З початку року рівень сплати податків до зведеного бюджету зріс до показника 14,8 млрд грн, що на 28% або 3,2 млрд грн більше за відповідний показник минулого року. Такі дані навів заступник начальника ГУ ДПС у Київській області Олександр Загорський.
При цьому він зазначив, що за січень-травень до державної скарбниці платники області спрямували 7,5 млрд грн з темпом приросту 34% або 1,9 млрд грн. Найбільші суми державного бюджету сплатили платники Бучанського району – 1,9 млрд грн, Броварського – 1,1 млрд грн та Білоцерківського – 1 млрд гривень.
У розрізі основних платежів сплата ПДВ забезпечила бюджету країни 3,4 млрд грн, що на 15% або 446,4 млн грн більше, аніж надійшло за п’ять місяців 2020 року.
Зі своїх доходів мешканці області сплатили 1,3 млрд грн ПДФО, додатково поповнивши бюджет на 261 млн гривень.
Найшвидший темп приросту зафіксовано в частині сплати податку на прибуток. Як зазначив Загорський, підприємства та організації зі своїх прибутків збільшили сплату податку більше ніж у два рази, забезпечивши суму 2 мільярда гривень. Додатково державний бюджет отримав 1,1 млрд грн.
На фінансування Збройних сил України платники податків Київської області України спрямували 419 млн грн, що на 19% або на 66 млн грн більше аніж торік у відповідному періоді.
ГУ ДПС у Київській області
На Київщині податківці виявили нелегальну АЗС
Співробітниками управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС у Київській області та ГУ ДФС у Київській області в ході відпрацювання ринку обігу паливно – мастильних матеріалів на території м. Сквири Київської області виявлено АЗС, на якій здійснювалась торгівля пального без наявності дозвільних документів.
Під час спільних заходів припинено незаконну діяльність суб’єкта господарювання, вилучено з обігу пальне та обладнання, на правопорушника складено протокол про адміністративне правопорушення.
За відсутність реєстрації акцизного складу у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, здійснення діяльності без наявності ліцензії на право реалізації пального до товариства будуть застосовані штрафні санкції в розмірі 1,25 млн. гривень.
ГУ ДПС у Київській області
Скористатись можливістю списання фінансових санкцій та пені можна до 10 червня 2021 року
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що для використання можливості списання штрафних санкцій та пені, які залишилися несплаченими на дату повної сплати основної суми податкового боргу, що виник станом на 01.11.2020 року, у платників податків залишився термін до 10 червня 2021 року.
Право платників податків, які станом на 01 листопада 2020 року мали податковий борг, скористатися нормою пункту 23 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України щодо списання штрафних санкцій і пені, надається протягом шести місяців з дня набрання чинності цієї норми, тобто, до 10 червня 2021 року.
Для використання права на списання штрафних санкцій і пені платник податків повинен:
– подати до контролюючого органу заяву;
– сплатити до 09 червня 2021 року основну суму податкового боргу;
– не допускати виникнення нових податкових боргів з поточних зобов’язань.
З метою прийняття участі у процедурі, визначеній пунктом 23 підрозд.10 розд.ХХ Податкового кодексу України, платники податків повинні подати
Заяву до головного управління ДПС за місцем адміністрування відповідного платежу (з урахуванням відкритих ІКП).
У разі, коли платник податків має намір скористатися процедурою, визначеною пунктом 23 підрозд.10 розд.ХХ Податкового кодексу України по кількох платежах, що адмініструються у різних ГУ ДПС, такий платник має подати заяви до кожного ГУ ДПС окремо.
ГУ ДПС у Київській області
За яких умов юридична особа – платник ЄП третьої групи може здійснювати ЗЕД
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що до платників єдиного податку, які відносяться до третьої групи належать юридичні особи – СГ будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 1167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року.
Пунктом 291.5 статті 291 Податкового кодексу України визначені види діяльності, здійснюючи які СГ не можуть бути платниками єдиного податку третьої групи, зокрема це:
– виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів) (п.п. 3 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 ПКУ);
– видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення (крім виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) (п.п. 4 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 ПКУ);
– видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення (п.п. 5 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 ПКУ);
– діяльність з продажу предметів мистецтва та антикваріату, діяльність з організації торгів (аукціонів) виробами мистецтва, предметами колекціонування або антикваріату (п.п. 9 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 ПКУ).
Підпунктом 5 п.п. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 ПКУ встановлено, що платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, зокрема, у разі здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності.
Враховуючи вищенаведене, платник податків – юридична особа може перебувати на спрощеній системі оподаткування та застосовувати третю групу спрощеної системи оподаткування у разі здійснення зовнішньоекономічної діяльності лише за умови, що такий платник податків не здійснює діяльність, передбачену п. 291.5 ст. 291 ПКУ та відповідає вимогам, встановленим главою 1 розд. XIV ПКУ для застосування спрощеної системи оподаткування.
ГУ ДПС у Київській області
Інформацію про ставки місцевих податків та зборів розміщено на офіційному вебпорталі ДПС
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що пунктом 12.4 статті 12 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад та рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, щодо податків та зборів, зокрема, належать:
– встановлення ставок місцевих податків та зборів в межах ставок, визначених ПКУ;
– прийняття рішення про встановлення місцевих податків та зборів, зміну розміру їх ставок, об’єкта оподаткування, порядку справляння чи надання податкових пільг, яке тягне за собою зміну податкових зобов’язань платників податків та яке набирає чинності з початку бюджетного періоду. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 25 вересня поточного року оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті зведену інформацію про розмір та дату встановлення на відповідних територіях ставок місцевих податків та/або зборів, а також про встановлені на відповідних територіях податкові пільги (абзац 9 п.п. 12.3.3 п. 12.3 ст. 12 ПКУ).
Вказана інформація (у розрізі областей) розміщена на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: Головна/Законодавство/Податки, збори, платежі/Ставки місцевих податків та зборів. Також на офіційному вебпорталі ДПС розміщено рубрику «Рішення місцевих рад».
Разом з цим, платники податків для уточнення інформації щодо прийнятих відповідним органами місцевого самоврядування рішень можуть звертатися до місцевої ради, на території якої знаходяться об’єкти оподаткування.
ГУ ДПС у Київській області
Орендар земельної ділянки зобов’язаний надавати до податкового органу копію договору оренди
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до абзац.5 част.2 ст. 25 Закону України від 06.10.1998 року № 161-XIV «Про оренду землі» зі змінами та доповненнями, орендар земельної ділянки зобов’язаний у п’ятиденний строк після державної реєстрації права оренди земельної ділянки державної або комунальної власності надати копію договору оренди до відповідного податкового органу, а в разі оренди земельної ділянки в комплексі з розташованим на ній водним об’єктом – також відповідному територіальному органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства.
ГУ ДПС у Київській області
Виробничі будівлі, що використовуються як адміністративно-побутові (офісні) є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.
База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється податковим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема, документів на право власності.
База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється ними самостійно, виходячи з загальної площі кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на об’єкт.
У нежитловій нерухомості виділяють, зокрема, будівлі офісні (будівлі фінансового обслуговування, адміністративно-побутові будівлі, будівлі для конторських та адміністративних цілей), будівлі промислові та склади.
Підпунктом «є» п.п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 ПКУ визначено перелік об’єктів нерухомості, які не є об’єктом оподаткування.
До вказаного переліку входять будівлі промисловості, віднесені до групи «Будівлі промислові та склади» (код 125) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженого наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 17.08.2000 № 507 (далі – Класифікатор), що використовуються за призначенням у господарській діяльності суб’єктів господарювання, основна діяльність яких класифікується у секціях B – F КВЕД ДК 009:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 29.11.2010 № 530, та не здаються їх власниками в оренду, лізинг, позичку.
До групи «Будівлі промислові та склади» (код 125) належить клас «Будівлі промисловості» (код 1251), який включає будівлі промисловості, зокрема, виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств тощо.
До групи «Будівлі офісні» (код 122) належать будівлі, що використовуються як приміщення для конторських та адміністративних цілей, в тому числі для промислових підприємств.
Отже, адміністративно-побутові (офісні) приміщення не підпадають під дію п.п. «є» п.п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 ПКУ. Враховуючи зазначене, будівлі що використовуються як адміністративно-побутові, для конторських та адміністративних цілей (офісні), в тому числі для промислових підприємств, є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з врахуванням рішень сільських, селищних, міських рад та рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.
Звертаємо увагу, що визначення належності об’єкта нежитлової нерухомості (будівлі, приміщення) до того чи іншого класу будівель проводиться на підставі документів, що підтверджують їх право власності з врахуванням класифікаційних ознак та функціонального призначення такого об’єкта нерухомості згідно з Класифікатором, ведення якого здійснює Державний науково-дослідний інститут автоматизованих систем у будівництві Міністерства розвитку громад та територій України.
ГУ ДПС у Київській області