Податкова інформує

Без бар’єрів: цифрові сервіси для кожного

Створення безбар’єрного простору — це один із ключових пріоритетів роботи податкової служби у межах реалізації Національної стратегії, ініційованої першою леді Оленою Зеленською. Безбар’єрність у податковій сфері означає, що кожен громадянин чи суб’єкт господарювання, незалежно від місця проживання, фізичних можливостей чи життєвих обставин, може отримати необхідні послуги швидко, зручно та без перешкод.

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що сучасні електронні сервіси ДПС — це інструменти, що забезпечують рівний доступ до адміністративних послуг.

Електронний кабінет платника (cabinet.tax.gov.ua) дозволяє подати декларацію, отримати довідку, перевірити стан розрахунків з бюджетом чи надіслати звернення без відвідування податкової. Крім того, для зручності платників діє сервіс «Моя податкова», що забезпечує швидкий та зручний обмін інформацією з податковою службою. 

У Центрах обслуговування платників Київщини враховані потреби маломобільних груп населення, а особи з інвалідністю отримують послуги позачергово. Поєднання цифрових можливостей і комфортного офлайн-середовища створює сучасний сервіс — доступний, зручний та спрямований на кожного користувача.

Матеріали за посиланям:

https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/923466.html 

ГУ ДПС у Київській області

 

Погодження довідки-розрахунку на виплату зарплати: що має знати платник єдиного внеску

Щоб здійснити виплату заробітної плати, роботодавець зобов’язаний погодити довідку-розрахунок з контролюючим органом. Такий документ складається відповідно до Порядку, затвердженого наказом Мінфіну від 16.09.2022 № 291.

Головне управління ДПС у Київській області наголошує, що контролюючі органи невідкладно погоджують довідку-розрахунок в електронній або паперовій формі, надану платником єдиного внеску.

Контролюючі органи відмовляють у погодженні за умови:

невідповідності довідки-розрахунку формі, визначеній у додатку 1 до Порядку;

недостовірності викладеної в довідці-розрахунку інформації;

подання довідки-розрахунку до контролюючого органу не за місцем взяття на облік платника єдиного внеску.

Один примірник погодженої довідки-розрахунку в паперовій формі надається обслуговуючому надавачу платіжних послуг, другий – контролюючому органу, третій – залишається у платника єдиного внеску.

Довідка-розрахунок в електронній формі надається платником єдиного внеску до обслуговуючого надавача платіжних послуг з дотриманням законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» із змінами та доповненнями та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII ««Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» із змінами та доповненнями.

Згідно з п. 1 Порядку довідка-розрахунок в електронній формі – документ, отриманий платником єдиного внеску в електронній формі через Електронний кабінет у порядку, встановленому ст. 42 прим. 1 глави 1 розд. II Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.

Доступ до приватної частини Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.

У розділі «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету платник єдиного внеску може надіслати до відповідного контролюючого органу належним чином оформлену довідку-розрахунок в електронній формі за ідентифікатором форми J1330001 (для юридичних осіб) або F1330001 (для фізичних осіб).

Після надходження електронного документа здійснюється його автоматизована перевірка.

У першій квитанції електронного документа повідомляється про результати такої перевірки. У разі негативних результатів автоматизованої перевірки у першій квитанції повідомляється про неприйняття електронного документа із зазначенням причин, у такому випадку друга квитанція не формується.

Друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа. У другій квитанції зазначаються реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації) або неприйняття, реєстраційний номер, дані про платника та підписувача (підписувачів) електронного документа та квитанції).

У разі наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа контролюючим органом вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції.

Інформацію щодо отримання та дати реєстрації довідки-розрахунку в контролюючому органі платник податків може переглянути у вкладці «Вхідні» розділу «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету (також квитанції щодо приймання та обробки можна переглянути в розділі «Перегляд звітності» та розділі «Введення звітності»). Дата реєстрації довідки-розрахунку вважається днем її отримання контролюючим органом.

Погоджена довідка-розрахунок в електронній формі (або відмова у погодженні) невідкладно направляється контролюючим органом платнику єдиного внеску в Електронний кабінет.

Інформація про погодження або надання відмови у погодженні довідки-розрахунку в електронній або паперовій формі вноситься до журналу реєстрації та опрацювання довідок-розрахунків в електронній або паперовій формі, який ведеться засобами інформаційно-комунікаційної системи контролюючих органів з дотриманням вимог законодавства у сфері захисту інформації (абзац дев’ятий п. 4 Порядку).

Більш розлого читайте у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДПС (ЗІР) за посиланням :

https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=39726

ГУ ДПС у Київській області

 

Без бар’єрів: цифрові сервіси для кожного

Створення безбар’єрного простору — це один із ключових пріоритетів роботи податкової служби у межах реалізації Національної стратегії, ініційованої першою леді Оленою Зеленською. Безбар’єрність у податковій сфері означає, що кожен громадянин чи суб’єкт господарювання, незалежно від місця проживання, фізичних можливостей чи життєвих обставин, може отримати необхідні послуги швидко, зручно та без перешкод.

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що сучасні електронні сервіси ДПС — це інструменти, що забезпечують рівний доступ до адміністративних послуг.

Електронний кабінет платника (cabinet.tax.gov.ua) дозволяє подати декларацію, отримати довідку, перевірити стан розрахунків з бюджетом чи надіслати звернення без відвідування податкової. Крім того, для зручності платників діє сервіс «Моя податкова», що забезпечує швидкий та зручний обмін інформацією з податковою службою. 

У Центрах обслуговування платників Київщини враховані потреби маломобільних груп населення, а особи з інвалідністю отримують послуги позачергово. Поєднання цифрових можливостей і комфортного офлайн-середовища створює сучасний сервіс — доступний, зручний та спрямований на кожного користувача.

Матеріали за посиланям:

https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/923466.html 

ГУ ДПС у Київській області

 

Податкова знижка за переобладнання транспортного засобу: як скористатися правом на відшкодування витрат

У сучасних реаліях все більше власників авто переобладнують свої транспортні засоби для використання альтернативних видів пального. Це не лише економічно вигідно, а й екологічно доцільно. Крім цього, громадяни мають законне право повернути частину витрачених коштів завдяки податковій знижці.

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до підпункту 166.3.7 пункту 166.3 статті 166 Податкового кодексу України (далі — ПКУ), платник податку має право включити до податкової знижки витрати, понесені на переобладнання транспортного засобу з використанням альтернативних видів пального.

Хто має право на податкову знижку?

Це право надається фізичним особам — резидентам, які:

  • отримували у звітному році дохід виключно у вигляді заробітної плати (підпункт 14.1.170 пункту 14.1 статті 14 ПКУ);
  • фактично здійснили витрати на переобладнання власного транспортного засобу з використанням альтернативного пального;
  • мають підтверджувальні документи: чеки, квитанції, договори з СТО, акти виконаних робіт тощо;
  • подали декларацію про майновий стан і доходи у встановлені строки — до 31 грудня року, що настає за звітним (пункт 166.1 статті 166 ПКУ).

Які документи потрібні?

Витрати мають бути документально підтверджені (підпункт 166.2.1 пункту 166.2 статті 166 ПКУ). Для цього податковому органу подаються:

  • копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (із відміткою про переобладнання);
  • копії документів, що підтверджують факт виконання переобладнання;
  • платіжні документи;
  • копії договору (за наявності).

Оригінали зберігаються платником і не подаються, якщо інше не передбачено законодавством (підпункт 166.2.2 пункту 166.2 статті 166 ПКУ).

Яка сума відшкодовується?

Загальна сума витрат, які можна включити до податкової знижки, не може перевищувати суму річного оподатковуваного доходу, одержаного платником у вигляді зарплати. Фактично це означає, що частина витрат, яка не «поміститься» у річний дохід, на наступні роки не переноситься (пункт 166.4.3 статті 166 ПКУ).

Платники, які у 2024 році переобладнали авто на альтернативне паливо, можуть скористатися правом на податкову знижку до 31 грудня 2025 року.

Матеріали за посиланням:

https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/922882.html 

ГУ ДПС у Київській області

 

Установи, що обслуговуються централізованими бухгалтеріями: коли застосовується ознака “не є платником податків”

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що відповідно до п. 1.3 розд. I Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588 (зі змінами), всі платники податків підлягають взяттю на облік у контролюючих органах. Проте для окремих установ, що фінансуються з бюджету та не мають власних рахунків, передбачена спеціальна ознака обліку.

Згідно з п. 3.13 розд. ІІІ Порядку № 1588 неприбуткові організації, які повністю фінансуються з бюджету, обслуговуються централізованими бухгалтеріями в частині розрахунків оплати праці працівників та перерахування до бюджету податків, зборів і не мають власних поточних рахунків у фінансових установах, обліковуються в Єдиному банку даних про платників податків – юридичних осіб (далі – Єдиний банк даних юридичних осіб) з ознакою «не є платником податків».

Для встановлення ознаки «не є платником податків» установа або організація, яка обслуговується централізованою бухгалтерією, подає до контролюючого органу підтвердження від централізованої бухгалтерії факту її обслуговування.

На підставі поданих документів контролюючий орган встановлює ознаку «не є платником податків» в Єдиному банку даних юридичних осіб такій установі чи організації та передає до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань дані про те, що організація або установа обліковується в контролюючих органах з ознакою «не є платником податків» у зв’язку із обслуговуванням централізованою бухгалтерією із зазначенням дати та номера запису про взяття на облік, найменування та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому установа чи організація перебуває на обліку, та інформації про те, що установа або організація обліковується з ознакою «не є платником податків» у зв’язку із обслуговуванням централізованою бухгалтерією.

У разі прийняття рішення про самостійну сплату податків, зборів або самостійне здійснення операцій з постачання товарів/послуг (всіх або частини) така установа чи організація в десятиденний строк з дня прийняття такого рішення або укладення договорів зобов’язана повідомити про це контролюючий орган за основним місцем обліку з наданням підтвердних документів.

На підставі поданих документів контролюючий орган знімає ознаку «не є платником податків» в Єдиному банку даних юридичних осіб стосовно такої установи чи організації та передає до Єдиного державного реєстру дані про те, що стосовно організації або установи знято ознаку «не є платником податків» із зазначенням дати та номера запису про взяття на облік, найменування та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому установа чи організація перебуває на обліку.

Якщо державна нотаріальна контора обслуговується централізованою бухгалтерією, така нотаріальна контора відповідно до розд. IV «Податок на доходи фізичних осіб» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями у строки, встановлені для податкового кварталу, подає до контролюючого органу Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску та інформацію щодо здійснення державними нотаріусами цієї контори операцій з продажу (обміну) об’єктів нерухомості, операцій з відчуження об’єктів рухомого майна та щодо видачі свідоцтв про право на спадщину та/або посвідчення договорів дарування.

Більше роз’яснень — у ЗІР за цим посиланням : https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=38691

Матеріали за посиланням:

https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/922880.html 

ГУ ДПС у Київській області

Новини ДПС:

Леся Карнаух: ДПС та Офіс технічної допомоги Казначейства США напрацьовують спільний план дій для оновленої співпраці

Надомна чи дистанційна робота – не схованка від офіційного оформлення

Залишаємось на зв’язку:

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua  

Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast 

Підписатись на сторінку Ютуб ГУ ДПС у Київській області

https://youtube.com/channel/UCorQvlqMpj1Tnvz35Mgg6g?si=5OtBBEN5G8bh3q7f

Додати коментар