Більшість дітей-сиріт в інтернатах та дитячих будинках з різних причин (здоров’я, вік, юридичний статус) не можуть бути усиновленими. У дітей старше п’яти років шанси знайти батьків різко знижуються. Бажаючих усиновити підлітка – одиниці. Це наносить значну шкоду їх емоційному та душевному стану. В результаті, діти не підготовлені до самостійного життя, тому, більшість з них після виходу із інтернату ведуть асоціальний спосіб життя (кримінал, проституція, наркоманія, алкоголізм, бродяжництво і т.д.).
Згідно статистики в Україні біля 80 000 дітей-сиріт знаходяться в 760 інтернатах та дитячих будинках України.
Після виходу із інтернатних закладів:
– кожна друга дитина здійснює злочин;
– кожна п’ята – стає бомжем;
– кожна сьома – здійснює спробу самогубства;
– тільки 1% дітей-сиріт отримує вищу освіту.
Все це відбувається тільки тому, що діти-сироти не готові до реального життя за стінами інтернату, не знають елементарних речей – як готувати їжу, заробляти гроші, робити покупки та інше.
Але найбільша проблема полягає в тому, що вони залишаються надзвичайно самотніми, поряд з ними немає ні однієї надійної людини, до якої вони могли б звернутися за допомогою.
Більшість дітей-сиріт мають низькі шанси на всиновлення. Вони залишаються один на один зі своїми проблемами і потребують підтримки.
Тому актуальною та нагальною стала потреба у пошуку такої форми взаємодії, яка б забезпечила можливість дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, мати за друга-порадника значущу, авторитетну людину, з метою підготовки кожної дитини до самостійного життя. Так з”явилась ідея розвитку наставництва в Україні як альтернативна форма допомоги дітям-сиротам: знайти дитині-сироті дорослого друга, Наставника, який допоможе адаптуватися в самостійному житті.
Мета Проекту – підготовка до самостійного життя дітей-сиріт, які знаходяться в інтернатах та дитячих будинках, через наставництво.
Наставник – це доросла людина, яка стає значимою для дитини, яка хоче і може присвячувати їй свій час, знання та сили.
Мета Наставника:
навчити дитину навичкам самостійного життя у суспільстві;
передати культурні, духовні та моральні цінності;
допомогти дитині розвинути свій потенціал та визначити власні життєві цілі;
стати дитині вірним товаришем і підтримкою у будь-яких ситуаціях.
Кожній дитині потрібна людина, якій можна було би довіряти і на яку можна покластися.
У багатьох із нас колись були значимі люди: батьки, тренери чи вчителі. Ці люди мали великий вплив на вибір нами цінностей, життєвих принципів. Вони були для нас прикладом, захисниками, порадниками і просто друзями. Наставник є тим, хто об’єднує всі ці функції.
Ви можете стати першою такою людиною в житті сироти, її старшим братом чи сестрою, дядьком або тіткою. Познайомтеся та подружіться з дитиною. Якщо це можливо, відвідуйте її та беріть із собою у поїздки, якщо ні – листуйтеся з нею, спілкуйтеся по телефону чи за допомогою інтернету. Моліться за неї і регулярно спілкуйтеся з нею, діліться своїм життєвим досвідом. Станьте для дитини провідником у доросле самостійне життя!
Якщо Ви бажаєте стати Наставником для дитини–сироти, зверніться за детальною інформацією до Центру соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді Переяслав-Хмельницької міської ради за адресою: м. Переяслав-Хмельницький, вул. Шевченка,22-а, тел. 5-45-37 , mcsssdm54537@ukr.net