Конкурс грантів «Залучення молодих чоловіків та жінок до процесу відновлення України через проведення молодіжних обмінів»

Цей Конкурс пропозицій (КП) проводиться проєктами UNDP «Підтримка громадянського суспільства та молоді» (ПГСМ) і «Сприяння безпеці людини в Україні через реагування на багатовимірну кризу, спричинену війною».

1 січня 2023 року UNDP в Україні за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Данії розпочала реалізацію проєкту «Демократизація та права людини 2023–2026», у рамках якого до 31 грудня 2026 року реалізовуватиметься субпроєкт «Підтримка громадянського суспільства та молоді» (ПГСМ). Проєкт має тривимірний формат і завдання.

По-перше, розгортаючись передусім на локальному рівні, він має на меті посилити організації громадянського суспільства задля забезпечення активної участі громадянського суспільства у зміцненні стійкості України, процесах сталого відновлення та розвитку й налагодження зв’язку між чинними ОГС та молодіжними групами, особливо новоствореними ініціативами (які з’явилися після лютого 2022 року), що сприятиме взаємному збагаченню навичками. 

По-друге, проєкт втілюється на центральному рівні для створення більш сприятливого політичного середовища для ОГС та підтримки національного «молодіжного механізму». На національному рівні UNDP також співпрацює з Міністерством молоді та спорту України (далі — Мінмолодьспорт) над трансформацією Програми «Молодіжний працівник», розробляючи додаткові вправи з розвитку спроможності, курси та навчальні заходи для молодіжних працівників і допомагаючи Українському молодіжному фонду розпочати роботу. Проєкт ПГСМ надає ОГС підтримку у моніторингу впровадження молодіжної політики національного рівня, оцінюванні прогресу та окресленні сфер, що потребують додаткових зусиль. 

По-третє, проєкт ПГСМ покликаний підтримати активну участь української молоді у відновленні України шляхом розвитку навичок громадянської участі та лідерства. ПГСМ підтримує молодіжні проєкти та ознайомлює молодих жінок і чоловіків зі специфікою роботи органів місцевого самоврядування для реалізації ініціатив із соціальної згуртованості відповідно до місцевих потреб. 

Проєкт UNDP «Сприяння безпеці людини в Україні через реагування на багатовимірну кризу, спричинену війною», що розпочався у січні 2023 року за підтримки Японії, має на меті посилити безпеку людини в Україні шляхом реагування на багатовимірну кризу, спричинену війною, та вирішення проблеми високої вразливості внаслідок тривання бойових дій, а також шляхом сприяння інклюзивному плануванню відновлення на місцевому рівні. У рамках Проєкту визначено п’ять результатів, яких потрібно досягти задля посилення безпеки вкрай вразливих унаслідок війни людей, що перебувають в Україні та поза її межами.

o        Результат 1. Відновлення базової інфраструктури та надання обладнання і матеріалів для забезпечення базових послуг життєзабезпечення і сприяння підготовці до зимового періоду.

o        Результат 2. Посилення спроможності органів з розмінування та служб реагування на надзвичайні ситуації для захисту цивільного населення від вибухонебезпечних боєприпасів та екологічної небезпеки.

o        Результат 3. Посилення спроможності місцевих органів влади розчищати уламки та небезпечні залишки зруйнованих споруд, а також збирати та безпечно утилізувати тверді відходи.

o        Результат 4. Посилення державної системи для управління кризами, раннього відновлення та надання базових послуг для вразливих верств населення.

o        Результат 5. Розвиток спроможності національних і місцевих державних і неурядових організацій для підвищення безпеки громад, утвердження прав людини та доступу до правосуддя для всіх людей, із акцентом на ВПО та вразливі групи.

UNDP визнає молодь ключовими агентами змін у розвитку стійкості та сталому відновленні, а також у досягненні тривалішого, міцного миру. Спираючись на тісні відносини з Міністерством молоді та спорту України і значний досвід підтримки участі молоді на національному, регіональному та місцевому рівнях, UNDP підтримує врахування думок молоді та її участь у процесах ухвалення рішень на всіх рівнях роботи з відновлення.

Повномасштабне вторгнення Російської Федерації в Україну суттєво вплинуло на становище української молоді, спричинивши переривання процесу навчання, переміщення та психологічні травми. Під час загальнонаціонального опитування «Вплив війни на молодь в Україні» близько 82% молодих людей повідомили, що зазнали втрат через війну. Кількість молодих людей, які за перший рік повномасштабного вторгнення долучилися до волонтерської діяльності, у 2022 році зросла до 30% (UNDP & UNFPA, 2023). Як засвідчили результати дослідження, молодь демонструє високе почуття громадянського обов’язку, тобто високий рівень відповідальності за майбутнє та добробут свого суспільства й країни, усвідомлення, що звичайні люди можуть щось змінити у своїй спільноті. Зокрема, 83% молодих людей хочуть брати участь у заходах із відновлення та відбудови (IREX, 2023).

У 2023 році UNDP у співпраці з Міністерством молоді та спорту України й обраними партнерами підтримала програму ВІДНОВА:UA, спрямовану на залучення молоді до відновлення України та нормалізації життя в постраждалих від війни громадах за допомогою молодіжних обмінів. У червні–вересні 2023 року 21 організація громадянського суспільства (ОГС) організувала в рамках молодіжних обмінів 24 поїздки, у яких взяли участь понад 700 молодих людей із 24 громад 12 областей України. Молодь не лише активно долучилася до відбудовних робіт під наглядом і керівництвом кваліфікованих працівників-будівельників — ці обміни також мали посилити почуття єдності й соціальної згуртованості, посприяти розширенню зв’язків між молодими людьми з різних частин країни. Зрештою 89,2% учасників підтвердили, щоб обмін посилив їхню мотивацію до участі у волонтерських ініціативах у майбутньому, а 79,3% висловили бажання надалі брати участь у відновленні своєї громади.

Для подальшого заохочення участі молоді у відновленні України UNDP спільно з Міністерством молоді та спорту України і Всеукраїнським молодіжним центром у 2024 році планує реалізувати не менш масштабну програму, ніж у 2023 році. Програма передбачає, зокрема, організацію 24 молодіжних обмінів у різних областях України, кінцева мета яких — відбудова 24 молодіжних просторів / центрів, а також зміцнення суспільної структури країни шляхом надання учасникам програми можливості вивчати культуру різних регіонів України. Реалізатори проєкту всіляко допомагатимуть молоді у втіленні позитивних змін та забезпеченні єдності в процесі відновлення України.

З огляду на ці цілі UNDP в Україні планує:

1. Визначити та обрати досвідчену громадську організацію, яка буде координаційним центром реалізації національної програми залучення молоді до процесів відновлення ВІДНОВА:UA (https://vidnova.org.ua/).

та

2. Визначити й обрати молодіжні центри та / або молодіжні ОГС (до 24 організацій), які виступатимуть партнерами-виконавцями й відповідальними за організацію молодіжних обмінів у своїх громадах.

2. ЦІЛІ КОНКУРСУ 

ЛОТ 1 

Основним фокусом цього лоту є вибір ОГС, яка забезпечить координаційну підтримку для успішного проведення 24 молодіжних обмінів і методологічну підтримку та навчання персоналу молодіжних центрів / ОГС, зокрема:

  • візьме участь у процесі відбору молодіжних центрів та молодіжних ОГС, які подадуть заявки на другий лот цього конкурсу, що включатиме оцінку запропонованих для відновлення об’єктів цивільної інфраструктури;
  • у партнерстві з командою UNDP та Всеукраїнським молодіжним центром проведе тренінги для молодіжних центрів та / або молодіжних ОГС щодо методології та логістичних особливостей обмінів (3 раунди 4-денних тренінгів для максимум 24 команд по три особи в кожній);
  • на основі затвердженої методології організує навчання менторів для проведення освітньої частини обмінів з акцентом на розвитку громадянських компетенцій, фінансового менеджменту, волонтерства та цінностей соціальної згуртованості;
  • забезпечить роботу центрального офісу національної програми залучення молоді до процесів відновлення ВІДНОВА:UA з метою координації діяльності регіональних хабів із Міністерством молоді та спорту України, а також забезпечить комунікації про даний проєкт у суспільстві;
  • проведе комунікаційну кампанію з метою залучення молодих людей до участі у програмі, зокрема шляхом налагодження партнерства з університетами, професійно-технічними училищами та органами місцевого самоврядування для висвітлення програми їхніми каналами, а також для широкого розповсюдження результатів програми;
  • підтримає місцеві команди у розробці програм обмінів у їхніх громадах, забезпечуючи особливу увагу до міжкультурного навчання та плекання соціальної згуртованості, на додачу до безпосередньої роботи на відбудові молодіжних центрів;
  • підтримає молодіжні центри та молодіжні організації у проведенні одного або двох п’ятиденних молодіжних обмінів у областях, визначених Міністерством молоді та спорту України[1], зокрема забезпечить контроль логістики — розміщення, транспортування, харчування учасників тощо;
  • запустить сталу систему моніторингу впровадження програми, зокрема забезпечить належну реалізацію усіх запланованих заходів та надання новим учасникам переваги над тими, хто вже брав участь у програмі;
  • проведе серію опитувань учасників обмінів і місцевих команд (до та після обмінів) з метою ефективного оцінювання нематеріальних результатів та дієвості програми.

ЛОТ 2

Основним фокусом цього лоту є відбір молодіжних центрів та / або молодіжних ОГС, які виступатимуть координаційними центрами для організації молодіжних обмінів у рамках Національної програми молодіжних обмінів ВІДНОВА:UA, а саме:

  • на основі отриманої методології та підготовки остаточно оформлять програму / графік обмінів (освітню частину, включно з громадянськими компетенціями, фінансовим менеджментом, волонтерством та цінностями соціальної згуртованості);
  • підтримуватимуть контакти з місцевою владою й координуватимуть із нею організацію робіт із відновлення об’єктів цивільної інфраструктури: ОГС подає заявку в партнерстві з органом місцевого самоврядування, якому належить об’єкт, визначений для відновлення;
  • визначать і запропонують імплементаційну команду, яка має складатися з координатора, фінансового менеджера, керівника відновлювальних робіт і керівника освітньо-комунікаційного компонента програми;
  • складуть стислу довідку щодо культурно-історичного значення громади (або громад) того регіону, де організація планує провести молодіжний обмін, із метою підготовки всеосяжної культурної програми;
  • визначать об’єкт для відновлення у рамках програми ВІДНОВА:UA на етапі подання концепції за такими критеріями:
  • перевагу буде надано приміщенням комунальної власності (приміщенням, які перебувають у власності громади),
  • обов’язковим є лист підтримки впровадження проєкту від органу місцевого самоврядування;
  • у листі підтримки орган місцевого самоврядування як власник майна має зобов’язатися підтримувати діяльність відновлених приміщень і надати їх для проведення молодіжної роботи чи громадських заходів не менш як на 5 років; 
  • у разі, якщо для відновлення запропоновано приміщення, що перебуває у приватній власності, власник об’єкта повинен зобов’язатися надати відновлені приміщення для проведення молодіжної роботи або громадських заходів не менш як на 5 років;
  • підтримають координуючу організацію (лот 1) у відборі учасників для обміну, а також підтримають комунікаційну кампанію на місцевому рівні для залучення молодих чоловіків і жінок до участі у програмі;
  • у партнерстві з місцевою владою, координуючою організацією програми ВІДНОВА:UA та Всеукраїнським молодіжним центром проведуть у червні–вересні 2024 року один–два молодіжні обміни: одна організація може провести максимум два п’ятиденні обміни у двох різних громадах однієї області;
  • забезпечать своєчасне звітування перед центральним координаційним органом (координуючою організацією) й проведення ефективних інформаційно-пропагандистських кампаній на місцевому рівні до, під час та після обміну;
  • візьмуть участь у заходах з обміну досвідом, організованих координуючою організацією (лот 1), для обміну з іншими ОГС знаннями й набутим досвідом щодо планування та проведення молодіжних обмінів. 

Подаючи концепцію на цей конкурс, визначена команда ОГС (щонайменше два призначені представники) погоджується взяти участь в обов’язковому чотириденному офлайн-навчанні, яке відбудеться у будь-який час із 15 березня до 1 травня 2024 року.

3. УЧАСНИКИ КОНКУРСУ: 

ЛОТ 1 

Неприбуткові молодіжні організації та/або організації, які працюють з молоддю, зокрема благодійні організації, громадські об’єднання (включаючи громадські організації та спілки), які офіційно зареєстровані в Україні не менше 3-ьох років. Заявник повинен мати підтверджений досвід реалізації проєктів національного рівня, бажано за участю та для молоді. Конкурс не надає гранти організаціям, політичним партіям, органам державної влади, місцевого самоврядування, установам державної та комунальної форми власності, релігійним громадам та приватним (фізичним) особам та підприємцям. 

ЛОТ 2 

Неприбуткові молодіжні організації та/або організації, які працюють з молоддю, зокрема благодійні організації, громадські об’єднання (включаючи громадські організації та спілки), які офіційно зареєстровані в Україні. Конкурс не надає гранти організаціям, політичним партіям, органам державної влади, місцевого самоврядування, установам державної та комунальної форми власності, релігійним громадам та приватним (фізичним) особам та підприємцям. 

3.1. Відповідність критеріям 

Параметри, які визначатимуть, чи може ОГС претендувати на фінансування з боку UNDP, ґрунтуватимуться на Контрольному переліку оцінки потенціалу CACHE (Додаток 5). 

3.2. Географія конкурсу 

UNDP прийматиме заявки організацій з усіх областей України (території підконтрольні Уряду України). ОГС, що подає заявку, має підтвердити свою спроможність здійснювати діяльність у визначеній області, що буде оцінюватися комітетом з відбору грантів. 

4. КОНКУРСНИЙ ВІДБІР 

ЛОТ 1

Переможці будуть визначені за результатами оцінки проєктних пропозицій Оціночним комітетом. UNDP укладе грантову угоду із однією громадською організацією, яка буде рекомендована для фінансування за результатами розгляду проєктних пропозицій. Для участі у конкурсі за Лотом 1 ОГС, що подають заявки, повинні подати пропозиції за зразком, наведеним у Додатку 1.1 цього конкурсу. 

ЛОТ 2

Етап I

Подання концепцій пропозицій згідно з Додатком 1.2. цього конкурсу. 

Етап ІІ. 

За результатами розгляду та попередньої оцінки концепцій представники попередньо відібраних молодіжних центрів та організацій будуть запрошені взяти участь у одному (чотириденному) підготовчому тренінгу включно з інструктажем щодо подання повних проєктних пропозицій, включаючи бюджет, а також фінансову звітність відповідно до керівних принципів та інструкцій UNDP. Навчальні тренінги будуть організовані між 15 березня – 1 травня 2024 р[2]

Переможці будуть визначені за результатами оцінки проєктних пропозицій оцінковим комітетом. UNDP укладе грантові угоди з тими фіналістами, які будуть рекомендовані для фінансування за результатами розгляду проєктних пропозицій. 

5. БЮДЖЕТ ТА ДОЗВОЛЕНІ ВИТРАТИ 

Прийнятними вважаються витрати, які: 

  • необхідні для виконання проєктної діяльності відповідно до Грантової угоди; 
  • можуть бути використані лише на витрати, пов’язані з діяльністю в рамках цього проекту; 
  • відповідають принципам доцільності та відповідності витрат, включно з принципами «найвища якість за найнижчу ціну», й ефективності витрат; 
  • коректно задокументовані, обґрунтовані та зрозумілі, а також підкріплені відповідною документацією фінансово-бухгалтерської звітності. 

 

Кошти, надані в межах конкурсу, може бути використано винятково для оплати (Лот 1): 

  • праці персоналу організації та залучених експертів; 
  • закупівлі консультаційних та/або інформаційних послуг в разі їх необхідності для досягнення проєктних цілей; 
  • оренди, харчування й інших послуг, пов’язаних із проєктними заходами; 
  • друкарських, типографських і копіювальних послуг; 
  • комунальних послуг;  
  • транспортних витрат (за умови відповідності поїздок внутрішнім правилам UNDP). 

 

Кошти, надані в межах конкурсу, може бути використано винятково для оплати (Лот 2): 

  • праці персоналу організації та залучених експертів; 
  • закупівлі консультаційних та/або інформаційних послуг в разі їх необхідності для досягнення проєктних цілей; 
  • будівельних матеріалів або ремонтних робіт (не більше 5000 доларів США від загальної суми);  
  • меблів та обладнання (не більше 1000 доларів США від загальної суми); 
  • витратних матеріалів, в тому числі засобів індивідуального захисту; 
  • оренди, харчування й інших послуг, пов’язаних із проєктними заходами; 
  • друкарських, типографських і копіювальних послуг; 
  • комунальних послуг;  
  • транспортних витрат (за умови відповідності внутрішнім правилам UNDP). 

 

Неприйнятними є витрати, пов’язані з (Лот 1, Лот 2): 

  • підготовкою проєктної пропозиції для участі в конкурсі; 
  • сплатою боргів; 
  • відшкодуванням витрат, пов’язаних із коливанням валютного курсу; 
  • міжнародними відрядженнями; 
  • створенням та реєстрацією організації; 
  • наданням прямої фіскальної підтримки державним органам влади; 
  • політичною чи військовою діяльністю; 
  • релігійною діяльністю; 
  •  діяльністю, що веде до прямої або опосередкованої дискримінації будь-яких соціальних груп; 
  • проєктами, спрямованими на отримання прибутку від діяльності; 
  • закупівлею транспортних засобів та/ чи предметів розкоші та відповідних послуг; 

 

 6. ОБСЯГИ ФІНАНСУВАННЯ ТА ТЕРМІНИ ВИКОНАННЯ 

 

Максимальний бюджет проєктної пропозиції за Лотом 1 не має перевищувати – 60 000 доларів США, за Лотом 2 не має перевищувати – 18 000 доларів США за обмін. Прямі витрати на відновлення приміщення (будівельні матеріали) за Лотом 2 не мають перевищувати 5 000 доларів США. 

Максимальний термін реалізації проєкту за Лотом 1 – 7 місяців. 

Максимальний термін реалізації проєкту за Лотом 2 – 3 місяці, якщо організація проводить 1 обмін, і 5 місяців, якщо організація проводить 2 обміни

Наявність власного внеску від організації-виконавця або з інших джерел буде врахована та стане перевагою для апліканта. Цей внесок може бути зроблений як у фінансовій, так і в нефінансовій формі (наприклад, оплата праці персоналу організації, надання свого офісу чи обладнання для виконання завдань проєкту тощо).  

7. ПОРЯДОК ПОДАННЯ КОНЦЕПЦІЙ 

Для Лоту 1: 

Заповнена проєктна пропозиція згідно з формою у Додатку 1.1 подається українською мовою та надсилається електронною поштою на адресу grants.ua@undp.org та черезgoogle-форму, у темі листа вказати назву конкурсу «Лот 1.Залучення молодих чоловіків та жінок до процесу відновлення України через проведення молодіжних обмінів». Проєктні пропозиції мають бути надіслані не пізніше 18:00 26 лютого 2024 року. 

Для Лоту 2: 

Етап I 

Заповнена концепція проєктної пропозиції згідно з формою у Додатку 1.2 подається українською мовою та надсилається електронною поштою на адресу grants.ua@undp.org та та через  google-форму, у темі листа вказати назву конкурсу «Лот 2.Залучення молодих чоловіків та жінок до процесу відновлення України через проведення молодіжних обмінів». Проєктні концепції разом з листами-підтримки від власника обраного об’єкту для відновлення пропозиції мають бути надіслані не пізніше 16:00 4 березня 2024 року. 

Етап II 

За результатами розгляду та попередньої оцінки концепцій відібраним організаціям буде запропоновано подати повні проєктні пропозиції. Конкурсні проєктні пропозиції та супровідні документи необхідно подати на адресу grants.ua@undp.org не пізніше одного тижня після участі у тренінгу, організованому UNDP. 

Контактні особи: 

  • Максим Мазипчук, спеціаліст з розвитку ОГС та зв’язкам з громадськістю, maksym.mazypchuk@undp.org   
  • Софія Пишнєва, аналітикиня з питань розвитку молоді, sofiia.pyshnieva@undp.org 

8. ПРОЦЕДУРА ВІДБОРУ 

8.1. Оціночні процедури 

Після закінчення терміну прийняття пропозицій, спеціалісти UNDP проведуть попередню перевірку на відповідність технічним критеріям. На цьому етапі UNDP може запросити додаткову інформацію на свій розсуд. 

Для забезпечення повної прозорості процесу, UNDP формує Оціночний комітет (ОК), який оцінюватиме ті пропозиції, що пройшли перший етап. ОК – повноважний тимчасовий орган, який відповідає за розгляд, відбір та рекомендацію декількох проєктів до підтримки. ОК залишає за собою право отримати незалежну експертну думку в ході оцінки і відбору проєктів. 

8.2. Критерії оцінки письмових пропозицій 

Пропозиції будуть оцінюватись ОК за такими критеріями: 

ЛОТ 1 

Критерій відору   Максимальний бал 
  1. Якість проєктної пропозиції відповідно до визначеної тематики поданої в розділі 2 цього конкурсу.   
25 балів 
  1. Продемонстрована спроможність команди виконувати програмну діяльність визначену в оголошенні  про конкурс. 
25 балів 
  1. Продемонстрований досвід організації-заявника в реалізації загальнонаціональних проектів для молоді. 
15 балів 
  1. Запропонований бюджет є реалістичним і відповідає загальним цілям і завданням проекту. 
20 балів 
  1. Якість запропонованих мереж (включаючи потенційних партнерів для впровадження, та вже існуючі мережі, пов’язані з пропозицією). 
15 балів 
Загалом  100 балів 

ЛОТ 2 

Критерій відору   Максимальний бал 
  1. Мотивація подачі заявки від ОГС на участь у програмі Віднова:UA.
10  балів 
  1. Якість запропонованих мереж (включаючи потенційних партнерів для впровадження, та вже існуючі мережі, пов’язані з пропозицією). 
15  балів 
  1. Продемонстрована здатність запропонованої команди впоратися з обсягом робіт, описаним у проектній пропозиції. 
30  балів 
  1. Запропонований бюджет є реалістичним і відповідає загальним цілям і завданням проекту. 
20  балів 
  1. Якість проєктної пропозиції відповідно до визначеної тематики поданої в розділі 2 цього конкурсу.   
25  балів 
Загалом  100  балів 

9. ЗВІТУВАННЯ, МОНІТОРИНГ ТА ОЦІНЮВАННЯ ГРАНТОВИХ ПРОЄКТІВ 

9.1. Моніторинг та оцінка, рамки для реалізації проекту 

Організація несе відповідальність за моніторинг виконання проєкту та оцінку його результатів. UNDP здійснюватиме моніторинг проєкту через перевірку звітів грантоотримувачів, онлайн консультації, зустрічі з персоналом проєкту та зацікавленими сторонами, та участь у заходах проєкту. 

9.2. Звітування 

Організація подає такі звіти у форматі наданому UNDP: 

• короткі звіти на вимогу, які періодично вимагає UNDP у випадках, коли інформація про реалізацію програми потрібна у період між звітними періодами; 

• фінальний звіт, що включає підсумок діяльності та результатів, а також фінансовий звіт за загальну тривалість угоди. 

ДОДАТКИ

Додаток 1. ФОРМА ЗАЯВКИ ДЛЯ ЛОТУ 1

Додаток 1.2. ФОРМА ЗАЯВКИ ДЛЯ ЛОТУ 2

Додатки 2 – 4 до Лоту 1


[1] Особливий наголос буде зроблено на забезпеченні рівних можливостей участі в заходах із молодіжних обмінів для молодих людей із громад, постраждалих від конфлікту, незалежно від того, де вони зараз мешкають або куди переїхали.

[2] Зверніть увагу, що тренінг є обов’язковим для імплементуючої команди

Додати коментар