Відповідно до Закону України «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні» з 01.12.2021 року при реєстрації або знятті з реєстрації місця проживання відповідний штамп до паспорта громадянина України зразка 1994 року (книжечка) не вноситься, відповідно для власників паспортів-книжечок та ID-карток підтвердженням місця реєстрації є виключно витяг з реєстру територіальної громади.
Тобто ВИТЯГ – це документ, що підтверджує поточне або попереднє задеклароване місце реєстрації.
Для чого потрібен витяг про місце проживання?
Отримання витягу з місця проживання, який також називають витягом з реєстру територіальної громади, потрібне для підтвердження задекларованого або зареєстрованого місця проживання. Цей документ містить інформацію про поточне або попереднє місце реєстрації, а також може містити дані про попередні періоди реєстрації.
Як перевірити, що витяг дійсний?
Кожен витяг містить унікальний номер та QR-код. Щоб перевірити достовірність витягу, відскануйте QR-код камерою смартфона.
Відомості про задеклароване місце проживання відсутні. Що робити?
Необхідно актуалізувати громадянину дані про себе та своє зареєстроване місце проживання у реєстрі.
Це можна зробити онлайн за допомогою послуги Актуалізації даних у Реєстрі територіальної громади через Дія або звернутись особисто до ЦНАП (старости відповідного старостинського округу) за місцем реєстрації для внесення даних до реєстру.
Якщо місце проживання зареєстроване у Автономній Республіці Крим або окремих районах Донецької та Луганської областей, витяг про місце реєстрації отримати неможливо.
Важливо: Реєстр територіальної громади створений у 2016 році, тому даних про території, окуповані у 2014-2015 роках він не містить. Для підтвердження зареєстрованого місця реєстрації використовується паспорт у формі книжечки або е-паспорти у Дії, якщо відомості про реєстрацію особи були внесені до демографічного реєстру.
Як отримати витяг?
Витяг можна отримати як в електронному вигляді через портал «Дія», так і особисто звернувшись до ЦНАП або в старостат.
Хто має звернутися?
Витяг про реєстрацію місця проживання може отримати особа, щодо якої він видається, або її законний представник (батьки, опікуни, піклувальники). Також витяг може отримати представник за наявності довіреності та документа, що посвідчує його особу. Для дитини до 14 років витяг замовляють батьки.
Детальніше:
- Особисто – фізична особа може отримати витяг особисто, звернувшись до відповідного органу реєстрації або центру надання адміністративних послуг (ЦНАП).
- Через законного представника – батьки, опікуни, піклувальники мають право отримати витяг для дитини або особи, над якою вони здійснюють опіку/піклування.
- Через представника за довіреністю – якщо особа не може отримати витяг особисто, вона може видати довіреність на іншу особу, яка зможе отримати документ від її імені.
- Онлайн через Дію – діти після досягнення 14 років, які мають паспорт, можуть отримати витяг самостійно через додаток Дія. Батьки можуть замовити витяг про місце реєстрації дитини через Дію (до досягнення 14 років), вказавши дані свідоцтва про народження дитини.
Перелік документів для отримання витягу:
- Паспорт: (або інший документ, що посвідчує особу).
- Ідентифікаційний код.
- Документ, що підтверджує право власності на житло: (у разі звернення власника).
- Документ, що посвідчує особу представника та документ, що підтверджує його повноваження: (у разі звернення представника).
- Свідоцтво про народження дитини: (для отримання витягу для дитини).
Важливо: Витяг з реєстру територіальної громади дійсний до моменту зміни реєстрації місця проживання, тобто до моменту, коли особа змінить своє місце проживання.
Але: деякі установи (банк, суд, нотаріус) можуть вимагати витяг, виданий не пізніше ніж за 1 або 3 місяці.
Витяги з реєстру територіальної громади, отримані в електронній або паперовій формі, мають однакову юридичну силу.










