Переяславська філія Центру зайнятості протягом попереднього року через ковідний карантин працювала здебільшого в режимі онлайн. Від початку війни, з 24 лютого, був запроваджений комбінований графік – деякі співробітники працювали віддалено. З 1 квітня офіс служби працює у звичайному режимі, але клієнтів обслуговують переважно дистанційно – Переяслав.City
Інформування, консультації та інші послуги спеціалісти служби зайнятості надають клієнтам телефоном або електронною поштою. Коли ж з’являється посада, що відповідає кваліфікації безробітного, то ця людина приходить до закладу за направленням і в подальшому працевлаштовується.
– Якщо ж необхідно зареєструватися і стати на облік у Центрі зайнятості, то це можна зробити через портал «Дія», – розповідає директорка установи Любов КРАСОВА. – Подати документи можна і через електронну пошту або ж прийти безпосередньо до Центру зайнятості. Перелік документів для реєстрації незмінний.
Перелік документів для отримання статусу безробітного:
- паспорт
- трудова книжка (дублікат трудової книжки), або документ, що підтверджує період зайнятості особи;
- документ про професійну (професійно-технічну), фахову передвищу або вищу освіту (дублікат такого документа);
- реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які через релігійні переконання відмовились від його прийняття);
- військово-обліковий документ для осіб, які звільнилися зі строкової військової служби.
– З початку війни до нашого Центру зайнятості звернулося за консультацією 129 громадян, з них 14 осіб – внутрішньо переміщені. Але довідки про їхній офіційний статус ВПО мали тільки троє, ми їх взяли на облік. Наразі в нашій базі даних немає вакансій за професіями, які б відповідали кваліфікації цих внутрішньо переміщених осіб. Відтак вони, маючи статус безробітного, отримуватимуть відповідну допомогу від держави.
А загалом зараз роботодавці неохоче беруть нових працівників через складну соціально-економічну ситуацію в Україні в період воєнного стану. Із наявних у нас 47 вакансій половина, скажемо так, «заморожені» на невизначений термін, – зауважує Любов Красова.
Віднедавна державою запроваджена програма підтримки роботодавців, які працевлаштують осіб зі статусом ВПО. Такому підприємству (різної форми власності) відшкодовуватиметься сума в розмірі мінімальної заробітної плати, тобто 6,5 тис. грн, за кожного найманого працівника. Відповідну заявку можна подати через «Дію» чи безпосередньо в офіс ЦЗ. Але до переяславської служби зайнятості за такою послугою роботодавці ще не зверталися.
За словами Любові Красової, є ще одна категорія українців, які потребують підтримки служби, але для них поки немає алгоритму дій. Йдеться про осіб, які вважаються працевлаштованими за місцем основного проживання, але вимушено виїхали звідти у зв’язку з воєнними діями, наразі не мають роботи і фінансового доходу. На новому місці вони поки не можуть стати на облік і отримати статус безробітного.
Пошукачі роботи чи її надавачі можуть створити «Електронний кабінет роботодавця» та «Електронний кабінет безробітного», щоб системно вирішувати свої питання зайнятості. Для цього необхідно звернутися до фахівця, завітавши до Центру зайнятості.