичливій атмосфері конструктивного спілкування. Учасники вкотре переконалися, що сьогодні в освіті актуальною є здатність використовувати дітьми та педагогами інформаційно-комунікаційні та цифрові технологій для розв’язання освітніх завдань.
Центр професійного розвитку педагогічних працівників