Щодо надання деяких роз’яснень стосовно Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання»
Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово- комунального господарства України розглянуло лист Департаменту житлово- комунального господарства та паливно – енергетичного комплексу Чернігівської облдержадміністрації від 09.03.2018 № 04-16/311 щодо надання деяких роз’яснень стосовно Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» (далі – Закон) та в межах компетенції повідомляє.
02.08.2017 набрав чинності Закон України від 22.06.2017 №2119-VIII «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» (далі – Закон).
Закон визначає засади забезпечення комерційного, у тому числі розподільного, обліку послуг з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та забезпечення відповідною обліковою інформацією споживачів таких послуг.
Статтею 1 Закону, зокрема визначено:
вузол комерційного обліку – вузол обліку, що забезпечує загальний
облік споживання відповідної комунальної послуги в будівлі, її частині (під’їзді), обладнаній окремим інженерним вводом;
вузол розподільного обліку – вузол обліку, що забезпечує індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги в будівлях, де налічуються два та більше споживачів.
Пунктом 2 статті 3 Закону забороняється приєднання житлових і нежитлових будівель до зовнішніх інженерних мереж без оснащення таких будівель вузлами комерційного обліку відповідних комунальних послуг відповідно до вимог цього Закону.
Такими вузлами обліку обладнуються усі вводи зовнішніх інженерних мереж у будівлі, крім випадків, передбачених цим Законом.
Місце встановлення вузла комерційного обліку визначається відповідно до будівельних норм і правил.
Для споживача комунальних послуг, якому комунальна послуга постачається для групи нежитлових будівель та/або споруд, що є єдиним майновим комплексом, зовнішніми інженерними мережами, що належать споживачу, вузол комерційного обліку встановлюється на межі майнової належності в кожній точці приєднання до зовнішніх інженерних мереж.
Відповідно до п.7 статті 3 власник будівлі, яка на день набрання чинності цим Законом була приєднана до зовнішніх інженерних мереж або яка приєднується до зовнішніх інженерних мереж, має право самостійно обладнати таку будівлю вузлами комерційного обліку в установленому законодавством порядку. У такому разі внесок за встановлення вузла комерційного обліку таким споживачам не нараховується.
Виконавець послуг та оператор зовнішніх інженерних мереж не можуть перешкоджати власнику (співвласникам) будівлі в оснащенні її вузлом комерційного обліку. На вимогу власника (співвласників) будівлі оператор зовнішніх інженерних мереж зобов’язаний самостійно встановити вузол комерційного обліку, придбаний ним (ними).
Вузли комерційного обліку належать на праві власності власнику (є спільною сумісною власністю співвласників) будівлі. Вузли комерційного обліку приймаються виконавцем відповідної комунальної послуги та оператором зовнішніх інженерних мереж на абонентський облік протягом 14 календарних днів з дня встановлення або дня отримання виконавцем та оператором звернення власника (співвласників).
Отже, виходячи із вищезазначеного, лічильник, що встановлено в будинку приватного сектору є комерційним вузлом обліку.
Водночас необхідно зазначити, що реалізація цього Закону вимагає розроблення та прийняття низки підзаконних нормативно-правових актів.
Наразі в Мінрегіоні триває розроблення підзаконних актів, які регулюватимуть дію Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання».
Фірмовий бланк ВУКГ ПОВІДОМЛЕННЯ.docx