Оподаткування ПДФО доходу, отриманого від обміну ФО – резидентами об’єкта нерухомості

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що нормами Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що дохід, отриманий платником податку на доходи фізичних осіб від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи об’єкт незавершеного будівництва таких об’єктів, земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної ст. 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується.

Умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину – (п. 172.1 ст. 172 ПКУ).

Дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного податкового року більш як одного з об’єктів нерухомості, визначених у п. 172.1 ст. 172 ПКУ, або від продажу об’єкта нерухомості, не зазначеного у п. 172.1 ст. 172 ПКУ, підлягає оподаткуванню ПДФО за ставкою 5 % ( п.172.2 ст. 172 ПКУ).

Дохід від продажу (обміну) об’єкта незавершеного будівництва оподатковується у порядку, визначеному ст. 172 ПКУ для об’єктів нерухомого майна.

Під продажем розуміється будь-який перехід права власності на об’єкти нерухомості, крім їх успадкування та дарування.

При цьому дохід від продажу об’єкта нерухомості визначається виходячи з ціни, зазначеної в договорі купівлі-продажу, але не нижче оціночної вартості такого об’єкта, розрахованої модулем електронного визначення оціночної вартості Єдиної бази даних звітів про оцінку (далі – Єдина база), або не нижче ринкової вартості такого об’єкта, визначеної суб’єктом оціночної діяльності (оцінювачем) відповідно до законодавства та зазначеної у звіті про оцінку, зареєстрованому в Єдиній базі.

У разі обміну об’єкта нерухомості на інший (інші) об’єкти нерухомості дохід платника податку у вигляді отриманої ним грошової компенсації від відчуження об’єкта нерухомості, визначеного:

а) абзацом першим п. 172.1 ст. 172 ПКУ, – не оподатковується;

б) пунктом 172.2 ст. 172 ПКУ, – оподатковується за ставкою 5 %

Тобто, отриманий від обміну об’єктів нерухомості між фізичними особами – резидентами дохід (у вигляді вартості об’єкту нерухомості та грошової компенсації) у разі не дотримання вимог п. 172.1 ст. 172 ПКУ оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5 %.

Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Київській області у мережі Facebook за посиланням www.facebook.com/tax.kyiv.oblast.

Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» https://t.me/infoTAXbot.

Підписатись на телеграм-канал ДПС https://t.me/tax_gov_ua.

ГУ ДПС у Київській області

 

Документи для отримання ліцензії на виробництво рідин, що використовуються в електронних сигаретах

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що ліцензії, зокрема, на виробництво рідин, що використовуються в електронних сигаретах видаються, призупиняються та анулюються органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України.

Для отримання таких ліцензій суб’єкт господарювання подає до ДПС заяву, до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.

У такій заяві зазначаються:

– юридичними особами: найменування суб’єкта господарювання, код ЄДРПОУ;

– фізичними особами-підприємцями: прізвище, ім’я, по батькові, номер облікової картки платника податків (серія та номер паспорта – для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки та повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку в паспорті);

– адреса місця виробництва рідини, що використовується в електронних сигаретах.

Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Київській області у мережі Facebook за посиланням www.facebook.com/tax.kyiv.oblast.

Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» https://t.me/infoTAXbot.

Підписатись на телеграм-канал ДПС https://t.me/tax_gov_ua.

ГУ ДПС у Київській області

 

В Ірпіні відбувся семінар для ФОПів-спрощенців щодо новацій у податковому законодавстві

Цього тижня для ФОПів-платників єдиного податку податківці Київщини провели загальний семінар з новацій у податковому законодавстві. Участь у заході взяв заступник начальника ГУ ДПС у Київській області Михайло Огерук, заступник начальника управління-начальник адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Анна Топка, а також відповідні фахівці служби.

Говорили про нюанси застосування реєстраторів розрахункових операцій ФОПами з січня 2021 року, а також алгоритм встановлення та використання ПРРО. Крім цього, розповіли платникам і про основні види доходів, які підлягають обов’язковому декларуванню та способи подання декларації про майновий стан і доходи. Окремо податківці обговорили з суб’єктами господарювання питання задекларованої праці, а також відповідальність працедавців за використання праці неоформлених офіційно осіб.

Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Київській області у мережі Facebook за посиланням www.facebook.com/tax.kyiv.oblast.

Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» https://t.me/infoTAXbot.

Підписатись на телеграм-канал ДПС https://t.me/tax_gov_ua.

ГУ ДПС у Київській області

 

Щодо відповідальності за декларування недостовірної інформації

Законом України від 04 грудня 2020 року № 1074-IX, який набрав чинності 30 грудня 2020 року доповнено Кримінальний кодекс України статтями 3662 та 3663, якими встановлюється відповідальність за декларування недостовірної інформації та неподання суб’єктом декларування декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Так, згідно зі статтею 3662 Кодексу умисне внесення суб’єктом декларування завідомо недостовірних відомостей до декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбаченої Законом України «Про запобігання корупції», якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 500 до 4000 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, –  карається штрафом від двох тисяч п’ятисот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами на строк від ста п’ятдесяти до двохсот сорока годин, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Умисне внесення суб’єктом декларування завідомо недостовірних відомостей до декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбаченої Законом України «Про запобігання корупції», якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму понад 4000 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, – карається штрафом від трьох тисяч до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами на строк від ста п’ятдесяти до двохсот сорока годин, або обмеженням волі на строк до двох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Відповідно до статті 3663 Кодексу Умисне неподання суб’єктом декларування декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбаченої Законом України «Про запобігання корупції», – карається штрафом від двох тисяч п’ятисот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами на строк від ста п’ятдесяти до двохсот сорока годин, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

ГУ ДПС у Київській області

 

Умови визнання активу основними засобами

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що відповідно до визначення поняття основні засоби, наведеного у п.п. 14.1.138 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, в податковому обліку основні засоби – це матеріальні активи, у тому числі запаси корисних копалин наданих у користування ділянок надр (крім вартості землі, незавершених капітальних інвестицій, автомобільних доріг загального користування, бібліотечних і архівних фондів, матеріальних активів, вартість яких не перевищує 20000 гривень, невиробничих основних засобів і нематеріальних активів), що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку, вартість яких перевищує 20000 гривень і поступово зменшується у зв’язку з фізичним або моральним зносом та очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких з дати введення в експлуатацію становить понад один рік (або операційний цикл, якщо він довший за рік).

ГУ ДПС у Київській області

 

ФОП на загальній системі оподаткування зобовязані вести Книгу обліку доходів і витрат встановленої форми

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що згідно з абз.1 п. 177.10 ст. 177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) фізичні особи – підприємці зобов’язані вести облік доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару. Облік доходів і витрат може вестися в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через електронний кабінет.

Типова форма, за якою здійснюється облік доходів і витрат, та порядок ведення такого обліку визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (абз.2 п. 177.10 ст. 177 ПКУ).

Форма Книги обліку доходів і витрат та Порядок ведення Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи – підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, затверджені наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.09.2013 № 481.

ГУ ДПС у Київській області

 

 

Оновлено форми акцизних накладних та порядок їх заповнення

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що  27 січня 2021 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 27.11.2020 № 729 «Про затвердження форм заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового» (далі – Наказ № 729).

Наказом №729 затверджено нові форми таких документів:

-заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів;

-акцизної накладної форми «П» та розрахунку коригування до неї;

-акцизної накладної форми «С» та розрахунку коригування до неї;

-заявки на поповнення (коригування) залишку пального;

-заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового.

Також наказом №729 затверджено новий Порядок заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, та визнано таким, що втратив чинність, наказ Міністерства фінансів України від 19.06.2019 № 262.

ГУ ДПС у Київській області

 

З 01 січня 2021 розширено коло платників, які звільняються від сплати за себе єдиного внеску

Головне управління ДПС у Київській області  повідомляє, що з 01 січня 2021 року набрали чинності норми Закону України від 13 травня 2020 №592 «Про внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» щодо усунення дискримінації за колом платників» яким внесено зміни до Закону України від 08 липня 2010 року №2464 .

Внесеними змінами розширено коло платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, які звільняються від сплати за себе єдиного внеску та  види пенсійного забезпечення, які дають право не сплачувати такий внесок.

Так, звільняються  від сплати за себе єдиного внеску ФОП та особи, які проводять незалежну професійну діяльність, якщо вони отримують пенсію за віком, або за  вислугу років, або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого статтею 26 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Особи, які проводять незалежну професійну діяльність, звільняються від сплати за себе єдиного внеску за умови взяття їх на облік фізичних осіб – підприємців та провадження ними одного виду діяльності одночасно як ФОП, так і особою, яка  провадить незалежну професійну діяльність.

Особи, які проводять незалежну професійну діяльність та ФОП, які мають основне місце роботи, звільняються від сплати за себе єдиного внеску за місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі не менше мінімального страхового внеску. Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску за умови самостійного визначення за місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі менше мінімального страхового внеску, бази нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої цим Законом. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску – (част.6 ст.4 Закону №2464).

Змінами, внесеними до п.2 част.1 ст.7 Закону №2464  встановлено, що ФОП (крім тих, які перебувають на спрощеній системі оподаткування), особами, які провадять незалежну професійну діяльність та членами фермерського господарства єдиний внесок нараховується на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).

У разі неотримання такими платниками  доходу  (прибутку) у звітному періоді або окремому місяці звітного періоду, такий платник має право самостійно визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄВ, встановленої Законом №2464. При цьому сума ЄВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Таким чином, для ФОП (крім тих, які перебувають на спрощеній системі оподаткування), осіб, які провадять незалежну професійну діяльність та членів фермерського господарства з 01 січня 2021 скасовано обов’язок сплачувати мінімальний  розмір єдиного  соціального внеску за місяці, у яких не було отримано доходу (прибутку), але передбачено право  таких платників у разі неотримання доходу (прибутку) у звітному періоді або окремому місяці звітного періоду, самостійно визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄВ, встановленої Законом №2464. При цьому сума ЄВ не може бути меншою  за розмір  мінімального страхового внеску.

Отже, з 01 січня 2021 року  самостійне визначення бази нарахування ЄВ  у разі неотримання доходу  (прибутку) у звітному періоді є правом, а не обов’язком  для таких платників.

Якими документами доводити факт сплати роботодавцем ЄСВ за відповідні місяці.

Відповідно до статті 20 Закону № 2464 податковим органам з метою перевірки правильності нарахування, обчислення, повноти своєчасності сплати єдиного внеску надається доступ до персоніфікованих відомостей про заробітну плату (дохід, грошове забезпечення, допомогу, компенсацію) застрахованих осіб, на яку нараховано і з якої сплачено страхові внески. Таким чином, ФОП або особи, які провадять незалежну професійну діяльність не повинні повідомляти про факт сплати за них ЄСВ роботодавцем.

Заповнення звітності ФОПа місяці, за які ЄСВ за себе не сплачений, бо сплачений роботодавцем за основним місцем роботи.

Відповідно до п.4 част.2 ст.6 Закону № 2464 платники єдиного внеску зобов’язані подавати звітність про нарахування ЄСВ в розмірах, визначених відповідно до цього Закону, у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) до податкового органу за основним місцем обліку платника ЄСВ у строки та порядку, встановлені Податковим кодексом України. Враховуючи зазначене та норми част.6 ст.4 Закону № 2464, такі платники у паперовому варіанті звітності проставляють прочерки за місяці, за які роботодавцем сплачено ЄСВ у розмірі не менше мінімального страхового внеску (в електронному варіанті звітності поля залишаються не заповненими).

Механізми звірки інформації по сплаті ЄСВ ФОПом і роботодавцем у разі виникнення непорозумінь щодо сплати ЄСВ за певні місяці.

З 01.01.2021 такий механізм визначено статтею 20 Закону № 2464. Об’єм інформації, терміни та порядок її отримання затверджується окремими протоколами на підставі порядку, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування.

ГУ ДПС у Київській області

Додати коментар