Незважаючи на труднощі сьогодення, платники Київщини сплатили більше 13 млрд грн податків до місцевих бюджетів, зазначила Юліана Козаченко в.о. начальника ГУ ДПС у Київській області.
Основними надходженнями місцевого бюджету є:
податок на доходи фізичних осіб – 8,8 млрд грн;
єдиний податок – 1,9 млрд грн;
плата за землю – 908,5 грн;
податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 412,6 грн.
«Хочеться подякувати кожному платнику, який сумлінно сплачує податки за його громадянську позицію» – наголосила Юліана Козаченко.
ГУ ДПС у Київській області
Платники Київщини сплатили до зведеного бюджету 22,9 млрд грн
Як повідомила в.о. начальника ГУ ДПС у Київській області Юліана Козаченко, за перше півріччя 2023 року до зведеного бюджету забезпечено надходження у сумі 22,9 млрд гривень від платників пристолічного регіону. В тому числі: до державного бюджету за січень – червень 2023 року надійшло 9,8 млрд грн, питома вага 42,7 відсотка.
Основними бюджетоформуючими податками державного бюджету являються:
ПДВ – 4,9 млрд грн;
податок на доходи фізичних осіб – 2,4 млрд грн;
військовий збір – 670,0 млн грн;
податок на прибуток підприємств – 1,5 млрд грн.
«Дякуємо платникам Київщини, які через сплату податків підтримують економічний фронт України, за їх сумлінність та відповідальність. Завдяки таким платникам ми маємо змогу виконувати всі поставлені задачі перед нашою службою» – зазначила Юліана Козаченко.
ГУ ДПС у Київській області
Як отримати довідку про подану декларацію про майновий стан і доходи
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що відповідно до п.179.12 ст.179 Податкового кодексу України, за зверненням платника податку, контролюючий орган, до якого було подано податкову декларацію, видає довідку про подану декларацію про майновий стан і доходи (податкову декларацію) за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Отже, умовою отримання Довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи (далі – Довідки) є подання платником податкової декларації.
Для отримання Довідки декларант подає Заяву за формою, наведеною у додатку до Порядку оформлення і видачі довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи (про сплату або відсутність податкових зобов’язань), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 568, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 10.07.2017 за № 839/30707. Заява подається платником податків або його уповноваженим представником до контролюючого органу за місцем податкового обліку (місцем проживання), а тими платниками податків – фізичними особами (крім самозайнятих осіб), які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, тобто є тимчасово переміщеними особами, – до будь-якого контролюючого органу в один із таких способів:
– безпосередньо до контролюючого органу;
– поштою;
– засобами інформаційно-комунікаційної системи “Електронний кабінет”, вхід до якої здійснюється за адресою: cabinet.tax.gov.ua (розділ “Листування з ДПС”).
Протягом десяти календарних днів з дня надходження заяви контролюючий орган надає Довідку, або відмову в її наданні – у разі неподання декларації про майновий стан і доходи.
Довідка видається безпосередньо в контролюючому органі за місцем податкового обліку, а ті платники податків – фізичні особи (крім самозайнятих осіб), які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання (тимчасово переміщені особи), – у контролюючому органі, до якого подано заяву, за умови підтвердження задекларованих у декларації сум.
Звертаємо увагу, що бланк та зразок заяви, яка подається для отримання Довідки, розміщені в підрозділі “Адміністративні послуги” розділу “Діяльність” субсайту ГУ ДПС у Київській області..
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
ФО що надають в оренду своє майно іншим фізичним особам, які не є самозайнятими особами, повинні задекларувати отримані доходи
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається, зокрема, дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), який визначається у порядку встановленому п. 170.1 ст. 170 ПКУ.
Тобто, фізичні особи, у разі надання ними в оренду житлових та нежитлових приміщень, автомобілів, техніки, обладнання чи іншого майна фізичним особам, які не є самозайнятими особами (ФОПми чи особами, які провадять незалежну професійну діяльність), повинні задекларувати отримані від такої оренди доходи та сплатити податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовий збір за ставкою 1,5% від доходу.
Так, підпунктом 170.1.5 п. 170.1 ст. 170 ПКУ встановлено, що в разі, якщо орендар майна є фізичною особою, яка не є самозайнятою особою, то особою, відповідальною за нарахування та сплату податку до бюджету є орендодавець.
Такий орендодавець повинен:
– самостійно нараховувати та сплачувати податок до бюджету в строки, встановлені ПКУ для квартального звітного (податкового) періоду, тобто, протягом 40 календарних днів, після останнього дня такого звітного (податкового) кварталу, а суму отриманого доходу та сплаченого протягом звітного податкового року податку та податкового зобов’язання за результатами такого року такий орендодавець має відображати в річній податковій декларації про майновий стан і доходи;
– у разі вчинення нотаріальної дії посвідчення договорів оренди об’єктів нерухомості, нотаріус зобов’язаний надіслати інформацію про такі договори до контролюючого органу за податковою адресою платника податку – орендодавця за формою та у спосіб, що встановлені Кабінетом Міністрів України.
Нагадаємо, що форма Податкової декларації про майновий стан і доходи затверджена Наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 (у редакції Наказу Міністерства фінансів України від 17.12.2020 №783), зі змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 17.05.2022 року № 143 «Про внесення змін до форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.06.2022 за № 593/37929).
За вибором платника податку декларацію можна подати в один із таких способів:
– за місцем своєї податкової адреси особисто або уповноваженою на це особою.
– надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення.
– в електронному вигляді – через Електронний кабінет платника.
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
Електронний документообіг між платниками податків та контролюючими органами
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що електронний документообіг між платниками податків та контролюючими органами здійснюється відповідно до ПКУ та Законів України №851 «Про електронні документи та електронний документообіг», № 2155 «Про електронні довірчі послуги» без укладення відповідного договору.
Перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків, визначає керівник платника податків, він же змінює їхні повноваження.
Суб’єктом електронного документообігу платник податків стає після надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі з дотриманням вимог Закону № 851 та Закону № 2155.
Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом припиняється виключно у випадках:
– отримання інформації від кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг про завершення строку чинності (або скасування) кваліфікованого сертифіката відкритого ключа керівника платника податків;
– отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про зміну керівника платника податків;
– отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про державну реєстрацію припинення юридичної особи;
– наявності в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків інформації про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця чи незалежної професійної діяльності фізичної особи;
– наявності в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків інформації про закриття реєстраційного номера облікової картки платника податків у зв’язку зі смертю.
Порядок обміну електронними документами платника податків та контролюючого органу затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
Декларування податку на прибуток за півріччя
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що з 01 липня по 09 серпня 2023 року триває кампанія декларування податку на прибуток за півріччя 2023 року (для платників, у яких звітним (податковим) періодом є квартал).
Декларація подається за оновленою формою – 31 березня 2023 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 20.02.2023 № 101 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств», з урахуванням змін, внесених наказом Мінфіну від 13.03.2023 № 130 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 20 лютого 2023 року № 101».
Платники податку, які застосовують особливості оподаткування діяльності з торгівлі валютними цінностями у готівковій формі, матимуть змогу подати Декларацію за оновленою формою, починаючи зі звітного (податкового) періоду – півріччя 2023 року із відображенням сплачених протягом такого звітного (податкового) періоду сум авансових внесків із пунктів обміну іноземних валют у додатку ОВ до Декларації, та врахувати відповідні суми у зменшення податкових зобов’язань із податку на прибуток підприємств у додатку ЗП до Декларації відповідно до положень п. 141.13 ст. 141 ПКУ. Зазначені роз’яснення наведено листом ДПС від 04.05.2023 № 9846/7/99-00-21-02-01-07. На вебпорталі ДПС у рубриці Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр електронних форм податкових документів розміщені електронні форми Декларацій (із змінами, внесеними Наказом №101) з додатками, які приймаються з 01.07.2023 за ідентифікаторами форм:
J0100124 – для юридичних осіб;
F0100724 – для фізичних осіб;
J0100924 – для інститутів спільного інвестування;
J0100524 – для виробників сільськогосподарської продукції за рік (річний податковий (звітний) період починається з 01 липня минулого звітного року і закінчується 30 червня поточного звітного року).
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
Коли контролюючий орган відмовляє в реєстрації РРО
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до п. 8 глави 2 розд. II Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 (далі – Порядок), протягом двох робочих днів після отримання заяви про реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-РРО (далі – заява за ф.№1-РРО) (додаток 1 до Порядку) за ідентифікатором форми J/F1311406 контролюючий орган відмовляє в реєстрації реєстратора розрахункових операції (далі – РРО), якщо:
– РРО вже зареєстрований;
– модель (модифікацію) РРО не включено або виключено з Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій;
– РРО не відповідає сфері застосування, зазначеній у реєстраційній заяві за ф. № 1-РРО;
– центр сервісного обслуговування (далі – ЦСО) не включено до Реєстру Центрів сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій;
– щодо господарської одиниці, вказаної у реєстраційній заяві за ф. № 1-РРО, суб’єкт господарювання не повідомив про такий об’єкт оподаткування контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 ПКУ, або згідно з таким повідомленням, відповідний об’єкт є закритим чи не експлуатується суб’єктом господарювання (повідомлення за ф. № 20-ОПП);
– СГ не включено до ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;
– СГ не перебуває на обліку в контролюючому органі, до якого подано реєстраційну заяву за ф. № 1-РРО;
– СГ або його відокремлені підрозділи не перебувають на обліку в контролюючому органі за адресою господарської одиниці, де буде використовуватися РРО;
-щодо договору між ЦСО та СГ про технічне обслуговування та ремонт РРО в контролюючому органі відсутнє повідомлення ЦСО про його укладання, або згідно з таким повідомленням відповідний договір розірваний або припинений;
– у контролюючому органі наявні відомості про РРО як про викрадений;
– екземпляр моделі (модифікації) РРО, що реєструється, відсутній в реєстрі екземплярів реєстраторів розрахункових операцій;
– СГ є пов’язаною особою з ЦСО.
За наявності підстав для відмови в проведенні реєстрації РРО контролюючий орган не пізніше 2-ох робочих днів з дати надходження документів для проведення реєстрації РРО надає або надсилає (поштовим відправленням або на електронну пошту) СГ повідомлення про відмову у проведенні реєстрації РРО, із зазначенням підстав для відмови або про таку відмову повідомляє у другій квитанції, у разі подання реєстраційної заяви за ф. № 1-РРО в електронній формі (п. 9 глави 2 розд. II Порядку).
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
Дублікат ліцензії на виробництво спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і пального
Головне управління ДПС у Київській області інформує платників податків, що статтею 3 Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» зі змінами і доповненнями (далі – Закон № 481) встановлено, що у разі втрати або пошкодження ліцензії, орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) протягом 7-ми робочих днів видає суб’єкту господарювання (у тому числі іноземному суб’єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) дублікат ліцензії. Строк дії дубліката ліцензії не може перевищувати строку дії, зазначеного у втраченій або пошкодженій ліцензії.
Згідно зі ст.4 Закону №481 за видачу дубліката ліцензії справляється плата у розмірі 780 грн., яка зараховується до місцевих бюджетів.
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
Витяг з Реєстру неприбуткових установ та організацій
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що відповідно до п. 12 прим. 1 Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №440 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок № 440), неприбуткові підприємства, установи та організації можуть звернутися до контролюючого органу із запитом про отримання витягу з Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр).
Запит про отримання витягу з Реєстру за формою згідно з додатком 3 подається особисто представником неприбуткової організації чи уповноваженою на це особою або надсилається поштою контролюючому органу за основним місцем обліку неприбуткової організації.
Усі розділи Запиту підлягають заповненню.
У запиті зазначається код згідно з ЄДРПОУ неприбуткової організації, який є критерієм пошуку відомостей у Реєстрі.
Запит обов’язково повинен бути підписаний керівником або особою, що має право підпису документів неприбуткової організації, із зазначенням дати.
Також запит можна подати засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
За Запитом неприбуткової організації контролюючий орган надає їй безоплатно протягом 3-ох робочих днів, які настають за днем отримання такого запиту, витяг з Реєстру за формою згідно з додатком 4, який містить відомості про неприбуткову організацію, визначені пунктом 11 Порядку № 440, або повідомлення про відсутність відомостей у Реєстрі за формою згідно з додатком 5 (далі – Повідомлення).
Витяг містить відомості з Реєстру, що актуальні на дату та час його формування, він є чинним до внесення змін до Реєстру в частині відомостей, що стосуються неприбуткової організації.
Витяг з Реєстру або Повідомлення надсилається поштою за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків або особисто вручається платнику податку (його представнику) за основним місцем обліку платника податків.
У режимі «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету створена можливість направлення платником до органу ДПС разом із супровідним листом Запиту за встановленою формою у форматі pdf (обмеження 5 МБ).
Датою подання Запиту із супровідним листом є дата реєстрації супровідного листа в органі ДПС. Протягом одного робочого дня після надсилання такого листа до органу ДПС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації. Інформацію щодо отримання та реєстрації листа в органі ДПС можна переглянути у підрежимі «Вхідні» режиму «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у підрежимі «Вихідні документи» режиму «Вхідні/вихідні документи».
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
Зміни до форм заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового, акцизної накладної та розрахунку коригування до неї, заявки на поповнення (коригування) залишку пального та залишку спирту етилового
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє платників податків, що 05 липня 2023 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 01.02.2023 № 55 (далі – Наказ № 55), яким внесені зміни до форм заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового (далі – Порядок № 55), що затверджені наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2020 № 729, зокрема:
– акцизну накладну форми «П», розрахунок коригування акцизної накладної форми «П», заявку на поповнення (коригування) залишку пального доповнено новою ознакою щодо умови оподаткування – «ввезені на митну територію України або вироблені в Україні важкі дистиляти та біодизель, які оподатковуються на умовах, встановлених пунктом 44 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, якщо замовником такого пального згідно з умовами договору є Міністерство оборони України»;
– акцизну накладну форми «П» доповнено двома новими напрямами використання пального: «18 – проведення суб’єктами літакобудування технологічних випробувань виготовлених авіаційних двигунів (уточнення напряму використання пального для суб’єктів літакобудування)» та «19 – реалізація важких дистилятів та біодизелю відповідно до пункту 44 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу Міністерству оборони України»;
– в акцизних накладних форми «П» та форми «С», складених до акцизної накладної, показники якої відмінено розрахунком коригування, крім реєстраційного номера реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних першого примірника такої накладної, передбачено зазначення дати її складання;
– посилання на Класифікатор об’єктів адміністративно-територіального устрою України ДК 014-97 «код за КОАТУУ» замінено посиланням на Кодифікатор адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, затвердженого наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 26.11.2020 № 290 «код територій»;
– зазначені зміни до форм акцизних накладних, розрахунку коригування акцизних накладних форми «П», заявки на поповнення (коригування) залишку пального відображено у Порядку;
– у Порядку № 55 уточнено вимоги щодо зазначення номера реєстрації транспортних засобів, які є акцизними складами пересувними і здійснюють перевезення пального/спирту етилового, а саме: причепа/напівпричепа як акцизного складу пересувного, з якого/на який пальне/спирт етиловий відвантажується (відпускається)/відвантажується (отримується).
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області