Від 14 грудня в Україні змінюється алгоритм реєстрації та перереєстрації транспортних засобів. Ці зміни регулюють дві постанови Кабінету міністрів України №1019 та №1299.
Про всі ці зміни та процес їх імплементації розповіли на брифінгу в державному інформаційному агентстві «Укрінформ» начальник Головного сервісного центру МВС Микола Рудик та директор Державного науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС Сергій Кримчук.
Тепер для низки реєстраційних дій, для яких експертне дослідження є обов’язковим. Спочатку варто звернутись до Експертної служби МВС, отримати висновок, а потім звертатись до будь-якого зручного сервісного центру МВС.
«Експертне дослідження відтак можна пройти навіть в одному населеному пункті, а реєстраційні дії — в іншому. Висновок експертної служби МВС буде чинним 10 днів. Лишається і опція в один день отримати обидві послуги — пройти дослідження і там же провести реєстраційні дії, це не заборонено», — зазначив Микола Рудик.
Для зручності отримання послуг Головний сервісний центр МВС та Експертна служба МВС запровадили зміни до єдиної системи запису на отримання послуг з реєстрації та перереєстрації транспортних засобів. Система є інтегрованою. Талон попереднього запису можна отримати як онлайн через сайти обох відокремлених підрозділів МВС, так і в терміналах безпосередньо в приміщенні сервісного центру МВС.
«Для проведення експертного дослідження можна звернутися до Експертної служби МВС або інших державних спеціалізованих установ, що провадять судово-експертну діяльність, працівники яких мають кваліфікацію судового експерта з правом проведення досліджень за відповідними експертними спеціальностями. У нашому арсеналі 420 кваліфікованих експертів які надають послуги у 145 сервісних центрах МВС та 24 Науково-дослідних експертно-криміналістичних центрах МВС. Для того щоб громадяни могли обрати локацію чи майданчик, їм слід зайти на сайт Експертної служби МВС», — зазначив Сергій Кримчук.
Експертний висновок є обов’язковим при таких реєстраційних діях:
- перереєстрація з одного власника на іншого;
- реєстрація вживаного ввезеного з-за кордону транспортного засобу;
- відновлення свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, якщо воно було видане до 1 вересня 2019 року;
- перереєстрація після успадкування транспортного засобу, якщо його свідоцтво попередньому власнику було видане до 1 вересня 2019 року.
Чому саме 1 вересня 2019 року?
Саме від цієї дати Експертна служба МВС почала долучати до бази даних про кожен оглянутий або досліджений транспортний засіб фотографії цього транспортного засобу. Відтепер результати експертного дослідження разом з фотоілюстраціями вносяться до Єдиного державного реєстру транспортних засобів і зберігатимуться в ньому весь цикл «життя» транспортного засобу
Експертне дослідження проводиться з метою визначення справжності ідентифікаційних номерів транспортного засобу і реєстраційних документів (виявлення фактів знищення, підроблення або зміни номерів вузлів та агрегатів транспортних засобів, підроблення реєстраційних документів, що їх супроводжують), і включає огляд транспортного засобу та звірку інформації щодо транспортного засобу, внесеного до реєстраційних документів.
«Для порівняння маємо такі статистичні дані за 11 місяців 2021 року та аналогічний період 2022 року: у 2021 році виявлено 1635 транспортних засобів зі зміненими ідентифікаційними номерами, відповідно 647 у 2022 році; у 2021 році виявлено 151 документ з ознаками підробки, у 2022 році — 51. Внаслідок таких превентивних заходів проведених експертами, було недопущене порушення прав громадян, які не стали жертвами злочинних посягань. Тому звертаючись до спеціалізованих установ та замовляючи такі дослідження, громадяни передусім бережуть власний спокій», — пояснив Сергій Кримчук.
Експертне дослідження НЕ проводиться:
- реєстрація нового ТЗ (автосалон);
- зміна анкетних даних власника у свідоцтві про реєстрацію ТЗ (і фізичні особи і юридичні особи);
- зняття з обліку ТЗ / вибракування ТЗ;
- перереєстрація ТЗ після встановлення ГБО;
- перереєстрація ТЗ через заміну / втрату номерного знаку або закріплення індивідуального номерного знаку;
- відновлення свідоцтва про реєстрацію ТЗ зареєстрованих після 1 вересня 2019;
- отримання / повернення реєстраційних документів для виїзду за кордон;
- отримання / повернення тимчасового реєстраційного талона;
- перереєстрація ТЗ після встановлення / зняття світлових сигнальних пристроїв;
- реєстрація транспортного засобу у зв’язку з переходом права власності за договором фінансового лізингу.
«Крім зручності пов’язаної з екстериторіальністю таке виокремлення експертного дослідження ще й дозволяє у майбутньому проводити реєстраційні дії з транспортними засобами онлайн за допомогою двох смартфонів чи комп’ютерів — власника та покупця», — додав Микола Рудик.
Офлайн же процедура реєстрації чи перереєстрації транспортного засобу в сервісному центрі МВС тепер займатиме орієнтовно 20 хв. Зручність та клієнтоорієнтованість — це пріоритети в наданні послуг сервісних центрів МВС.
Нагадуємо, що консультацію щодо послуг сервісних центрів МВС можна отримати за телефоном:
(044) 290-19-88 або на сторінці Головного сервісного центру МВС в Фейсбук. Відповіді на найпоширеніші питання можна знайти на сайті.