Декларування доходів – особистий внесок кожного українця у фінансову підтримку держави

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що наразі триває кампанія декларування – 2024, протягом  якої  українці мають задекларувати отримані у 2023 році доходи, що підлягають оподаткуванню, але з яких не було сплачено податок при їх отриманні.

Звертаємо увагу, що декларування доходів є особистим внеском кожного українця у фінансову підтримку своєї держави, забезпечення її обороноздатності, своєчасного фінансування державних програм соціального спрямування та побудови європейського суспільства.

Щорічне декларування  доходів громадян передбачає подання річної податкової декларації про майновий стан і доходи:

– громадянами, які  отримали у  звітному 2023 році доходи, з яких не сплачено податок на доходи фізичних осіб,

– громадянами, які бажають використати своє  право на податкову знижку .

Обов’язок  подати Податкову декларацію про майновий стан і доходи виникає у громадян, які протягом звітного року отримували:

– доходи не від податкових агентів, тобто, від інших фізичних осіб, не зареєстрованих як самозайняті особи (тобто, не є підприємцями або особами, які провадять незалежну професійну діяльність) – це можуть бути доходи від надання в оренду власного рухомого або нерухомого майна, надання інших послуг чи виконання робіт, продажу власного майна, тощо;

 – спадщину чи подарунки від осіб, які не є членами сім’ї першого та другого ступенів споріднення;

– іноземні доходи;

– доходи, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування;

– в інших випадках, передбачених законодавством.

Громадяни, які зобов’язані згідно з ПКУ подати податкову декларацію подають її до 01 травня року, що настає за звітним. 

Громадяни, які бажають використати своє  право на податкову знижку, податкову декларацію подають по 31 грудня року, наступного за звітним.

Залишаємось на зв’язку: 

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua 

Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

ГУ ДПС у Київській області

 

Офіційно оформлена праця –  державна гарантія соціального захисту

працівника

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу – офіційне працевлаштування є обов’язковою умовою відносин працівника з роботодавцем. Належне ставлення обох  сторін трудових відносин до своїх прав та обов’язків  забезпечує позитивний результат і досягнення поставленої мети.

Легальне працевлаштування забезпечує працівникові:

– гідні умови праці;

– регулярну виплату заробітної плати на рівні, не нижчому від  мінімальної;
 – оплату листів непрацездатності (лікарняних) – страхові виплати у зв’язку з  тимчасовою втратою працездатності, у зв’язку з настанням нещасного випадку на виробництві;

– гарантовані виплати у зв’язку з настанням безробіття;

– сплачені із офіційної заробітної плати страхові внески забезпечують право на гідну пенсію;

– дотримання норм трудового законодавства роботодавцем: встановлення тривалості робочого часу згідно з існуючими нормами, заборона роботи у вихідні дні, надання оплачуваної відпустки, створення належних умов праці на робочому місці, забезпечення охорони праці, тощо.

Легальне працевлаштування забезпечує працівникам впевненість у завтрашньому дні та створює можливості для реалізації здібностей,  мотивує удосконалювати навики виконуваної роботи, стимулює продуктивний, творчий підхід до праці.

Неофіційно працевлаштована особа  ризикує  залишитися без права на отримання соціальних пільг та гарантованих державою виплат, а роботодавець ризикує отримати штрафні санкції.

Залишаємось на зв’язку: 

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua 

Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

ГУ ДПС у Київській області

 

Пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для фізичних осіб

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, встановлені п.266.4 ст.266 Податкового кодексу України, відповідно до якого:

база оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи – платника податку, зменшується:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – на 180 кв. метрів.

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік) (п.п. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 ПКУ).

Тимчасово, на період воєнного стану, відповідно до п.69.22 підрозд.10 розд.ХХ ПКУ податок на нерухоме майно не нараховується та не сплачується, зокрема, ФО:

– за об’єкти житлової/нежитлової нерухомості, розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих територіях (ТОТ);

за знищені внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій РФ об’єкти житлової/нежитлової нерухомості, дані про знищення яких внесені до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією РФ проти України (далі – Реєстр майна);

– за пошкоджені об’єкти житлової/нежитлової нерухомості (як такі, що потребують капремонту, реконструкції, реставрації, дані про пошкодження яких внесені до Реєстру майна.

Залишаємось на зв’язку: 

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua 

Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

 ГУ ДПС у Київській області

 

ФОП планує здійснювати незалежну професійну діяльність: нюанси взяття на облік в контролюючому органі

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що відповідно до норм ПКУ, самозайнята особа – це платник податку, який є фізичною особою – підприємцем або провадить незалежну професійну діяльність за умови, що така особа не є працівником в межах такої підприємницької чи незалежної професійної діяльності.

Незалежна професійна діяльність – участь фізичної особи у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, приватних виконавців, адвокатів, арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою – підприємцем (за виключенням випадку, передбаченого п. 65.9 ст. 65 ПКУ) та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб.

Для взяття на облік ФО, яка має намір провадити незалежну професійну діяльність, подає до контролюючого органу за місцем свого постійного проживання заяву (для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність) за формою № 5-ОПП (далі – заява за ф. № 5-ОПП) та копію документа, що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності (далі – дозвіл на провадження професійної діяльності). Взяття на облік фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, здійснюється у день отримання від них заяви за ф. № 5-ОПП. Контролюючий орган не пізніше наступного робочого дня з дня взяття на облік надсилає платнику довідку про взяття на облік платника податків, відомості щодо якого не підлягають включенню до Єдиного державного реєстру за формою № 34-ОПП.
 ФОП, яка планує здійснювати незалежну професійну діяльність, має подати до контролюючого органу заяву за ф.№5-ОПП з позначкою «Зміни» і копію дозволу на провадження професійної діяльності. Такий платник обліковується в контролюючому органі, як фізична особа – підприємець із ознакою провадження незалежної професійної діяльності.

Залишаємось на зв’язку: 

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua 

Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

ГУ ДПС у Київській області

 

Щодо права працюючого студента на податкову соціальну пільгу

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що   відповідно до п.п. 169.1.3 п.169.1 ст.169 Податкового кодексу України, з урахуванням норм абзацу першого п.п.169.4.1 п.169.4 ст.169 ПКУ, студент має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі 150 % суми пільги, визначеної п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ПКУ. Нагадаємо, що:

– 100 % розмір ПСП з ПДФО  у 2024 році становить 1514 грн. (50 % розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленому законом на 01 січня звітного податкового року:  50% х 3028 грн.),

– 150 % розмір ПСП з ПДФО  у 2024 році становить 2271 грн. (150% х 1514 грн.).

Підпунктом 169.2.3 пункту 169.2 статті 169 ПКУ передбачено, що податкова соціальна пільга не може бути застосована до заробітної плати, яку платник податку протягом звітного податкового місяця отримує одночасно з доходами у вигляді стипендії, грошового чи майнового (речового) забезпечення учнів, студентів, аспірантів, ординаторів, ад’юнктів, військовослужбовців, що виплачуються з бюджету.

Тобто, якщо студент отримує стипендію з бюджету, то податкова соціальна пільга до заробітної плати такого платника податку не застосовується.

Якщо студент не отримує дохід у вигляді стипендії, або отримує стипендію, яка виплачується не з бюджету, то він має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі 150 % суми пільги (у 2024 році – 2271грн.), визначеної згідно з п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ПКУ.

Залишаємось на зв’язку: 

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua 

Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

ГУ ДПС у Київській області

 

Доходи, при отриманні яких обов’язок платника щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що наразі триває кампанія декларування доходів громадян, отриманих у 2023 році.

Відповідно до п.179.2 ст.179 Податкового кодексу України, обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, крім випадків, коли подання податкової декларації прямо передбачено цим Кодексом, якщо такий платник податку отримував:

-доходи, у тому числі іноземні доходи, які згідно з цим Кодексом не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

-доходи виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу;

-доходи від операцій продажу (обміну) майна, дарування, дохід від яких відповідно до цього Кодексу не оподатковується, оподатковується за нульовою ставкою та/або з яких при нотаріальному посвідченні договорів, за якими був сплачений податок відповідно до цього розділу;

-доходи у вигляді об’єктів спадщини, які відповідно до цього розділу оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до пункту 174.3 статті 174 цього Кодексу.

Також податкова декларація не подається у випадках, прямо передбачених цим Кодексом.

У разі якщо платник податку зобов’язаний подавати податкову декларацію відповідно до інших положень Кодексу, то в ній поряд з іншими доходами зазначаються доходи, передбачені п. 179.2 ст. 179 Кодексу.

Залишаємось на зв’язку: 

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua 

Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

ГУ ДПС у Київській області

 

Яким чином неприбуткові організації можуть подати запит та отримати витягу з Реєстру неприбуткових установ та організацій

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що  відповідно до п. 12 прим.1 Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №440 (далі – Порядок №440), неприбуткові підприємства, установи та організації можуть звернутися до контролюючого органу із запитом про отримання витягу з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Запит про отримання витягу з Реєстру за формою згідно з додатком 3 подається особисто представником неприбуткової організації чи уповноваженою на це особою або надсилається поштою контролюючому органу за основним місцем обліку неприбуткової організації. Усі розділи Запиту підлягають заповненню.

У запиті зазначається код згідно з ЄДРПОУ неприбуткової організації, який є критерієм пошуку відомостей у Реєстрі.

Запит обов’язково повинен бути підписаний керівником або особою, що має право підпису документів неприбуткової організації, із зазначенням дати.
 Неприбуткові організації можуть подати Запит засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Запит про отримання витягу з Реєстру неприбуткових установ та організацій подається особисто представником неприбуткової організації чи уповноваженою на це особою або надсилається поштою контролюючому органу за основним місцем обліку неприбуткової організації за формою відповідно до додатку 3 до Порядку №440

Витяг з Реєстру або повідомлення про відсутність відомостей у Реєстрі  надсилається поштою за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків або особисто вручається платнику податку (його представнику) за основним місцем обліку платника податків.
 Режим «Листування з ДПС» приватної частини інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» забезпечує можливість направлення платником до органу ДПС разом із супровідним листом запиту за встановленою формою, згідно з додатком 3 до Порядку № 440, у форматі pdf (обмеження 5 МБ).

Залишаємось на зв’язку: 

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua 

Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

ГУ ДПС у Київській області

 

ФО – власники кількох об’єктів нерухомості мають право звернутися до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до п.п. 266.7.3 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо:

– об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

– розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

– права на користування пільгою із сплати податку;

– розміру ставки податку;

– нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за податковою адресою платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
 Згідно з абзацом другим п.п. 266.7.4 п. 266.7 ст. 266 ПКУ у разі подання платником податку контролюючому органу правовстановлюючих документів на нерухоме майно, відомості про яке відсутні у базі даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, сплата податку фізичними особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом відомостей від органів державної реєстрації прав на нерухоме майно про перехід права власності на об’єкт оподаткування.
 Крім того, фізичні особи, з використанням кваліфікованого електронного підпису, мають можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в меню «ЕК для громадян»/розділ «Загальна інформація про платника»/вкладка «Повідомлення про обов’язок сплатити суму грошового зобов’язання (ППР)» приватної частини Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС. 

Залишаємось на зв’язку: 

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua 

Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

ГУ ДПС у Київській області

 

Додати коментар