У Переяславі презентували проєкт «Безпечне місто»

У Переяславі на базі місцевого відділу поліції відбулася презентація проєкту «Безпечне місто». Його розробники пропонують ОТГ Переяславщини встановити аналітичні системи відеоспостереження, які допоможуть зменшити рівень злочинності – Переяслав.City

Про функції такої системи розповів Валерій Клебан, науковий консультант проєктів «Безпечне місто» і «Безпечна область».

– Система відеоспостереження має охоплювати всі проблемні місця у населеному пункті. Найперше – контролювати в’їзди та виїзди, місця масового скупчення людей, навчальні заклади, залізничні вокзали, автостанції, – зазначив він. – У будь-яку годину доби і за будь-яких погодних умов камери здійснюють оглядове відеоспостереження, розпізнають державні номерні знаки та марки автомобілів, а в деяких варіантах – ще й обличчя.

Валерій Клебан розповів, чому система відеоспостереження важлива для громад Переяславщини.

– У невеликих населених пунктах до 90% майнових злочинів здійснюють так звані гастролери. Найчастіше вони приїжджають автомобілями. Діють за стандартним сценарієм. Прибувають до населеного пункту не раніше ніж за добу до скоєння злочину і від’їжджають не пізніше ніж через одну-дві години після скоєння. Завдяки вузлам відеоспостереження можна за лічені хвилини вирахувати автомобілі, які підпадають під цей сценарій. Система робить це автоматично. І коли в підсумку поліція отримує картину – три підозрілі авто і близько п’яти номерів телефонів, пов’язаних із ними, – зрозуміло, що розшукові заходи прискорюються, – пояснив він.

Валерій Клебан: "Система відеоспостереження має найперше контролювати в’їзди та виїзди"Валерій Клебан: “Система відеоспостереження має найперше контролювати в’їзди та виїзди”Автор: Юлія Строчинська

За словами наукового консультанта, система відеоспостереження архівує дані: відео зберігається до 30 діб, фото транспортних засобів – пів року, інформація щодо номерних знаків – рік. До того ж, авоматично направляє їх до всеукраїнської системи розшуку автомобілів “Гарпун”.

Важливо, що вузли відеоспостереження окремого населеного пункту підключені до загальнообласної системи «Безпечна Київщина». Тобто контролюються усі транспортні потоки області, використовуються єдині списки розшуку автомобілів та осіб.

Розробники впевнені, що система відеоспостереження допомагатиме в розкритті злочинів і знизить їхню кількість, сприятиме швидкому аналізу ДТП, виявленню порушників правил дорожнього руху, автомобілів і людей, які перебувають у розшуку.

Валерій Клебан розповів про ефективність системи відеоспостереження на прикладі Києва.

– У 2016 році в Києві започаткували проєкт«Безпечна столиця». З того часу втричі знизилися випадки незаконного заволодіння транспортними засобами, а вуличні злочини скоротилися на 62%. Це якраз у центральній частині міста, де найвища щільність камер, – зазначив він. – Пам’ятаєте резонансну справу: 1 грудня у Києві снайпер застрелив 3-річного хлопчика. Так от, стрілка відслідкували на 20 камерах відеоспостереження і затримали менше, ніж через добу.

Голова Студениківської ОТГ Марія Лях зауважила, що в селах їхньої територіальної громади встановлені 33 камери відеоспостереження. До того ж, в ОТГ працює поліцейський офіцер громади.

Марія Лях зауважила, що на території Студениківської ОТГ втановлені 33 камери відеоспостереженняМарія Лях зауважила, що на території Студениківської ОТГ втановлені 33 камери відеоспостереженняАвтор: Юлія Строчинська

Валерій Клебан запевнив, що до системи відеоспостереження “Безпечне місто” можна підключити камери, раніше встановлені в населених пунктах. Тобто громади, які вже вклали кошти в безпеку, не зазнають втрат. Поліцейський офіцер громади матиме доступ до системи.

Він додав, що проєкт «Безпечне місто» успішно працює в багатьох населених пунктах Київщини: Борисполі, Білій Церкві, Фастові, Вишгороді, Броварах.

Керівник місцевого підрозділу поліції Максим Дьомін запропонував Анатолію Фесенку, першому заступнику міського голови, та представникам ОТГ, присутнім на презентації, зібрати інформацію про вже встановлені камери відеоспостереження. На його переконання, для початку необхідно встановити вузли відеоспостереження на в’їздах і виїздах із населених пунктів та в місцях проблемних транспортних розв’язок.

– Ми проаналізуємо ефективність системи «Безпечне місто» і далі прийматимемо рішення щодо розширення мережі відеоспостереження, – підсумував він.

Додати коментар