Часом прості речі покращують якість життя людей довкола. Ваше головне завдання – визначити потреби людини і підібрати можливі варіанти вирішення проблеми. Так ви сприятиме активному залученню співрозмовника чи співрозмовниці до важливих рішень і зменшите відчуття його/її безпорадності перед лицем стресових подій і невизначеності.
Наприклад, слід пояснити співрозмовнику/-ці , що всі реакції на дію стресу – нормальні і не варто себе звинувачувати, надати базову інформацію про служби підтримки, допомогти людині прийняти рішення тощо.
Нижче наведені способи та методи практичної допомоги людям, які її потребують.
- Визначаємо види потреб співрозмовника, який постраждав від впливу надмірних стресових факторів, зокрема наслідків воєнних дій.
- Посилюємо соціальну підтримку людини.
- Допомагаємо в інформуванні, що таке стрес, які бувають реакції на нього, як боротися з безсонням, як формувати інформаційну гігієну тощо.
- Перенаправляємо людей до служб підтримки.
- Допомагаємо іншим допомагати собі: метод «стій-думай-дій» (коли людині, яка перебуває під дією стресу, здається, що вона втрачає повний контроль над власним життям, необхідно показати їй, що залишаються речі та справи, які лежать у полі її контролю).
Детальніше про ці способи та методи – в довіднику «Базові навички турботи про себе та інших».
Довідник, створений у межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як» за ініціативою першої леді Олени Зеленської, буде корисним для людей, які зазнають впливу стресу, тобто для всіх нас.
Щоб дізнатися більше, переходьте за посиланням.