За період січень-липень платники Київщини забезпечили надходження до Державного бюджету на суму більше 11 мільярдів гривень. Про це повідомила в.о. начальника ГУ ДПС у Київській області Юліана Козаченко. Згідно з наданою інформацію, платники податку на додану вартість сплатили 5,8 млрд грн з питомою вагою 52% загальних надходжень до казни. Зі своїх доходів мешканці пристоличного регіону спрямували до державної скарбниці 2,9 млрд грн. Сплата податку на прибуток складає 1,5 млрд грн. На підтримку обороноздатності країни надійшло 802 мільйони гривень.
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській
області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
З 01 серпня 2023 заборонено роботу ПРРО в режимі офлайн, якщо ПРРО не отримано діапазон фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером ДПС
Головне управління ДПС у Київській області інформує платників податків, що 01 серпня 2023 року набрав чинності Закон України від 30.06.2023 №3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», яким внесені зміни до Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265), зокрема, відновлено дію абзацу сьомого ст. 5 Закону №265, яким передбачено заборону використання програмних реєстраторів розрахункових операцій у період відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером контролюючого органу без отриманого в контролюючому органі діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу.
Таким чином, з 01.08.2023 забороняється робота ПРРО в режимі офлайн, якщо таким ПРРО не отримано діапазон фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером ДПС, які присвоюються розрахунковим документам ПРРО, що працює в режимі офлайн.
Нагадаємо, що ПРРО працює в режимі офлайн лише в період, протягом якого відсутній зв’язок між ПРРО та фіскальним сервером ДПС.
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській
області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
Джерела погашення податкового боргу за рішенням органу стягнення
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє платників податків, що пунктом 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно платника, з урахуванням обмежень, визначених ПКУ та іншими законодавчими актами.
Якщо заходи щодо стягнення коштів, які перебувають у власності платника податків, не привели до повного погашення суми податкового боргу, або у разі недостатності у платника коштів для погашення податкового боргу, контролюючий орган визначає дебіторську заборгованість платника, строк погашення якої настав, джерелом погашення податкового боргу такого платника податків – абзац перший п. 87.5 ст. 87 ПКУ.
За недостатності у платника податків – філії чи відокремленого підрозділу юридичної особи майна для погашення його грошового зобов’язання або податкового боргу, джерелом погашення грошового зобов’язання або податкового боргу є майно юридичної особи, на яке може бути звернено стягнення згідно з ПКУ.
Перелік майна та коштів, які не можуть використовуватись як джерела погашення податкового боргу платника податків, визначено п. 87.3 ст. 87 ПКУ.
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській
області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
Щодо ставки єдиного податку для ЮО – платників ЄП, що перебували на ставці ЄП, яка передбачала сплату ПДВ та яким протягом кварталу анульовано реєстрацію платника ПДВ
Головне управління ДПС у Київській області інформує платників податків, що згідно з абзацами 1 – 4 п. 184.2 ст. 184 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, на підставі, визначеній у п.п. «а» п. 184.1 ст. 184 ПКУ, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених п.п. «б» – «з» п. 184.1 ст. 184 ПКУ, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.
Якщо щодо особи, зареєстрованої платником податку, до ЄДР внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи (крім перетворення) або підприємницької діяльності ФОП, або якщо до реєстру платників єдиного податку внесено запис про застосування спрощеної системи оподаткування, що не передбачає сплати податку на додану вартість (далі – ПДВ), анулювання реєстрації проводиться контролюючим органом автоматично на підставі відповідних відомостей, отриманих згідно із Законом України від 15.05.2003 № 755-VI «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» зі змінами та доповненнями або за даними реєстру платників єдиного податку.
Анулювання реєстрації платника ПДВ здійснюється на дату подання заяви платником ПДВ або прийняття рішення контролюючим органом про анулювання реєстрації.
Контролюючий орган, який прийняв самостійне рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ, зобов’язаний письмово повідомити особу протягом 3-ох робочих днів після дня анулювання реєстрації (п. 184.10 ст. 184 ПКУ).
Відповідно до п.п. 5 п. 293.8 ст. 293 ПКУ, у разі анулювання реєстрації платника ПДВ у порядку, встановленому розд. V ПКУ, платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату єдиного податку за ставкою 5 % (для платників єдиного податку ІІІ групи) або відмовитися від застосування спрощеної системи оподаткування шляхом подання заяви щодо зміни ставки єдиного податку чи відмови від застосування спрощеної системи оподаткування не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу, в якому здійснено анулювання реєстрації платником ПДВ.
Таким чином, юридична особа – платник єдиного податку ІІІ групи, яка з початку року обрала ставку єдиного податку у розмірі 3 %, яка передбачає сплату ПДВ та якій протягом звітного кварталу було анульовано реєстрацію платника ПДВ, застосовує у такому звітному кварталі ставку єдиного податку у розмірі 3 % та не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу зобов’язана подати заяву щодо переходу на сплату єдиного податку за ставкою у розмірі 5 %, що передбачає включення ПДВ до складу єдиного податку, або заяву щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування.
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській
області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
Земельні ділянки, частки/паї, для яких МПЗ не визначається
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє платників податків, що мінімальне податкове зобов’язання (далі – МПЗ) – це мінімальна величина податкового зобов’язання із сплати податків, зборів, платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, пов’язаних з виробництвом та реалізацією власної сільськогосподарської продукції та/або з власністю та/або користуванням (орендою, суборендою, емфітевзисом, постійним користуванням) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь, розрахована відповідно до ПКУ – п.п.14.1.114 прим. 2 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ.
Загальне МПЗ – це сума МПЗ, визначених щодо кожної із земельних ділянок, право користування якими належить одній ЮО або ФО, у тому числі ФОП.
Порядок визначення МПЗ встановлено ст. 38 прим. 1 ПКУ.
Згідно з п. 38 прим. 1.2 ст. 38 прим. 1 ПКУ, МПЗ не визначається для:
– земельних ділянок, які використовуються дачними (дачно-будівельними) та садівничими (городницькими) кооперативами (товариствами), а також набуті у власність/користування членами цих кооперативів (товариств) у результаті приватизації (купівлі/продажу, оренди) у межах земель, що належали цим кооперативам (товариствам) на праві колективної власності чи перебували у їх постійному користуванні;
-земель запасу;
-невитребуваних земельних часток (паїв), розпорядниками яких є органи місцевого самоврядування, крім таких земельних часток (паїв), переданих органами місцевого самоврядування в оренду;
-земельних ділянок зон відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи;
-земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь, які належать фізичним особам на праві власності та/або на праві користування та станом на 01 січня 2022 року знаходилися у межах населених пунктів;
-земельних ділянок, земельних часток/паїв, за які не нараховувалися та не сплачувалися плата за землю або єдиний податок ІУ групи, що перебувають у консервації, або забруднені вибухонебезпечними предметами, або щодо яких прийнято рішення про надання податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів на підставі заяв платників податків про визнання земельних ділянок непридатними для використання у зв’язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами.
Мінімальне податкове зобов’язання для земельних ділянок, земельних часток/паїв, передбачених абз.7 п. 38 прим. 1.2 ст. 38 прим. 1 ПКУ, не визначається за період, за який не визначається плата за землю або єдиний податок ІУ групи.
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській
області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
Для отримання відповідей на конкретні ситуативні запитання стосовно конкретних операцій, платники можуть звернутися до податкових органів щодо надання індивідуальної податкової консультації
Головне управління ДПС у Київській області інформує платників податків, що відповідно до абзацу першого п. 52.1 ст. 52 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) контролюючий орган, визначений п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПКУ (ДПС, її територіальні органи), за зверненням платників податків у паперовій або електронній форм, надають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, протягом 25 календарних днів, наступних за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.
Уповноважена особа центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, може прийняти рішення про продовження строку розгляду звернення на отримання індивідуальної податкової консультації понад 25-денний строк, але не більше 15 календарних днів, та письмово повідомити про це платнику податків у паперовій або електронній формі до закінчення строку, визначеного абзацом першим цього пункту (абзац дев’ятий п. 52.1 ст. 52 ПКУ).
Пункт 52.4 ст. 52 ПКУ визначає, що індивідуальні податкові консультації надаються:
– в усній формі – контролюючим органом, визначеним п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПКУ, а також державними податковими інспекціями;
– у паперовій та електронній формах – контролюючим органом, визначеним п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПКУ, крім державних податкових інспекцій.
Отже, для отримання відповідей на конкретні ситуативні запитання, що стосуються конкретних операцій, платникам необхідно звернутися відповідно до ст. 52 ПКУ до контролюючих органів з наданням відповідних первинних документів.
ГУ ДПС у Київській області інформує, що з 01 серпня 2023 року для платників податків та контролюючих органів відновлено перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншими законодавством, зокрема, строків надання індивідуальних податкових консультацій, розгляду скарг платників податків, надання платниками податків відповідей на запити контролюючих органів – п.69.9 підрозд.10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (зі змінами. внесеними Законом України від 30.06.2023 №3219-ІХ).
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській
області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області