4,8 млрд грн єдиного податку за 10 місяців: стабільне джерело розвитку Київщини
Стійке зростання надходжень до місцевих бюджетів Київщини залишається одним із найважливіших показників економічної активності регіону. За результатами січня–жовтня 2025 року платниками перераховано 4,8 млрд грн єдиного податку, що становить 17,0 % усіх доходів місцевих бюджетів. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження зросли на 13,8 %, або майже на 600 млн грн.
Цей податок традиційно залишається ключовим бюджетоформуючим джерелом для територіальних громад, адже сплачують його переважно представники малого та середнього бізнесу — підприємці, які забезпечують зайнятість, надають послуги й формують локальну економіку. Саме вони демонструють стабільність навіть у непростих умовах, доводячи, що прозорий бізнес — основа сильного регіону.
До п’ятірки громад, які забезпечили найбільші надходження від сплати єдиного податку, увійшли:
– Білоцерківська міська територіальна громада — 406,1 млн грн;
– Броварська міська ТГ — 391,3 млн грн;
– Борщагівська сільська ТГ — 362,0 млн грн;
– Ірпінська міська ТГ — 308,6 млн грн;
– Вишнева міська ТГ — 236,9 млн грн.
У цілому за десять місяців 2025 року до місцевих бюджетів Київської області надійшло 28,3 млрд грн, що на 5,6 млрд грн більше, ніж торік (темп росту — 124,4 %). Лише у жовтні місцеві бюджети отримали 3,3 млрд грн, що на 16,7 % більше відповідного показника 2024 року.
«Результати надходжень переконливо показують: там, де є відповідальний бізнес, там є стабільний бюджет і сильні громади», — наголосив начальник ГУ ДПС у Київській області Олександр Двірко.
Звільнення мобілізованих ФОП від сплати податків на час служби: на що звернути увагу
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що самозайняті особи, які мобілізовані або підписали контракт на військову службу, звільняються від сплати податків.
Право на звільнення передбачене Законом України № 4505-ІХ від 18 червня 2025 року, який набрав чинності 5 липня 2025 року.
Такі фізичні особи – підприємці (ФОП) та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, мали або не мали найманих працівників, звільняються від нарахування, сплати та подання звітності з:
– податку на доходи фізичних осіб (ПДФО);
– єдиного податку;
– військового збору.
Звільнення застосовується з 1 числа місяця, в якому таку особу призвано на військову службу або укладено з нею контракт (але не раніше 24 лютого 2022 року), до останнього дня місяця, в якому особа демобілізована (звільнена зі служби).
Як бути, якщо фізична особа після призову на військову службу або укладення контракту зареєструвалася як ФОП або як особа, яка провадить незалежну професійну діяльність?
У цьому випадку фізичні особи нараховують та сплачують податки на загальних підставах та подають звітність у звичайному порядку. З набранням чинності Закону № 4505 (з 5 липня 2025 року) право звільнення від сплати податків на таких осіб не розповсюджується.
Як бути, якщо мобілізований ФОП 3 групи перевищив протягом календарного року, в якому він проходив військову службу, встановлений обсяг доходу?
У разі невиконання такого переходу реєстрація платником єдиного податку може бути анульована. Підстави для цього визначені у:
– підпункті 298.2.3 пункту 298.2 статті 298 Податкового кодексу – перелік випадків та терміни, в які платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів;
-пункті 299.10 статті 299 – умови анулювання реєстрації.
Як бути, якщо анулювали статус платника єдиного податку під час служби за
наявність податкового боргу?
Якщо ФОП, який проходить військову службу, був виключений із реєстру платників єдиного податку за наявність податкового боргу, то податкова служба зобов’язана відновити його статус з дати анулювання, якщо анулювання сталося під час служби.
Звільнення мобілізованих ФОП від сплати податків на час служби: на що звернути увагу:
Згідно з абзацом першим пункту 25 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу певне коло фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП) та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, під час військової служби звільняється від обовʼязку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО), єдиного податку та ” військового збору у межах, визначених цим пунктом.
Закон України від 18 червня 2025 року Nº 4505-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо розширення доступу пацієнтів до лікарських засобів, що підлягають закупівлі особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоровʼя, шляхом укладання договорів керованого доступу» (далі – Закон Nº 4505) набрав чинності 05.07.2025, який, зокрема, врегулював питання практичного застосування окремих положень пункту 25 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, що діяли до набрання чинності Законом Nº 4505, та розширив коло самозайнятих осіб, на яке розповсюджується дія цього пункту, доповнивши його самозайнятими особами, які прийняті на військову службу за контрактом.
З урахуванням змін, внесених у Кодекс Законом Nº 4505, згідно з абзацом першим пункту 25 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу самозайняті особи (ФОП та особи, які провадять незалежну професійну діяльність), які мали або не мали найманих працівників, призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обовʼязків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, під час особливого періоду, визначеного Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», або за контрактом, на весь період їхньої військової служби (з першого числа місяця, в якому особу призвано на військову службу або в якому з особою укладено контракт, але не раніше 24 лютого 2022 року, до останнього дня місяця, в якому особу демобілізовано (звільнено з військової служби) звільняються від обовʼязку нарахування, сплати та подання податкової звітності з ПДФО відповідно до розділу IV цього Кодексу, звільняються від обовʼязку нарахування, сплати та подання податкової звітності з єдиного податку відповідно до глави 1 розділу XIV цього Кодексу, а також звільняються від обовʼязку нарахування, сплати та подання звітності з військового збору у складі податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб або єдиного податку відповідно до пункту 161 цього підрозділу.
Згідно з абзацом першим пункту 25 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу від обовʼязку нарахування, сплати та подання податкової звітності з ПДФО, єдиного податку та військового збору звільняються ті фізичні особи, які були зареєстровані як самозайняті до дати призову на військову службу або до дати укладання відповідного контракту, незалежно від отримання ними доходу / прибутку від провадження господарської діяльності (як бази оподаткування) під час проходження військової служби.
Натомість на фізичних осіб, які зареєструвалися як самозайняті особи після дати призову на військову службу під час мобілізації або після дати укладання відповідного контракту, дія пункту 25 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу не розповсюджується. Такі самозайняті особи виконують податковий обовʼязок на загальних підставах, визначених у Кодексі.
У Законі Nº 4505 встановлено, що нараховані контролюючим органом за період мобілізації або дії контракту суми авансових внесків з єдиного податку та військового збору, суми штрафних санкцій та пені за несплату (неперерахування) або сплату (перерахування) не в повному обсязі авансових , внесків з єдиного податку, ПДФО, військового збору в порядку та строки, визначені Кодексом, підлягають скасуванню (анулюванню) за звітні періоди, з урахуванням строку позовної давності, включно до першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому контролюючим органом отримані відомості про мобілізацію такої ФОП, укладений з такою особою контракт.
Зазначена норма не встановлює обмежень щодо скасування (анулювання) таких нарахувань у разі їх сплати самозайнятою особою.
ФОП – платники єдиного податку третьої групи самостійно розраховують податкові зобовʼязання з єдиного податку та військового збору, які зазначають у податковій декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця та сплачують у встановлені Кодексом терміни. Згідно з абзацом першим пункту 25 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу ФОП – платник єдиного податку третьої групи під час військової служби (під час мобілізації за призовом або на підставі укладеного контракту) звільняється від обовʼязку нарахування, сплати та подання податкової звітності з єдиного податку та військового збору. Одночасно такий платник не позбавлений права на подання податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця та, за бажанням, може подати таку декларацію, задекларувавши суму отриманого доходу від здійснення господарської діяльності під час проходження військової служби. Водночас такий платник єдиного податку не зобовʼязаний визначати грошові зобовʼязання з єдиного податку та військового збору до задекларованих доходів, а у разі їх визначення та сплати, має право подати уточнюючу податкову декларацію платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця, задекларувавши до зменшення раніше визначені грошові зобовʼязання з єдиного податку та військового збору, та скористатися правом на залік чи повернення надміру сплачених платежів.
Щодо порушення вимог перебування на спрощеній системі оподаткування Відповідно до підпункту 298.2.3 пункту 298.2 статті 298 Кодексу платники єдиного податку зобовʼязані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, у таких випадках та в строки:
1) у разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку першої і другої груп та нездійснення такими платниками переходу на застосування іншої ставки – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення;
2) у разі перевищення протягом календарного року обсягу доходу, встановленого підпунктом 3 пункту 291.4 статті 291 Кодексу, платниками єдиного податку першої і другої груп, які використали право на застосування інших ставок, встановлених для третьої групи, – з першого числа місяця, з наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення;
3) у разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку третьої групи (крім платників єдиного податку третьої групи – електронних резидентів (е-резидентів), – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення;
4) у разі застосування платником єдиного податку іншого способу розрахунків, ніж зазначені у пункті 291.6 статті 291 Кодексу (крім платників єдиного податку третьої групи – електронних резидентів (е-резидентів), – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому допущено такий спосіб розрахунків;
5) у разі здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, або невідповідності вимогам організаційно-правових форм господарювання – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності або відбулася зміна організаційно-правової форми;
6) У разі перевищення чисельності фізичних осіб, які перебувають у трудових відносинах з платником єдиного податку, – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому допущено таке
перевищення;
7) у разі здійснення видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку (крім платників єдиного податку третьої групи – електронних резидентів (е-резидентів) – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності;
8) у разі наявності податкового боргу у розмірі, що перевищує суму, визначену абзацом третім пункту 59.1 статті 59 Кодексу, на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів – в останній день другого із двох послідовних кварталів;
81) у разі наявності податкового боргу з єдиного податку у платника єдиного податку, який самостійно визначив позитивне значення різниці між сумою загального мінімального податкового зобовʼязання та загальною сумою сплачених податків, зборів, платежів та витрат на оренду земельних ділянок за останній податковий (звітний) рік, на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів – в останній день другого із двох послідовних кварталів;
9) у разі здійснення платниками першої або другої групи діяльності, яка не передбачена у підпунктах 1 або 2 пункту 291.4 статті 291 Кодексу відповідно, – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому здійснювалася така діяльність.
Згідно з пунктом 299.10 статті 299 Кодексу реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу, зокрема, у випадках, визначених підпунктом 298.2.3 пунктом 298.2 статті 298 Кодексу.
Водночас відповідно до Закону Nº 4505 ФОП, які мали або не мали найманих працівників, призваним на військову службу під час мобілізації або залученим до виконання обовʼязків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, під час особливого періоду, визначеного Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», або за контрактом, реєстрація яких як платника єдиного податку анульована за рішенням контролюючого органу на підставі підпункту 8 підпункту 298.2.3 пункту 298.2 статті 298 Кодексу під час проходження ними військової служби, контролюючий орган відновлює таку реєстрацію з дати анулювання.
Отже, ФОП під час військової служби (під час мобілізації за призовом або на підставі укладеного контракту) зобовʼязаний на загальних умовах дотримуватися вимог підпункту 298.2.3 пункту 298.2 статті 298 Кодексу, за винятком вимог, визначених у підпункті 8 підпункту 298.2.3 пункту 298.2 статті 298 Кодексу. А у разі їх не дотримання може бути виключений з реєстру платників єдиного податку з відповідними податковими наслідками.
(Закон України від 18.06.205 року №4505-IX “Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо розширення доступу пацієнтів до лікарських засобів, що підлягають закупівлі особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, шляхом укладення договорів керованого доступу» (далі Закон №4505))
На Київщині припинено діяльність нелегальної автозаправної станції
Співробітниками відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту Головного управління ДПС у Київській області для забезпечення декларування суб’єктами господарювання реальних доходів від провадження господарської діяльності здійснюється постійний контроль за дотриманням порядку проведення розрахунків суб’єктами господарювання під час роздрібної торгівлі пальним.
Днями в ході заходів податкового контролю податківці за участі співробітників територіального органу Національної поліції у Київський області припинили діяльність нелегальної АЗС на Київщині.
Як встановлено під час перевірки, громадянин, налагодив продаж пального без реєстрації, як суб’єкта підприємницької діяльності, та без відповідної ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.
Порушення зафіксовані актом перевірки та протоколом про адміністративне правопорушення за ч. 1 ст. 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Співробітниками Національної поліції були вилучені з незаконного обігу паливно-мастильні матеріали.
Повернення помилково та/або
надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені
На виконання ст.43 Податкового кодексу України (далі-ПКУ) від 02 грудня 2010 року №2755-VІ із змінами та доповненнями, Порядком інформаційної взаємодії Державної податкової служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2019 № 60 (Далі – Наказ №60), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 08.04.2019 за № 370/33341 повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань, пені та перерахування між видами доходів і бюджетів коштів, помилково та/або надміру зарахованих до відповідних бюджетів через єдиний рахунок, у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які повертаються територіальним органом ДПС на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку його загального річного оподатковуваного доходу (далі – податкова декларація)), поданої до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення.
У заяві платник зазначає назву помилково та/або надміру сплаченого податку, збору, платежу, його суму, дату сплати і реквізити з платіжного документа, за якими кошти перераховано до бюджету (код класифікації доходів бюджету, бюджетний рахунок, на який перераховано кошти, код ЄДРПОУ територіального органу Казначейства, на ім’я якого відкрито рахунок), та визначає напрям перерахування помилково та/або надміру сплачених коштів, що повертаються:
– на поточний рахунок платника податків в установі банку;
– на єдиний рахунок (у разі його використання);
– на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету.
Заява подається до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені.
Тобто, заява може бути подана в електронній формі через приватну частину Електронного кабінету через режим «Ведення звітності» за ідентифікатором форми F/J 1302002 та у довільній формі через режим «Листування з ДПС» або засобами програмного забезпечення «Єдине вікно подання електронної звітності» (забезпечує обробку Заяв, сформованих будь-яким програмним забезпеченням, в тому числі і спеціалізованим клієнтським програмним забезпеченням для формування та подання звітності до ІКС «Єдине вікно подання електронної звітності»).
При створенні заяви в режимі «Ведення звітності» платник самостійно встановлює фільтр за параметрами «рік», «період», «тип форми», зокрема «F/J13 Запити». З переліку запитів обирає необхідну форму заяви (F/J 1302002), а потім відповідний територіальний орган ДПС: «регіон», «район» (за замовчуванням встановлено орган ДПС за місцем основної реєстрації).
У запропонованій формі заяви необхідно заповнити відповідні поля електронного документу, підписати та надіслати, при цьому реєстраційні дані заповнюються автоматично.
Додатково до заяви платник може подати копію платіжного документа, на виконання якого помилково та/або надміру сплачений платіж перераховано до бюджету. Для цього у вкладці «Додатки» потрібно обрати опцію «Додати» документ довільного формату (F/J 1360102) та заповнити обов’язкові поля форми.
В подальшому, для уточнення реквізитів рахунків пропонуємо скористатись модернізованим електронним сервісом «Електронний кабінет платника», розміщеному на офіційному веб-порталі ДПС України http://cabinet.tax.gov.ua.
Повернення помилково та/або надміру сплачених сум ЄСВ
Порядок зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів затверджений наказом від 23.07.2021 № 417 (далі – Порядок №417).
У випадку надмірної сплати сум ЄСВ на рахунок 3556 перерахунок надміру або помилково сплачених коштів здійснюється органами ДПС на підставі заяви платника за формою, визначеною у додатку 1 Порядку №417.
Відповідно до п. 6 Порядку №417 повернення надміру та/або помилково сплачених коштів здійснюється виключно на підставі заяви платника податку та додатком (оригінал або завірена ним копія розрахункового документа (квитанція, платіжне доручення тощо), що підтверджує сплату коштів.
Заява може бути подана платником до ГУ ДПС у Київській області в паперовій формі за адресою: м. Київ, вул. Святослава Хороброго, 5А або в електронній формі через електронний кабінет та з дотриманням вимог законодавства у сферах захисту інформації, електронних довірчих послуг та електронного документообігу (режим «Листування з ДПС»).
В подальшому, для уточнення реквізитів рахунків пропонуємо скористатись модернізованим електронним сервісом «Електронний кабінет платника», розміщеному на офіційному веб-порталі ДПС України http://cabinet.tax.gov.ua.
Податкова Київщини без бар’єрів: сервіси поруч із вами
Безбар’єрність — це про повагу до людини, зручний сервіс і рівні можливості. На Київщині ми послідовно втілюємо підхід, коли кожен платник отримує допомогу швидко, зрозуміло, без зайвих перешкод.
Які бувають види безбар’єрності?
– Фізична: доступні входи, навігація в ЦОП, пріоритетне обслуговування людей з інвалідністю, супровід модератором.
– Цифрова: послуги онлайн цілодобово — з дому, офісу чи смартфона.
– Інформаційна: прості роз’яснення, зручні формати подачі, оперативні відповіді.
– Комунікаційна: ввічливе ставлення, чутливе спілкування, увага до потреб кожного.
– Освітня та економічна: консультації, тренінги, підтримка підприємців і самозайнятих.
Сервіси ДПС, якими варто користуватися вже сьогодні:
– Електронний кабінет платника — подання звітності, довідки, стан розрахунків, офіційне листування онлайн.
– Мобільний застосунок “Моя податкова” — ключові функції у смартфоні, коли зручно вам.
– Комунікаційна платформа зворотного зв’язку — ставте запитання, отримуйте відповіді, залишайте пропозиції.
– Контакт-центр 0 800 501 007 — професійні консультації без візиту до інспекції.
– ЦОПи Київщини — інклюзивні приміщення, допомога модераторів, пріоритетне обслуговування для маломобільних груп.
– Офіси податкових консультантів — практичні поради щодо звітності, реєстраційних дій, використання е-сервісів.
Разом формуємо сервіс нового рівня: зручно, прозоро, для кожного.
Податкова служба Київщини та служба зайнятості об’єднують зусилля задля розвитку підприємництва
Днями начальник Головного управління ДПС у Київській області Олександр Двірко разом із керівником Київського обласного центру зайнятості Денисом Дармостуком здійснили робочий візит до Офісу «Зроблено в Україні» на базі Ірпінського міського центру зайнятості та до Офісу податкових консультантів у місті Буча.
Щодня до офісу «Зроблено в Україні» звертаються люди, які мають бажання розпочати власну справу, але потребують чітких і зрозумілих рекомендацій щодо перших кроків. Саме тут виникає важлива синергія між нашими службами: спрямовані до податкових консультантів відвідувачі отримують не лише поради, а й практичну експертизу — від вибору системи оподаткування до планування діяльності.
До зустрічі долучилися підприємці, які отримали державні гранти за підтримки офісів «Зроблено в Україні», — вони ознайомилися з роботою Офісу податкових консультантів та можливостями сервісу. Фахові поради щодо оподаткування, звітності та ведення бізнесу допоможуть їм уникати типових помилок, працювати легально й упевнено, що сприятиме появі прозорих бізнесів і нових робочих місць у регіоні.
Співпраця податкової служби та служби зайнятості має значний потенціал. Обмін досвідом, спільні консультаційні ініціативи, інформаційна підтримка й поєднання наших ресурсів формують єдиний, повноцінний ланцюг допомоги громадянам: від ідеї — до реєстрації бізнесу та його успішного ведення.
Вдячні Денису Дармостуку та всій команді Київського обласного центру зайнятості за конструктивний діалог, відкритість до партнерства й спільне бачення майбутнього Київщини. Ми й надалі готові розвивати партнерство, об’єднувати зусилля, покращувати сервіси та створювати умови, у яких підприємцю буде комфортно не лише починати, а й зростати.
Продаж товарів у магазині на території ринку: чи може підприємець бути платником єдиного податку першої групи
Питання визначення групи платника єдиного податку для підприємців, які здійснюють роздрібний продаж товарів, залишається актуальним, зокрема для ФОП, що працюють на території ринків. Важливо розрізняти торгівлю з торговельного місця на ринку та торгівлю в магазині, навіть якщо магазин розташований у межах території ринку. Саме від цього залежить можливість застосування першої групи єдиного податку.
Кому дозволено бути платником єдиного податку першої групи
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що згідно з пп. 1 п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України, платниками єдиного податку першої групи можуть бути фізичні особи – підприємці, які:
– не використовують працю найманих осіб;
– здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або надають побутові послуги населенню;
– мають обсяг доходу не більше 167 розмірів мінімальної заробітної плати на рік.
Отже, ключова умова для застосування першої групи: торгівля має здійснюватися саме з торговельного місця на ринку, а не в окремому торговельному об’єкті.
Чим магазин відрізняється від торговельного місця на ринку
Згідно з абзацом третім п. 13 Правил торгівлі на ринках, затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної податкової адміністрації України, Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації України від 26.02.2002 № 57/188/84/105 зі змінами та доповненнями (далі – Правила № 57), торговельне місце – площа, відведена для розміщення необхідного для торгівлі інвентарю (вагів, лотків тощо) та здійснення продажу продукції з прилавків (столів), транспортних засобів, причепів, візків (у тому числі ручних), у контейнерах, кіосках, палатках тощо. Розмір торговельного місця визначається в правилах торгівлі на ринках, що затверджуються відповідно до законодавства.
У той же час магазин є окремою капітальною спорудою із власним приміщенням, комунікаціями та окремою поштовою адресою.
Згідно з п. 2 Положення, затвердженого постановою КМУ № 868, торговельні об’єкти у вигляді магазинів, супермаркетів чи торговельних центрів не належать до ринків, навіть якщо вони розташовані на їхній території.
Отже, фізична особа – підприємець, яка здійснює роздрібний продаж товарів в магазині, що розташований на території ринку, не може бути платником єдиного податку першої групи, оскільки об’єкт торгівлі, який функціонує як магазин є відокремленою капітальною спорудою та не належить до ринку.
Детальніше про це читайте у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДПС (ЗІР) за посиланням: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=40695
Сервіс «Е – повідомлення» для інформування платників податків про суми помилково сплачених податкових платежів, єдиного внеску
Головне управління ДПС в Київській області повідомляє, що з метою підвищення рівня інформування платників податків про суми помилково сплачених податкових платежів, єдиного внеску розроблено та впроваджено новий сервіс «Е – повідомлення».
Платники податків, користувачі електронного кабінету, мають можливість отримувати в розділі «Вхідні/вихідні документи»/ «Вхідні»/ «Повідомлення»/ «Електронне інформаційне повідомлення про помилкову сплату платежів» та миттєво здійснювати направлення до територіального органу ДПС, в якому обліковуються такі суми, заяву про перерахування коштів в електронному форматі.
В інформаційному повідомленні про помилкову сплату платежів за формою J/F14900 зазначаються реквізити платіжної інструкції, а саме код територіального органу ДПС, код територіальної громади, код та назва платежу, дата, номер та сума платіжної інструкції, бюджетний або небюджетний рахунок IBAN.
Поряд з цим, посадові особи, які за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань є керівником підприємства, установи, організації, чи самозайнятою особою, чи фізичною особою – платником податків, також мають можливість отримувати додаткове повідомлення шляхом приєднання до сервісу «InfoTAX».
Тимчасове звільнення від податкових обов’язків для платників податків – фізичних осіб – резидентів України, зокрема самозайнятих осіб
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225 затверджено Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків (далі – Порядок №225), в якому передбачено перенесення термінів подання звітності та сплати податків на дату після закінчення воєнного стану або відновлення можливості виконання платником своїх обов’язків.
Підставами неможливості виконання платником податків – фізичною особою, зокрема самозайнятою особою, податкових обов’язків, крім підстав, встановлених підпунктами 102.6.1 – 102.6.5 пункту 102.6 статті 102 глави 9 розділу II Податкового кодексу України, є:
1) перебування в окупованому населеному пункті;
2) лікування у зв’язку з пораненням;
3) мобілізація до ЗСУ або перебування в підрозділах територіальної оборони;
4) належність до військових формувань;
5) втрата первинних документів,
6) знищення комп’ютерного обладнання;
7) інші обставини (повний перелік – п.2 розділу ІІ Порядку №225), підтверджені документально.
У разі неможливості виконання платником податків податкового обов’язку, платник податків подає заяву про відсутність такої можливості разом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, які передбачені переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків – фізичної особи, зокрема самозайнятої особи, своєчасно виконати свій податковий обов’язок, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225
Для отримання інформаційно – консультаційних послуг звертатися за телефоном 200-37-16
Новини ДПС:
Терміни та порядок отримання першої та другої квитанцій при надсиланні електронних документів
Леся Карнаух: З початку року до бюджету надійшло понад 13,2 млрд грн «податку на Google»
Уряд призначив Теодозію Чернецьку заступницею Голови ДПС
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
Підписатись на сторінку Ютуб ГУ ДПС у Київській області
https://youtube.com/channel/UCorQvlqMpj1Tnvz35Mgg6g?si=5OtBBEN5G8bh3q7f










