Ігнорування, контроль і пасивна агресія. МОН назвало неочевидні форми булінгу в школах

Іноді булінг у школах може проявлятися у систематичних щоденних дрібницях. Їх важко розпізнати, але вони можуть руйнувати самооцінку дитини та часто залишаються непомітними для дорослих.

Міністерство освіти і науки України разом з програмою ментального здоров’я “Ти як?” розповіло, які є неочевидні прояви булінгу і як їх розпізнати. У відомстві наголосили, що ефективною протидією булінгу є постійне проведення превентивної роботи на загальношкільному рівні.

Ігнорування або соціальне виключення. Це може проявлятися, коли однокласники постійно не запрошують когось до гри або скасовують свої плани, якщо ця дитина хоче приєднатися. Також можеть створватися “таємні групи”, з яких окремих дітей навмисно виключають.

Ігнорування, контроль і пасивна агресія. МОН назвало неочевидні форми булінгу в школах

Пасивна агресія. Це може бути регулярне використання сарказму або двозначних коментарів щодо інших. Так звані “жартівливі коментарі”, які ображають інших, можуть завдавати самооцінці дитині великої шкоди.

Маніпуляції та контроль. Зазвичай такий вид булінгу проявляється через обман, психологічний тиск або емоційний шантаж.

Наприклад, фрази на кшталт “Якщо ти цього не зробиш, ми більше не будемо з тобою спілкуватися” – це тиск через дружбу, що систематично й негативно впливає на дитину. Часто маніпуляції можуть проявлятися через нав’язливу “допомогу”, яка формує в дитини враження, що вона неспроможна впоратися самостійно.

Ігнорування, контроль і пасивна агресія. МОН назвало неочевидні форми булінгу в школах

Акцент на відмінностях. Однолітки можуть нагадувати дитині про її соціальний статус, особливості зовнішності чи досягнення через “невинні” коментарі, які насправді спрямовано на глузування.

У МОН нагадали, що ті, хто спостерігає, сміється чи іншим способом заохочує дії кравдника, також беруть участь у булінгу.

Додати коментар