Ключова мета всіх змін – забезпечити якісний сервіс пасажиру та сприятливі умови для роботи легального бізнесу.
«Реформа, яку ми запускаємо сьогодні – в першу чергу про якісний сервіс, прогнозованість у перевезеннях та чесність до пасажира і держави. Дослідження проведене за підтримки міжнародних партнерів показало – чверть міжнародних перевезень складають нелегали. Це означає, що пасажири не можуть бути впевнені у безпеці перевезення, а державний бюджет щорічно недоотримує близько 500 мільйонів гривень. Але наша задача полягає не у «закручуванні гайок», а у створенні умов для роботи бізнесу – без зайвої бюрократії і впливу людського фактору. Перший крок – цифровізація сервісів та послуг, а також змін до нормативно-правової бази», – наголосив Віце-прем’єр-міністр з відновлення – Міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков.
Реформа міжнародних автобусних перевезень складається як з продуктів та послуг для пасажира та перевізника, так і зі змін до профільних нормативних актів.
Зокрема, йдеться про:
-
Єдиний онлайн-портал для пасажира та перевізника https://autobus.gov.ua/.
За допомогою цього порталу пасажири зможуть перевірити легальність маршруту, розклад руху, перевізника та купити квиток, в разі потреби – залишити зворотній зв’язок. З 22 березня портал доступний для тестування, протягом квітня до нього будуть інтегруватись перевізники, щоб можливість придбати квиток була доступна на більшість маршрутів.
-
Запуск єЧерги для автобусів https://echerha.gov.ua/
Кожен регулярний автобус матиме чіткий час перетину кордону відповідно до графіку руху. Це дозволить вчасно реагувати на виклики, які можуть трапитися на кордоні і не тримати людей в очікуванні перед пунктами пропуску. Водночас система автоматично перевіряє дозвільні документи, щоб попередити нелегальні перевезення. Слотування для автобусів з вже доступне на трьох пунктах пропуску. Йдеться про «Ягодин – Дорогуськ», «Мамалига – Крива» та «Могилів-Подільський – Отач».
-
Онлайн-кабінет перевізника для відкриття міжнародних маршрутів
Кабінет вже доступний до внутрішнього тестування перевізниками. Ключова мета – замінити паперову та бюрократизовану процедуру відкриття маршруту на швидку та повністю цифрову процедуру.
-
Оновлення правил перевезень та спрощення доступу до ринку
У першу чергу йдеться про зміни до профільного 75 Наказу Міністерства, наразі він вже перебуває на громадському обговоренні /news/35399.html
Проведення заходу стало можливим завдяки підтримці проекту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS« та проекту USAID «Трансформація комунікацій« (TCA).