Податківці Київщини вилучили контрафактний алкоголь та тютюн майже на пів мільйона гривень

Співробітники відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту ГУ ДПС у Київській області під час проведення фактичної перевірки господарського об’єкта на території Київської області з залученням працівників Національної поліції України припинили незаконну діяльність суб’єкта господарювання, що здійснював продаж підакцизних товарів без наявності відповідних ліцензій. При цьому, в ході проведення заходів податкового контролю, співробітниками ДПС виявлено тютюнові вироби без марок акцизного податку, у тому числі тютюнові вироби з позначкою «DUTY FREE» та алкогольні напої, продаж яких здійснювався без застосування реєстратора розрахункових операцій та відповідних облікових документів.

За результатами такої незаконної діяльності на підприємця складено протоколи про адміністративне правопорушення за ч.1 ст.155ʼ, ч.1 ст. 156 та ч.1 ст. 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення, та вилучено алкогольні напої та тютюнові вироби на суму понад 230 тисяч гривень. Наразі на порушника очікує застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму майже 270 тисяч гривень.

Разом з цим, протягом червня 2023 року за ініціативою працівників відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту ГУ ДПС у Київській області з залученням працівників Національної поліції на Київщині проведено 14 контрольно-перевірочних заходів, направлених на припинення протиправної діяльності, пов’язаної з реалізацією підакцизних товарів без відповідних дозвільних документів. Орієнтовна вартість вилучених з незаконного обігу в тому числі контрафактних товарів становить майже 400 тис. гривень.

ГУ ДПС у Київській області

 

Обсяги води, за які рентна плата за спеціальне використання

Головне управління ДПС у Київській області інформує платників податків, що відповідно до п.255.3 ст.255 Податкового кодексу України, об’єктом оподаткування рентною платою за спеціальне використання води є фактичний обсяг води, який використовують водокористувачі.

Рентна плата за спеціальне використання води не справляється:

– за воду, що використовується для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб населення (сукупності людей, які знаходяться на даній території в той чи інший період часу, незалежно від характеру та тривалості проживання, в межах їх житлового фонду та присадибних ділянок), у тому числі для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та платників єдиного податку;

– за воду, що використовується для протипожежних;

– за воду, що використовується для потреб зовнішнього благоустрою територій міст та інших населених пунктів;

– за воду, що використовується для пилозаглушення у шахтах і кар’єрах;

– за воду, що забирається науково-дослідними установами, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України, для проведення наукових досліджень у галузі рисосіяння та для виробництва елітного насіння рису;

– за підземну воду, що вилучається з надр для усунення шкідливої дії вод (підтоплення, засолення, заболочення, зсуву, забруднення тощо), крім кар’єрної, шахтної та дренажної води, що використовується у господарській діяльності після вилучення та/або отримується для використання іншими користувачами;

– за воду, що забирається для забезпечення випуску молоді цінних промислових видів риби та інших водних живих ресурсів у водні об’єкти;

– за морську воду, крім води з лиманів;

– за воду, що використовується садівницькими та городницькими товариствами (кооперативами);

– за воду, що забирається для реабілітації, лікування та оздоровлення реабілітаційними установами для осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, підприємствами, установами та організаціями фізкультури та спорту для осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, які засновані всеукраїнськими громадськими об’єднаннями осіб з інвалідністю відповідно до закону;

– для потреб гідроенергетики – з гідроакумулюючих електростанцій, які функціонують у комплексі з гідроелектростанціями;

– для потреб водного транспорту:

з морського водного транспорту, який використовує річковий водний шлях виключно для заходження з моря у морський порт, розташований у пониззі річки, без використання спеціальних заходів забезпечення судноплавства (попуски води з водосховищ та шлюзування);

під час експлуатації водних шляхів стоянковими (нафтоперекачувальні станції, плавнафтобази, дебаркадери, доки плавучі, судна з механічним обладнанням та інші стоянкові судна) і службово-допоміжними суднами та експлуатації водних шляхів річки Дунаю.

Обсяги води, за які не справляється рентна плата за спеціальне використання води, визначені п. 255.4 ст. 255 ПКУ.

Первинні водокористувачі декларують такі обсяги води в окремому розрахунку з рентної плати за спеціальне використання води до податкової декларації з рентної плати (Додаток 5) із зазначенням у р. 10.2 Додатка 5 коефіцієнта у розмірі 0 (нуль).

Залишаємось на зв’язку: 

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua  

Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

ГУ ДПС у Київській області

 

Податкова знижка на суми коштів або вартість майна, перерахованих як пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям у період воєнного стану

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє платників податків, що податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати та/або у вигляді дивідендів, у випадках, визначених ПКУ.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги).

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

Законом України від 15.03.2022 року № 2120-IХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» внесені зміни, зокрема, до підрозділу 1 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, який доповнено новим пунктом 21.

Так, пунктом 21 підрозділу 1 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ встановлено, що за результатами 2022 року при реалізації права на податкову знижку, відповідно до положень ст. 166 ПКУ, до податкової знижки платника податку на доходи фізичних осіб у звітному податковому році включаються суми коштів або вартість майна, перерахованих (переданих) платником податку у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, які на дату перерахування (передачі) таких коштів та майна відповідали умовам, визначеним п. 133.4 ст. 133 ПКУ, у розмірі, що не перевищує 16 % суми загального оподатковуваного доходу такого звітного року.

Залишаємось на зв’язку: 

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua  

Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

ГУ ДПС у Київській області

 

Проставлення апостиля на офіційних документах, які видаються ДПС

Головне управління ДПС у Київській області інформує платників податків, що проставлення апостиля на офіційних документах, які видаються ДПС та її територіальними органами, здійснюється Державною податковою службою України відповідно до Правил проставлення апостиля на офіційних документах, призначених для використання на території інших держав, затверджених наказом МЗС, МВС, МОН, Мінфіну, Мін’юсту від 17.03.2023 № 125/209/293/139/999/5 та зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 21.03.2023 за № 478/39534 (далі – Правила).

Апостиль проставляється на вимогу особи, яка підписала документ, або на вимогу фізичної/юридичної особи (їх представників).

Для проставлення апостиля необхідно подати:

оригінал документа, на якому проставляється апостиль, або його засвідчену в установленому порядку копію;

документ про оплату послуги з проставлення апостиля або документ, що підтверджує право на звільнення від сплати, чи його копію, засвідчену в установленому порядку;

заяву від особи, яка подає такі документи.

Враховуючи положення абзацу першого ст. 1 та абзацу другого ст. 11 Конвенції, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів, у заяві щодо проставлення апостиля необхідно зазначити назву документа, який надсилається до ДПС для проставлення апостиля, та країну призначення використання такого документа.

Проставлення апостиля/відмова в його проставленні здійснюються ДПС у строк до 20 робочих днів з дня отримання ДПС заяви та документів, необхідних для отримання послуги з проставлення апостиля.

Детальна інформація з даного приводу розміщена на вебпорталі ДПС: Головна/Прес-центр/Новини/Надання послуги з проставлення апостиля на офіційних документах, виданих Державною податковою службою України та її територіальними органами (https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/668739.html).

Залишаємось на зв’язку: 

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua  

Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

 ГУ ДПС у Київській області

 

Затверджено Методику проведення перевірки достовірності, повноти нарахування та сплати податку на прибуток підприємств

Головне управління ДПС у Київській області інформує платників податків, що Наказом ДПС України від 09.06.2023 року №445 затверджено Методику проведення перевірки достовірності, повноти нарахування та сплати податку на прибуток підприємств.

Перевірка податку на прибуток передбачає дослідження за такими напрямами:

– достовірність реєстрації підприємства як платника податку на прибуток, враховуючи особливості його практики підприємницької діяльності;

– правильність формування обчислення бази (об’єкта) оподаткування податком на прибуток;

– обґрунтованість застосовуваних ставок податку та правомірність використання пільг;

– дотримання вимог ведення поточних записів у первинному, аналітичному та синтетичному обліку господарських операцій, виходячи з яких нараховується податок на прибуток;

– достовірність арифметичних розрахунків сум податкових зобов’язань з податку на прибуток;

– правильність розрахунку податкових різниць;

– правильність складання і дотримання термінів подання податкових декларацій контролюючим органам;

– правомірність відображення збитків у податковій звітності;

– реальність відображення залишків заборгованості в розрахунках з бюджетом з податку на прибуток в обліку та звітності;

– своєчасність і повнота перерахування податку тощо.

Документальна перевірка включає в себе порівняння первинних документів зі зведеними обліковими регістрами та достовірність відображення господарських операцій у бухгалтерському обліку, взаємний контроль операцій, зіставлення облікових регістрів з даними Головної книги, показників фінансової та податкової звітності.

Під час перевірки податківці мають здійснювати перевірку первинних документів, які містять дані щодо доходів та витрат підприємства, перевірку аналітичних відомостей та карток за рахунками 64 «Розрахунки за податками і платежами», 98 «Податок на прибуток», рахунками класу 7 «Доходи», класу 8 «Витрати», перевірку відповідності даних фінансової звітності податковій декларації з податку на прибуток та даними стандартного аудиторського файлу SAF-T за відповідний період.

Основним документом, який підлягає перевірці при обчисленні податку на прибуток, є податкова декларація з податку на прибуток підприємств, що формується на підставі Звіту про фінансові результати, первинних та зведених документів бухгалтерського обліку за відповідний податковий (звітний) період.

Оскільки  суми податку на прибуток та база оподаткування цим податком є розрахунковими величинами, то для підтвердження правомірності їх визначення проводяться перевірки даних первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, наданих платником податків під час проведення документальної перевірки.

Залишаємось на зв’язку: 

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua  

Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

ГУ ДПС у Київській області

 

 

Додати коментар