Несплачені податки – позбавлення підтримки наших ЗСУ

Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам податків про необхідність своєчасної сплати грошових зобов’язань та погашення податкового боргу.

Наразі  питання погашення податкового боргу перед  бюджетами та заборгованості по єдиному соціальному внеску  набули особливої актуальності, адже надходження податків  є одним із значимих джерел фінансування обороноздатності країни та  підтримки армії, а своєчасно сплачений єдиний внесок дозволяє виплачувати пенсії та інші соціальні видатки в складних  умовах воєнного часу.

Своєчасна та повна сплата податків та зборів є прямим обов’язком платника податків. Пам’ятайте, що несплачені податки – це позбавлення підтримки наших захисників. Кожен свідомий громадянин країни, – від дітей до пенсіонерів, – у міру своїх можливостей донатять кошти  для підтримки ЗСУ.

Водночас, є чимала кількість платників, у яких обліковуються незначимі, на перший погляд, суми податкового боргу  (до 3060 грн.). Сплата таких боргів не матиме суттєвого впливу на особистий бюджет боржника, при цьому погашення таких боргів всіма платниками, – “всім миром”, – дозволить забезпечити значимі надходження до бюджетів.

Наразі з тими платниками податків – суб’єктами господарювання, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов’язки, податкова служба Київщини активізувала роботу  щодо здійснення заходів з погашення податкового боргу, та у повній мірі застосовує алгоритм дій,  передбачений законодавством для  цієї процедури. 

ГУ ДПС у Київській області

 

Де платнику отримати інформацію про наявний податковий борг?

Головне управління ДПС у Київській області інформує платників податків, що відповідно до п.35.4 ст. 35 Податкового кодексу України, на офіційному вебпорталі ДПС оприлюднюється:

– щоденно інформація про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг, із зазначенням керівників таких СГ, сум податкового боргу в розрізі платежів і територіальних органів ДПС, із зазначенням керівників таких територіальних органів;

– щомісячно:

– інформація щодо сплати податків суб’єктами природних монополій та суб’єктами господарювання, які є платниками рентної плати за користування надрами;

 – інформація про фізичних осіб, які мають податковий борг, із зазначенням прізвища, імені, по батькові (за наявності), дати народження ФО, сум податкового боргу в розрізі платежів і територіальних органів ДПС, із зазначенням керівників таких територіальних органів;

– інформація щодо сплати податків і зборів СГ, які зареєстровані платниками акцизного податку з реалізації пального, та/або отримали ліцензії на право виробництва або зберігання пального (крім зберігання пального, яке не реалізується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки), оптової або роздрібної торгівлі пальним.

Форму інформації щодо СГ, які мають податковий борг, форму інформації щодо фізичних осіб, які мають податковий борг та Порядок формування і оприлюднення деякої податкової інформації, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.02.2015 №67 із змінами та доповненнями.

На офіційному вебпорталі ДПС (https://tax.gov.ua) оприлюднюється інформація про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг, з якою можна ознайомитись за посиланням: Головна/Відкриті дані/Інформація про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг.

Також на офіційному вебпорталі ДПС працює електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який розміщено на головній сторінці вебпорталу (https://tax.gov.ua/businesspartner).

Для перевірки надійності ділового партнера, зокрема, щодо сумлінності у сплаті податків, достатньо ввести відому інформацію в одне з полів або в обидва поля і система здійснить пошук у базах даних, доступних для публічного використання і повідомить про результати пошуку, зокрема, щодо відсутності або наявності боргу у платника податків.

У полі «Податковий номер» вказується код за ЄДРПОУ/реєстраційний номер облікової картки платника податків/серія та/або номер паспорта (для фізичних осіб – платників податків, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати платежі за серією та/або номером паспорта).

У полі «Найменування/прізвище, ім’я, по батькові платника податків» зазначається повністю точна назва платника податків.

Інформація щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) оновлюється щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

Крім того, у меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету, платник податків з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, має доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до зазначеного пункту меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить наступну інформацію по кожному виду платежу, зокрема:

–  назва ТО ДПС;

–  код платежу;

–  назва платежу;

–  надміру сплачені суми та суми, які будуть нараховані в наступних звітних періодах «+» (Надміру сплачені суми єдиного внеску (авансові платежі) для єдиного внеску);

  –   податковий борг «-» (без врахування пені) (заборгованість «-» з єдиного внеску);
  –    залишок несплаченої пені.

Користувач    обирає один з податків (платежів) і отримує доступ до деталізованої інформації з інтегрованої картки платника по вибраному податку (платежу) в розрізі проведених операцій.

Також платник податків має право надіслати запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС за формою «F/J1300204» через меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету.

Залишаємось на зв’язку: 

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua  

Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

ГУ ДПС у Київській області

 

Як отримати довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи?

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що для отримання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, платник подає заяву за формою згідно з додатком 2 до Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.09.2018 за № 1102/32554.

Заява складається з обов’язковим посиланням на відповідний нормативно-правовий акт, яким передбачено необхідність підтвердження відсутності заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, а  також із зазначенням найменування суб’єкта (підприємства, установи, організації), до якого (якої) платником буде подано довідку.

Заява подається до контролюючого органу за основним місцем обліку платника в один із таких способів:

–  поштою;

–  безпосередньо до контролюючого органу;

–  засобами інформаційно-комунікаційної системи “Електронний кабінет”, вхід до якої здійснюється за адресою: cabinet.tax.gov.ua

Довідка (або відмова в її наданні) надаються платнику протягом 5 робочих днів з дня надходження заяви.

Підставами для відмови у наданні довідки можуть бути наявність у платника за даними контролюючих органів податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, та/або іншої заборгованості з платежів (у тому числі розстрочених, відстрочених, реструктуризованих), контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.

Довідку можна отримати в один із таких способів:

–   безпосередньо в контролюючому органі, до якого подано заяву (видається      

      особисто платнику (його законному чи уповноваженому представнику);

–   засобами інформаційно-комунікаційної системи “Електронний кабінет”.

Звертаємо увагу, що бланк та зразок заяви, яка подається для отримання довідки, розміщені в підрозділі “Адміністративні послуги” розділу “Діяльність” субсайту ГУ ДПС у Київській області.

ГУ ДПС у Київській області

 

Податкова знижка на переобладнання транспортного засобу, що належить платникові податку, на використання біопалива

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, нарахованого у вигляді заробітної плати, зменшеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності, в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги).

Копії зазначених документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи (далі – Декларація), а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ. Якщо відповідні витрати підтверджені електронним розрахунковим документом, платник податків зазначає в Декларації лише реквізити електронного розрахункового документа.

Процедура переобладнання транспортних засобів, зокрема, для роботи на газовому моторному паливі та альтернативних видах рідкого і газового палива, встановлена Порядком переобладнання транспортних засобів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.07. 2010 № 607 ,  пунктом 13 якої встановлено, що після переобладнання транспортного засобу власник або його представник обирає організацію з оцінки відповідності та подає заяву про проведення оцінювання відповідності транспортного засобу, що переобладнаний, вимогам правил, нормативів і стандартів України, а також умовам (вимогам), викладеним у документі про погодження. 

За результатами такого оцінювання видається:

–  сертифікат відповідності – для переобладнаних автобусів та транспортних засобів, які переобладнані (за винятком транспортних засобів, переобладнаних для роботи на газовому моторному паливі та альтернативних видах рідкого і газового палива) суб’єктом господарювання, що має нормативно-технічну документацію на відповідний вид переобладнання і свідоцтво про погодження конструкції транспортного засобу щодо забезпечення безпеки дорожнього руху;

– акт технічної експертизи або сертифікат відповідності – для транспортних засобів, що переобладнані в індивідуальному порядку, а також для роботи на газовому моторному паливі та альтернативних видах рідкого і газового палива.

На вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку на доходи фізичних осіб, та підтверджувати необхідними документами, достовірність відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку – п.п. «в» п. 176.1 ст. 176 ПКУ.
 Таким чином, фізична особа, яка здійснила переобладнання транспортного засобу та використовує біопаливо (біоетанол, біодизель, стиснутий або скраплений газ та інші види біопалива) з метою отримання податкової знижки повинна подати документи, які підтверджують витрати, здійснені для переобладнання транспортного засобу, сертифікат відповідності для транспортного засобу, що був переобладнаний, та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт).

ГУ ДПС у Київській області

 

Податкова знижка для внутрішньо переміщених осіб на суму орендної плати, сплаченої за договором оренди житла (квартири, будинку)

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до п.п.166.3.9. п.166.3 ст.166 Податкового кодексу України, платник податку, який має статус внутрішньо переміщеної особи, має право на податкову знижку на суму коштів, фактично сплачених у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), оформленим відповідно до вимог чинного законодавства. Статус внутрішньо переміщених осіб підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи – ст. 4 Закону України від 20.10.2014 №1706-VII «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» із змінами та доповненнями.

Норми, які регулюють правовідносини за договором найму (оренди) житла, встановлені у главі 59 «Найм (оренда) житла» Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ). Зазначені норми стосуються договорів найму (оренди) приміщень, які мають чітко визначене цільове призначення – для проживання.

Згідно зі ст. 810 гл. 59 ЦКУ, за договором найму (оренди) житла одна сторона – власник житла передає або зобов’язується передати другій стороні житло для проживання у ньому на певний строк за плату.

Розмір плати за найм встановлюється у договорі найму житла – п. 1 ст. 820 ЦКУ.

Наявність цивільно-правового договору є необхідною умовою для того, щоб відповідна операція вважалася орендною операцією для підтвердження здачі житла в оренду. Статтею 811 глави 59 ЦКУ визначено, що договір найму житла укладається у письмовій формі.

Для отримання  податкової знижки на суму коштів, сплачених у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), платником податку, який має статус внутрішньо переміщеної особи, такий платник має подати заяву в довільній формі, в якій зазначається, що він та/або члени його сім’ї першого ступеня споріднення:

– не мають у власності придатної для проживання житлової нерухомості, розташованої поза межами тимчасово окупованих РФ територій України;

–  не отримують передбачених законодавством України бюджетних виплат для покриття витрат на проживання.

Для перевірки зазначеної інформації у заяві мають міститись відомості, які дозволяють ідентифікувати членів сім’ї (ПІБ, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта (для ФО, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті)).

Нагадаємо, що членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені – п.п. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.

Отже, для отримання податкової знижки на суму коштів, сплачених у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), платник податку – внутрішньо переміщена особа має подати до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку:

–  Декларацію про майновий стан і доходи ;

–  копію довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;     

–  копію договору оренди житла;

– копії платіжних та розрахункових документів, що підтверджують факт сплати (крім електронних розрахункових документів);

– заяву, в якій зазначені відомості щодо відсутності умов, які не дають право на отримання податкової знижки згідно з нормами законодавства.

Додатковими документами, які підтверджують відсутність умов, що не дають права на отримання податкової знижки може бути Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, інформація від структурних підрозділів з питань соціального захисту населення обласних, Київської міської райдержадміністрацій щодо адресної допомоги для покриття витрат на проживання, тощо.

Внутрішньо переміщеної особи зобов’язані інформувати контролюючі органи про зміну даних, зокрема, щодо адреси реєстрації місця проживання відповідно паспортного документа та адреси фактичного місця проживання/перебування відповідно інформації, зазначеної в довідці, шляхом подання заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків за формою № 5ДР.

Декларацію про майновий стан і доходи  внутрішньо переміщена особа подає до контролюючого органу, до якого подано зазначені вище документи, та в якому перебуває на обліку. 

ГУ ДПС у Київській області

 

Повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що Повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою (крім повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації) та/або резидентом Дія Сіті до територіальних органів ДПС за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до Постанови № 413 до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором та/або до початку виконання робіт (надання послуг) гіг-спеціалістом резидента Дія Сіті засобами електронного зв’язку з використанням електронного підпису відповідальних осіб, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу.

За відсутності технічної можливості подання Повідомлення засобами електронного зв’язку в електронній формі таке Повідомлення подається у формі документа на папері згідно з додатком до Постанови № 413 разом з копією в електронній формі.

Нагадуємо, що форма Повідомлення затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 413 «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту» із змінами та доповненнями.

Зазначена у Повідомленні інформація вноситься до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями.

Повідомленням про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації є відомості, отримані органами ДПС з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.

ГУ ДПС у Київській області

СГ мають право застосовувати лише ті РРО, що включені до Державного реєстру РРО

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє що, державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій (далі – Державний реєстр РРО) – це перелік моделей реєстраторів розрахункових операцій (РРО) та їх модифікацій, які мають підтвердження відповідності вимогам чинних технічних регламентів та стандартів згідно із Законом України від 15.01.2015 №124-VIII «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» та відповідають вимогам нормативних актів України, і такі РРО дозволені для застосування у сфері, визначеній Законом №265.

Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані застосовувати РРО, що включені до Державного реєстру РРО, та/або програмні РРО з додержанням встановленого порядку їх застосування –п.3 ст.3 Закону №265.

На території України у сферах, визначених Законом №265, дозволено реалізовувати та застосовувати лише ті РРО вітчизняного та іноземного виробництва, які включені до Державного реєстру РРО, конструкція і програмне забезпечення яких відповідають конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника – ст. 12 Закону № 265.

ГУ ДПС у Київській області

 

Зміни до ознак ризиковості для реєстрації ПН/РК: Відсутність у платника відкритих рахунків у банку/небанківському надавачу платіжних послуг

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що  постановою Кабінету Міністрів України від 16.06. 2023 року №603 «Про внесення змін до пункту 5 додатка 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», якою внесено зміни до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у частині критеріів ризиковості платника податку на додану вартість.

Внесеними змінами передбачено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку в разі відсутності у платника податку – юридичної особи відкритих рахунків у банку/небанківського надавача платіжних послуг, крім рахунків у Казначействі (крім бюджетних установ).

Відтак, платник ПДВ – юридична особа вважатиметься ризиковим за відсутності у нього відкритих рахунків у банку/небанківському надавачу платіжних послуг.

ГУ ДПС у Київській області

Чи має право платник податку, який навчається в інтернатурі медичного або фармацевтичного закладів вищої освіти на отримання податкової знижки за витратами, понесеними на користь закладу освіти за навчання?

 Згідно з п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, нарахованого у вигляді заробітної плати, зменшеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, або у вигляді дивідендів, крім сум дивідендів, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу, такі фактично здійснені ним протягом звітного податкового року суму коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти таким платником податку та/або членом його сім’ї першого ступеня споріднення та/або особи, над якою встановлено опіку чи піклування, або яку влаштовано до прийомної сім’ї, дитячого будинку сімейного типу, якщо такого платника податку призначено відповідно опікуном, піклувальником, прийомним батьком, прийомною матір’ю, батьком-вихователем, матір’ю-вихователькою.

Статтею 28 Закону України від 01 липня 2014 року № 1556-VII «Про вищу освіту» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 1556) визначено типи закладів вищої освіти.

Пунктом 3 частини третьої ст. 61 Закону № 1556 визначено, що до інших осіб, які навчаються у закладах вищої освіти, належить, зокрема, лікар (провізор)-інтерн – особа, яка має ступінь магістра медичного або фармацевтичного спрямування, виконує програму підготовки в інтернатурі за відповідною спеціальністю під керівництвом лікаря закладу охорони здоров’я та закріпленого за ним викладача кафедри закладу вищої освіти, що здійснює підготовку лікарів (провізорів)-інтернів, та бере участь у наданні всіх видів медичної допомоги, передбачених вимогами освітньо-кваліфікаційної характеристики.

Згідно з п. 2 розд. І Положення про інтернатуру, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 22.06.2021 № 1254 із змінами та доповненнями інтернатура – форма первинної спеціалізації осіб за лікарськими та фармацевтичними/провізорськими спеціальностями для отримання кваліфікації лікаря-спеціаліста або фармацевта/провізора-спеціаліста.

Програма підготовки в інтернатурі – єдиний комплекс освітніх та практичних компонентів, спланованих і організованих закладами вищої освіти і базами стажування лікарів (фармацевтів/провізорів)-інтернів з метою забезпечення набуття лікарями (фармацевтами/провізорами)-інтернами компетентностей, необхідних для отримання кваліфікації лікаря-спеціаліста або фармацевта/провізора-спеціаліста, та який ґрунтується на академічній доброчесності, медичній і фармацевтичній етиці та деонтології, доказовій медицині.

Враховуючи викладене, суми коштів, сплачені платником податку на користь закладу вищої освіти для компенсації вартості навчання такого платника податку, іншого члена його сім’ї першого ступеня споріднення, у інтернатурі, при додержанні всіх норм ст. 166 ПКУ, можуть прийматися у розрахунок податкової знижки такого платника податку за звітний рік.

ГУ ДПС у Київській області

Закон України №3050: сплата екологічного податку

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що відповідно до п.п. 69.16 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) за період з 01 січня 2022 року по 31 грудня 2022 року не нараховується та не сплачується екологічний податок платниками податку, зареєстрованими/взятими на облік за місцем розміщення стаціонарних джерел забруднення, за утворення радіоактивних відходів та тимчасове зберігання радіоактивних відходів на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих РФ територіях України.

Починаючи з 01 січня 2023 року в частині територій, включених до Переліку територій, на яких ведуться/велися активні бойові дії або тимчасово окупованих РФ, екологічний податок не нараховується та не сплачується за період з першого числа місяця, в якому було визначено щодо відповідних територій дату початку бойових дій або тимчасової окупації, до першого числа місяця, що настає після дати завершення бойових дій або тимчасової окупації на відповідній території.

Екологічний податок не нараховується та не сплачується платниками цього податку, зареєстрованими/взятими на облік за місцем розміщення стаціонарних джерел забруднення, за утворення радіоактивних відходів та тимчасове зберігання радіоактивних відходів на земельних ділянках, забруднених вибухонебезпечними предметами, за період, коли такі земельні ділянки були забруднені вибухонебезпечними предметами, та/або на період, коли земельні ділянки були визнані потенційно забрудненими вибухонебезпечними предметами.

Період, коли земельні ділянки були забруднені вибухонебезпечними предметами, визначається як період, що починається з першого числа місяця, на який припадає дата початку обстеження земельної ділянки операторами протимінної діяльності, та завершується останнім числом місяця, в якому такі земельні ділянки визнані придатними для використання.

Для земельних ділянок, розташованих на територіях, де ведуться/велися активні бойові дії або тимчасово окупованих РФ, період, коли земельні ділянки визнаються забрудненими вибухонебезпечними предметами, визначається як період, що починається з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому завершено активні бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території (у тому числі якщо дата початку обстеження небезпечної території операторами протимінної діяльності настає після дати завершення бойових дій або тимчасової окупації на відповідній території), за умови подання платником до органу місцевого самоврядування, військової адміністрації та військово-цивільної адміністрації заяви про потенційне забруднення земельної ділянки вибухонебезпечними предметами та прийняття таким органом місцевого самоврядування, військовою адміністрацією або військово-цивільною адміністрацією рішення про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів щодо земельної ділянки, зазначеної у такій заяві, та завершується останнім числом місяця, в якому такі земельні ділянки визнані придатними для використання.

Період, коли земельні ділянки визнаються потенційно забрудненими вибухонебезпечними предметами, визначається як період, що починається з першого числа місяця, на який припадає дата прийняття рішення сільською, селищною, міською радою, військовою адміністрацією або військово-цивільною адміністрацією про надання податкових пільг зі сплати місцевих податків та зборів на підставі заяви платника податків, та завершується останнім числом місяця, на який припадає дата, що настає раніше, – або останній день строку, на який надано пільгу зі сплати місцевих податків та/або зборів відповідно до прийнятого рішення (у тому числі з урахуванням змін, внесених до такого рішення), або дата скасування відповідного рішення, або дата початку обстеження земельної ділянки операторами протимінної діяльності чи визнання земельної ділянки придатною для використання.
  Дати початку та завершення бойових дій або тимчасової окупації визначаються відповідно до даних Переліку територій, визначеному у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.

Визначені у п.п. 69.16 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, платники екологічного податку, які до дати набрання чинності Законом України № 3050-IX  визначили та задекларували в податковій звітності за податкові (звітні) періоди 2022 та/або 2023 років податкові зобов’язання з екологічного податку, мають право відкоригувати нараховані за ці періоди суми екологічного податку шляхом подання в порядку, визначеному ПКУ, уточнюючих податкових декларацій.

Для цілей справляння екологічного податку застосовується частина 2 розд. І (перелік територій активних бойових дій) та розд. ІІ (перелік територій тимчасово окупованих РФ) Наказу №309.

Дія норми п.п. 69.16 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ у 2022 та 2023 роках поширюється на платників податків, об’єкти та база оподаткування екологічним податком яких визначені підпунктами 242.1.1 − 242.1.3 та 242.1.5 п. 242.1 ст. 242 ПКУ.

Щодо уточнення податкових зобов’язань з екологічного податку:

1) за об’єкти оподаткування, розташовані на Територіях, включених до Переліку територій, затвердженого Наказом № 309.

Платники екологічного податку, які до дати набрання чинності Законом № 3050 у податкових періодах 2022 – 2023 років задекларували податкові зобов’язання за об’єкти оподаткування, які розташовані на Територіях, включених до Переліку територій, затвердженого Наказом № 309, керуючись п. 50.1 ст. 50 ПКУ, можуть уточнити такі податкові зобов’язання шляхом подання відповідних уточнюючих податкових декларацій.

За період 2023 року податкові зобов’язання уточнюються відповідно до періодів початку та завершення бойових дій або тимчасової окупації на відповідних Територіях;

 2) за об’єкти оподаткування, розташовані на інших територіях.

Платники екологічного податку, зареєстровані (взяті на облік) за місцем розміщення стаціонарних джерел забруднення, за утворення радіоактивних відходів та тимчасове зберігання радіоактивних відходів на земельних ділянках, забруднених вибухонебезпечними предметами, або які були визнані потенційно забрудненими вибухонебезпечними предметами, які до дати набрання чинності Законом № 3050 задекларували за 2022 та/або 2023 роки податкові зобов’язання, мають право відкоригувати нараховані за ці періоди суми екологічного податку шляхом подання уточнюючих податкових декларацій. Уточнення податкових зобов’язань здійснюють за періоди, протягом яких земельні ділянки, за місцем розміщення джерела забруднення, були визнані забрудненими або потенційно забрудненими вибухонебезпечними предметами. Визнання територій забрудненими/потенційно забрудненими вибухонебезпечними предметами підтверджується прийняттям органом місцевого самоврядування – сільською, селищною, міською радою, військовою адміністрацією або військово-цивільною адміністрацією рішення про звільнення від справляння плати за землю за земельну ділянку.

ГУ ДПС у Київській області

 

Взяття на облік в контролюючому органі ФО, яка здійснює незалежну професійну діяльність

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що відповідно до норм ПКУ, самозайнята особа – це платник податку, який є фізичною особою – підприємцем або провадить незалежну професійну діяльність за умови, що така особа не є працівником в межах такої підприємницької чи незалежної професійної діяльності.

Незалежна професійна діяльність – участь фізичної особи у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, приватних виконавців, адвокатів, арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою – підприємцем (за виключенням випадку, передбаченого п. 65.9 ст. 65 ПКУ) та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб.

Для взяття на облік ФО, яка має намір провадити незалежну професійну діяльність, подає до контролюючого органу за місцем свого постійного проживання заяву (для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність) за формою № 5-ОПП (далі – заява за ф. № 5-ОПП) та копію документа, що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності (далі – дозвіл на провадження професійної діяльності). Взяття на облік фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, здійснюється у день отримання від них заяви за ф. № 5-ОПП. Контролюючий орган не пізніше наступного робочого дня з дня взяття на облік надсилає платнику довідку про взяття на облік платника податків, відомості щодо якого не підлягають включенню до Єдиного державного реєстру за формою № 34-ОПП.

Фізична особа, яка зареєстрована як фізична особа – підприємець і планує здійснювати незалежну професійну діяльність, має подати до контролюючого органу заяву за ф. №5-ОПП з позначкою «Зміни» і копію дозволу на провадження професійної діяльності. Такий платник обліковується в контролюючому органі, як фізична особа – підприємець із ознакою провадження незалежної професійної діяльності.

ГУ ДПС у Київській області

 

 

Додати коментар