Застосування РРО/ПРРО/є обов’язковим для ФОП ІІ-ІУ груп незалежно від виду діяльності та обсягу доходу та ФОП на загальній системі оподаткування

Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам податків, що обов’язок використання РРО/ПРРО під час здійснення розрахункових операцій  набрав чинності ще із 01 січня 2022 року – використання РРО стало обов’язковим для всіх платників єдиного податку ІІ – IV груп та не було відмінене 24.02.2022 у зв’язку з введенням режиму воєнного стану в Україні. Проте  під час воєнного стану Законом України від 15.03.2022 №2120-IХ  доповнено п. 12 розд. ІІ Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та встановлено що тимчасово, на період до припинення воєнного стану, санкції за порушення вимог Закону №265 не застосовуються, крім санкцій за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів.

Законом України від 30.06.2023  №3219-ІХ (набрав чинності  01 серпня 2023), доповнено це положення: суб’єкти господарювання звільняються від відповідальності за порушення вимог Закону №265, вчинені ними у період з 01 січня 2022 року до 01 жовтня 2023 року, крім відповідальності за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів, здійснення діяльності з купівлі/продажу іноземної валюти, діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор. Тобто, з 01 серпня 2023  відповідальність застосовується за порушення, вчинені при здійсненні розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів, діяльності з купівлі/продажу іноземної валюти, діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор.

З 01 жовтня 2023 року штрафні санкції застосовуються до всіх СГ, які здійснюють розрахункові операції (крім порушень, вчинених на окупованих територіях та територіях бойових дій).

Наразі використання РРО/ПРРО  є обов’язковим для :

– ФОП ІІ-ІУ груп незалежно від виду діяльності та обсягу доходу

– ФОП на загальній системі оподаткування.

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
 Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській
 області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

ГУ ДПС у Київській області

 

Оновлено версію ПРРО від ДПС

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє платників податків, що згідно з абзацом 37 ст. 2 Закону України від 06.07.1995  № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями, програмний реєстратор розрахункових операцій – програмний, програмно-апаратний або програмно-технічний комплекс у вигляді технологічного та/або програмного рішення, що використовується на будь-якому пристрої та в якому фіскальні функції реалізовані через фіскальний сервер контролюючого органу і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з приймання готівки для виконання платіжних операцій.

Тобто, програмний  РРО – це не обладнання, а програмне рішення, для якого  не потрібне відокремлене робоче місце, а   користуватись ним можна з комп’ютера, планшета або смартфона чи іншого гаджета.

ДПС надає користувачам безоплатне програмне рішення для використання суб’єктом господарювання. 

Наразі ДПС повідомляє про оновлення версії програмного забезпечення безоплатного ПРРО від ДПС для операційних систем Android та iOS.

Оновлена версія удосконалена:

-додано можливість використання КЕП у форматі .pfx;

-удосконалено механізм повернення з ПРРО, що використовується, чеків, які були сформовані іншим ПРРО, що належить/належав одному СГ;

-виключено обмеження щодо перегляду чеків у модулі «Історія операцій», сума яких перевищує 1 млн грн;

-удосконалено функціонал щодо перевірки стабільності інтернет-з’єднання та з’єднання з Фіскальним сервером контролюючого органу при виході ПРРО з режиму офлайн.

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
 Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській
 області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

ГУ ДПС у Київській області

 

Реєстрація РРО/ПРРО у контролюючому органі

Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам податків, що для проведення розрахунків суб’єкт господарювання самостійно обирає який реєстратор йому використовувати: РРО чи ПРРО. Якщо СГ обрав для застосування ПРРО, то самостійно обирає програмне забезпечення для використання: безоплатний ПРРО від ДПС чи комерційний ПРРО.

Нагадуємо, що безоплатний ПРРО від ДПС розміщений у відкритому доступі на відповідних цифрових платформах (завантажити можна за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/formi-prro/formi-prro/).

Отримати роз’яснення щодо реєстрації РРО/ПРРО, з інших питань, пов’язаних із застосуванням РРО/ПРРО, можна за телефоном: 0800501007.

Подати до контролюючого органу заяву для реєстрації РРО можна в електронній або паперовій формі, для реєстрації ПРРО – виключно в електронній формі.

Форма заяви для реєстрації ПРРО знаходиться за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/formi-prro/formi-prro/

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
 Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській
 області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

ГУ ДПС у Київській області

 

ДПС оновлено кваліфіковані сертифікати, що використовуються

для підписання повідомлень ДПС

Головне управління ДПС у Київській області інформує платників податків, що задля покращення комфортних умов обміну електронними документами з контролюючими органами через використання сервісів Єдиного вікна подання електронної звітності та Електронного кабінету, ДПС повідомляє про зміну з 08 год. 00 хв. 14 серпня 2023 року кваліфікованих сертифікатів, які використовуються для підписання повідомлень ДПС (квитанцій, інформаційних розсилок тощо) та шифрування повідомлень на ДПС (звітність тощо).

Сертифікати розміщено на офіційному вебпорталі ДПС у розділі «Електронна звітність — Платникам податків про електронну звітність — Єдина адреса» за посиланням https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/platnikam-podatkiv-pro/edina-adresa/.

Сертифікати API «Електронного кабінету» для підписання та шифрування документів також розміщено за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/cabinet/resources/js/sign/data/EK_S_NEW.cer та https://cabinet.tax.gov.ua/cabinet/resources/js/sign/data/EK_C_NEW.cer відповідно.

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
 Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській
 області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

ГУ ДПС у Київській області

 

До уваги компаній-нерезидентів!

Головне Управління ДПС Київської області надає інформацію, що пунктом 64.5 ст. 64 Кодексу визначено, що нерезиденти (іноземні юридичні компанії, організації), які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, зобов’язані стати на облік у контролюючих органах.

Відповідно до п. 60 підр. 10 розд. XX «Перехідні положення» нерезиденти (іноземні компанії, організації), які здійснюють господарську діяльність на території України та/або які до набрання чинності цим законодавством належно акредитували (зареєстрували, легалізували) на території України відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, і станом на 1 січня 2021 року не перебувають на обліку в контролюючих органах, зобов’язані протягом троьх місяців подати до контролюючих органів документи для взяття їх на облік у порядку, встановленому пунктом 64.5 статті 64 цього Кодексу.

Разом з тим, наказом Міністерства фінансів України від 08.02.2021 №62 (далі – Наказ №62), який набув чинності 19.03.2021, внесені зміни до Порядку обліку платників податків і зборів, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588.

Пунктом 2 Наказу №62 встановлено, що нерезиденти (іноземні юридичні компанії, організації), які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому постійні представництва, та на дату набрання чинності цим наказом не перебувають на обліку в контролюючих органах, зобов’язані протягом двох місяців з дати набрання чинності цим наказом подати для постановки їх на облік документи, визначені пунктами 4.2, 4.4 розділу lV Порядку обліку.

З урахуванням дати набрання чинності Наказом №62 з 19.03.2021, граничний строк подання до контролюючих органів нерезидентами документів для взяття їх на облік продовжено до 19.05.2021.

Згідно з п. 64.5 ст. 64 Кодексу у разі встановлення контролюючим органом за результатами податкового контролю ознак ведення нерезидентом господарської діяльності на території України, зазначеної в абзацах третьому – п’ятому цього пункту, без взяття на податковий облік нерезидента, зокрема здійснення резидентом діяльності в інтересах нерезидента через відокремлені підрозділи, у тому числі, що має ознаки постійного представництва, контролюючим органом призначається перевірка такої діяльності.

Якщо перевіркою встановлено ведення нерезидентом діяльності через відокремлені підрозділи, у тому числі постійне представництво в Україні без взяття на податковий облік, контролюючий орган складає акт перевірки.

На підставі акта перевірки контролюючим органом може бути прийнято рішення про взяття на облік такого нерезидента в Україні без заяви нерезидента та отримання заперечення до акта перевірки.

Згідно абзацу другого п. 60 підр. 10 розд. XX «Перехідні положення» Кодексу, перевірки щодо нерезидентів (іноземних компаній, організацій), які здійснюють господарську діяльність на території України та які повинні були стати на облік у порядку, встановленому пунктом 64.5 статті 64 цього Кодексу, та якими не були виконані вимоги абзацу першого цього пункту, та щодо їх відокремлених підрозділів, у тому числі постійних представництв, що перебувають на обліку, можуть бути призначені з 1 липня 2021 року.

Законом України від 03.11.2022 № 2719-lX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законів України щодо приватизації державного і комунального майна, яке перебуває у податковій заставі, та забезпечення адміністрування погашення податкового боргу» (набрав чинності з 24.11.2022) були внесені зміни до пп. 69.2 підр. 10 розд. XX «Перехідні положення» Кодексу, згідно яких знято обмеження щодо проведення деяких документальних позапланових перевірок, в тому числі з підстав, визначених пп. 78.1.22п. 78.1 ст.78 Кодексу.

Відповідно до пп.78.1.22  п. 78.1 ст. 78  Кодексу документальна позапланова перевірка здійснюється у разі отримання інформації, що свідчить про ведення нерезидентом господарської діяльності через постійне представництво на території України, відповідно до вимог підпункту 14.1.193 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу, без взяття на податковий облік.

Згідно з п. 117.4 ст. 117 Кодексу ведення нерезидентом (іноземною юридичною компанією, організацією) діяльності через відокремлений підрозділ, у тому числі постійне представництво, без взяття на податковий облік у порядку, передбаченому цим Кодексом, – тягне за собою накладення штрафу на нерезидента в розмірі 100 000 гривень.

Враховуючи вищенаведене, з метою дотримання вимог п. 64.5 ст. 64, п. 60 підр. 10 розд. XX «Перехідні положення» Кодексу,  відокремлений підрозділ нерезидента, також постійне представництво нерезидента, для взяття на облік зобов’язаний подати до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням такі документи:

– заяву нерезидента за формою № 1-ОПН;

– копію документа, що підтверджує присвоєння коду за ЄДРПОУ;

– копію документа про реєстрацію, легалізацію, акредитацію чи засвідчення факту створення іншим способом.

Нерезиденти, які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, також постійні представництва, або придбають нерухоме майно або отримують майнові права на таке майно в Україні, або відкривають рахунки в банках України відповідно до статті 6 Закону України “Про платіжні системи та переказ коштів в Україні” зобов’язані до заяви додати копії таких документів (пред’явити оригіналів):

– витягу з відповідного бізнес-реєстру (торговельного, банківського або іншого реєстру, в якому фіксується факт державної реєстрації компанії, організації), виданого в країні реєстрації іноземної компанії, організації та легалізованого в установленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що супроводжується нотаріально засвідченим перекладом українською мовою;

– документа, що підтверджує присвоєння ідентифікаційного (реєстраційного, облікового) номера нерезидента в країні його реєстрації, якщо у витягу з відповідного бізнес-реєстру не зазначені відомості про такий номер (код), що супроводжується нотаріально засвідченим перекладом українською мовою;

– документа, що підтверджує повноваження представника нерезидента. У разі якщо такий документ виданий в країні реєстрації нерезидента, він повинен бути легалізований в установленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, та супроводжуватися нотаріально засвідченим перекладом українською мовою;

– документа про акредитацію (реєстрацію, легалізацію) відокремленого підрозділу іноземної компанії, організації на території України, якщо нерезидент здійснює в Україні діяльність через відокремлений підрозділ.

ГУ ДПС у Київській області

 

Додати коментар