Податкова інформує

Відкриття онлайн-пунктів Офісу податкових консультантів у Борисполі та Вишгороді

Ми раді повідомити про розширення мережі Офісу податкових консультантів та відкриття нових онлайн-пунктів у Борисполі та Вишгороді. 

Наші фахівці працюють для того, щоб кожен платник податків міг швидко та зручно отримати консультації, роз’яснення та допомогу із застосуванням норм податкового законодавства – незалежно від місця проживання. Відтепер, мешканці Борисполя та Вишгорода можуть звертатись до консультантів, що знаходяться у їхньому місті.

В Офісі податкових консультантів та онлайн-пунктах ви можете отримати консультації щодо:

– оподаткування фізичних та юридичних осіб;

– роботи з електронними сервісами та подання звітності;

– вирішення податкових спорів;

– податкового аудиту;

– фактичних перевірок та вимог щодо РРО/ПРРО;

– контролю за обігом підакцизних товарів;

– зупинення реєстрації податкових накладних / РК;

– погашення податкового боргу та заборгованості з ЄСВ;

– отримання кваліфікованих електронних довірчих послуг;

– трансфертного ціноутворення.

Тепер отримати професійну податкову підтримку стало ще простіше – усі необхідні послуги доступні поруч та в зручному онлайн-форматі.

Де нас знайти?

Основний офіс:
м. Буча, вул. Енергетиків, 1а

Діючі онлайн-пункти:
м. Бровари, вул. Київська, 286
м. Біла Церква, вул. Героїв 72-ї Бригади, 12

Нові онлайн-пункти:
м. Бориспіль, вул. Котляревського, 2
м. Вишгород, просп. Шевченка, буд. 1-А

Матеріали за посиланням:

https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/958860.html

 

Онлайн-платформа «Пульс»: надійний канал комунікації з бізнесом Київщини

Днями, під час онлайн-зустрічі «Діалог влади та бізнесу» відбулася презентація оновленої онлайн-платформи «Пульс» — сервісу, який покликаний посилити прозорість та оперативність взаємодії між державою й платниками податків. У заході взяли участь заступниця голови Київської ОДА Наталія Гаватюк, заступниця начальника ГУ ДПС у Київській області Олена Стичінська, розробники сервісу, а також понад 70 представників бізнесу регіону.

Під час виступу Олена Стичінська наголосила, що разом із платформою «Пульс» для платників працює ціла система зручних каналів комунікації, зокрема:

– гаряча лінія Консультаційного центру — 096-092-12-45;

– комунікаційна податкова платформа — kyivobl.ikc@tax.gov.ua;

– Офіс податкових консультантів та онлайн-пункти, де лише цього року надано понад 2 500 консультацій і впроваджено безбар’єрні рішення для громадян.

Офіс у Бучі та онлайн-пункти в Білій Церкві та Броварах надають платникам професійну підтримку з питань оподаткування, подання звітності, користування електронними сервісами та участі в державних грантових програмах. У межах масштабування сервісу з 1 грудня 2025 року відкрито ще два онлайн-пункти — у Борисполі та Вишгороді. Розширення мережі до п’яти міст Київської області суттєво підвищує доступність податкових консультацій і загальний рівень сервісного обслуговування.

Матеріали за посиланням:

 https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/958933.html

 

Чи має право на податкову соціальну пільгу ФО, яка працює неповний робочий день?

Головне управління ДПС у Київській області зазначає, що питання отримання податкової соціальної пільги (ПСП) залишається актуальним для багатьох працівників, особливо тих, хто працює неповний робочий день. Важливо розуміти, що законодавство не обмежує право на пільгу залежно від тривалості робочого часу, але встановлює чіткий критерій — розмір отриманої заробітної плати.

Хто має право на пільгу

Відповідно до п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ платник податку на доходи фізичних осіб має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати (інших прирівняних до неї відповідно до законодавства виплат, компенсацій та винагород), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.

У 2025 році розмір заробітної плати, що дає право на податкову соціальну пільгу, становить 4240,00 грн. (прожитковий мінімум на працездатну особу у розмірі 3028,00 грн. х 1,4).

Тобто, фізична особа, яка працює неповний робочий день, має право на податкову соціальну пільгу за умови, якщо розмір її заробітної плати не перевищує граничного розміру для отримання податкової соціальної пільги.

Більше інформації ви можете знайти в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДПС (ЗІР), переходьте за посиланням: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=42377  

Матеріали за посиланням:

https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/958732.html

 

Діджиталізація податків на Київщині: як легко і зручно спілкуватися з ДПС

Протягом листопада податкові інспекції Київської області провели серію семінарів, тренінгів і «гарячих ліній» для платників податків:

– Бориспільська ДПІ розповіла, як подати Заяву на отримання документів через Електронний кабінет та як отримувати довідки про доходи.
– Бучанська ДПІ пояснювала правила сплати майнових податків, правильне заповнення платіжних інструкцій і можливості сервісів «Моя податкова» та Електронного кабінету.
– Білоцерківська ДПІ провела семінари про податкові знижки, «податкові канікули» для ФОП і безготівкові розрахунки, а також як подавати декларації онлайн.
– Обухівська ДПІ роз’яснила, як користуватися податковою знижкою та подавати заяву про об’єкти оподаткування за формою №20-ОПП.
– Фастівська ДПІ демонструвала переваги електронного звітування, можливості відкритої і приватної частин Електронного кабінету та мобільного застосунку «Моя податкова».
– Броварська ДПІ нагадала ФОП ІІІ групи про строки подання декларацій та показала, як перевірити наявність податкового боргу онлайн.
Електронні сервіси роблять податкові процеси зрозумілими, доступними та оперативними. Користуйтесь електронними сервісами ДПС — заощаджуйте час і робіть податкові справи простими! 

Матеріали за посиланням:

https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/959071.html

 

Як враховується ПДВ при визначенні об’єкта оподаткування з податку на прибуток підприємств

Платники податку на прибуток визначають об’єкт оподаткування на основі фінансових показників, сформованих за правилами бухгалтерського обліку. При цьому важливо розуміти, що суми податку на додану вартість (ПДВ) у цьому процесі мають особливий порядок відображення.

Відповідно до п. 44.2 ст. 42 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) для обрахунку об’єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Підпунктом 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПКУ встановлено, що об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які визначені відповідними положеннями ПКУ.

ПКУ не передбачено різниць для коригування фінансового результату до оподаткування на суму податку на додану вартість. Такі суми відображаються при формуванні фінансового результату за правилами бухгалтерського обліку.

Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку та аудиту, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (частина друга ст. 6 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зі змінами та доповненнями).

Більше інформації ви можете знайти в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДПС (ЗІР), переходьте за посиланням: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=34116  

Матеріали за посиланям:

https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/958767.html

 

Дохід, отриманий фізичною особою за кордоном: чи є підстави для нарахування єдиного внеску?

Платникам єдиного внеску важливо розуміти, за яких умов дохід фізичної особи є базою нарахування внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Особливо це стосується випадків, коли дохід отримано за межами України.

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що відповідно до п. 1 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) є роботодавці – ЮО та ФОП, зокрема ті, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з ФОП, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань).

Які доходи є базою для нарахування ЄСВ?

Враховуючи положення частини першої ст. 7 Закону № 2464 роботодавці, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою – підприємцем) сплачують єдиний внесок за найманих працівників із сум нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та сум винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Якщо фізична особа працює за кордоном

Частиною першою ст. 10 Закону № 2464 визначено, що громадяни України, які працюють або постійно проживають за межами України, мають право на добровільну сплату єдиного внеску.

Отже, дохід, отриманий ФО за межами України, не є базою нарахування єдиного внеску. При цьому, громадяни України, які працюють за її межами мають право на добровільну сплату єдиного внеску, у разі заключення договору про добровільну участь на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

Детальніше про це читайте у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДПС (ЗІР) за посиланням: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=30284  

Матеріали за посиланням:

https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/958765.html

 

Які корисні копалини належать до копалин місцевого значення, при реалізації яких ФОП мають право перебувати на спрощеній системі оподаткування?

Відповідно до п.п. 5 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) не можуть бути платниками єдиного податку суб’єкти господарювання (фізичні особи – підприємці), які здійснюють видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення.

При цьому вимоги, зокрема, п. 291.5 ст. 291 ПКУ не поширюються на платників єдиного податку третьої групи – електронних резидентів (е-резидентів) (п. 291.8 ст. 291 ПКУ).

До переліку корисних копалин місцевого значення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 грудня 1994 року № 827 «Про затвердження переліків корисних копалин загальнодержавного та місцевого значення», належать:

– сировина для хімічних меліорантів ґрунтів (вапняк, гіпс, гажа, сапропель);

– сировина для будівельного вапна та гіпсу (гіпс, крейда, вапняк);

– сировина піщана (пісок);

– сировина цегельно-черепична, а також для улаштування земляного полотна, закладки виробленого простору (суглинок, супісок);

– інші корисні копалини, що не включені до Переліку корисних копалин загальнодержавного значення.

Більше інформації ви можете знайти в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДПС (ЗІР), переходьте за посиланням: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=43465  

Матеріали за посиланням:

https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/958768.html

Звітність за 2025 рік: як відобразити благодійну допомогу у податковій декларації з прибутку

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що за звітний 2025 рік платники, які безоплатно надають допомогу неприбутковим організаціям, для потреб забезпечення оборони держави та надання гуманітарної допомоги, подаватимуть декларацію з податку на прибуток підприємств за оновленою формою з додатком БД.

Відповідні зміни до форми податкової декларації набрали чинності з 16 вересня 2025 року.

У новому додатку БД платники зазначатимуть наступну інформацію:

– про безоплатне перерахування (передання) коштів, товарів, вартість безоплатного виконання робіт, надання послуг неприбутковим організаціям, у тому числі благодійним організаціям,

– про безоплатну допомогу для потреб забезпечення оборони держави та надання гуманітарної допомоги у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України.

Додаток БД передбачає:

– розрахунок суми встановленого обмеження для безоплатного перерахування (передання) коштів, товарів, виконання робіт, надання послуг протягом звітного (податкового) періоду неприбутковим організаціям, при перевищенні якого застосовуються коригування фінансового результату до оподаткування;

– уніфіковане відображення операцій з безоплатного надання допомоги, із систематизацією таких операцій відповідно до впливу на об’єкт оподаткування.

Довідково:

– Закон України від 25 лютого 2025 року № 4254-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання благодійництва у період воєнного стану»;

– наказ Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 «Про затвердження форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств» зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.11.2015 за № 1415/27860 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 20.02.2023 № 101) із змінами;

– наказ Міністерства фінансів України від 25.07.2025 № 371 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 14.08.2025 за № 1205/44611;

– лист ДПС від 01.10.2025 № 23636/7/99-00-21-02-01-07, яким надано роз’яснення про основні зміни у формі Податкової декларації з податку на прибуток підприємств та складання  додатку БД (оприлюднений на вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/podatok-na-pributok-pidpri/listi/2025-rik/79735.html).

Матеріали за посиланням: https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/959868.html

Податкову знижку за минулий рік можна оформити до 31 грудня — не зволікайте

Головне управління ДПС у Київській області наголошує, що податкова знижка — це можливість для громадян повернути частину коштів, сплачених за навчання, страхування, іпотеку чи інші соціально значущі витрати. 

Які саме витрати можна включити до знижки

Згідно з пунктом 166.3 статті 166 ПКУ, до податкової знижки включаються документально підтверджені витрати, здійснені протягом року. Серед них:

– оплата навчання — за себе або членів сім’ї першого ступеня споріднення або особи, над якою встановлено опіку чи піклування, якщо кошти сплачені українським закладам освіти;

– страхові платежі за договорами довгострокового страхування життя та внески до недержавних пенсійних фондів;

– відсотки за іпотечним кредитом;

– витрати на доступне житло;

– благодійні внески неприбутковим організаціям;

– оренда житла для внутрішньо переміщених осіб;

– оплата допоміжних репродуктивних технологій чи державних послуг, пов’язаних із усиновленням;

– витрати на переобладнання транспортного засобу ;

– витрати на придбання акцій підприємства Дія Сіті .

Головна умова — витрати повинні бути підтверджені документально (квитанціями, банківськими виписками, копіями договорів), а кошти мають бути сплачені резиденту України.

Строки і способи подання декларації

Відповідно до підпункту 166.1.2 пункту 166.1 статті 166 ПКУ, декларація про майновий стан і доходи подається до 31 грудня року, що настає за звітним. Тобто за витратами 2024 року документи можна подати до 31 грудня 2025 року включно.

Зробити це можна зручно одним із трьох способів:

  1. Онлайн — зокрема через Електронний кабінет платника, розділ «Декларації».
  2. Поштою — з описом вкладення та повідомленням про вручення;
  3. Особисто — у Центрі обслуговування платників;

До декларації додаються копії документів, які підтверджують понесені витрати, відповідно до вимог підпунктів 166.2.1–166.2.3 пункту 166.2 статті 166 ПКУ.

Важливі нюанси

Загальна сума податкової знижки не може перевищувати розмір річного доходу у вигляді заробітної плати (з урахуванням пункту 164.6 статті 164 ПКУ). Якщо платник не скористався своїм правом у встановлений строк, воно не переноситься на наступні роки (пп. 166.4.3 пункту 166.4 статті 166 ПКУ).

Більше інформації в матеріалі ДПС України за посиланням : https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/952692.html  

Матеріали за посиланням:

https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/959865.html

ГУ ДПС у Київській області

 

Новини ДПС:

2 тисячі нових ФОП завдяки відпрацюванню систематичних грошових переказів: ДПС продовжує виводити продавців із тіні

ДПС розповіла, яким має бути фіскальний чек, та закликала українців завжди його брати та перевіряти

Залишаємось на зв’язку:

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua  

Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

Підписатись на сторінку Ютуб ГУ ДПС у Київській області

https://youtube.com/channel/UCorQvlqMpj1Tnvz35Mgg6g?si=5OtBBEN5G8bh3q7f

Додати коментар