Оприлюднено нові довідники кодів пільг, затверджені станом на 31 серпня 2022 року

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що на сайті ДПС  05 вересня 2022 року  оприлюднено нові довідники кодів пільг, затверджені станом на 31 серпня 2022 року.

Отже, при заповнення податкової звітності платники податків можуть використовувати:

– Довідник № 110/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету, станом на 31.08.2022 року;

– Довідник № 110/2 інших податкових пільг станом на 31.08.2022 року.

Нагадуємо, що  облік пільг, отриманих платниками, контролюючі органи здійснюють на підставі інформації, наявної в поданих платниками податкових деклараціях (додатках до  декларацій).

ГУ ДПС у Київській області

 

Зміни до форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу платників податків, що наказом Міністерства фінансів від 04.07.2022 року № 189 затверджено зміни до форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затвердженої наказом Мінфіну від 13.01.2015 року № 4 (у редакції наказу Мінфіну від 15.12.2020 року № 773) та до Порядку його заповнення.

Основні зміни, передбачені наказом №189:

Нову редакцію отримала форма Податкового розрахунку, до неї додано нові рядки:

-1.6 «сума нарахованої заробітної плати за найманих працівників, призваних під час мобілізації на військову службу до Збройних Сил України, які не отримували доходи у вигляді грошового забезпечення»;

-2.6 «за найманих працівників, призваних під час мобілізації на військову службу до Збройних Сил України, які не отримували доходи у вигляді грошового забезпечення»;

-3.7 «на суму нарахованої заробітної плати за найманих працівників, призваних під час мобілізації на військову службу до Збройних Сил України, які не отримували доходи у вигляді грошового забезпечення»;

-4.4 «Донараховано єдиного внеску у зв’язку з виправленням помилки, допущеної в попередніх звітних періодах за найманих працівників, призваних під час мобілізації на військову службу до Збройних Сил України, які не отримували доходи у вигляді грошового забезпечення»;

-6.4 «Зменшено суму нарахувань з єдиного внеску у зв’язку з виправленням помилки, допущеної в попередніх звітних періодах за найманих працівників, призваних під час мобілізації на військову службу до Збройних Сил України, які не отримували доходи у вигляді грошового забезпечення».

Ці рядки заповнюються роботодавцями – платниками єдиного податку, які обрали спрощену систему оподаткування (ФОП ІІ та ІІІ груп платників єдиного податку, та юридичними особами – платниками ІІІ групи платників ЄП) за найманих працівників, призваних під час мобілізації на військову службу до Збройних Сил України, які не отримували доходи у вигляді грошового забезпечення, у період мобілізації.

У новій редакції викладено додатки 2, 4ДФ до цієї форми.

У розділі ІІ додатка 4ДФ додано рядки щодо доходів від продажу сільськогосподарської продукції.

Податковий розрахунок подається щоквартально, а нову форму Податкового розрахунку згідно з нормами Податкового кодексу потрібно буде подавати за ІV квартал 2022 року.

ГУ ДПС у Київській області

 

Набрав чинності Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податкових обов’язків

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що  06 вересня 2022 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225 «Про затвердження Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, та переліків документів на підтвердження» (далі – Наказ № 225).

Зазначений Порядок визначає процедуру підтвердження платниками можливості чи неможливості до припинення або скасування воєнного стану своєчасного виконання податкового обов’язку щодо дотримання термінів сплати податків, зборів, подання звітності, реєстрації у реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, тощо.

Дія Порядку поширюється на платників податків  – юридичних осіб (резидентів і нерезидентів України), їх відокремлені підрозділи, фізичних осіб – резидентів України, зокрема, самозайнятих осіб.

Додатками до Порядку передбачено:

– Перелік документів, що підтверджують неможливість платника податків – юридичної особи, зокрема, щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати податковий обов’язок, у тому числі обов’язок податкового агента;

– Перелік документів, що підтверджують неможливість платника податків – фізичної особи, зокрема самозайнятої особи, своєчасно виконати свій податковий обов’язок, у тому числі обов’язок податкового агента;

– Рішення/попереднє рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов’язку.

 У разі неможливості виконання платником податкового обов’язку, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого підрозділу,  такий платник подає не пізніше 30 вересня 2022 року заяву про відсутність такої можливості та вичерпний перелік підтверджуючих документів, передбачених  затвердженим Переліком.

За відсутності у платника можливості подати заяву та відповідні документи у вказані строки, він подає заяву та відповідні документи одночасно з набуттям можливості виконання одного із податкових обов’язків (реєстрації податкової накладної, подання звітності, сплати невиконаного податкового зобов’язання тощо), передбачених ПКУ, але не пізніше 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платника податків.

Контролюючий орган розглядає подану заяву та документи впродовж 20 календарних днів за днем їх отримання та приймає відповідне рішення. Якщо підтверджуючих документів недостатньо, то контролюючий орган направляє платнику попереднє рішення з пропозицією надати протягом 10 календарних днів конкретні додаткові документи на підтвердження зазначених у заяві підстав.

Рішення контролюючого органу може бути оскаржене відповідно до ПКУ в адміністративному чи судовому порядку.

ГУ ДПС у Київській області

 

Показники, за якими визначається позитивна податкова історія

платника ПДВ

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, затвердженому Постановою КМУ від 11.12.2019 №1165 у разі, якщо за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної, розрахунку коригування до податкової накладної встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім ПН/РК, складених платників, які відповідають хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких ПН/РК зупиняється.

Показниками, за якими визначається позитивна податкова історія платника,  є:

– обсяг постачання, зазначений в зареєстрованих ПН/РК у поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації ПН/РК менше 500 тис.грн. та обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем, не перевищує 50 тис.грн., та керівник платника є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку.

– здійснюється на постійній основі протягом будь-яких 4-ох звітних місяців з останніх 6-ти місяців реєстрація ПН/РК на постачання товарів/послуг за одним і тим самим кодом товару/послуги згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором продукції та послуг.

– залишкова вартість ОЗ у платників податку на прибуток на кінець звітного періоду більше 5 млн. грн. та відображена у звітності, граничні строки подання якої передують календарному дню розрахунку цього показника, за умови, що з початку попереднього року керівник та засновник не змінювалися.

площа наявних у власності (право власності/користування) орендованих земельних ділянок становить не менше 200 га включно або орендованих земельних ділянок комунальної або державної власності – не менше 0,5 га станом на 01 січня поточного року, що задекларовані до 20 лютого поточного року та за які сплачено плату за землю у встановлені строки.

сплачено єдиного внеску на одного працюючого  у 2 рази більше від суми ЄВ з мінімальної заробітної плати за останні 12 місяців, за умови, що з початку попереднього року керівник та/або засновник не змінювалися та середньомісячна чисельність працюючих за останні 12 місяців становить не менше п’яти осіб.

загальна сума сплачених у попередньому звітному році ЄВ та податків і зборів, платником та його відокремленими підрозділами, якими подано ПН/РК для реєстрації, є більшою 10 млн. грн.

Платник податку отримує розраховані показники позитивної податкової історії та інформацію щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, через електронний кабінет.

ГУ ДПС у Київській області

 

Заява про перехід на спрощену систему оподаткування чи іншу групу платників ЄП з 01 жовтня  подається не пізніше 15 вересня

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу за місцем податкової адреси заяву,  яка подається за вибором платника податків в один з таких способів:

  особисто платником або уповноваженою на це особою;

надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України “Про електронні документи та електронний документообіг” та “Про електронні довірчі послуги”;

державному реєстратору під час державної реєстрації створення юридичної особи або державної реєстрації фізичної особи – підприємця.

Суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів може перейти на спрощену систему оподаткування подавши заяву до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

Перехід на спрощену систему оподаткування може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує переходу на спрощену систему оподаткування, СГ дотримано вимоги, встановлені п. 291.4 ст.291 ПКУ.

Платник  ЄП  може самостійно перейти на сплату єдиного податку, встановленого для інших груп платників ЄП, подавши заяву до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу. При цьому у платника ЄП ІІІ групи, який є платником ПДВ, анулюється реєстрація платника ПДВ у разі обрання ним І або ІІ групи чи ставки ЄП, встановленої для ІІІ групи, яка включає ПДВ до складу єдиного податку.

Новостворені ФОП, які до закінчення місяця, в якому відбулася їх державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для І або ІІ групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація.

Новостворені СГ, які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для ІІІ групи, яка не передбачає сплату ПДВ, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.

СГ, утворений в результаті реорганізації платника податку, що має непогашені податкові зобов’язання чи податковий борг, які виникли до такої реорганізації, може бути зареєстрований як платник ЄП (шляхом подання не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу заяви) з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому здійснено погашення таких податкових зобов’язань чи податкового боргу.

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.

ГУ ДПС у Київській області

Додати коментар