Відбулася стратегічна сесія освітян міста

12 вересня 2019 року в місті Переяславі-Хмельницькому відбулася стратегічна сесія з обговорення стратегії розвитку галузі освіти міста на період до 2027 року. Начальник відділу освіти Петро Ярмоленко зробив глибокий аналіз розвитку галузі освіти і науки за 2014-2018 роки та визначив стратегічні напрями розвитку освіти на період до 2027 року та пріоритетні завдання для їх досягнення. Директори загальноосвітніх навчальних закладів Олександр Батрак та Валентина Дем’яненко висвітлили основні проблеми, що стримують розвиток галузі освіти. Керівники визначили сильні і слабкі сторони в розвитку галузі освіти. У роботі стратегічної сесії взяли участь завідувач кафедри Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів Совенко Валерій Володимирович та заступник міського голови Переяслав-Хмельницької міської ради Валентина Губенко.

Головне завдання, що стоїть перед закладами освіти міста, всебічний розвиток учня як особистості, розвиток його талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей, формування громадянина здатного до свідомого суспільного вибору.

Основні тенденції розвитку галузі освіти:

1. Стабільна мережа закладів дошкільної, загально-середньої та позашкільної освіти.

2. Розширення гуртків у ПЗНЗБХТДЮМ

3.100% забезпечення дітей дошкільного віку суспільним дошкільним вихованням

4. Відкриття інклюзивно- ресурного центру (2018н.р)

5. Функціонування 12 інклюзивних класів у ЗОШ міста

6. Матеріально-технічне забезпечення класів НУШ

7. Постійні учасники Всеукраїнського конкурсу «Учитель року», які є лауреатами обласного етапу.

8. Участь освітніх закладів у Міжнародних проектах (ЗОШ І-ІІІ ст.№7,№3, гімназія).

9. Постійні переможці у Всеукраїнських учнівських олімпіадах,інтелектуальних конкурсах, МАН.

10. Щорічне виконання плану курсової перепідготовки.

Досягнення освіти міста Переяслава-Хмельницького за 2014-2018 роки

Пріоритетними завданнями освіти міста Переяслава-Хмельницького протягом 2014-2018 років були: розвиток освітньої системи та зміни, які сприятимуть підвищенню її якості та ефективності; забезпечення права на освіту та створення рівних можливостей для здобуття якісної освіти відповідно до потреб громадян; оновлення змісту і форм організації навчально-виховного процесу; розвиток системи безперервної освіти та навчання впродовж життя; посилення кадрового потенціалу системи освіти; формування соціально активної, відповідальної та толерантної особистості, яка усвідомлює свою приналежність до українського народу, європейської цивілізації; забезпечення громадянського, національно-патріотичного виховання дітей та молоді.

Загальна мережа навчальних закладів міста протягом останніх років залишається сталою – 8 загальноосвітніх навчальних закладів, із них 6 ЗОШ І-ІІІ ступенів, ЗОШ І ступеня, гімназія, 5 дошкільних навчальних закладів, 3 позашкільні навчально-виховні заклади (Станція юних туристів, Клуб юних моряків, Будинок художньої творчості дітей, юнацтва і молоді), міжшкільний навчально-виробничий комбінат, Будинок працівників освіти. 1 січня 2018 року відкрився інклюзивно-ресурсний центр для роботи з дітьми з особливими потребами.

З 2014 року по 2018 рік кількість класів змінилася з 120 до 130,( 2019 рік – 133 класи), а кількість учнів з 2935 до 3436( 2019р – 3542 учнів). Також зростає мережа груп закладів позашкільної освіти : в 2014 році функціонувало 858 груп, а в 2019р.-1268груп.

 Діюча освітня мережа повністю забезпечує потреби населення міста в загальноосвітній та позашкільній освіті, а також учні старшої школи мають можливість набути робітничі професії- водій автотранспортних засобів в міжшкільному навчально-виробничому комбінаті.

Відповідно до Всеукраїнської програми комп’ютеризації та інформатизації шкіл навчально-комп’ютерні комплекси діють у всіх загальноосвітніх навчальних закладах та у МНВК. Усі навчальні заклади підключені до мережі Інтернет.

Творчий, інтелектуальний потенціал людей є рушієм прогресу суспільства, тому обдарованість необхідно своєчасно виявляти і розвивати. Дуже приємно, що педагоги навчальних закладів міста Переяслава-Хмельницького не є байдужими до обдарованої молоді, що навчається у закладах, вчасно помічаючи та розкриваючи їхні таланти, зрощують призерів та переможців на освітянській ниві. Так, протягом 2014-2018 років переможцями обласного етапу учнівських олімпіад стали 87 учнів, а переможцями Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН 34 учні. Більше 50 учнів протягом 4-х років отримали атестати з відзнаками.

У навчальних закладах міста Переяслава-Хмельницького забезпечено право на освіту дітей з особливими потребами. Значно зростає мережа інклюзивних класів -в 2014 році функціонував 1 інклюзивний клас в ЗОШ І-ІІІ ст..№2, а в 2018 році в 6 школах відкрилося 11 інклюзивних класів, в яких навчалося  13 учнів, від 24 до 30 дітей  навчаються за індивідуальною формою навчання. Також діти з особливими потребами мають можливість отримувати кваліфіковану допомогу фахівцями комунальної установи «Переяслав-Хмельницького ІРЦ».

 Крім того у 2016-2018 роках здійснюється підвезення учнів з віддалених районів міста, на що витрачається близько 2 тис грн. щомісячно.

Щодо розвитку дошкільної освіти, то забезпечення конституційного права кожної дитини на здобуття дошкільної освіти  є надзвичайно важливим. Тому відсоток охоплення дітей організованим дошкільним вихованням протягом останніх чотирьох років постійно збільшувався. Спочатку всі діти дошкільного віку, чиї батьки потребували дошкільних закладів, відвідували садочки. На даний час дошкільною освітою охоплені всі діти 3-х річного віку та більша частина 2-х річних.

У всіх загальноосвітніх закладах міста стовідсотково охоплено гарячим харчуванням учнів 1-4 класів, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Наразі забезпечено за рахунок бюджету безкоштовне харчування учнів 1-4 класів та встановлено 60-% батьківську плату у дошкільних навчальних закладах. Щорічно проводяться всі необхідні тендери, укладаються договори на постачання продуктів харчування. Учні гімназії мають можливість харчуватися поза навчальним закладом та забезпечені буфетною продукцією.

У травні-червні щороку при загальноосвітніх закладах функціонують пришкільні табори відпочинку, в яких відпочиває 1000 дітей.

Протягом 2014-2018 років в усіх загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладах повністю замінено вікна на енергозберігаючі. В усіх дошкільних та двох загальноосвітніх навчальних закладах утеплено фасади та здійснено капітальний ремонт фасаду гімназії, а також у 2019 році завершено  утеплення фасаду найбільшого навчального закладу міста – ЗОШ І-ІІІ ст №7. Здійснено капітальні ремонти харчоблоків 4-х дошкільних навчальних закладів та 3-х загальноосвітніх навчальних закладів.

Всі навчальні заклади забезпечено внутрішніми вбиральнями: побудовано нові в закладах, де вони були відсутні та проведено ремонти існуючих вбиралень.

В 2018 та 2019 році оновлена матеріально – технічна база початкової ланки ЗОШ ( закуплено нові меблі, ноутбуки, телевізори, БПФ, магнітні та коркові дошки, дидактичні матеріали).

Протягом 2014-2018 років з міського бюджету витрачено на капітальні ремонти в навчальних закладах понад 11000  тис грн., а також залучено понад 3000 тис спонсорських коштів.

Основні проблеми, що впливають на розвиток галузі освіти:

1. Недостатнє матеріально-технічне забезпечення ЗОШ.

2. Недостатній рівень психолого-педагогічного супроводу учнів.

3. Недостатнє забезпечення молодих вчителів – предметників: з фізики, хімії, математики (через відсутність забезпечення житлом).

4. Відсутність спортивних стадіонів та спортивних залів в окремих школах, які відповідали б нормам.

5. Недостатнє забезпечення підручниками закладів освіти міста.

 

 

Додати коментар