Платники мають право подати заяву, документи, інформацію про неможливість виконання податкових обов’язків одночасно з набуттям можливості виконання одного із податкових обов’язків (реєстрація податкових накладних, подання звітності, сплати невиконаного податкового зобов’язання та ін.) таким платником податку, але не пізніше 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платника податків.
Платники податків, які набули можливість виконання одного із податкових обов’язків (реєстрація податкових накладних, подання звітності, сплата невиконаного податкового зобов’язання та ін.) та не подали у строки, встановлені пунктами 3 та 4 розділу ІІ Порядку, заяви у довільній формі та відповідних документів (копії документів), що підтверджують неможливість виконання податкового обов’язку, передбаченого Податковим кодексом України або іншим законодавством, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи або щодо яких контролюючий орган прийняв вмотивоване рішення щодо можливості своєчасного виконання таким платником податків свого податкового обов’язку, вважаються такими, що мають можливість своєчасно виконати податкові обов’язки у терміни, визначені Податковим кодексом України або іншим законодавством, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи (пункт 7 розділу ІІ Порядку).
Контролюючий орган не застосовує відповідальність щодо платників, які не мають можливості подати заяву і всі підтверджуючі документи про неможливість виконання податкових обов’язків відповідно до вимог Порядку.
За матеріалами пресслужби Державної податкової служби
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
Податкову декларацію з плати за землю на 2023 рік подаємо за новою формою
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що наказом Міністерства фінансів України від 18.02.2022 №83 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності)» викладено в новій редакції Податкову декларацію з плати за землю.
Декларацію приведено у відповідність до норм чинного законодавства, з урахуванням змін, внесених Законом України від 30.11.2021 року №1914-IX.
Основні зміни у формі Декларації:
– За наявності у платника податку кількох об’єктів оподаткування, що знаходяться на території адміністративно-територіальних одиниць, що входять до складу різних територіальних громад, а отже, відповідають різним кодам за КАТОТТГ адміністративно-територіальних одиниць, якщо такі адміністративно-територіальні одиниці обслуговуються одним податковим органом, то кількість податкових Декларацій має відповідати кількості адміністративно-територіальних одиниць. КАТОТТГ – Кодифікатор адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, затверджений наказом Міністерства розвитку громад та територій України 26.11.2020 №290 (у редакції наказу Мінрегіону від 12.01.2021 №3), впроваджений на заміну Класифікатора об’єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ).
– У гр.7 зазначається код за КАТОТТГ території територіальної громади, повноваження якої розповсюджуються на адміністративно-територіальні одиниці, на території яких розташовано(і) земельна(і) ділянка(и). За кожним таким кодом за КАТОТТГ складається окрема Декларація.
– У колонці «Категорія земельних ділянок» розділу І «Розрахунок суми земельного податку» Декларації зазначається інформація щодо категорії/цільового призначення земельних ділянок, яка має відповідати інформації, що зазначена у документах, які засвідчують право власності/користування земельними ділянками. Номер проставляється арабськими цифрами (формат XX. XX) згідно з Класифікатором видів цільового призначення земельних ділянок, затвердженим постановою КМУ від 28.07.2021 №821 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України» .
– У колонці «Нормативна грошова оцінка» розділу І «Розрахунок суми земельного податку» та розділу ІІ «Розрахунок суми орендної плати» Декларації вказується нормативна грошова оцінка з урахуванням кумулятивної величини коефіцієнта індексації, який застосовується з дати останньої затвердженої нормативної грошової оцінки: в разі проведення оцінки земельної ділянки – зазначається оцінка одиниці площі земельної ділянки, якщо оцінку не проведено – зазначається оцінка одиниці площі ріллі по АР Крим або по області. Одночасне заповнення водному рядку колонок 14 – 15 в розділі I «Розрахунок суми земельного податку» Декларації, 15 – 16 у розділі II «Розрахунок суми орендної плати» Декларації не допускається.
– Встановлено зміни в поданні уточнюючих декларацій: з метою уникнення помилок (розбіжностей) при поданні уточнюючих податкових декларацій, передбачено забезпечити спрощення ведення автоматизованого обліку та аналізу поданих документів як з боку платників, так і органів контролю, а також розширення сервісного обслуговування платників, запроваджено позицію «Реєстраційний номер декларації в контролюючому органі, яка уточнюється». Цей рядок заповнюється лише якщо проставляється відповідна відмітка про подання «уточнюючої» декларації.
-Для відповідності до Типової інструкції з діловодства в міністерствах, інших центральних та місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою КМУ від 17.01.2018 № 55, передбачено застосування замість слів «ім’я», «ініціали» словосполучення «власне ім’я».
– Декларацію з плати за землю ( земельний податок та орендна плата) доповнено новою колонкою про період володіння/користування з розбивкою на частку неповних і повних місяців. При розрахунку орендної плати слід зазначати дату закінчення терміну дії договору оренди (у форматі дд.мм.рррр.).
Пунктом 46.6 ст.46 ПКУ передбачено, що нові форми декларацій набирають чинності для складання звітності за податковий період, який настає за податковим періодом, в якому відбулося їх оприлюднення. Наказ №83 набрав чинності 20 березня 2022 року, оновлену форму Декларації потрібно буде подавати за період, починаючи з 2023 року.
Звертаємо увагу, що відповідно до приміток, зазначених у Декларації:
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
У січні – листопаді 2022 року до місцевих бюджетів від платників податків Київщини надійшло 19,4 млрд грн
У січні – листопаді 2022 року до місцевих бюджетів від платників податків Київщини надійшло 19,4 млрд гривень. Про це повідомила в.о. начальника ГУ ДПС у Київській області Юліана Козаченко. Зокрема, зазначено, що темп приросту до фактичних надходжень 2021 року складає 6%, що у грошовому вираженні дорівнює 1,2 млрд грн додаткових для місцевих скарбниць коштів.
У розрізі основних платежів бізнес та жителі пристоличного регіону забезпечили наступні надходження. Так, зі своїх доходів мешканці регіону спрямували до місцевої казни 13,5 млрд грн податку на доходи фізичних осіб, збільшивши показник на 14% або 1,7 млрд грн порівняно з аналогічним періодом минулого року. Представники малого та середнього підприємництва сплатили 2,9 млрд грн єдиного податку, що на 5% або 126 млн грн більше, аніж надійшло у січні-листопаді 2021 року.
У контексті сплати майнових податків найбільшу суму бюджетам Київщини забезпечила плата за землю: станом на 1 грудня землевласники та орендарі сплатили 1,1 млрд грн земельного податку.
Власники нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки, спрямували до місцевих бюджетів Київської області 544 млн грн. Від здійснення торгівлі товарами підакцизної групи бюджети громад отримали 453,4 млн грн. Майже 7 мільйонів гривень надійшло до скарбниць регіону від сплати транспортного податку.
Податкова служба Київської області висловлює вдячність платникам податків за сумлінність, своєчасність та повноту сплати податків!
ГУ ДПС у Київській області