За січень-вересень 2020 року платники податків Київської області перерахували до зведеного бюджету 22,6 млрд грн. Такі дані навів в.о. начальника ГУ ДПС у Київській області Олександр Загорський. За наданою ним інформацією, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, надходження збільшилися на 12% або 2,3 млрд грн.
Зокрема очільник податкової служби регіону повідомив, що до державного бюджету за дев’ять місяців 2020 року платники спрямували 11,1 млрд грн. Такий показник на 15% або 1,4 млрд грн перевищує минулорічний за відповідний період.
Найбільші суми надходжень забезпечили платники, зареєстровані на територіях Києво-Святошинського району – 2,1 млрд грн, Бориспільського – 1,7 млрд грн та Броварського – 1,5 млрд грн.
«З-поміж основних податкових платежів найшвидший темп приросту має сплата ПДВ», – підкреслив Загорський. Наразі платники Київщини забезпечили державній скарбниці надходження на суму 5,3 млрд грн, прискоривши динаміку зростання податку на 22% або 973,4 млн грн. Загалом питома вага податку на додану вартість у структурі бюджету дорівнює 47%.
Друге місце за обсягом надходжень до Держбюджету посідає сплата податку на доходи фізичних осіб. Так, станом на 1 жовтня зі своїх доходів мешканці пристоличного регіону сплатили 2,5 млрд грн, збільшивши суму відрахувань на 8% або 184 млн грн.
Трійку лідерів завершують підприємства Київщини, які сплатили 2,4 млрд грн податку на прибуток, що на 12% або 256,2 млн грн більше за відповідний показник попереднього року.
На потреби Збройних сил України від платників області надійшло на 7% або 42,2 млн грн більше, аніж було сплачено у січні-вересні торік. Станом на 1 жовтня 2020 до бюджету спрямовано майже 690 мільйонів гривень військового збору.
ГУ ДПС у Київській області
Відповідальність за перевищення граничних сум готівкових розрахунків
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 29.12.2017 № 148 (далі – Положення № 148), суб’єкти господарювання (далі – СГ) мають право здійснювати розрахунки готівкою протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами:
1) між собою – у розмірі до 10000 (десяти тисяч) грн. включно;
2) з фізичними особами – у розмірі до 50000 (п’ятдесяти тисяч) грн. включно.
СГ у разі зняття готівкових коштів із поточних рахунків з метою здійснення готівкових розрахунків із фізичними особами зобов’язані надавати на запит банку (філії, відділення) підтвердні документи, на підставі яких здійснюються такі готівкові розрахунки, необхідні банку (філії, відділенню) для вивчення клієнта з урахуванням ризик-орієнтованого підходу.
Понад установлені граничні суми платежі проводяться через банки або небанківські фінансові установи, або юридичних осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунку (далі – небанківські установи), шляхом переказу коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку чи небанківської установи для подальшого їх переказу на поточні рахунки в банку. Кількість СГ та фізичних осіб, з якими здійснюються готівкові розрахунки, протягом дня не обмежується.
Обмеження стосується також розрахунків під час оплати за товари, придбані на виробничі (господарські) потреби за рахунок готівки, одержаної за допомогою електронного платіжного засобу.
Фізичні особи мають право здійснювати розрахунки готівкою:
1) із СГ протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами – у розмірі до 50000 (п’ятдесяти тисяч) грн. включно.
Платежі на суму, що перевищує 50000 грн., проводяться через банки або небанківські установи шляхом переказу коштів із поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку чи небанківської установи для подальшого їх переказу на поточні рахунки в банку;
2) між собою за договорами купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному посвідченню, у розмірі до 50000 (п’ятдесяти тисяч) грн. включно.
Платежі на суму, яка перевищує 50000 грн., здійснюються шляхом переказу коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення та/або переказу коштів на поточні рахунки (у тому числі на депозит нотаріуса на окремий поточний рахунок у національній валюті) – п. 7 розд. ІІ Положення № 148.
Статтею 163 прим. 15 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х зі змінами та доповненнями (далі – КпАП) передбачено, що порушення порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), у тому числі перевищення граничних сум розрахунків готівкою, недотримання установлених законодавством вимог щодо забезпечення можливості розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, – тягне за собою накладення штрафу на ФОП, посадових осіб юридичної особи від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Дія, передбачена част.1 ст. 163 прим. 15 КпАП, вчинена особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке ж порушення, – тягне за собою накладення штрафу від п’ятисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Отже, за перевищення граничної суми готівкових розрахунків до ФОП та посадових осіб юридичної особи, які приймають готівку, чинним законодавством передбачено адміністративний штраф у розмірах, визначених ст. 163 прим. 15 КпАП.
Відповідальність до фізичних осіб за перевищення граничних сум розрахунків готівкою чинним законодавством не передбачено.
ГУ ДПС у Київській області
За який період визначається дохід ФОП – платника єдиного податку у разі переходу на єдиний податок протягом поточного року?
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що фізичні особи – підприємці (далі – ФОП), які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на групи платників єдиного податку залежно від обраного виду діяльності, кількості найманих осіб та обсягу доходу від господарської діяльності.
Для цілей оподаткування єдиним податком та для надання права суб’єкту господарювання зареєструватися платником єдиного податку та/або перебувати на спрощеній системі оподаткування необхідно визначати обсяг доходу , оскільки платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, у таких випадках та в строки:
– у разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку першої і другої груп та нездійснення такими платниками переходу на застосування іншої ставки – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення;
– у разі перевищення протягом календарного року обсягу доходу, встановленого п.п. 3 п. 291.4 ст. 291 ПКУ, платниками єдиного податку першої і другої груп, які використали право на застосування інших ставок, встановлених для третьої групи, – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення – п.п. 1 та 2 п.п. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 ПКУ;
– у разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку третьої групи – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення.
Таким чином, ФОП, яка здійснила перехід на спрощену систему оподаткування з 01 квітня або 01 липня, або 01 жовтня поточного року, з метою перебування на спрощеній системі оподаткування визначає сумарний дохід у поточному році з початку цього календарного року: дохід, отриманий під час перебування на загальній системі оподаткування, та дохід, отриманий під час перебування на спрощеній системі оподаткування (за повні календарні квартали).
ГУ ДПС у Київській області
Методи встановлення відповідності контрольованої операції принципу «витягнутої руки»
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що Методи встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» визначено п. 39.3 ст. 39 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» здійснюється за одним із таких методів:
порівняльної неконтрольованої ціни;
ціни перепродажу;
«витрати плюс»;
чистого прибутку;
розподілення прибутку – п.п. 39.3.1 п. 39.3 ст. 39 ПКУ.
Критерії використання методів встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» визначено п.п. 39.3.2 п. 39.3 ст. 39 ПКУ.
Згідно з п.п. 39.3.2.1 п.п. 39.3.2 п. 39.3 ст. 39 ПКУ, відповідність умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» визначається за допомогою застосування методу трансфертного ціноутворення, який є найбільш доцільним до фактів та обставин здійснення контрольованої операції, крім випадків, коли ПКУ визначені вимоги щодо обов’язковості застосування конкретного методу встановлення відповідності умов контрольованих операцій принципу «витягнутої руки» для контрольованих операцій певного виду.
ГУ ДПС у Київській області
Податкова служба запускає свій Telegram-канал
Державна податкова служба України запускає свій Telegram-канал.
Про податки і не тільки – відтепер у більш зручному та мобільному форматі.
Що ж цікавого запропонуємо ми? Це – ексклюзивні матеріали, інфографіки, все про сервіси податкової, анонси, роз’яснення та коментарі фахівців.
Підписуйся на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua.
Державна податкова служба України