Доступність, швидкість надання якісних медичних послуг, поєднання підрозділів екстреної і первинної допомоги – саме так сьогодні працює Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф. Цей досвід є гарним прикладом, який має бути поширений в інших регіонах України. Про це під час відвідування Одеського обласного центру екстреної медичної допомоги і медицини катастроф заявив Віце-прем’єр-міністр – Міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Геннадій Зубко.
«Для нас дуже важливим є забезпечення медичного працівника або лікаря, який працює безпосередньо в сільській амбулаторії. Це не тільки питання впровадження програмного забезпечення або медичного обладнання, це, в першу чергу, – запроваджені на місцевому рівні протоколи і процедури, які можна буде в майбутньому систематизувати і стандартизувати на рівні держави», – наголосив Геннадій Зубко.
За його словами, Одеській області вже погоджено проект мережі з 29 амбулаторій. І важливим кроком у їх впровадженні є залучення фахових лікарів і зменшення відстані від лікаря до пацієнта.
У містах 10-ти хвилинне прибуття на місце виклику складає – 93%, у сільській місцевості – 83%. Зараз на «103» до служби можуть зателефонувати майже 2 млн осіб, це 86% жителів області. З них — майже 600 тисяч в сільській місцевості.
«Ініціатива Президента України Петра Порошенка з реформування сільської медицини дозволить впровадити якісну первинну допомогу у сільській місцевості, в першу чергу завдяки телемедицині. Сьогодні ми побачили, що ті медичні бригади, які працюють в екстреній допомозі, можуть швидко передати рентгенологічні дані та електрокардіограми в Центр телемедичних консультацій, де спеціалісти визначають рівень критичності стану пацієнта і рівень допомоги, яку він потребує. І вже 30 ФАПів області підключені до цієї послуги», – розповів Геннадій Зубко.
Серед нововведень, які запрацювали в Одеській області – Єдина оперативна диспетчерська служба та Центр телемедичних консультацій, які забезпечують: щосекундний розрахунок відстані від нерозподілених викликів до всіх бригад з урахуванням маршрутів, визначення місця виклику 103, найближчої бригади і оптимального маршруту, супровід дій лікаря/фельдшера бригади, отримання консультації на догоспітальному етапі обслуговування пацієнта, використання мобільної телемедицини і оперативного прийняття рішень щодо стану пацієнта.
«Якісна медична послуга із застосуванням сучасних технологій цілком реальна! Потрібно лише бажання й швидко рухатись!» – наголосив урядовець.