Щодо розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що платник податків має право звернутися до контролюючого органу із заявою про розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу.

Для розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платник податків звертається до податкового органу за місцем свого обліку або за місцем обліку грошового зобов’язання (податкового боргу) з письмовою заявою.

Розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) можуть надавати в межах повноважень за кожним окремим випадком:

– ДПС – без обмежень суми;

– головні управління ДПС в областях, місті Києві, міжрегіональні управління ДПС по роботі з великими платниками податків (Центральне, Східне, Західне, Південне, Північне) – на суму не більше 3 млн. гривень.

Платники за бажанням можуть звертатися за розстроченням (відстроченням) грошових зобов’язань (податкового боргу) на суми, більші 3 млн. грн., до ДПС, проте таке звернення не позбавляє їх обов’язку подати відповідну заяву до ГУ ДПС в областях, місті Києві, міжрегіональних управлінь ДПС по роботі з великими платниками податків (Центрального, Східного, Західного, Південного, Північного).

Подання заяви до територіального органу ДПС за місцем свого обліку або за місцем обліку такого грошового зобов’язання (податкового боргу) є обов’язковим в усіх без виключення випадках звернення за розстроченням (відстроченням).

Порядок розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу платника податків затверджується Міністерством фінансів України.

У зв’язку зі змінами, внесеними до ПКУ Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», ДПС разом з Міністерством фінансів України здійснюється робота по приведенню положень Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 №574 у відповідність до законодавства. Наразі зазначений підзаконний акт не затверджено.

ГУ ДПС у Київській області

 

ФО, яким призначена пенсія не за віком (за вислугу, по інвалідності, по втраті годувальника, тощо) після досягнення пенсійного віку мають право на пільгу по сплаті земельного податку

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що  від сплати земельного податку звільняються:

– особи з інвалідністю першої і другої групи,

– фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років,

– пенсіонери (за віком),

– ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»,

– фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм:

– для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 га;

– для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах  не більш як 0,25 га, в селищах  не більш як 0,15 га, в містах  не більш як 0,10 га;

– для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 га;

– для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 га;

– для ведення садівництва – не більш як 0,12 га.

Якщо ФО станом на 01 січня поточного року має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, площа яких перевищує  граничні межі, які дають право на пільгу, така особа до 01 травня поточного року подає письмову заяву довільної форми до контролюючого органу за місцем знаходження будь-якої земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельних ділянок для застосування пільги .

Отже, ФО, які вийшли на пенсію не за віком (за вислугу років, по інвалідності, у разі втрати годувальника тощо) після досягнення ними пенсійного віку, мають право на пільгу щодо сплати земельного податку за земельні ділянки, що належать їм на правах приватної власності (за винятком земельних паїв). При цьому ФО для отримання пільги щодо сплати земельного податку має подати до 01 травня поточного року або протягом 30 календарних днів з дня набуття права на пільгу до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки заяву про застосування пільги довільної форми та документи, що посвідчують її право на пільгу (пенсійне посвідчення (за віком)).

ГУ ДПС у Київській області

 

Результати контрольно-перевірочної роботи за півріччя 2021 року

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що протягом першого півріччя 2021 року управлінням податкового аудиту проведено 556 документальних перевірок, що на 355 перевірок більше, ніж  за відповідний період минулого року, з них 53 планових та 503 позапланові перевірки.

За результатами проведених документальних перевірок донараховано до сплати в бюджет узгоджених податкових зобов’язань у сумі 147,0 млн.гривень. Із донарахованих сум до бюджету надійшло 63,3 млн. гривень.

Крім того, в ході документальних перевірок зменшено неправомірно задекларовані підприємствами збитки на суму 747,0 млн. гривень, що дозволить  у майбутніх періодах упередити несплату податку на прибуток до  бюджету на 134,4 млн. гривень

Внаслідок проведених документальних перевірок  зменшено  суму від’ємного значення різниці між податковими зобов’язаннями та податковим кредитом з ПДВ  у розмірі 100,3 млн. гривень та зменшено  заявлену до відшкодування з бюджету суму ПДВ на 20,4 млн. гривень.

Також протягом січня-червня 2021 року проведено 664 фактичні перевірки платників податків, які здійснюють діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, за результатами яких до порушників податкового законодавства застосовано штрафних санкцій на загальну суму 14,1 млн. гривень, з яких 4,87 млн. гривень сплачено до бюджету. 

ГУ ДПС у Київській області

 

 Мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок, що діє на період карантину

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що п. 52 прим. 2 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), крім:

– документальних позапланових перевірок, що проводяться на звернення платника податків;

– документальних позапланових перевірок з підстав, визначених підпунктами 78.1.7 та 78.1.8 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України (далі – ПКУ);

– фактичних перевірок в частині порушення вимог законодавства в частині:

– обліку, ліцензування, виробництва, зберігання, транспортування та обігу пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

– цільового використання пального та спирту етилового платниками податків;

– обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;

– здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального, з підстав, визначених підпунктами 80.2.2, 80.2.3 та 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 ПКУ.

Положеннями постанови Кабінету Міністрів України від 03.02. 2021 № 89 «Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію  на проведення деяких видів перевірок», яка набрала чинності 09.02.2021, передбачено скорочення строку дії обмежень, встановлених п. 52 прим. 2 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок та дозволено проведення таких видів перевірок юридичних осіб:

– тимчасово зупинених документальних та фактичних перевірок, що були розпочаті до 18 березня 2020  та не були завершеними;

– документальних перевірок, право на проведення яких надається з дотриманням вимог п. 77.4 ст. 77 ПКУ;

– документальних позапланових перевірок з підстав, визначених підпунктами 78.1.1 та/або 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 ПКУ, СГ реального сектору економіки, які сформували податковий кредит за рахунок оформлення ризикових операцій з придбання товарів/послуг (із переліку ризикових платників податків, визначених у межах роботи Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування оприлюднених у засобах масової інформації фактів можливих корупційних дій посадових осіб органів державної влади, які призвели до значних втрат дохідної частини Державного бюджету України, утвореної відповідно до Постанови Верховної Ради України від 24.04.2020  № 568-IX);

– документальних позапланових перевірок платників податків, за якими отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником валютного законодавства в частині дотримання граничних строків надходження товарів за імпортними операціями та/або валютної виручки за експортними операціями;

– документальних позапланових перевірок з підстав, визначених п.п.78.1.12, 78.1.14, 78.1.15, 78.1.16 п. 78.1 ст. 78 ПКУ.

ГУ ДПС у Київській області

 

Порядок зарахування від’ємного значення ПДВ (ряд. 20.1 податкової декларації) у зменшення податкового боргу з ПДВ

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що при від’ємному значенні суми, розрахованої як різниця між податковими зобов’язаннями та податковим кредитом звітного періоду, така сума, враховується у зменшення суми податкового боргу з ПДВ, який виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до ПКУ) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п.200 прим.1.3 ст.200 прим.1 ПКУ на момент отримання податковим органом податкової декларації, а у разі відсутності податкового боргу – або підлягає бюджетному відшкодуванню на поточний рахунок платника податку або у рахунок сплати грошових зобов’язань або погашення податкового боргу  платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету, або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Під час погашення суми податкового боргу кошти, які сплачує платник, у першу чергу зараховуються у рахунок податкового зобов’язання. У разі повного погашення суми податкового боргу , податкової у наступну чергу зараховуються у рахунок погашення штрафів, в останню чергу – у рахунок пені згідно з черговістю їх виникнення.

Зарахування суми, зазначеної у рядку 20.1 податкової декларації з ПДВ у рахунок зменшення податкового боргу з ПДВ у інтегрованій картці платника проводиться у граничний день подання податкової декларації з ПДВ та використовується виключно для погашення податкового боргу з ПДВ у такому порядку:

у першу чергу – у рахунок податкового зобов’язання,

у наступну чергу – у рахунок погашення штрафів,

в останню чергу – у рахунок пені згідно з черговістю їх виникнення.

ГУ ДПС у Київській області

 

Відбір платників податків до плану-графіка проведення документальних планових перевірок

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що  до плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи ( абз.1-3 п.77.2 ст. 77 Податкового кодексу України).

Періодичність проведення документальних планових перевірок платників податків визначається залежно від ступеня ризику в діяльності таких платників податків, який поділяється на високий, середній та незначний. Платники податків з незначним ступенем ризику включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки, середнім – не частіше ніж раз на два календарних роки, високим – не частіше одного разу на календарний рік.

Порядок формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків затверджено наказом Міністерства фінансів України від 02.06.2015 №524 (далі – Порядок №524).

Перелік ризиків та їх поділ за ступенями значущості (високий, середній, незначний) визначено Порядком № 524.

План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному вебпорталі ДПС, згідно з абз.3 п. 1 розд. І Порядку №524 до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки. Оновлення річного плану-графіка здійснюється у разі його коригування.

ГУ ДПС у Київській області

 

Додаткові надходження акцизного податку на Київщині склали 61,3 млн. гривень

Як зазначила начальник ГУ ДПС у Київській області Олена Виноградова, до місцевого бюджету з початку року надійшло понад 299 млн. гривень акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів. Темп росту до відповідного періоду 2020 року складає 126%. Платники регіону додатково спрямували до місцевих скарбниць 61,3 млн. гривень.

Лише за звітний місяць надходження акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів до місцевого бюджету склали понад 57 млн. гривень, що на 28,6% більше минулорічного показника (+ 12,8 млн. гривень).

До спеціального фонду спрямовано акцизного податку на загальну суму 477,9 тис. гривень.

Надходження акцизного податку з вироблених в Україні товарів становлять 532,6 тис. гривень, що на 21% більше у порівнянні з червнем минулого року (+ 93,6 тис.гривень).

Нагадаємо, що строки сплати акцизного податку визначені ст. 222 Податкового кодексу України.

Так, суми акцизного податку з підакцизних товарів, вироблених на митній території України, перераховуються до бюджету платниками акцизного податку протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПКУ для подання податкової декларації за місячний податковий період.

Суми податку з алкогольних напоїв, для виробництва яких використовується спирт етиловий неденатурований, сплачуються при придбанні марок акцизного податку.

Суми податку з урахуванням мінімального акцизного податкового зобов’язання із сплати акцизного податку на тютюнові вироби та ставок податку, діючих відповідно до норм ПКУ, виробниками тютюнових виробів сплачуються до бюджету протягом п’ятнадцяти робочих днів після отримання марок акцизного податку з доплатою (у разі потреби) на день подання податкової декларації.

Суми податку з рідин, що використовуються в електронних сигаретах, сплачуються виробниками таких рідин до бюджету протягом 15 робочих днів з дня отримання марок акцизного податку.

ГУ ДПС у Київській області

Додати коментар