До зведеного бюджету платники Київщини перерахували 23,2 млрд грн
За 10 місяців 2019 року платники податків Київщини сплатили 23,2 млрд грн. до Зведеного бюджету. Про це повідомив в.о. начальника ГУ ДПС у Київській області Орест Вітик. За наданою інформацією, обсяг надходжень зріс на 26% або 4,8 млрд грн у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Зокрема, до державного бюджету за січень-жовтень 2019 року надійшло 11,2 млрд грн. При цьому, темп росту до фактичного показника січня-жовтня 2018 року у приведених умовах складає 128%, що грошовому вираженні дорівнює 2,4 млрд грн. додаткових коштів.
Орест Вітик зазначив, що найбільшу суму у розрізі основних платежів забезпечено зі сплати податку на додану вартість: 5,4 млрд грн із приростом у 35% або 1,4 млрд грн. На другому місці за обсягом надходжень – податок на доходи фізичних осіб із сумою у 2,6 млрд грн. За словами в.о. начальника податкової служби області, цей показник зріс на чверть порівняно з відповідним періодом минулого року, а сума додаткових для бюджету коштів дорівнює 522 млн грн. Завершує трійку лідерів податок на прибуток підприємств – 2,2 млрд грн сплатили за 10 місяців платники податків, збільшивши динаміку зростання на 16% або 303,5 млн грн.
На обороноздатність країни платники Київської області спрямували
739 мільйонів гривень. Цей показник на 24% або 144,3 млн грн більше за минулорічний.
ГУ ДПС у Київській області
ФОП нараховують ЄВ на заробітну плату осіб з інвалідністю за ставкою 8,41%
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що Законом України від 23.11.2018 № 2628-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни до част.13 ст.8 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”.
Відповідно до внесених змін, з 01 січня 2019 року ФОП до заробітної плати найманих працівників, що є особами з інвалідністю, мають право застосовувати ставку єдиного соціального внеску у розмірі 8,41% .
Нагадуємо, що до набуття чинності вказаними змінами до Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, ставка єдиного внеску 8,41% до заробітної плати осіб з інвалідністю поширювалась лише на роботодавців – юридичних осіб, фізичні особи – підприємці сплачували ЄСВ за найманих працівників – інвалідів за загальною ставкою 22%.
ГУ ДПС у Київській області
Як оформити трудові відносини з найманим працівником?
Порядок оформлення трудових відносин із найманими працівниками однаковий для всіх роботодавців: юридичних та фізичнихосіб-підприємців.
Кодексом законів про працю України від 10.12.1971 регулюються трудові відносини всіх працівників, визначаються засади і гарантії здійснення громадянами права розпоряджатися своїми здібностями до праці, гарантуютьсякожному права на працю з оплатою не менше мінімального розміру, встановленого державою.
Стаття 21 Кодексу законів про працю України визначає, що трудовий договір – це угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.
ФОП повинні укладати трудові договори з найманими працівниками.
Порядок укладення трудового договору регулюється статтею 24 КЗпП, де зокрема, визначається, що трудовий договір укладається в письмовій формі. При укладенні трудового договору громадянин зобов’язаний подати паспорт чи інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку, а у випадках, передбачених законодавством, –документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров’я та інші документи.
Трудовий договір вважається укладеним лише після підписання його роботодавцем і працівником та оформлення наказу чи розпорядження про прийняття працівника на роботу. Статтею 24 КЗпП передбачено, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
ГУ ДПС у Київській області нагадує, що до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором, оформленим наказом,потрібно подати повідомлення до ДПС України за формою, встановленою постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 №413 «Про порядок повідомлення Державної фіскальної служби та її територіальних органів про прийняття працівника на роботу» в один із таких способів:
– засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;
– на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
– на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.
ГУ ДПС у Київській області
До 10 листопада банки мають повторно направити повідомлення про усі відкриті рахунки за стандартом IBAN
Банки зобов’язані у 10-денний строк після закінчення перехідного періоду, встановленого для проведення зміни діючих рахунків клієнтів банків відповідно до вимог стандарту IBAN, направити контролюючим органам повідомлення про всі відкриті станом на 31 жовтня 2019 року рахунки клієнтів – платників податків.
Це передбачено пунктом 5 постанови Правління Національного банку України від 28.12.2018 № 162 «Про запровадження міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні» (із змінами) та пунктом 4 наказу Міністерства фінансів України від 09.07.2019 № 292 «Про внесення змін до Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 30.07.2019 за № 832/33803.
З 01 по 10 листопада 2019 року ДПС забезпечується приймання повідомлень про усі відкриті станом на 31 жовтня 2019 року нові/змінені рахунки платників податків у національній та іноземній валютах / кореспондентські рахунки за стандартом IBAN (Файли повідомлень F, V, К та T), які будуть направлені фінансовими установами у цей період.
Під час перехідного періоду з 05 серпня по 31 жовтня 2019 року банківськими установами проводилась інвентаризація відкритих рахунків клієнтів у старому форматі. Надходження від контролюючих органів відмови у взятті рахунку на облік вказувало на те, що стосовного певного рахунку банк має вжити додаткових заходів для належної ідентифікації рахунку та/або клієнта рахунку у старому форматі.
З 01 по 10 листопада 2019 року банки мають повторно направити повідомлення про усі відкриті рахунки за стандартом IBAN, у тому числі про рахунки за стандартом IBAN, які не були взяті на облік у контролюючих органах.
Оскільки першоджерелом даних про рахунки клієнтів банків – платників податків є інформація, яку направляють банки в повідомленнях про відкриття/закриття рахунків платників податків на виконання вимог статті 69 Податкового кодексу України, з 01 по 10 листопада 2019 року на направлені повідомлення про зміну рахунків платників податків у національній та іноземній валютах за стандартом IBAN банк отримає підтвердження про взяття рахунку на облік або повідомлення, що такий рахунок уже обліковується у контролюючих органах (код причини відмови «5»).
ГУ ДПС у Київській області
Для комфортного ведення бізнесу використовуйте Електронні сервіси ДПС
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що на офіційному вебпорталі ДПС розміщені наступні електронні сервіси:
Електронний кабінет (https://cabinet.tax.gov.ua), через відкриту частину якого платники мають можливість скористатись інформацією з реєстрів, що є загальнодоступними.
У приватній частині, після ідентифікації особи, доступні такі сервіси:
– Податковий календар;
– Стан розрахунків з бюджетом;
– Листування з органами ДПС;
– Облікові дані;
– Пошук інформації в реєстрах ДПС;
– Подання заяв/запитів;
– Подання декларації про майновий стан і доходи в електронному вигляді;
– Сплата податків (фізичним особам);
– Перегляд даних СЕА ПДВ;
– Інші електронні сервіси.
Інформація з реєстрів (https://cabinet.tax.gov.ua/registers), зокрема:
– Дані про взяття на облік платників;
– Реєстр страхувальників;
– Дані реєстру платників ПДВ;
– Реєстр платників єдиного податку;
– Інформація про РРО;
– Дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового;
– Реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами.
Дізнайся більше про свого бізнес-партнера http://tax.gov.ua/businesspartner), за допомогою якого можна перевірити потенційних бізнес-партнерів щодо сумлінності сплати податків до бюджету.
Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (http://zir.tax.gov.ua/), де можливо передивитись «Запитання – відповіді з Бази знань»; «Нормативні та інформаційні документи»; «Останні зміни в законодавстві»; «Письмові консультації» тощо.
Сервіс «Пульс» (http://tax.gov.ua/others/puls-), за допомогою якого можливо повідомити про неправомірні дії працівників ДПС.
Електронна звітність (http://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/), де розміщено Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності».
Декларування громадян (http://tax.gov.ua/others/deklaruvannya-gromadyan).
ГУ ДПС у Київській області
За новими правилами застосування РРО платниками єдиного податку І групи він не застосовується
Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу платників податків, що зміни до Закону «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг, внесені Законом України від 20.09.2019№128-IX та зміни до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг, що внесені Законом України від 20.09.2019№129-IX не зобов’язують платників єдиного податку І групи при здійсненні розрахунків використовувати реєстратори розрахункових операцій.
Закон № 128-IX надає можливість використовувати замість традиційних РРО спеціальні програми, які можна буде встановити на будь-який гаджет, зокрема, і на смартфон. Пункт 2 підпункту 11 Закону №128-ІХ передбачає, що «Контролюючий орган забезпечує безкоштовне програмне рішення для використання суб’єктом господарювання». Таким чином, для платника податків безкоштовним буде як скачування самої програми, так і її обслуговування.
Слід звернути увагу платників, що дія Законів України №128-ІХ та №129-ІХ не поширюється на платників єдиного податку, що належать до І групи, тобто чий річний дохід не перевищує 300 тис. гривень, а також на фізичних осіб, які продають на ринку власні вживані речі або продукти власного підсобного господарства. Тобто, вказаним категоріям громадян і приватних підприємців касові апарати застосовувати не потрібно і після того, як наберуть чинності нові правила застосування РРО
ГУ ДПС у Київській області
Чи можна отримати довідку про присвоєння реєстраційного номера в ДРФО в електронному вигляді?
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що нормами п. 63.5 ст. 63 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) передбачено, що всі фізичні особи – платники податків та зборів реєструються у контролюючих органах шляхом включення відомостей про них до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр) у порядку, визначеному ПКУ.
Фізична особа незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), яка не включена до Державного реєстру, зобов’язана особисто або через представника подати до відповідного контролюючого органу облікову картку фізичної особи – платника податків за ф. № 1ДР (далі – Облікова картка за ф. № 1ДР), яка є водночас заявою для реєстрації у Державному реєстрі, та пред’явити документ, що посвідчує особу (п. 70.5 ст. 70 ПКУ).
Порядок та процедура реєстрації фізичних осіб у Державному реєстрі визначаються Положенням про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 №822 (далі – Положення № 822).
Пунктом 9 розд. VII Положення № 822 визначено, що для отримання документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, фізична особа пред’являє документ, що посвідчує особу.
Працівник контролюючого органу перед тим, як видати фізичній особі документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, зобов’язаний пересвідчитися, що в паспорті у формі книжечки відсутня відмітка про наявність у цієї особи права здійснювати будь-які платежі за серією та/або номером паспорта або таку відмітку скасовано (анульовано) та у паспорті у формі картки відсутній запис про відмову від реєстраційного номера облікової картки платника податків. Якщо фізична особа має у своєму паспорті відмітку про право здійснювати будь-які платежі за серією та/або номером паспорта, документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, вважається недійсним.
Отже, при отриманні документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, фізичній особі необхідно пред’явити документ, що посвідчує особу, у зв’язку з чим отримати його в електронному вигляді неможливо. Разом з тим фізичні особи мають право, використовуючи кваліфікований електронний підпис, подавати в електронному вигляді Облікову картку за ф. № 1ДР та Заяву за ф. № 5ДР через приватну частину Електронного кабінету на офіційному вебпорталі ДПС.
При заповненні Облікової картки за ф. № 1ДР та Заяви за ф. № 5ДР в електронному вигляді, платник податків самостійно обирає Центр обслуговування платників, де бажає отримати документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі.
ГУ ДПС у Київській області