В Україні набули чинності зміни до ПДР для водіїв, велосипедистів і пішоходів. Тепер водії та пасажири таксі повинні бути пристебнуті: на передньому та задньому сидіннях. Також велосипедистам дозволили рухатися на смугах громадського транспорту, а пішоходам , що рухаються узбіччями та проїжджими частинами в умовах недостатньої видимості, треба використовувати світлоповертальні елементи. Більше в ефірі Українського радіо розповів адвокат Вадим Володарський.
Ремені безпеки. Вадим Володарський розповідає, чому ще з радянського часу для таксі був виняток, пояснює адвокат: “Волги”, які робилися для таксопарків, були без ременів безпеки. Тому що пасажири часто змінюються, а водій завжди піддавався небезпеці нападу. Виняток для таксі скасували, бо було вирішено, що небезпека від ДТП вища”. Правник наголошує, що зміни стосуються саме таксі, обов’язок застосовувати ремені безпеки для водіїв та пасажирів інших транспортних засобів є давно.
Дозвіл рухатися велосипедистам смугами громадського транспорту. “Це нововведення я розцінюю позитивно”, — каже Вадим Володарський, — але не з тих причин, які озвучені урядом. Бо, дійсно, була проблема. Коли зробили смуги для транспорту в Києві, візьмемо для прикладу проспект Перемоги, то виникало питання, де рухатися велосипедисту: якщо на смузі для транспорту, то він порушує, якщо по другій смузі, то він піддається небезпеці, бо заважає автомобілям. Різниця у швидкості з громадським транспортом у велосипедиста не настільки вища. І він не опиняється “між двох вогнів”.
Про світлоповертальні елементи для пішоходів. Таким елементом може бути не лише стрічки на одязі, а й брелки або елементи на кросівках, пояснює правник. “Це спрямовано не скільки на штрафи: ми розуміємо, що до кожного пішохода у сільській місцевості не поставиш поліцейського. Це спрямовано на зменшення аварійності. І при розслідуванні ДТП з пішоходами, які себе жодним чином не виділили, все-таки буде братися це до уваги і буде менше обвинувального ухилу на адресу водіїв. Бо зараз завжди намагаються винним зробити водія, навіть якщо пішохід порушив. І таких випадків, саме через відсутність світлоповертальних елементів на одязі пішохода, стається дуже багато”, — зазначає адвокат Вадим Володарський. Він вважає, що це нововведення зменшить кількість ДТП з пішоходами, особливо йдеться про ДТП з тяжкими наслідками.
В Україні впродовж 1 січня – 31 жовтня 2020 року трапилося 135 626 ДТП, такі дані Нацполіції оприлюднив 24 Канал. Під час аварій загинуло 2842 людини, з них – 138 дітей.