У Гайшині пообіді 28 травня релігійна громада церви Івана Богослова провела збори щодо того, в якій єпархії залишатимуться прихожани надалі. Досі вони належали до Української православної церкви московського патріархату – Переяслав.City
Настоятелем місцевого храму в селі є о. Сергій, який служить у цьому приході вісім років, то особисто до нього, судячи з виступів, у місцевих людей немає претензій. Але сам факт того, що релігійна громада і їхній священик досі у підпорядкуванні московських попів, які благословляють російську армію вбивати українців, – є недопустимим.
Саме тому жителі Гайшина, Чирського, Греблі, які є прихожанами цієї церкви, вирішили змінити канонічне підданство і перейти до складу незалежної і самостійної Православної Церкви України.
На зібрання громади прибули і головні священики обох конфесій, зокрема, архімандрит Ніл (ПЦУ МП) та протоієрей Іван Бобітко (УПЦ), які озвучили кожен свою позицію. Свою думку висловив і голова Переяславської громади Вячеслав Саулко.
Головним аргументом о. Ніла було те, що в Україні держава та місцеве самоврядування не можуть втручатися у справи Церкви, забороняти її діяльність тощо. Мав на увазі крайнє рішення міської ради щодо заборони діяльності московської церкви в громаді. Втім у Гайшині люди самі ухвалювали рішення, тобто релігійна громада прийняла цілком правомірне рішення.
Сам же настоятель храму Івана Богослова о. Сергій залишився при своїй думці і не прийняв рішення своїх прихожан.
– У святому писанні сказано, що найбільшою цінністю людини є свобода. Її можна в чомусь переконати, але не можна змусити її щось робити, чого вона не хоче. Я залишаюся там де і був – в Українській православній церкві, – сказав настоятель громади.
Інша справа, що прийняти рішення й добру волю своїх прихожан та передати їм ключі від храму священик добровільно не захотів. А архімандрит Ніл заявив, що буде оскаржувати рішення громади.
Селяни обрали новим церковним старостою Олександра Якубу, він же староста сіл, який має вирішити юридичні аспекти цієї справи, документально узаконивши волю релігійної громади.