Сплата майнових податків забезпечила надходження до бюджетів Київщини на суму 467 млн грн

З початку року власники майна – як фізичні, так і юридичні особи – забезпечили надходження до бюджету на суму 467,6 млн грн. Про це повідомила начальник ГУ ДПС у Київській області Олена Виноградова. Зокрема, вона зазначила, що найбільшу суму до місцевих бюджетів спрямували власники та користувачі землі. Так, за період січень-березень до скарбниць надійшло 354 млн грн плати за землю. З цієї суми 324 млн грн сплатили юридичні особи, решту – 29,8 млн грн – фізичні особи.

На 12% зросла сплата податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, порівняно з відповідним показником минулого року. За наданою інформацією, власники нерухомості перерахували до бюджетів територіальних громад 111 мільйонів гривень, що на 11,6 млн грн перевищує суму, що надійшла у першому кварталі 2020 року. Юридичні особи забезпечили 94,8 млн грн, збільшивши темп приросту на 20% або 15,7 млн грн. Фізичні особи, у свою чергу, перерахували до казни громад 16,2 млн грн.

Платники транспортного податку спрямували до бюджетів за січень – березень 2021 року  2,6 млн гривень, з яких 1,5 млн грн сплатили юридичні особи, 1,1 млн грн – фізичні особи.

ГУ ДПС у Київській області

 

Як отримати електронні довірчі послуги Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що під час здійснення на території України заходів, скерованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусної інфекції COVID-19, для отримання у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС (далі – Надавач) електронних довірчих послуг (далі – ЕДП) необхідно:

  1. Здійснитипопереднійзапис до відповідного відокремленого пункту реєстрації, режим роботи якого та засоби зв’язку опубліковані на офіційному інформаційному ресурсі Надавача у розділі «Контакти» (https://acskidd.gov.ua/contacts).
     Попередній запис здійснюється протягом дня на наступний робочий день (рекомендований час попереднього запису з 8год.15хв. до 9год.00хв.);
  2. Підготувати необхідний перелік реєстраційних документів для отримання ЕДП, з яким можливо ознайомитись у розділі «Отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО» офіційного інформаційного ресурсу Надавача (https://acskidd.gov.ua/etrusted-services), обравши відповідну категорію;
  3. Прийти у відповідний відокремлений пункт реєстрації на визначений під час запису час  з оригіналами документів для ідентифікації користувача та передачі необхідних для реєстрації документів.

Звертаємо увагу, що відокремлений пункт реєстрації не надає послуги з копіювання, друку та заповнення реєстраційних карток, бланків та інших документів, а також не здійснює продаж або безоплатне надання захищених носіїв особистих ключів)

При цьому надання ЕДП здійснюватиметься лише за наявності у клієнтів засобів захисту від респіраторних захворювань.

ГУ ДПС у Київській області

 

Результати роботи управлінням з питань запобігання та виявлення корупції у першому кварталі 2020 року

Упродовж І кварталу 2021 року управлінням з питань запобігання та виявлення корупції Головного управління ДПС у Київській області для працівників податкової служби Київщини проведено 275 профілактичних та роз’яснювальних заходів, метою яких є недопущення порушень корупційного законодавства.

Проведено 689 заходів з надання методичної та консультаційної допомоги окремим працівникам і структурним підрозділам ГУ ДПС у Київській області, у тому числі в заповненні електронних декларації.

Також працівниками управління з питань запобігання та виявлення корупції ГУ ДПС у Київській області, при здійсненні контролю за дотриманням вимог законодавства щодо врегулювання конфлікту інтересів, опрацьовано 247 повідомлень (заяв) працівників податкової служби області. За кожним повідомленням застосовано заходи зовнішнього врегулювання конфлікту інтересів.

З початку року стосовно службових осіб ГУ ДПС у Київській області проведено (взято участь у проведенні) 9 перевірок із виявленням фактів, що можуть свідчити про вчинення порушень вимог антикорупційного законодавства. За встановленими фактами порушення законодавства

8 матеріалів направлено до правоохоронних органів для розгляду та прийняття рішення у межах компетенції.

З метою забезпечення належної організації роботи, спрямованої на запобігання та виявлення корупції в органах ДПС, наказом ДПС України від 08.10.2020 № 555 (зі змінами) запроваджено профілактичні заходи з індивідуальної (загальної) профілактики правопорушень у формі Офіційного попередження про недопущення протиправної поведінки (з початку року винесено 3 таких попередження), спрямованих на усунення причин і умов, що сприяють вчиненню правопорушень, пов’язаних зі здійсненням службової діяльності працівниками органів ДПС.

ГУ ДПС у Київській області

 

Коли ФО для нарахування їй земельного податку зобов’язана подати до податкового органу документи щодо прав власності на земельну ділянку

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що облік фізичних осіб – платників  земельного податку податку і нарахування відповідних сум проводяться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки щороку до 01 травня.

Нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться податковими органами за місцем знаходження земельної ділянки, які до 01 липня поточного року надсилають платнику податку податкове повідомлення-рішення про внесення податку.

У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника – юридичної або фізичної особи до іншого протягом календарного року, податок сплачується попереднім власником за період з 01 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося його право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності.

При переході права власності на земельну ділянку від одного власника – фізичної особи до іншого протягом календарного року податковий орган надсилає (вручає) податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Якщо перехід права власності відбувається після 01 липня поточного року, податковий орган надсилає (вручає) попередньому власнику нове податкове повідомлення-рішення, а попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

У випадку переходу до фізичної особи (громадянина) права власності на земельну ділянку та відсутності у базах даних інформаційних систем ДПС відомостей про дану земельну ділянку, така ФО має право подати до органу ДПС за місцем знаходження земельної ділянки правовстановлюючі документи на земельну ділянку на підставі яких їй буде здійснено нарахування сум земельного податку. Інших випадків в частині обов’язку подання фізичною особою (громадянином) документів щодо прав власності на земельну ділянку а також витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки нормами ПКУ не визначено.

ГУ ДПС у Київській області

 

Заповнення Розрахунку частки використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях до декларації з ПДВ

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що форму «Розрахунку (перерахунку) частки використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях (Д6)» до податкової декларації з податку на додану вартість (далі – Додаток 6) затверджено наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за № 159/28289.

У таблиці 1 Додатка 6 відображається розрахунок частки використання товарів/послуг та необоротних активів в оподатковуваних/неоподатковуваних операціях.

У графах 4 і 5 Додатка 6 зазначаються обсяги постачання (без ПДВ), зокрема:

 – у графі 4 – загальний обсяг постачання, визначений як сума значень рядків 1.1, 1.2, 1.3, 2.1, 2.2, 3, 5 та 7 колонки А декларації з ПДВ та всіх уточнюючих розрахунків;
 – у графі 5 – обсяг постачання оподатковуваних операцій, а саме сума значень рядків 1.1, 1.2, 1.3, 2.1, 3 та 7 колонки А декларації з ПДВ та всіх уточнюючих розрахунків.

Для перерахунку частки використання необоротних активів, придбаних до 01.07.2015 року, в оподатковуваних операціях за підсумками двох і трьох календарних років використовуються значення рядків декларацій та розрахунків коригування, зазначених у назвах граф 4 і 5 цього додатка у редакції, чинній на кінець другого та третього років використання відповідно (у разі анулювання реєстрації платника податку – на кінець податкового періоду, коли відбулося таке анулювання).

У графах 6 і 7 Додатка 6 зазначається частка використання товарів/послуг, необоротних активів:

-у графі 6 – в оподатковуваних операціях, що визначається шляхом множення значення графи 5 на 100 %, поділене на значення графи 4;

-у графі 7 – в неоподатковуваних операціях, що визначається як різниця 100 та значення графи 7.

Додаток 6 заповнюється в розрізі таких рядків:

-рядок 1 – для платників, які здійснюють розрахунок відповідно до

п.199.2 ст. 199 ПКУ;

– рядок 2 – для платників, які здійснюють розрахунок відповідно до п. 199.3 ст. 199 ПКУ;

– рядки 3.1 – 3.3 – для платників, які здійснюють розрахунок відповідно до п. 199.4 ст. 199 ПКУ.

При цьому частка, що зазначається у графах 6 і 7 Додатка 6 застосовується для:

рядка 1- протягом поточного календарного року для визначення податкового зобов’язання при заповненні рядків 4.1, 4.2 та 4.3 декларації з ПДВ (товари/послуги, необоротні активи); розраховується у декларації за січень (I квартал);

рядка 2 – протягом поточного календарного року для визначення податкового зобов’язання при заповненні рядків 4.1, 4.2 та 4.3 декларації з ПДВ (товари/послуги, необоротні активи); розраховується у декларації звітного періоду, у якому вперше декларуються неоподатковувані операції;
 рядка 3.1 – для перерахунку за підсумками календарного року (товари/послуги, необоротні активи); розраховується у декларації за грудень (IV квартал) (у разі анулювання реєстрації платника податку – у декларації останнього податкового періоду, коли відбулося таке зняття);

рядків 3.1 – 3.3 – застосовується для перерахунку за підсумками одного, двох і трьох календарних років, що настають за роком, у якому необоротні активи, придбані до 01.07.2015, почали використовуватися (введені в експлуатацію); розраховується у декларації за грудень (IV квартал) (у разі анулювання реєстрації платника податку – у декларації останнього податкового періоду, коли відбулося таке анулювання).

ГУ ДПС у Київській області

 

Дохід, виплачений роботодавцем найманому працівнику за рахунок коштів одноразової матеріальної допомоги, отриманої з державного бюджету, відображається у 4ДФ за ознакою «194»

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб не включається дохід, виплачений  роботодавцем за рахунок коштів одноразової матеріальної допомоги суб’єктам господарювання, що виплачується за рахунок коштів державного бюджету згідно зі ст. 3 Закону України від 04.12.2020 № 1071 «Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».

Дохід, виплачений (наданий) роботодавцем найманому працівнику за рахунок коштів одноразової матеріальної допомоги, що надається з державного бюджету відповідно до ст.3 Закону №1071, у додатку 4ДФ «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору» (додаток 4) до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, відображається за ознакою доходу «194» – інші доходи, які відповідно до ПКУ не включаються до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу.

Нагадуємо, що форма Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків –  фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску  та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 15.12.2020 № 773).

ГУ ДПС у Київській області

 

Автомобіль, включений після 01 лютого до Переліку легкових автомобілів, що оподатковуються транспортним податком, є об’єктом оподаткування з 01 січня звітного року

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні власні легкові автомобілі з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року.

Щороку до 01 лютого податкового (звітного) року Міністерство економічного, соціального розвитку і торгівлі на своєму офіційному вебсайті розміщує перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (далі – Перелік), який повинен містити такі дані щодо цих автомобілів: марка, модель, рік випуску, об’єм циліндрів двигуна, тип пального.

У разі відсутності на офіційному вебсайті Мінекономрозвитку інформації про марку, модель легкового автомобіля, що має ознаки об’єкта оподаткування транспортним податком, Мінекономрозвитку за зверненням Державної податкової служби України та/або власника зазначеного легкового автомобіля визначає його середньоринкову вартість, доповнює Перелік, такою інформацією та розміщує її на своєму офіційному вебсайті.

Власник легкового автомобіля може отримати інформацію з офіційного вебсайту Мінекономрозвитку про середньоринкову вартість автомобіля шляхом введення даних про  марку, модель, рік випуску, об’єм циліндрів двигуна та тип пального.

Враховуючи викладене, визначальною ознакою віднесення транспортного засобу до об’єкта оподаткування транспортним податком є наявність його у Переліку.

При цьому, якщо Мінекономрозвитку доповнює Перелік відповідним легковим автомобілем, у тому числі після 01 лютого податкового (звітного) року, то такий автомобіль є об’єктом оподаткування транспортним податком починаючи з 01 січня (звітного) податкового року.

ГУ ДПС у Київській області

 

Які суб’єкти господарювання мають вести облік товарних запасів?

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до п. 12 ст. 3 Закону України від 06.07.1995  №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями, суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.

Під час проведення перевірки СГ зобов’язаний надати контролюючим органам документи (у паперовій або електронній формі), які підтверджують облік та походження товарів, що на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об’єкті).

Ці вимоги не поширюються на фізичних осіб – підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість (крім тих, які провадять діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).

ГУ ДПС у Київській області

 

ФОП, що надає послуги перукарні чи салону краси та не використовує найманих працівників, може застосовувати першу групу платників єдиного податку

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що до платників єдиного податку першої групи належать фізичні особи – підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (у 2021 році – 1 002 000,0грн.).

Перелік побутових послуг населенню, які надаються платниками єдиного податку першої та другої груп, визначено п.291.7 ст.291 ПКУ, який включає вид діяльності «послуги перукарень».

При заповненні заяви про застосування спрощеної системи оподаткування зазначаються обрані суб’єктом господарювання види господарської діяльності згідно з Класифікатором видів економічної діяльності ДК 009:2010 (далі – КВЕД ДК 009:2010), затвердженим наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 №457. Основним призначенням Класифікації видів економічної діяльності є визначення та кодування основних та другорядних видів економічної діяльності юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб та ФОП.

Відповідно до КВЕД ДК 009:2010 послуги перукарень відносяться до класу 96.02 «Надання послуг перукарнями та салонами краси».Наказом Державного комітету статистики України від 23.12.2011 №396 «Про затвердження Методологічних основ та пояснень до позицій Класифікації видів економічної діяльності» клас 96.02 «Надання послуг перукарнями та салонами краси» КВЕД ДК 009:2010 включає миття волосся, підрівнювання та підстригання, укладання, фарбування, тонування, завивання, розпрямлення волосся та подібні види послуг, що їх надають для чоловіків та жінок, а також гоління та підрівнювання бороди, масаж обличчя, манікюр і педикюр, макіяж, тощо.

Тобто, фізична особа – підприємець – платник єдиного податку першої групи, яка здійснює діяльність, з надання перукарських послуг, що належить до класу 96.02 «Надання послуг перукарнями та салонами краси», також має право надавати послуги манікюру, педикюру, візажу, косметології та масажу обличчя без використання праці найманих осіб.

ГУ ДПС у Київській області

 

Суб’єкт господарювання самостійно обирає для використання вид РРО (програмний чи класичний апаратний)

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що з 01 серпня 2020 року запроваджено використання програмних  реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) і законодавство не обмежує вид реєстратора, який має застосовуватись суб’єктом господарювання – традиційний апаратний  РРО чи програмний реєстратор розрахункових операцій (далі – ПРРО).

Суб’єктом господарювання  обирається вид РРО (програмний та/або апаратний) самостійно, враховуючи власні потреби та керуючись питаннями зручності для своїх господарських одиниць.

Нагадаємо, що у разі, якщо суб’єкт господарювання приймає рішення використовувати ПРРО замість апаратного РРО, реєстрацію апаратного РРО необхідно скасувати.

ГУ ДПС у Київській області

 

Доходи, отримані від надання власною сільськогосподарською технікою послуг з обробітку землі, підлягають декларуванню

Головне управління ДПС у Київській області  в межах триваючої кампанії декларування доходів громадян нагадує, що доходи,  отримані у 2020 році, мають задекларувати, зокрема,  громадяни – власники  сільськогосподарської техніки, які  здійснюють обробіток землі іншим фізичним особам (оранку, культивування, посів, комбайнування, та інше), і при цьому не зареєстровані як  фізичні особи-підприємці (ФОП). Вказані громадяни мають подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи, та включити в ній суму отриманих доходів до загального річного оподатковуваного доходу й сплатити податок  на  доходи фізичних осіб.

Доходи від обробітку землі оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 % та  військовим збором за ставкою  1,5 %.

Податкова декларація  подається до 01 травня 2021 року до податкового органу за місцем реєстрації платника, а суму задекларованих у ній податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору  необхідно сплатити до 01 серпня 2021 року.

Дохід, отриманий у поточному 2021 році, підлягає декларуванню у наступному, 2022 році.

ГУ ДПС у Київській області

 

Де фізична особа може сплатити майнові податки?

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що майнові податки: податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та плата за землю сплачуються фізичними особами за місцем розташування об’єкта/об’єктів оподаткування, а транспортний податок –  за місцем реєстрації об’єкта оподаткування, протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (ППР).

Фізичні особи  можуть  сплатити податки і збори в установах банків та в  поштових відділеннях.

У разі проживання осіб у сільській (селищній) місцевості, вони можуть сплачувати податки і збори через каси сільських (селищних) рад, або рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за квитанцією про прийняття податків і зборів, форма якої встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики – це встановлено п.57.5 ст.57 ПКУ.

Форма квитанції про прийняття податків і зборів затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №714 “Про затвердження форми Квитанції про прийняття податків і зборів”.

Нові реквізити рахунків для зарахування доходів до державного та місцевих бюджетів розміщено  на офіційному субсайті  ГУ ДПС у Київській області за  посиланням: http://kyivobl.tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/, а також у  центрах обслуговування платників територіальних органів ГУ ДПС у Київській області.

ГУ ДПС у Київській області

 

Чи потрібно платити ЄСВ фізичній особі – підприємцю, який одночасно є найманим працівником?

ГУ ДПС у Київській області повідомляє, що з січня  поточного року Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», встановлено, що фізичні особи – підприємці, які мають основне місце роботи, звільняються від сплати за себе єдиного внеску за місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі не менше мінімального страхового внеску.

Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску за умови самостійного визначення за місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі менше мінімального страхового внеску, бази нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої цим Законом. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Пунктом 4 статті 6 Закону №2464 визначено, що платники єдиного внеску зобов’язані подавати звітність про нарахування ЄСВ в розмірах, визначених відповідно до цього Закону, у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) до податкового органу за основним місцем обліку платника ЄСВ у строки та порядку, встановлені Податковим кодексом України. Тому, такі платники у паперовому варіанті звітності проставляють прочерки за місяці, за які роботодавцем сплачено ЄСВ у розмірі не менше мінімального страхового внеску (в електронному варіанті звітності поля залишаються не заповненими).

ГУ ДПС у Київській області

 

Застосування РРО/ПРРО при інтернетторгівлі та розрахунках платіжними картками Visa і MasterCard, LiqPay

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачено, що  інтернет-магазини, на рівні з офлайновими магазинами, зобов’язані використовувати РРО під час розрахунків, які здійснюються готівкою  та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо). При цьому інтернет-магазин зобов’язаний надати покупцеві фіскальний чек на повну суму проведеної операції.

Розрахунки у сфері електронної комерції можуть здійснюватися, зокрема, шляхом переказу коштів або оплати готівкою з дотриманням вимог законодавства щодо оформлення готівкових та безготівкових розрахунків, а також в інший спосіб, передбачений законодавством України.

Продавець, оператор платіжної системи або інша особа, яка отримала оплату за товар, роботу, послугу відповідно до умов електронного договору, повинні надати покупцеві електронний документ, квитанцію, товарний чи касовий чек, квиток, талон або інший документ, що підтверджує факт отримання коштів, із зазначенням дати здійснення розрахунку .

Документи за операцiями з використанням електронних платiжних засобiв та iншi документи, що застосовуються в платiжних системах для платiжних операцiй з використанням електронних платiжних засобiв, можуть бути в паперовiй та/або електроннiй формi.

Документи за операцiями з використанням електронних платiжних засобiв мають статус первинного документа та можуть бути використанi пiд час урегулювання спiрних питань.

Доставка товарів, придбаних при продажу товарів за допомогою мережі Інтернет у разі проведення розрахунків платіжними картками може здійснюватися, зокрема, поштою та, як власною кур’єрською службою, так і сторонньою кур’єрською організацією за договором з продавцем.

У разі доставки товару поштою, за умови передоплати з застосуванням платіжних карт Visa, MasterCard, LiqPay та інших, суб’єкт господарювання повинен укласти в поштове відправлення розрахунковий документ установленої законодавством форми і змісту на повну суму проведеної операції, що підтверджує факт купівлі-продажу товарів, із зазначенням у касовому чеку «передоплата товарів» або у разі проведення розрахунків за відстроченим платежем – проводяться через РРО та/або ПРРО з використанням режиму попереднього програмування «погашення кредиту». При цьому роздрукування розрахункового документа на РРО та/або ПРРО здійснюється на підставі виписки з фінансової установи.

При продажу товарів, на які встановлені гарантійні терміни, – також технічний паспорт чи інший документ, що його замінює, у яких обов’язково робиться відмітка про дату продажу та найменування суб’єкта господарювання, яка завіряється штампом (печаткою) і підписом суб’єкта господарювання.

Якщо доставка товару здійснюється поштою за умови післяплати, то в момент отримання товару на поштовому відділенні покупець вносить кошти для перерахування на банківський рахунок продавця. Відповідний документ, що підтверджує факт оплати товару, у цьому випадку зобов’язане видавати поштове відділення. Документом, що свідчить про отримання того або іншого товару, буде видаткова накладна продавця, вкладена суб’єктом господарювання (продавцем) у посилку.

     У разі доставки товару за допомогою кур’єрської служби за умови передоплати із застосуванням зазначених вище платіжних карт, аналогічно, як у разі доставки товару поштою: продавець при продажу товарів повинен забезпечити доставку покупцю раніше роздрукованого розрахункового документа (чеку) разом із придбаним товаром та відповідним чином оформленим гарантійним талоном.

     Якщо доставка товару здійснюється кур’єрською службою за умови післяплати, то кур’єр надає розрахунковий документ (чек) покупцю в момент оплати коштів за придбаний товар. При цьому розрахунковий документ (чек) повинен бути створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї пристрою, на якому встановлений ПРРО, QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти) з використанням РРО та/або ПРРО, зареєстрованого на транспортний засіб, яким здійснюється доставка.

     Враховуючи викладене, у разі якщо, споживач, використовуючи мережу Інтернет, замовив товар і розрахунок за нього було здійснено з застосуванням платіжних карт Visa, MasterCard, LiqPay та інших, за умови доставки таких товарів поштою або кур’єрською службою, суб’єкт господарювання зобов’язаний надати розрахунковий документ встановленої форми (чек з РРО та/або ПРРО) та відповідним чином оформлений гарантійний талон.

ГУ ДПС у Київській області нагадує, що з 01 січня 2021 до 01 січня 2022  реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій не застосовуються платниками ЄП ІІ-ІУ груп (ФОП), обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (у 2021 році – 1320000,0грн.), незалежно від обраного виду діяльності, крім тих, які здійснюють:

-реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;

-реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров’я;

-реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

Отже, СГ, у яких обсяг доходу протягом календарного року не перевищує 220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року та які не здійснюють вищеперераховані види діяльності, у разі здійснення  інтернет-торгівлі, РРО/ПРРО не застосовують.

ГУ ДПС у Київській області

Додати коментар