- Реєструємо господарську одиницю, де буде використовуватись ПРРО. Повідомляємо про об’єкт оподаткування за ф. № 20-ОПП.
- Подаємо Заяву про реєстрацію ПРРО за ф. № 1-ПРРО (ф.J/F 1316605) через електронний кабінет/Єдине вікно подання електронної звітності.
- Реєструємо касира на фіскальному сервері: подаємо Повідомлення за ф. 5-ПРРО (ф.J/F1391802) через Електронний кабінет платника.
- Завантажуємо програмне забезпечення з офіційного сайту ДПС: tax.gov.ua – банер «Програмні РРО».
- Вносимо перелік товарів у ПРРО.
- Відкриваємо робочу зміну на ПРРО: направляємо Повідомлення за ф.J/F 1316801.
- Завершили робочий день? Закриваємо робочу зміну: формуємо фіскальний звітний чек/фіскальний звіт.
ГУ ДПС у Київській області
Податковий борг у міжнародних правовідносинах
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що згідно з п.п. 14.1.154 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податковий борг у міжнародних правовідносинах – це грошове зобов’язання з урахуванням штрафних санкцій, пені за їх наявності та витрат, пов’язаних з його стягненням, несплачене в установлений строк, що на підставі відповідного документа іноземної держави є предметом стягнення, яке може бути звернуто відповідно до міжнародного договору України.
Грошове зобов’язання в міжнародних правовідносинах – зобов’язання платника податків сплатити до бюджету іноземної держави відповідну суму коштів у порядку та строки, визначені законодавством такої іноземної держави – п.п. 14.1.38 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.
Документ іноземної держави, за яким здійснюється стягнення суми податкового боргу в міжнародних правовідносинах – рішення компетентного органу іноземної держави про нарахування податкового боргу до бюджету такої держави, що на запит зазначеного компетентного органу відповідно до міжнародного договору України підлягає виконанню на території України п.п. 14.1.53 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.
Податкове повідомлення в міжнародних правовідносинах – письмове повідомлення контролюючого органу про обов’язок платника податків сплатити суму грошового зобов’язання, визначену документом іноземної держави, за яким здійснюється погашення такої суми грошового зобов’язання відповідно до міжнародного договору України – п.п. 14.1.158 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.
Відповідно до п. 104.1 ст. 104 ПКУ, надання допомоги у стягненні податкового боргу в міжнародних правовідносинах, за міжнародними договорами України, здійснюється в порядку, передбаченому ПКУ, з урахуванням визначених ст. 104 ПКУ особливостей.
Контролюючий орган після отримання документа іноземної держави, за яким здійснюється стягнення суми податкового боргу в міжнародних правовідносинах, у тридцятиденний строк визначає відповідність такого документа міжнародним договорам України. У разі невідповідності такого документа повертає його компетентному органу іноземної держави. Якщо зазначений документ визнано таким, що відповідає міжнародним договорам України, контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення в міжнародних правовідносинах у порядку, передбаченому ст. 42 ПКУ – п. 104.2 ст. 104 ПКУ.
Податковий борг у міжнародних правовідносинах перераховується у гривні за офіційним курсом гривні до іноземної валюти, визначеним Національним банком України на день надсилання такому платнику податків податкового повідомлення – п. 104.3 ст. 104 ПКУ).
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
Вартість подарунків, безоплатно переданих роботодавцем працівникам як у грошовій, так і натуральній формі, є базою нарахування ЄВ
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що відповідно п. 1 частини першої ст. 4 Закону України від 0807.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) є роботодавці, зокрема, підприємства, установи, організації, які використовують працю ФО на умовах трудового договору, або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з ФОП, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань).
Згідно з п.1 частини першої ст. 7 Закону № 2464 базою нарахування ЄВ для зазначених платників є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України від 24. 03.1995 №108/95-ВР «Про оплату праці» (далі – Закон № 108/95-ВР).
Заробітна плата – це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому вираженні, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу – ст.1 розд.1 Закону №108/95-ВР.
Визначення видів виплат, що відносяться до основної/додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, при нарахуванні ЄВ передбачено Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженою наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 № 5.
Відповідно до п.п. 2.3.2 п. 2.3 розд. 2 Інструкції № 5, одноразові заохочення працівникам підприємства, не пов’язані з конкретними результатами праці (наприклад такі: до ювілейних та пам’ятних дат, як у грошовій, так і у натуральній формі), відносяться до фонду додаткової заробітної плати.
Вартість подарунків до ювілейних та пам’ятних дат, безоплатно переданих роботодавцем працівникам, які не перебувають у трудових відносинах з підприємством, відноситься до інших виплат, що не належать до фонду оплати праці, а саме: є сумою благодійної допомоги, виплаченої особам, які не перебувають у трудових відносинах з підприємством – п. 3.32 розд. 3 Інструкції № 5
Тобто, вартість подарунків, безоплатно переданих працівникам (наприклад, до ювілейних та пам’ятних дат), є базою нарахування ЄВ лише в разі перебування їх у трудових відносинах із роботодавцем.
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
Частину витрат на лікування та придбання лікарських засобів для лікування COVID-19, понесених протягом 2022 року, можна відшкодувати, отримавши податкову знижку
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що за результатами 2021 та 2022 років до податкової знижки платника податку на доходи фізичних осіб у повному обсязі включаються витрати на лікування гострої респіраторної хвороби COVID-19, придбання лікарських засобів та/або виробів медичного призначення, необхідних для лікування гострої респіраторної хвороби COVID-19, відповідно до виписки з медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого або витягу з Реєстру медичних записів, записів про направлення та рецептів в електронній системі охорони здоров’я, витрати на вакцинування для профілактики гострої респіраторної хвороби COVID-19, а також витрати на сплату страхових платежів (страхових внесків, страхових премій), сплачених страховику-резиденту за договорами страхування на випадок захворювання на гостру респіраторну хворобу COVID-19 такого платника податку та членів його сім’ї першого ступеня споріднення – п.20 підрозд. І розд ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
Підстави для нарахування та суми податкової знижки платник відображає у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яку має подати по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги) – п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ.
Копії таких документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією, а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ.
Якщо витрати підтверджені електронним розрахунковим документом, платник податків у податковій декларації зазначає лише реквізити електронного розрахункового документа.
Для документального підтвердження витрат, які включаються до податкової знижки, контролюючий орган не має права вимагати від платника податку надання інформації, документів та/або їх копій, які містяться в автоматизованих інформаційних і довідкових системах, реєстрах, банках (базах) даних органів державної влади, інформація з яких безоплатно отримується контролюючими органами відповідно до ПКУ – п.п. 166.2.3 п. 166.2 ст. 166 ПКУ.
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
Ставки рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що ставки рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів встановлені п. 256.3 ст. 256 Податкового кодексу України за заготівлю деревини основних лісових порід – п.п. 256.3.1 п. 256.3 ст. 256 ПКУ та за заготівлю деревини неосновних лісових порід – п.п. 256.3.2 п. 256.3 ст. 256 ПКУ.
Абзацом дев’ятим п. 4 розд. XIX «Прикінцеві положення» ПКУ передбачено, що Кабінет Міністрів України щорічно до 01 червня у разі необхідності вносить до Верховної Ради України проект закону про внесення змін до ПКУ щодо ставок оподаткування, визначених в абсолютних значеннях, з урахуванням індексів споживчих цін, індексів цін виробників промислової продукції, зокрема з рентної плати.
Розподіл лісів за поясами визначено
Відповідно до п. 256.5 ст. 256 ПКУ, ставки рентної плати за заготівлю деревини застосовуються з урахуванням розподілу лісів за поясами:
– до першого поясу належать усі ліси, за винятком лісів Закарпатської, Івано-Франківської та Чернівецької областей і лісів гірської зони Львівської області -п.п. 256.6.1 п. 256.6 ст. 256 ПКУ;
– до другого поясу належать ліси Закарпатської, Івано-Франківської та Чернівецької областей і ліси гірської зони Львівської області п.п. 256.6.2 п. 256.6 ст. 256 ПКУ.
За заготівлю другорядних лісових матеріалів, здійснення побічних лісових користувань та використання корисних властивостей лісів ставки рентної плати встановлюються обласними та Київською міською радами – п. 256.10 ст. 256 ПКУ.
Сума рентної плати обчислюється суб’єктами лісових відносин, які видають спеціальні дозволи, і зазначається у таких дозволах – 256.11.1 п. 256.11 ст. 256 ПКУ).
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області